[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Kleine verhuizing naar Zwitserland


Koerier

Recommended Posts

  • Forumlid

Iemand heeft mij gevraagd om wat huisraad van Nederland naar Zwitserland te vervoeren. Het gaat om een parasol, tapijt, hoekbank, een 2 en een 3 zitbank, een tafel met zes stoelen en zes verhuisdozen met servies.

Kan en mag ik dit met enkel een CMR vrachtbrief vervoeren? Moet ik dan stoppen bij de Duane? Waar moet ik verder nog op letten (behalve een wegenvignet).

Ik ga dit doen met een bestelwagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je klant zal de dozen moeten nummeren, en een lijst moeten maken met welke spullen er vervoert gaan worden.

BV, doos 1, keuken gerei.

Doos 2, boeken. Doos 3, CD,s etc.

daarbij precies opschrijven wat er vervoert gaat worden. Dus 1 eettafel, 6 stoelen. etc.

Dat kan gewoon op een A4tje. Die lijst hou je bij je CMR, en daarmee loop je binnen bij de Zwitserse douane. Verhuis goederen zijn vrij van invoer.

Maak de douane niet wijzer als dat ze zijn, en zeg dat je het doet voor vrienden van je. Gewoon even een partuclier ritje dus.

Zo werkt het naar Noorwegen teminste, en ik denk niet dat Zwitserland anders werkt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

volgens mij werkt het zo:

je laat in nl een t2 opmaken met eraanvast een gewaarmerkte lijst met vermelding van alle goederen van de inboedel (dit dokument laat je op de dichtbijzijnde plaats met douane in zwitserland zetten waar die mensen gaan wonen), diegene die gaat emigreren zal moeten zorgen dat er een bewijs van uitschrijving is uit nederland, dit bewijs van uitschrijving met de toestemming van de zwitserse regering/gemeente van inschrijving in zwitserland zal getoond moeten worden bij de douane aan de grens samen met t2 dok.

in zwitserland is het dan nog maar een formaliteit om het t dok aan te laten zuiveren met alle bijbehorende papieren .

dit was iig een paar jaar geleden zo......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, en?

Dat wil toch niet zeggen dat jij en die mensen voor wie je verhuist al jaren lang elkaars beste vrienden zijn. ;)

En met de huidige transportprijzen is toch elk transport een vriendendienst. LOL

Sommige leveren er zelfs geld op in. Waar vind je zulke vrienden nog? Nou in het transport. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij werkt het zo:

je laat in nl een t2 opmaken met eraanvast een gewaarmerkte lijst met vermelding van alle goederen van de inboedel (dit dokument laat je op de dichtbijzijnde plaats met douane in zwitserland zetten waar die mensen gaan wonen), diegene die gaat emigreren zal moeten zorgen dat er een bewijs van uitschrijving is uit nederland, dit bewijs van uitschrijving met de toestemming van de zwitserse regering/gemeente van inschrijving in zwitserland zal getoond moeten worden bij de douane aan de grens samen met t2 dok.

in zwitserland is het dan nog maar een formaliteit om het t dok aan te laten zuiveren met alle bijbehorende papieren .

dit was iig een paar jaar geleden zo......

Uit TS zijn openingspost, ging ik er eigelijk van uit dat die mensen al in Zwitserland wonen.

De lijst met goederen bekijkende lijkt het mij geen volledige verhuizing. Maar het nabrengen van wat spullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

zo kun je het ook zien, (ik had het niet zobegrepen, maar dat doe ik wel eens vaker:D), maar het blijft een feit dat als je met een busje aan de zwitserse grens komt, de kans erg groot is dat je moet stoppen en dan kan het wel eens een stief kwartiertje duren voordat je verder mag.

Misschien helpt het als je wat minder diesel snuift. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn zus woont ook in Zwitserland en laat wel eens door een verhuisbedrijfje spullen mee nemen, niet op een datum vastgeprikt maar als ze ruimte in de auto over hadden namen ze het mee voor een hele schappelijke prijs. Misschien kun je daar eens bij informeren of dat niet interessant is.

Er is verhuisverkeer zat die kant op..

Peet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden