[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Trucks trucks trucks.


corydon

Recommended Posts

Gast transploft

Pffff, die trekker is langer dan die 20 ft oplegger haha, geen gezicht, maar wel een mooie trekker ervoor.

En ja, in Nederland legaal, want niet langer dan 16,50 meter (zo te zien)

bewerkt door transploft
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog een paar, de eerste is een Freightliner. Dat model is al zo oud, en ok nog steeds populair. Dat was 1 van de allereerste trekkers waar ik hier mee riijde.

xoizVn.jpg

 

Het is een hoop gezwoeg dat flat bedden....

 

s://imageshack.com/i/plg8Bkgxj'>g8Bkgx.jpg

 

Maar eenmaal klaar ziet het er netjes uit, deze komt uit Oregon, veel verder kan niet in de "lower 48.

qAk4H5.jpg

 

Dat is nog ouder dan de beschaving....  Schat dat t een om gebouwde kieper is. Daar werden Mack's altijd voor gemaakt, het ruwere werk.

0QYKc1.jpg

 

vV9NHu.jpg

 

Auto transportertje.

TfYL3A.jpg

 

DiH4LR.jpg

 

En de laatste, had nog een paar minuten met de eigenaar gebuurt, maar hij klaagde over van alles en nog wat.. Hou niet van klagen.

tHvlSX.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog even wat auto transporters.

Een eigen rijder of een bedrijf.

k76o25.jpg

 

aOPR6x.jpg

 

En een union company, een bedrijf waar iedereen vakbonds lid is. Die verdienen meestal meer, maar rijden niet zo luxe. Plus, ze slapen iedere nacht in een hotel. Luxe, maar volgens een vrij strak schema. De auto is niks luxe aan.

hm5Lli.jpg

 

Dit is misschien ook legaal in NL, het is een 40ft container.

8vPymX.jpg

 

Oh... de bus met de NL CF leden..... :D  :D  :p

ee7pKD.jpg

 

Dat is de truckstop.

7FtuyB.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Ibo, in Nederland ben je legaal als je met een trekker/oplegger maximaal 16,5 meter bent, daarom zie je hier ook bijna geen torpedo trekker, die neus "kost" alleen maar laad lengte.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het zal erom draaien, wat de lengte betreft. De trekker is vrij lang en met een 40"container zit je al over de 12 meter. Dan heb je nog maar een goede 4 meter over en ik denk dat de afstand voorzijde neus t/m voorzijde container meer dan 4 meter is.

 

Er rijden wel een paar amerikaanse trucks hier, op diverse DC's ben ik al een blauwe Freightliner tegengekomen met een 2-assige boxtrailer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast transploft

Maar de echte liefhebber zou daar mee kunnen rijden lijkt me.

zo af en toe kom je ze nog wel tegen ja. Jaren geleden was er een eigen rijder die verkocht zijn huis. Kocht een Scania torpedo (of was het nu toch een Volvo?) met extra lange slaapcabine. Hij charterde voor Eikelenboom met een speciale kortere tank oplegger er achter, zodat hij wel de maximale laadcapaciteit had, maar wel binnen de 16,50 meter bleef.

Ook met kiep opleggers zie je nog wel torpedo trekkers.

Jansen uit Eindhoven heeft zelfs 2 speciale DAF torpedo's laten bouwen op basis van de 105 superspacecap.

Met een kortere oplegger erachter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Anders deze maar rijden bij jullie. Zet er gewoon een bord op dat ie 15 meter lang is.... ;)

AIVQRZ.jpg

 

Als de vracht ligt is kun je veel laden..

A10DL0.jpg

 

Die rijd 1 product, rollen staal. Open schuiven, rol erin, 1 spanband erover want t ligt in een soort kuil, dicht schuiven en weg. Ze rijden korten ritjes.

iko2jP.jpg

 

Je ziet het bijna niet, maar ook een "two tone" .

Vzmyh9.jpg

 

Bij deze zie je het wel...

8Exn9e.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De nieuwe Kenworth, vind m best wel mooi.

UDK7Nw.jpg

 

En twee Freightliners.

T0UdNg.jpg

 

JxCo9g.jpg

 

16 mei is er een belangrijk onderzoek, gaan ze kijken of t hart wat beter is. Weet zelf dat het een stuk beter is geworden. Daarna nog een kleine operatie en dan stap ik eens in de auto en ga wat rond rijden. Deze truckstop begint een beetje saai te worden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoop dat er bij het onderzoek ook blijkt dat er vooruitgang is: Hoe meer, hoe beter!

Wat voor kleine operatie zit er nog aan te komen eigenlijk?

 

Ennuh: Mooie auto's! :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik pis wel, maar de blaas raakt niet leeg, er blijft soms 1 liter erin, en een normaal mens pist dan wel in zijn broek, ik merk er niks van.. Moet dus zelf kathrization doen. Vrij een voudig, maar om dat nu de rest van m'n leven te doen.

Dit apperaatje geeft dus een signaal naar de hersenen dat je moet zeiken. Er gaan 2 draden naar je zenuw gestel in je bekken eigenlijk. Ze proberen het eerst met t kastje buiten je lichaam voor een week, daarna bouwen ze het in.

En dan zou ik graag eens een jaartje leven zobder dat ze in me snijden... Voel mezelf net een gefileerde vis soms.... :D  :D  Mag niet klagen natuurlijk, de andere optie is ook zo kloote....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben altijd sterk...

Paar Kenworth's. DDe gestroomlijnde...

XYXBmC.jpg

 

Assen niet te dicht bij elkaar... In bochten laten ze de lucht uit 1 van de twee as veringen.

T1BcH3.jpg

 

Iemand uit Canada.

BiUvfS.jpg

 

mJOCPU.jpg

 

Nog wat extra stroom lijnen...

bI4QAP.jpg

 

435R7l.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even een stomme vraag corydon

De meeste (allemaal) hebben 2 achter assen op de trekker, zijn deze altijd alle 2 aangedreven, of zijn het voorloper/sleepassen.

Vroeg ik me nu zomaar even af, je zie nooit eentje met lift-as (behalve als ze meer assen onder de trekker hebben)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden