[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Trucks trucks trucks.


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

http://careers.celadontrucking.com/

 

Bekijk t filmpje, na een minuut zie je een lone star. Ook in t begin denk ik.

 

Dit was trouwens t tweede bedrijf waar ik voor heb gewerkt en wist niet hoe snel ik er weg moest komen.... Veel beloven, en niks geven... Ik rijde twee keer naar huis met de losse trekker en werd nog niet ontslagen. De eerste keer 400 km, de tweede keer ruim 1000 km.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

http://careers.celadontrucking.com/

 

Bekijk t filmpje, na een minuut zie je een lone star. Ook in t begin denk ik.

 

Dit was trouwens t tweede bedrijf waar ik voor heb gewerkt en wist niet hoe snel ik er weg moest komen.... Veel beloven, en niks geven... Ik rijde twee keer naar huis met de losse trekker en werd nog niet ontslagen. De eerste keer 400 km, de tweede keer ruim 1000 km.....

is het zon slecht bedrijf dan op het filmpje ziet het er flitsend uit eigen jim smiddags lekker sporten :ja:  :ja:  :D  :D

bewerkt door road train
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja het is fantasties... niet dus. Anders waren ze niet constant naar personeel op zoek. Ze betalen ook niet echt fantasties.

Maar ja, als je er in trapt....

 

Dat gymen is zodat ze korting krijgen op ziekte verzekering. De cantine zodat de chauffeurs daar zijn als ze een vracht hebben. Dat bedrijf rijd heel veel voor de automotive industrie. Of tewel, van Laredo TX naar Detroit MI.

 

Probeer eens een amerikaans trucking forum te vinden en tiep hun naam in... Ze zijn net als alle andere mega carriers. Sommige hebben een "overturn rate" van 120 %. Dat betekent als ze 1000 chauffeurs hebben, er ieder jaar 1200 weg gaan...... En dus ook 1200 aan genomen moeten worden.

 

Swift heeft een overturn rate van 120 % en die hebben 14.000 chauffeurs....

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Och Ibo is een goed maar

als er wat kapot gaat is het toch meest onder weg en electronica

en dat zie je niet aankomen

Mijn auto is nogaloud, 2001. Dus check alles. En ja, soms gaat er iets kapot zoals toen ik naar t vliegveld rijde vorige maand en de linkse raam niet meer omhoog ging. Stond een maand geparkeerd met plastic als raam, en niemand die t aan raakte.

Er zit al een nieuwe schakelaar in de deur en t werkt weer.

 

Maar ik weet dat volgens mij 90% nooit de motorkap open doet, die wachten tot er een lichtje gaat branden.

 

Allemaal leuk en aardig, maar wat als t lampje ook kapot is....

Het is gewoonte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het is fantasties... niet dus. Anders waren ze niet constant naar personeel op zoek. Ze betalen ook niet echt fantasties.

Maar ja, als je er in trapt....

 

Dat gymen is zodat ze korting krijgen op ziekte verzekering. De cantine zodat de chauffeurs daar zijn als ze een vracht hebben. Dat bedrijf rijd heel veel voor de automotive industrie. Of tewel, van Laredo TX naar Detroit MI.

 

Probeer eens een amerikaans trucking forum te vinden en tiep hun naam in... Ze zijn net als alle andere mega carriers. Sommige hebben een "overturn rate" van 120 %. Dat betekent als ze 1000 chauffeurs hebben, er ieder jaar 1200 weg gaan...... En dus ook 1200 aan genomen moeten worden.

 

Swift heeft een overturn rate van 120 % en die hebben 14.000 chauffeurs....

 

Normaal gesproken zou je dan toch denken, dat er bij iemand van die bedrijven waar zo'n enorm verloop is, een keer een lampje moet gaan branden? Je kunt toch niet eeuwig zo doorgaan?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ze ontkenen het niet, maar doen er ook niks aan. Bij veel bedrijven kun je letterlijk maanden weg zijn....

https://www.trucks.com/2016/04/26/driver-turnover-at-large-truck-carriers-climbs-to-102-percent/

 

Maar ze kopen gewoon een mooie truck, de gym, al die onzin... De gemiddelde chauffeur heeft geen zin in een gym, die wilt netjes betaald worden.

 

Dus een echte chauffeur vind wel een goed bedrijf, de rest zijn zowiezo al mislukkelingen. Die alleen chauffeur worden omdat ze een dak over t hoofd willen....

 

En je kunt honderden artiekelen vinden... Deze twee zijn meer b edrijfs gericht.. Dus lekker de wereld vertellen dat de chauffeurs niet willen werken...... Vuile honden zijn t.

http://www.truckinginfo.com/list/tag/driver-turnover.aspx

 

Hier, geef ze een TV.... Gek zijn ze, kop in t zand...

http://www.truckinginfo.com/channel/drivers/article/story/2015/07/how-nice-cabs-can-affect-driver-satisfaction.aspx

bewerkt door corydon
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mijn auto is nogaloud, 2001. Dus check alles. En ja, soms gaat er iets kapot zoals toen ik naar t vliegveld rijde vorige maand en de linkse raam niet meer omhoog ging. Stond een maand geparkeerd met plastic als raam, en niemand die t aan raakte.

Er zit al een nieuwe schakelaar in de deur en t werkt weer.

 

Maar ik weet dat volgens mij 90% nooit de motorkap open doet, die wachten tot er een lichtje gaat branden.

 

Allemaal leuk en aardig, maar wat als t lampje ook kapot is....

Het is gewoonte.

Ibo je bevestigd nou precies wat ik schreef Ja het schakelaartje moet je wel met de hand bedienen , maar is wel electriek

 

En zelf ook dit mee gemaakt

Accu leeg : Dynamo kapot  En er branden  geen rood lampie in de klok

Hoe wou jij dan die dynamo controleren onder de motor kap , op dat hij dan kapot is ?  :confused: 

bewerkt door lambiek
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ibo je bevestigd nou precies wat ik schreef Ja het schakelaartje moet je wel met de hand bedienen , maar is wel electriek

 

En zelf ook dit mee gemaakt

Accu leeg : Dynamo kapot  En er branden  geen rood lampie in de klok

Hoe wou jij dan die dynamo controleren onder de motor kap , op dat hij dan kapot is ?  :confused:

je zou de v-snaar kunnen checken..

 

mischien dat die te los hangt, of een stekker die er net niet genoeg vast zit???

 

ik noem maar iets :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ibo,

met die snelheden bij jullie is de verlichting wel voldoende (tuurlijk pkw's rijden nog sneller) maar zijn er ook die een xenonkit monteren.

Op die lange wegen zonder overig verkeer is een beetje verlichting geen overbodige luxe.

Ik merk zelf wel dat felle verlichting er voor zorgt dat je buiten de bundel niets meer ziet, terwijl je vroeger (nog voor de halogeenlamp) ook beweging erbuiten zag. Zeker op dat boerenweggetje op weg naar huis  's avonds is het opletten geblazen.

Een charter bij ons heeft nu xenon (originele xenon lamphuizen) terwijl de rest van de auto gewone bolletjes heeft.

Hier heeft Daf een optie voor ledkoplampen.

Rijden er bij jullie ook al trucks met led, het nadeel van de lange levensduur van trucks in de states is dat het lang duurt voor er veranderingen doorgevoerd worden.

In de Sunshine State zijn strenge milieueisen, daar zal dat eerder het geval zijn maar in andere staten (TX?) duurt het langer voor het wagenpark vernieuwd is en dan heb je ook nog de gliderkit.

bewerkt door steenhaas1
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dat deed mijn zus, maar ze wilden toch de helft van de ticket prijd erbij....

 

Neem jij dat soort verzekering? Toch vaak een 10% van de ticket prijs.

Ja, eigenlijk altijd.

Ik denk dat ik gemiddled iets meer als 50% van m'n tickets omboek halverwege de reis. En niet alleen zakelijk, ook prive gebeurd dit regelmatig.

 

Groet ron

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ibo,

met die snelheden bij jullie is de verlichting wel voldoende (tuurlijk pkw's rijden nog sneller) maar zijn er ook die een xenonkit monteren.

Op die lange wegen zonder overig verkeer is een beetje verlichting geen overbodige luxe.

Ik merk zelf wel dat felle verlichting er voor zorgt dat je buiten de bundel niets meer ziet, terwijl je vroeger (nog voor de halogeenlamp) ook beweging erbuiten zag. Zeker op dat boerenweggetje op weg naar huis  's avonds is het opletten geblazen.

Een charter bij ons heeft nu xenon (originele xenon lamphuizen) terwijl de rest van de auto gewone bolletjes heeft.

Hier heeft Daf een optie voor ledkoplampen.

Rijden er bij jullie ook al trucks met led, het nadeel van de lange levensduur van trucks in de states is dat het lang duurt voor er veranderingen doorgevoerd worden.

In de Sunshine State zijn strenge milieueisen, daar zal dat eerder het geval zijn maar in andere staten (TX?) duurt het langer voor het wagenpark vernieuwd is en dan heb je ook nog de gliderkit.

Die witte lichten zijn er ja.Vind ze zeer fel eigenlijk.

 

Nou, nog wat fotoos.

Auto transporters, open en dicht.

TsXul0.jpg

 

GDEcMb.jpg

http://www.edwardsautotransport.com/

 

5tYPBd.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Dit bedrijf is hier gevestigd, nog maar een paar jaar oud. De eigenaar schijnt nogal te schreeuwen tegen zijn chauffeurs....

FuqyjE.jpg

http://menketrucking.com/

 

LLC staat voor, Limited Liability Company. Werk nooit voor zo een outfit.

 

En wat ander spul. Een TMC truck, heel groot bedrijf met de langzaamste trucks.. Die rijden 55 MPH. https://www.tmctrans.com/ Je kunt er zo beginnen.

3NHGrj.jpg

 

rxU1Tp.jpg

 

xdCa1G.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Oh ja, ze hebben altijd een hoop wagens stil staan, en nog iets, je moet vrijwel iedere dag door een truck wash, TMC heeft als bijnaam, To Much Chrome. Het moet altijd blinken. De eigenaar is een ex marine en allesmoet precies volgens de regels. Ik heb wel eens met chauffeurs gesproken, die beweerden dat ze 100.000 dollar per jaar verdienden.... Dan vroeg ik waarom ze geen chauffeurs konden krijgen, dan zeiden ze, ze nemen alleen de beste aan... Ja, daarom moest jij zeker 6 keer recht treken, zeker maken dat je de beste ben...

 

46 c per mijl is niet slecht. als de truck de speed limit kan doen. en wat langer kunt rijden. Maar daar is het precies volgens de wet.

 

Zo, niet iets voor iemand die van het vak houd en wel wat verandwoordelijkheid aan kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden