Spring naar bijdragen
corydon

Trucks trucks trucks.

Recommended Posts

Wel een perfecte truck eigenlijk...

Goeie stroomlijn, extra ruimte in de sleeper... en niet echt onhandelbaar door belachelijk lange wielbasis...

Toch even in gedachten houden voor de volgende nieuwe truck...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een kieper/kipper, of hoe ze die ook noemen in NL.

Hier heet het een dump truck.

1003262wl9.jpg

1003263ab3.jpg

Die word op de volgende manier gelost, parkeer de hanger en kiep de motorwagen leeg

Dan parkeer je weer voor je aanhanger, maar helemaal er tegen aan. Met 2 staalkabels trek je de achterste bak in de voorste en kiep die ook leeg, terug naar de aanhanger, de bak iets omhoog en je zet m terug op de aanhanger.

Dit alles om het hele span zo licht mogenlijk te houden.

Geen hef instalatie op de aanhanger.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Hier 1 van onze trucks, had deze oplegger naar Corona gebracht, en die werd gelijk ingepikt voor opslag.

Ze hebben 45 trailers.

Die truck die ervoor staat heeft ook ruim 2 miljoen mijl en word als yard truck gebruikt, en soms voor een lokale levering.

1003275iu6.jpg

Kreeg ik deze mee, 1 van de oudste. Ziet er best OK uit, hij is 9 jaar oud, de truck 7 jaar.

Het voordeel van de nieuwe trailers is, ze wegen 2000 pound lichter.

1003336rl7.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Genoeg opgeschept waar ik mee rond kachel.

Twee auto transporters, er zijn er nogal wat hier op t forum.

Ze kunnen to 10 flinke autoos laden.

Deze heeft er 9.

1003161lp3.jpg

En een vrachtje nieuwe Audi's geloof ik.

Zijn ze daar ook zo mooi ingepakt?

1003126es5.jpg

Een zwaar transportje............

1003111qm1.jpg

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zo kwamen we een paar jaar terug de kippers (dumptrucks) tegen in de omgeving van Toronto.

De aanhanger koppelen ze niet af tijdens het lossen, maar ze zetten de truck er haaks voor en kippen dan over de dissel heen. Werkt prima maar je bent wel erg veel ruimte nodig...........

Dat de aanhanger er zo ver achter zit schijnt er mee te maken te hebben dat bij een bepaalde afstand het laadvermogen hoger mag zijn van het te trekken voortuig.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Hallo

Geweldige mooie foto's jongens:sjalom::sjalom::sjalom:

Maar zie je daar ook wel europese trucks rijden of niet.

gr Mathijs

Volvo is Europees die zie je meer dan genoeg.

Maar je bedoelt natuurlijk de trucks die ze in EU gebruiken.

HEEEEEEL af en toe zie je een Scania, vooral aan de oost kust, en dat zijn dan kiepers, met de neus.

Verder heb ik hier de nieuwe M.A.N. een paar jaar terug gezien, compleet met de gestroomlijnde trailer.

Ook ooit een DAF 95 gezien ergens in Wyoming, denk dat ze er test km op aan t zetten waren.

En ook ooit een Iveco met een 45 ft drie assen trailer gezien, zeilen wagen. Weet niet wat ie daar deed, zag m in Amarillo Texas:confused:

En in Arizona passeerde ik een Renault Magnum met een Porsche raceteam trailer. Truck en trailer waren grijs en rijde 80 km. (Ik ging 75 mijl)

Zo, dat is 5, in bijna 16 jaar..........

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Meeste amerikaanse chauffeurs kunnen al niet met een enkele trailer achteruit rijden:p

Keep it up buddy :hamer::D:D:D:D

Er is inderdaad een probleem met amerikaanse EN CANADEEZE chauffeurs:D.

Er is een grote instroom van mensen die even een rijbewijs halen via een bedrijf en dan gaan rijden, het is vaak hun laatste keus om geld te verdienen.

Maar,.... ik heb hier ook chauffeurs een set doubles achteruit om een hoek zien steken, en die krengen draaien heel snel.

Zoals die dubbele kieper, misschien lost ie wel over de triangel. Ik kom echter bijna nooit in Michigan.

Maar aan de west kust zijn de meeste kiepers een combi en die gasten kunnen best wel goed voor en achteruit rijden.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden