[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Trucks trucks trucks.


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

Terwijl ik het vorige bericht schreef komt deze mijnheer even tanken.

Truck & trailer zijn bouwjaar 2001. Ziet er nieuw uit.

1003864c.jpg

Even met de "driver" gepraat, hij rijd voornamenlijk oostkust, zodoende de korte wiel basis trekker. De trailer is 53 ft, wat is met een "spreadaxle illegaal in een paar staten.

De assen staan 3 meter van elkaar, de achterste heeft een dumpvalve.

1003865.jpg

Ja ja, er zijn ook nog andere merken dan Peterbilt en Kenworth.

Twee Mack's, de groene is een vrij nieuwe.

Zag een Iveco hier op t forum, volgens mij..................

1003867.jpg

Wel grappig, sta langs een gewone weg tamenlijk ver van een Interstate of Highway. Om precies te zijn, iets ten oosten van New Holland Pennsylvania:D.

1003868.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar stond ik dus, aan de linkse kant, lekker rustig en goed eten.

1003875.jpg

De chauffeur waar ik even mee ptate vertelde dat er aan de overkant een bedrijf zat met sjieke trucks.

Ook zei hij dat er een broker daar in t dorp is, en die had ongeveer 90 vaste contracten met chauffeurs die allemaal zwaar opgetuigde trucks hebben. Zag er zowaar nog twee.

1003874.jpg

Deze stond dus bij de buurman.

1003869.jpg

Hier kun je het verschil tussen een oude en moderne:D Pete zien........

1003870.jpg

1003871.jpg

Vind het er wel zo strak uitzien, alle kabels onder de oplegger. Heb dat trouwens ook in NL gezien 20+ jaar terug.

1003872.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier de andere twee die ik tegen kwam, de lokale chroom shop eigenar moet een gelukkig e man zijn.

1003879.jpg

1003878q.jpg

Kwam Pjotr uit F ook nog tegen;). Dat zijn Amish, zij geloven dat je naar hel gaat als je stroom en andere moderne/on natuurlijke dingen gebruikt.

1003877.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een dump valve is volgens google en wikipedia iets wat je gebruikt om het turbogat probleem op te lossen.

Maar in dit geval zal het toch iets anders moeten betekenen.

53ft trailer... daar passen toch mooi 40 euro pallets in :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een dump valve is volgens google en wikipedia iets wat je gebruikt om het turbogat probleem op te lossen.

Maar in dit geval zal het toch iets anders moeten betekenen.

53ft trailer... daar passen toch mooi 40 euro pallets in :-)

Zover was ik idd ook al gekomen, maar een turbogat op een trailer :stom:

We zullen het morgen wel lezen, als corydon weer online is geweest.

grtz Joost

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zouden ze aan de overkant nog nooit van een stuuras gehoord hebben:D

Maar serieus, ik heb wel eens een foto gezien van een US trailer waar het hele assenstel in z'n geheel meedraait. Al rijkt dit me niet zo comfortabel rijden!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

He he, daar ben ik weer, rij m'n eigen t lazerus.:D

De "dumpvalve" is dus een soort ventiel(Weet het NL woord even niet) die de luchtvering op de achterste as van die trailer laat leeglopen.

De wielen raken dan nog wel de grond, maar er staat bijna geen gewicht meer op. Je doet dat als je een scherpe draai maakt, zoals op een kruispunt.

Je doet dat met een schakelaartje op je dashbord.

Soms als ze leeg zijn laten ze de lucht uit beide luchtbalgen, hangen de voorste as vast met twee kettingen, draaien een kraantje dicht zodat de voorste as niet meer naar beneden word geduwd an de trailer alleen op de achterste as rijd.

Stuurassen kennen ze wel, maar niemand gebruikt ze. Ze doen alles om het span zo licht mogenlijk te maken, plus je hebt hier wat meer ruimte over t algemeen.

Als de assen zo uit mekaar staan mag je er ook meer gewicht per as op laden, maar het totaal gewicht mag nooit meer zijn. Heb zelf anderhalf jaar met een flatbed met spreadaxles gereden, ze veren wat beter vind ik.

En nu naar bed, 7 uur s'ochtens tot bijna 3 uur de volgende ochtend is best wel veel voor zo een ouwe zak als mij:angel:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • Forumlid

beetje vreemde combinatie,dit soort opleggertjes hangt normaal gesproken achter een pick-up truck.

De truck zelf heeft zgn."straight pipes",heeft ongeveer hetzelfde effect als een scania achtcilinder zonder demper....

verder zitten er speciale achterspatborden op,en is de cabine verlaagd

diepe voorbumper en aangepast interieur,zelfde kleur als buitenkant,doet een beetje zeer aan de oogjes

post-2691-1394781097,0235_thumb.jpg

post-2691-1394781097,1409_thumb.jpg

post-2691-1394781097,2476_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden