[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ZZP-ers in transport


europeaan

Recommended Posts

  • Forumlid
Maar dat was meer een berekening op welk tarief je zou moeten uitkomen/rekenen aan je opdrachtgever.

Huub kwam met een voorbeeld dat sommige ZZP'ers voor 15 euro per uur al het werk doen!

En dat is echt wel aan de lage kant.

Met die 15 per uur kom je m.i. lager uit dan een chauffeur in loondienst.

met gemiddeld 50 te factureren uren per week (als je dat al redt) en 4 weken stilstand/vakantie kom je m.i. uit op 3000 bruto per maand.

Ervan uitgaande dat daar sowieso een 1/3e wordt opgeslurpt voor premies/volksverzekeringen en zo .. hou je zo'n 2000 per maand over .... En dan heb je je pensioen nog geeneens geregeld! Alsmede het risico afdekken mocht je ziek worden of je enkel breken (waardoor je langere tijd uit de roulatie kunt zijn)!

Die 15 is m.i. dus veel te laag.

Al met al ben je dan in loondienst een stuk beter af! Wat betreft de Risico's van ziek worden, vakantiedagen die zijn geregeld, Feestdagen die worden doorbetaald etc etc etc. Tot zelfs gegarandeerd je 40 uur betaald krijgen mocht je in een bepaalde week minder dan 40 werkuren hebben.

De kans is, naarmate er meer ZZP'ers zouden komen (wanneer dit wettelijk wordt toegelaten cq vrijgegeven zonder beperkingen) er ook daar een tariefs'oorlog' zal plaatsvinden. De een houdt zich keurig aan het door jouw gegeven kostprijsberekening-rekensommetje, de ander verhuurd zich op een gegeven moment voor onder de 23,- euro per uur ... dan heb je er een die zichzelf voor onder de 20 euro per uur verhuurd en jij niet snel daarna zullen meer en meer ZZP'ers voor tarief wat ons door Huub is medegedeeld gaan werken.

Daalt het tarief voor een goede ZZP'er eenmaal onder de 20 euro per uur, dan zul je zien dat er werkgevers zijn die van hun vaste personeel afwillen (bedrijfsrisico's zoals ziekte & natuurlijk ook het kostenplaatje) en die daarna zullen willen inzetten als zijnde ZZP'ers. Da's al een keer eerder gebeurt toen een fiks aantal bedrijven hun loondienstchauffeurs lekker maakten om eigen rijder te worden en voor hen te komen rijden!

Hoe dat met die % zit voor uren boven de 40 uur per week OF zaterdag/zondag-werk is in de praktijk nog maar even de vraag!

Ook of je een goed contract kunt krijgen waarbij een minimum aantal uren gegarandeerd wordt door je opdrachtgever, of dat je goed geregeld kunt krijgen wanneer/hoe ver van te voren je opdrachtgever duidelijk maakt dat hij je niet meer nodig hebt.

Ook hier kun je m.i. niet voor slechts één opdrachtgever werken. Dat hoeft in de praktijk geen probleem te zijn, maar je zult wel in staat moeten zijn om het en en ander op elkaar af te stemmen.

Eigenlijk denk ik dat velen geeneens aan mooie uren zullen kunnen komen. Er zijn immers altijd 'tijden' in het transport waarbij het aardig rustig is.

En van hoeveel dagen geen werk zul je moeten uitgaan? 4 weken minimaal denk ik ...

Ook moet je zelf die 48 uur in de gaten gaan houden ... nu is die regeling wel verruimd omdat niet alle uren voor 100% meetellen (gelukkig).

Ik denk dat veel toekomstige ZZP'ers zich wel eens rijk zouden kunnen rekenen ...

Ik vindt dit probleem veel groter als het probleem met de oostblok mensen.

En het zijn er meer als jij denkt.De zzp,ers maken het moeilijk voor een chauffeur die in loondienst is

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 168
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Dat hangt er toch maar net vanaf hoe de regelgeving is in dat land?

Of is Nederland het enige land waar je bij een transportbedrijf IN dienst moet zijn om werk te mogen uitvoeren?

Tarieven zullen echter in het buitenland, neem Duitsland lager liggen dan in NL ... de salarissen van Duitsers zijn toch immers ook lager?

Daar zou dus ook een lager tarief uitkomen voor een NL ZZP'er.

Om aan je belastingaangifte nog maar niet te hoeven denken ... hoe ingewikkeld zou die wel niet gaan worden?

Grenswerker NL-D .... en / of Grenswerker NL-B ....

En met name België kan knap ingewikkeld worden ... dan moet je ook gaan bijhouden hoeveel dagen je op een bepaald grondgebied hebt gereden meen ik eens gehoord te hebben.

Grenswerker bestaat niet meer Is door Brussel van tafel geveegt

Een Duitser die in Nederland werkt Maar woont in Duitsland Betaald in Duitsland de belasting

Wordt een maal per jaar verrekent met Nederland.

En ze lachen ons uit.Omdat ze minder belasting betalen.En auto op en meer rijden naar hun werk is in Duitsland aftrekbaar van de belasting.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Eigenlijk denk ik dat velen geeneens aan mooie uren zullen kunnen komen. Er zijn immers altijd 'tijden' in het transport waarbij het aardig rustig is.

En van hoeveel dagen geen werk zul je moeten uitgaan? 4 weken minimaal denk ik ...

Nou ik denk dat het wel mee valt, want ik zit eigenlijk nooit thuis zonder werk , en ik heb iedere week min. 50 uur. En ik werk echt niet voor € 15.

Als ze de regels gaan versoepelen dan moeten degene die de kantjes er van af lopen bij de baas op gaan letten, maar heus niet iedereen word vervangen door een zzp-er.

Het risico dat er dan een auto stil staat omdat er niemand kan is te groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Grenswerker bestaat niet meer Is door Brussel van tafel geveegt

Een Duitser die in Nederland werkt Maar woont in Duitsland Betaald in Duitsland de belasting

Wordt een maal per jaar verrekent met Nederland.

En ze lachen ons uit.Omdat ze minder belasting betalen.En auto op en meer rijden naar hun werk is in Duitsland aftrekbaar van de belasting.

Huub

Niet juist Huub.

Mijn broer woont in Duitland, werkt voor een Nedelandse werkgever en betaald ook in NL zijn belastingen & krijgt zelfs hypotheekaftrek voor zijn huis wat in Duitland staat.

Nu jij weer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Eigenlijk denk ik dat velen geeneens aan mooie uren zullen kunnen komen. Er zijn immers altijd 'tijden' in het transport waarbij het aardig rustig is.

En van hoeveel dagen geen werk zul je moeten uitgaan? 4 weken minimaal denk ik ...

Nou ik denk dat het wel mee valt, want ik zit eigenlijk nooit thuis zonder werk , en ik heb iedere week min. 50 uur. En ik werk echt niet voor € 15.

Als ze de regels gaan versoepelen dan moeten degene die de kantjes er van af lopen bij de baas op gaan letten, maar heus niet iedereen word vervangen door een zzp-er.

Het risico dat er dan een auto stil staat omdat er niemand kan is te groot.

Ik heb het ook over de toekomst. Als er meer ZZP'ers (wanneer het jezelf verhuren in het transport wordt toegestaan, zoals reeds in andere bedrijfssectoren al kan) === en dan heb ik het over diegene die zich gaan verhuren ZONDER over een eigen vrachtwagen te beschikken zul je zien dat de tarieven onder druk komen te staan.

Nu zijn er nog heel weinig ZZP'ers (zonder eigen wagen die dus puur hun arbeid verhuren)

Als ze de regels gaan versoepelen dan moeten degene die de kantjes er van af lopen bij de baas op gaan letten, maar heus niet iedereen word vervangen door een zzp-er.

Ik ben van mening dat veel werknemers 'lekker' zullen worden gemaakt om voor zichzelf te starten.

Natuurlijk zullen niet alle transportbedrijven zo gaan werken en mogelijk ook niet met hun gehele personeel.

Dat zal per bedrijf verschillend kunnen zijn. Alsmede ook vanwege het werk waar ze in zitten.

En de beschikbaarheid van goede vakbekwame chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik vindt dit probleem veel groter als het probleem met de oostblok mensen.

En het zijn er meer als jij denkt.De zzp,ers maken het moeilijk voor een chauffeur die in loondienst is

Huub

hohoho Huub,

maken wij het moeilijk voor de loondienstchauffeur?

deze discussie zou ik hier graag met je aangaan,maar dan zijn we denk ik 30 paginas verder.

elke loondienst chauffeur zou eens voor zich zelf moeten beginnen.

zou hij/zij weten wat er speelt

niks onnodig ziekteverzuim en dergelijke

mijn uurtarief is net iets hoger als een e6 chauffeur,maar is het risico voor mij

dus ik ben concurerend tegen over jou,maar is niet te vergelijken met oostblokkers!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Niet juist Huub.

Mijn broer woont in Duitland, werkt voor een Nedelandse werkgever en betaald ook in NL zijn belastingen & krijgt zelfs hypotheekaftrek voor zijn huis wat in Duitland staat.

Nu jij weer!

dit klopt Angelique,

ik heb mijn zaak in nederland maar woon in belgie.

iedereen roept dan "dat doe je zeker voor de belastingen"

maar ik betaal in nederland mijn belasting en in belgie krijg je daar nog eens belasting op voor je inkomensbelasting

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij mij in de buurt Is er een die heeft een Duitse vergunning en een Nederlandse vergunning En de vrachtauto op kenteken in Luxenburg

Nu jij dan ik

Huub

kijk.wat hij heeft ga ik niet bestrijden

als je een duitse vergunning hebt (bij ribow gehaald bv ) dan heb je ook automatisch een nederlandse vergunning. (jkun je gewoon mee naar de niwo )

maar waarom op luxemburgs kenteken?

woont hij /zij daar ?

in mijn ogen aleen om de nederlandse belasting te ontduiken

anders kan ik er niks van maken

maar vraag het hem eens

ben benieuwd of hij een andere reden heeft

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hohoho Huub,

maken wij het moeilijk voor de loondienstchauffeur?

deze discussie zou ik hier graag met je aangaan,maar dan zijn we denk ik 30 paginas verder.

elke loondienst chauffeur zou eens voor zich zelf moeten beginnen.

zou hij/zij weten wat er speelt

niks onnodig ziekteverzuim en dergelijke

mijn uurtarief is net iets hoger als een e6 chauffeur,maar is het risico voor mij

dus ik ben concurerend tegen over jou,maar is niet te vergelijken met oostblokkers!!!

We hebben het in deze discussie over iets wat eigenlijk wettelijk gezien in het transport nog niet mag.

We hebben het dus niet over ZZP'ers met een eigen wagen = eigen rijders dus.

Maar over mensen die zichzelf gaan verhuren op basis van een uurtarief als chauffeur. Dus alleen zijn eigen tijd & stuurmanskunsten zullen verhuren, niet zijnde met het bedrijfsrisico van een eigen wagen hebbende.

Een loondienstchauffeur kost gemiddeld gezien zo'n 23 per uur ..... aan kosten voor de werkgever.

Iedere ZPP'er die in de toekomst onder die 23 uur gaat zitten maakt het dus moeilijker voor diegene die in loondienst zijn bij een werkgever.

Op den duur zul je dan gaan zien dat de meeste mensen als ZZP'er hun inkomen moeten zien te vergaren ... maar dan heb ik het over een periode van 10 jaar in de toekomst. Ik heb geen idee hoe snel die ontwikkelingen zullen gaan, maar die toekomst ligt nog wel open.

Is dat iets wat we willen?

Felle concurrentie = komt in feite uiteindelijk neer op loondumping en/of lagere tarieven.

Hoe lang zal het dan duren voordat we het hebben over een worst-case-screnario ==== en dat we allen tot working poor zijn vervallen?

Working poor zijnde niet in staat zijnde om binnen normale arbeidsuren een redelijk inkomen te vergaren?

€ 15,- is inderdaad een te laag tarief.

Maar ik ben van mening dat niemand die 31 euro als uurtarief zal weten te scoren = kwam uit een kostprijsberekening!

Tarieven die ik in het verleden heb gehoord lagen rond de 20 euro per uur.

Dat is dus al lager dan de kosten van een loondienstchauffeur.

Naarmate (in een mogelijke toekomst) meer en meer werknemers zzp'ers zullen worden ... dan zet dat m.i. de tarieven onder druk.

Als er nu al lieden zijn die voor € 15 per uur aan het werk gaan?

elke loondienst chauffeur zou eens voor zich zelf moeten beginnen.

zou hij/zij weten wat er speelt

Ik maak een verschil tussen een ZZP'er zonder eigen wagen en dus weinig bedrijfsrisico en iemand die als Eigen Rijder van start gaat, hetgeen ook een ZZP'er is.

In deze discussie zou ik mij willen beperken tot de ZZP'er zonder eigen vrachtwagen en dus een zeer laag bedrijfsrisico!

Lage kosten van bedrijfsvoering = hij/zij gaat immers op weg met materieel van zijn opdrachtgever.

En als het beroepsgoederenvervoer wordt vrijgegeven voor ZZP'ers hebben die ook geen NIWO vergunning meer nodig dus!

En zou iedere chauffeur of persoon met groot rijbewijs + code95 zich kunnen inschrijven bij de KvK en zich de dag daarop gaan verhuren als chauffeur toch?

Zover is het nog niet, maar het is niet de eerste keer dat dat balletje is opgegooid.

Daarnaast het ziekteverzuim

Wat krijg je nu .... als een ZZP'er niet werkt heeft hij geen inkomsten. Die stilstandverzekeringen zijn voor een groot gedeelte een wassenneus! Die betalen m.i. vrijwel nooit uit. Sowieso is er een bepaalde termijn waarbij ze toch al niet tot uitbetaling komen.

Stel je voor ... wat doet die ZZP'er dus mogelijk === die kruipt ziek zijnde achter het stuur!

Is dat het dan?

We hebben het hier dus niet over maandagmorgenziekte!

Of een gewone verkoudheid ... want dat is over het algemeen geen reden om jezelf als werkonbekwaam te melden.

De werkgever is bevoegd bij iedere ziekmelding een wachtdag toe te passen. Dit houdt in dat er over 1 dag (de eerste dag van arbeidsongeschiktheid) geen loon wordt betaald. Wanneer een werknemer opnieuw arbeidsongeschikt wordt, en er sinds de laatste dag van de voorgaande arbeidsongeschiktheidsperiode nog geen vier weken zijn verstreken, kan voor het nieuwe ziektegeval geen wachtdag worden toegepast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dit klopt Angelique,

ik heb mijn zaak in nederland maar woon in belgie.

iedereen roept dan "dat doe je zeker voor de belastingen"

maar ik betaal in nederland mijn belasting en in belgie krijg je daar nog eens belasting op voor je inkomensbelasting

Mijn broer is met zijn vriendin in Duitsland gaan wonen omdat de woningen daar nog wel betaalbaar zijn.

Wat ik wel heb begrepen is dat de belastingregels in België anders zijn dan die in Duitsland.

In België ben je m.i. minder voordelig uit ... zeker als chauffeur!!!

### Maar ik moet nu aan m'n studie binnenkort ADR herhalingsExamen ###

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Abs,

Je hebt gelijk! Op hobby-isten die als deze 'markt' wordt vrijgegeven zitten wij niet te wachten! Ik ben sinds 2008 actief op ZZP-basis en ik breng alleen arbeid in. Toen ik 3 jaar geleden op deze wijze ging werken deed ik eigenlijk veel in het eigen vervoer én had 1 transportbedrijf als klant. Die betaalde € 25,50 (drie jaar geleden) en rest vroeg ik meer én kreeg dat ook. Denk hierbij aan bedragen tussen 28 en 32,50 uur. Respectievelijk 'normale' uren en zaterdaguren. Nu ik een tijdje verder ben heb ik wel door dat dat eigenlijk wel 'top'prijzen waren. Reken maar mee, 50 x 28 en nog eens 10 van 32,50, daar kun je wel een verzekering en pensioentje van betalen! Dit was ook wel 'lange termijn' werk. Door omstandigheden moest ik deze mensen laten schieten maar nu ik er over denk moest ik mischien maar weer eens contact leggen. Toevalligerwijs raakte ik verzeild in de waterbouw op een vrachtwagen. Niet alleen rijden maar ook regelen en plannen. Deze mens betaald de voor mij absolute bodem van € 25,-- uur maar ik maakte daar wel 60 tot 65 en soms 70 uur in week! Reistijd mocht ik voor de helft schrijven en pauzes deden we niet aan! Veel geleerd en ervaring opgedaan wat ik bij een ander in de praktijk kon brengen. Voor een wat hoger tarief dan die 25,--. Eveneens alle uren betaald en als het rustig was kon ik bij de transport/handelsafdeling aan de gang. Wat me zekerheid opleverde (en declarabele uren) voor een goed geld. Denk hierbij aan bedragen van tussen de 25,-- en 34,-- euro! Sommige specifieke chauffeursdiensten leveren zelfs een ruime 40 op maar dit is slechts zeldzaam! Door scholing en ervaring én onderhandelen (zonder FNV/CNV/VLD;)) steeg mij uurtarief tot zeg maar € 30,-- voor de normale uren en kon wederom meer als 8 uur per dag schrijven en maken! Een paar weken geleden overgestapt naar een andere waterbouwer (ik heb geducht genetwerkt de afgelopen tijd) voor ongeveer hetzelfde tafief máár slechts 8 uur per dag! Samengevat, ik kan van dit daggeld nog steeds een pensioen betalen en doe dat ook. Een AOv heb ik (nog) niet, plannen zijn er wel.

Dit geld zal in het tranport niet betaald worden en zeker niet als je een langdurige tijd meedraait. Maar een tarief van 22,50 á 23,00 moet je wel vasthouden. Vooropgesteld dat je én zekerheid van werk hebt én voldoende uren kunt maken!

(Ben tegelijkertijd bezig om zoon met Lego te leren bouwen, ik heb nog meer te melden)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Echt heel eenvoudig om je staande te houden is het niet als ZZP in het transport. En al helemaal niet voor een goede prijs. Ik in mijn specifieke geval kan me goed bezig houden doordat ik in de waterbouw een bepaalde bezigheid heb die vooral s'winters beoefend word. Ook is dit werk specifiek. Ik heb het geluk gehad dat ik het spelenderwijs heb kunnen leren anders had ik deze dienst nooit kunnen verkopen voor het bedrag genoemd in mijn vorige posting. ZZP-ers die arbeid inbrengen en dat als dienst leveren moet je nl niet eerst iets hoeven leren! Daar zijn ze te duur voor.

Voor het transport is het zo dat je dikwijls niet aan de bak komt als vakbekwame en goede chauffeur daar je officieel deze dienst niet kunt verkopen doordat het dankzij een 'dode letter' in de wet illegaal is. Bovendien zijn inleners volgens mij bang dat als ze een ZZP-er inhuren elke keer als het niet uitkomt ze geen gebruik kunnen maken van deze persoon. Omdat een ZZP-er drie opdrachtgevers moet hebben denken inleners dat deze ZZP-ers continue op de loop zijn.

Terwijl het allemaal zo ideaal kan zijn. Neem bijvoorbeeld Simon Loos en Peter Appel, zij vinden het heel normaal om met part-timers te werken maar als ZZP kom er niet aan de bak. Aan de andere kant mogen uitzendbureau's wél mensen leveren aan deze bedrijven. Ik vraag me af wat het verschil is?

Ook is er verschil tussen de verschillende ZZP-ers. Sommige hebben een winkel of een boerderij en zoeken voor wat vulling werk op factuurbasis erbij. Hun vinden het dikwijls wel best, ze varen hun eigen koers. En je hebt ook de fulltime partimers waaronder ik val. Ik heb van het flexwerken mijn beroep gemaakt. Maar ik zou wel veel meer ad-hoc willen werken. Dat kan alleen als het toegestaan word en je bij diverse grotere bedrijven, die graag part-timers hebben, je tijd kunt vullen tegen een markt-conform tafief. De krenten kun je zelf uitzoeken! Maar let maar op......geef het vrij en je zult zien dat er op een vrachtwagen geen droog brood meer te verdienen is!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Echt heel eenvoudig om je staande te houden is het niet als ZZP in het transport. En al helemaal niet voor een goede prijs. Ik in mijn specifieke geval kan me goed bezig houden doordat ik in de waterbouw een bepaalde bezigheid heb die vooral s'winters beoefend word. Ook is dit werk specifiek. Ik heb het geluk gehad dat ik het spelenderwijs heb kunnen leren anders had ik deze dienst nooit kunnen verkopen voor het bedrag genoemd in mijn vorige posting. ZZP-ers die arbeid inbrengen en dat als dienst leveren moet je nl niet eerst iets hoeven leren! Daar zijn ze te duur voor.

Voor het transport is het zo dat je dikwijls niet aan de bak komt als vakbekwame en goede chauffeur daar je officieel deze dienst niet kunt verkopen doordat het dankzij een 'dode letter' in de wet illegaal is. Bovendien zijn inleners volgens mij bang dat als ze een ZZP-er inhuren elke keer als het niet uitkomt ze geen gebruik kunnen maken van deze persoon. Omdat een ZZP-er drie opdrachtgevers moet hebben denken inleners dat deze ZZP-ers continue op de loop zijn.

Terwijl het allemaal zo ideaal kan zijn. Neem bijvoorbeeld Simon Loos en Peter Appel, zij vinden het heel normaal om met part-timers te werken maar als ZZP kom er niet aan de bak. Aan de andere kant mogen uitzendbureau's wél mensen leveren aan deze bedrijven. Ik vraag me af wat het verschil is?

Ook is er verschil tussen de verschillende ZZP-ers. Sommige hebben een winkel of een boerderij en zoeken voor wat vulling werk op factuurbasis erbij. Hun vinden het dikwijls wel best, ze varen hun eigen koers. En je hebt ook de fulltime partimers waaronder ik val. Ik heb van het flexwerken mijn beroep gemaakt. Maar ik zou wel veel meer ad-hoc willen werken. Dat kan alleen als het toegestaan word en je bij diverse grotere bedrijven, die graag part-timers hebben, je tijd kunt vullen tegen een markt-conform tafief. De krenten kun je zelf uitzoeken! Maar let maar op......geef het vrij en je zult zien dat er op een vrachtwagen geen droog brood meer te verdienen is!

hey duke,

moet wel zeggen dat je een goed uurloon hebt

maar zoals je zelf aangeeft,je hebt de contacten en de vaardigheid.

en daar schort het aan bij de meesten.

ik zit 25 jaaa\r in het transport en heb ook in de crisis alles bij elkaar mischien 3 weken niet kunnen werken

waarom?

contacten!!!

nu willen mensen die net 2 jaar werken ook voor zichzelf gaan werken,maar dit gaat niet lukken in deze tijd

en het geval dat nu pensionadoos en vutters erbij komen is niet goed.

die hanteren een te laag uurtarief omdat ze hun oensioentje toch wel hebben,en een paar uur erbij wel goed is.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je je als zzp er staande wilt houden, zeker in deze tijden, moet je meer dan 100% gemotiveerd zijn en een lange adem hebben. Je moet jezelf niet gek laten maken en altijd jou prijs blijven vragen Als je gaat zakken kom je naar mijn mening niet geloofwaardig over. En je moet toch wel zeker zijn van je kwaliteiten als chauffeur. Als je elke week met een schade formulier thuis komt gaat het ook niet goed komen. En het mooiste is als je jezelf kan specialiseren (veevervoer zwaar/ speciaal transport autolaadkraan etc etc).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als het om chauffeurswerk gaat ben ik zéker gespecialiseerd. Weet van toeten en blazen door een groot deel van de EU. Adressenwerk welteverstaan met een conventionele aanhanger! Stukgoed, Bloemen en planten venten, koelmotoren, huif en kasten etc. Dat deed ik loondienst. Nu kan ik zoveel meer. Autolaadkraan bedienen (rijplatenkraan/auto met hoogzitbesturing). Transport van rups en wielkranen (zelf laden) Een keer een 40-tonner verzet met 20-meter giek. Montagewerk met behulp van laadkraan. Hydrauliekreparaties, bediening van diverse machines. Deze week draai ik bv op de kraan terwijl ik daar niet zo goed ik ben. Maar leer het vrij snel!

Zijn jullie zelf ook zzp-er Shomp en Patrick?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als het om chauffeurswerk gaat ben ik zéker gespecialiseerd. Weet van toeten en blazen door een groot deel van de EU. Adressenwerk welteverstaan met een conventionele aanhanger! Stukgoed, Bloemen en planten venten, koelmotoren, huif en kasten etc. Dat deed ik loondienst. Nu kan ik zoveel meer. Autolaadkraan bedienen (rijplatenkraan/auto met hoogzitbesturing). Transport van rups en wielkranen (zelf laden) Een keer een 40-tonner verzet met 20-meter giek. Montagewerk met behulp van laadkraan. Hydrauliekreparaties, bediening van diverse machines. Deze week draai ik bv op de kraan terwijl ik daar niet zo goed ik ben. Maar leer het vrij snel!

Zijn jullie zelf ook zzp-er Shomp en Patrick?

Ben ik even blij dat ik een paar dagen vrij heb.

Loop ik niet het risico dat jij mij moet laden..............LOLLOLLOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Zijn jullie zelf ook zzp-er Shomp en Patrick?

Sorry duke, ik heb geleerd hier dat je niet te veel moet zeggen over wat je doet. Als je niet gewoon in loondienst bent bij de grote wel bekende bedrijven deugd het al snel niet hier bij sommige heren en word je genadeloos afgebrand. Dus voorlopig laat ik het in het midden wat ik doe en op welke manier.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sorry duke, ik heb geleerd hier dat je niet te veel moet zeggen over wat je doet. Als je niet gewoon in loondienst bent bij de grote wel bekende bedrijven deugd het al snel niet hier bij sommige heren en word je genadeloos afgebrand.

Dat valt toch best mee .... ?? :p:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ORIGINEEL GEPOST DOOR DE DUKE

Zijn jullie zelf ook zzp-er Shomp en Patrick?

of ik hier afgebrand word dat weet ik niet zoals shomp denkt

zou me ook weinig doen

ik heb eerst met een compagnon gewerkt en 5 jaar geleden zelf dooor gegaan

eerst altijd als zzp-er verhuur (wat ik mag omdat ik een bv heb)

maar ook met een eigen wagen.

nu op het moment niet omdat ik die in september heb verkocht

zit nu in de bieten en als dat afgelopen is moet ook mijn nieuwe (DAF )klaar zijn.

dan weer zelf rijden.

maar ik doe dus beiden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ORIGINEEL GEPOST DOOR DE DUKE

Zijn jullie zelf ook zzp-er Shomp en Patrick?

of ik hier afgebrand word dat weet ik niet zoals shomp denkt

zou me ook weinig doen

ik heb eerst met een compagnon gewerkt en 5 jaar geleden zelf dooor gegaan

eerst altijd als zzp-er verhuur (wat ik mag omdat ik een bv heb)

maar ook met een eigen wagen.

nu op het moment niet omdat ik die in september heb verkocht

zit nu in de bieten en als dat afgelopen is moet ook mijn nieuwe (DAF )klaar zijn.

dan weer zelf rijden.

maar ik doe dus beiden

Waarom moet je afgebrand worden. Als jij je Centen op een eerlijke manier verdient

Dat zie ik niet zitten

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

de meesten hier die er een geheel eigen mening op na houden,of die bijv geen lid van een vakbond zijn, op de een of andere manier als zelfstandige werken, maar vooral diegenen die verstand van zaken hebben en dat ook nog durven te laten blijken, die worden vaak inderdaad genadeloos afgebrand.

maar zonder hen zou een forum als deze gruwelijk saai zijn, dus vooral dooooorrrrrgggaaan:ok: (en nu bedoel ik niet dat flauwe afzeiken enz.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Sorry duke, ik heb geleerd hier dat je niet te veel moet zeggen over wat je doet. Als je niet gewoon in loondienst bent bij de grote wel bekende bedrijven deugd het al snel niet hier bij sommige heren en word je genadeloos afgebrand. Dus voorlopig laat ik het in het midden wat ik doe en op welke manier.....

Ik heb in heel,deze discussie niemand gehoord die jou afbrand,op jou antwoord in de" Verhagen discussie" gaf je t antwoord:ik rij voor wie mij kan gebruiken,Daarop stel ik een doodnormale vraag die in deze tijd nogal actueel is:

Heb je een 0 uren contract? of ben je een Z.Z.P.er?

Als je ZZP er bent,wat moet je nu ongeveer als uurtarief aan houden als je je aan een bedrijf verhuurt? en wat kost nou zo een CMR verzekering? want die heb je toch wel nodig als zelfstandige.

Men vroeg mij laatst het een en ander hierover maar ik moest het antwoord schuldig blijven,vandaar dat ik t hier vraag.

Groeten Peter.

En daarop is een zeer uitgebreid antwoord gekomen in een,volgens mij zeer nette discussie,de voor's en tegen's zijn uitgebreid aan bod gekomen evenals wie wel of geen belang kan hebben bij het fenomeen "ZZP'ers in transport.

IK heb me uit de discussie gehouden omdat dit verschijnsel(ZZP er)voor mij niet relevant is,men stelde mij de vraag hoe e.e.a. in z'n werk gaat,en ik moest t antwoord schuldig blijven,vandaar mijn vraag aan jou.

IK ben hier een stuk wijzer uit geworden,en deze kennis verstevigt mijn mening over mensen die als ZZP er aan t werk gaan,en niet alleen in t transport maar over het algemeen gezien.

dat heeft niks met afbranden te maken,of je moet de volgende quote bedoelen?

Eigenlijk wel ja. Je word hier nooit afgebrand....

Ok, ik ben chauffeur bij hovo trans... Oh nee bij europe flyer. :banaan:

en het geval dat nu pensionadoos en vutters erbij komen is niet goed.

die hanteren een te laag uurtarief omdat ze hun oensioentje toch wel hebben,en een paar uur erbij wel goed is.

Voor pensionados en vutters hoef je geen angst te hebben hoor,voor vutters zowiezo niet,die zijn allemaal bijna 65 en mogen niet bijwerken,en pre pensioeners zoals ik betalen gewoon hun belasting en premies hoor,en dat pensioentje hebben we zelf voor gewerkt,dat is ons eigen geld.

De meeste pensionados werken voor hun oud werkgever,althans ik en de velen die ik ken, en werken daar juist omdat zij daar gewerkt hebben en het werk kennen,de reguliere chauffeurs hun auto aan hen toevertrouwen als ze eens een week met vakantie gaan.

ik kan me voorstellen dat een bedrijf,als er eens dubbel bemand gereden moet worden zijn reguliere chauffeur eerder met een pensionado wegstuurd die men kent dan dat er een wildvreemde word ingehuurd voor een klus,met respect voor iedereen hoor,ook een ZZPer is een goede chauffeur(hoop ik toch)

Maar het werk wat wij doen word dikwijls door dit soort mensen gedaan of het word niet gedaan,ik wil zeggen men neemt er geen vaste kracht voor aan.

Als wij t niet doen, doet niemand t.

En net wat je zegt;een paar uur is wel genoeg,(ik hoef me geen drie keer in de rondte te werken,t kasteel is zowat betaald,alleen drie keer per jaar op vakantie kost nogal wat,evenals de camper die 1:4 loopt)

(..)(was een grapje,maar dat had je al door zeker?)

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden