[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

ZZP-ers in transport


europeaan

Recommended Posts

  • Forumlid
Ben ik even blij dat ik een paar dagen vrij heb.

Loop ik niet het risico dat jij mij moet laden..............LOLLOLLOL

Dat is geen probleem eigenlijk. Als ik op een normale kraan draai raak ik de bak niet. Ik laad nu 'achterover' en de bak heeft aan beide kant 2 cm over en ik raak hem zelden. Het gaat meer over het nauwkeuriger werken onder water tot op de centimeter. Daar ben ik niet zo goed in. Want vreemde kraan, vreemde bak, vreemde verlenggiek, enfin je kent het wel;)

In die paar dagen kan Duke mooi een beetje "gevoel op de hydrauliek" krijgen ... ;)

Gevoel op de hydrauliek heb ik wel Karel. Als volleerd rijplatenlegger een must;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 168
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Dat is geen probleem eigenlijk. Als ik op een normale kraan draai raak ik de bak niet. Ik laad nu 'achterover' en de bak heeft aan beide kant 2 cm over en ik raak hem zelden. Het gaat meer over het nauwkeuriger werken onder water tot op de centimeter. Daar ben ik niet zo goed in. Want vreemde kraan, vreemde bak, vreemde verlenggiek, enfin je kent het wel;)

Gevoel op de hydrauliek heb ik wel Karel. Als volleerd rijplatenlegger een must;).

Daar heb je tegenwoordig hele leuke GPS systeempjes voor. :ja::ja::ja:

Topcon werkt nauwkeuriger dan TomTom. :D:D:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Daar heb je tegenwoordig hele leuke GPS systeempjes voor. :ja::ja::ja:

Topcon werkt nauwkeuriger dan TomTom. :D:D:D

Ja dat klopt Jan, wij gebruiken dit ook bij grote klussen als het een bestekseis is natuurlijk. Een heel geneuzel, bak inmeten etc. Werkt mooi, alleen het ponton schommelt harder dan je nauwkeurig werken kan als begrijpt wat ik bedoel.

Bij mij gaat het om een watergang die met geen enkel zwaar materiaal te bereiken is en gesaneerd moet worden. Daar bouw je geen gps voor op een kraan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zijn er zzp-ers die een CMR verzekering hebben? Zo ja, aan wat voor bedragen moet ik dan denken?

U doelt dan op de verzekering van de lading, denk ik. Ik schat zo'n 1.500 euro per jaar.

HIER ( << klik !! < ) bijvoorbeeld de polisvoorwaarden die ik vond bij TVM België voor een CMR-verzekering zoals ik denk dat u die bedoelt. Bij hun heet deze verzekering Transportaansprakelijkheidsverzekering.

Het is wel belangrijk dat u een goede inschatting maakt van uw inzetgebied. En ook moet u er rekening mee houden dat Duitsland afwijkende wetgeving kent voor binnenlands vervoer (cabotage voor bijvoorbeeld een Nederlander). Anders dan normaal volgens CMR-dekking, kan een vervoerder in Duitsland ook aansprakelijk gesteld worden voor "gevolgschade".

Normaal is het zo dat een vervoerder gedekt is voor schade aan, of geheel verlies van, de lading en niet meer dan dat. In Duitsland is het bijvoorbeeld zo dat een vervoerder daarnaast ook aansprakelijk gesteld kan worden voor de kosten die de ontvanger lijdt. De vervoerder is niet in staat om de lading zoals afgesproken te leveren, en vervolgens staat de fabriek 3 dagen stil omdat die lading er niet (op tijd) aankomt. De schade die de fabriek lijdt, daarvoor kan een vervoerder dan ook aansprakelijk worden gesteld.

Daarvoor geldt een aparte (of aanvullende), verplichte verzekering ingevolge Güterkraftverkehrsgesetzes (GüKG) paragraaf 7.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook even per email een vraag gesteld aan een verzekeraar

Een cmr verzekering kost ongeveer een 2.000 euro voor een 27.000 kg laadvermogen

Uiteraard is premieberekening volgens het soort materiaal dat u vervoerd , het verleden

De persoon enz…..

Naar waar ; welke landen

Welke beveiligingen ingebouwd

Cmr kan ook volgens omzet berekend worden

Dus premie en aanvaarding van het risiko is afhankelijk van verschillende faktoren

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bedankt voor jullie reacties! Top dit forum!

Mijn plan is ook te gaan zzp-en, maar aangezien ik een gezin heb wil ik wel proberen om op dit gebied zo min mogelijk risico te lopen.

@Karel65, heb al menig bericht van jou gelezen op dit forum en je hebt veel verstand van zaken.

Wat adviseer jij om te gaan doen als je toch als zzp-er aan de slag wilt in het transport.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ SJW,

Iemand advies geven die je verder helemaal niet kent, is altijd moeilijk. Niet dat u nu van alles moet gaan vertellen over uzelf, want dat is helemaal niet nodig op een forum. Maar ik zeg het nadrukkelijk erbij, omdat het dus maar een "advies" is wat nooit helemaal toegespitst op uw situatie kan zijn.

Als u onder " niet al te grote risico's " verstaat dat u niet al te grote investeringen wil doen, dan is ZZP-er meer dan voldoende en kunt u volstaan met een inschrijving Kamer van Koophandel, een aanmelding/registratie op de KIWA-lijst en het afsluiten van een bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering. U moet er voor zorgen dat u als zelfstandige toch wel zo'n 3 (verschillende) opdrachtgevers per jaar heeft (en een VAR-verklaring). Op die manier kunt u aan de slag in het beroepsgoederenvervoer.

In het eigen vervoer is heen inschrijving vereist, daar is de inhuur van zelfstandige chauffeurs gewoon vrij.

Mocht u toch met een schuin oog naar de toekomst een eigen vrachtwagen willen inzetten, dan kunt u gaan voor de vakbekwaamheid. Dan kunt als eigen rijder aan de gang. Die vakbekwaamheid/Niwo zou IK (ik persoonlijk dus !!!) nooit gebruiken om mezelf via een constructie te gaan verhuren als ZZP-er. Die risico's zijn gewoon niet te overzien. Dat schreef ik hier al eerder en daar blijf ik bij. Ook al zal er wellicht tegen u worden gezegd dat het op die manier de enige mogelijkheid is, maar daar ben ik het dus absoluut niet mee eens.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Onder grote risico's versta ik voornamelijk een oplegger met 25 ton aan dure breekbare spullen die ik het ravijn in rij en dan moet vergoeden volgens het CMR verdrag...:p

Ben jij beschikbaar als consultant of gewoon iemand die overmatige interesse heeft in de transportwereld?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ben jij beschikbaar als consultant of gewoon iemand die overmatige interesse heeft in de transportwereld?

Houd het maar op het laatste.

Alhoewel ik wel door een paar bedrijven voor m'n werk betaald wordt (daar eet ik van), maar niet dat ik zomaar op ad-hoc basis in te huren ben. Die dingen doe ik meestal, als ze per ongeluk op m'n pad komen, alleen voor "de LOL, een biertje na afloop, en soms een slof shag (vaak uit Luxemburg)". :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Althans, dat was mijn ervaring.

Dat is zeker een goede tip.

En het is mooi dat u er veel aan heeft gehad. Maar als u nu terugkijkt, was het allemaal zo ingewikkeld? En nog veel belangrijker eigenlijk, begrijpt u hoe uw bedrijf in elkaar steekt?

Het gevaar wat ik vaak om me heen zie is dat mensen dan helemaal gaan "leunen" op het hele circus wat ze aangeboden krijgen. En uiteindelijk nog net te weinig van hun eigen bedrijf begrijpen. En iedereen zal het wellicht altijd goed bedoelen, maar om iedere "club" zwermt altijd een hele sail aan aanbieders die alleen maar (vaak) het beste met zichzelf voor hebben.

Voor de aanvraag van de NIWO bijvoorbeeld heeft u alleen een verklaring omtrent gedrag, een diploma vakbekwaamheid en een beginbalansje nodig. Zo ingewikkeld is dat allemaal niet. Die opdrachtgevers zou iemand in feite zelf al moeten hebben.

Hoewel ik uit de praktijk dan vaak het tegenovergestelde zie. Alles geregeld, 35 verschillende dealers een prijsopgave voor een trekker laten doen, uiteindelijk een beslissing genomen, financiering geregeld en dan ..... de laatste week ... : "Oh .., gossie .... nu nog een opdrachtgever zien te vinden waar we voor kunnen gaan rijden. Dat is per slot van rekening ook wel "handig"." ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoewel ik uit de praktijk dan vaak het tegenovergestelde zie. Alles geregeld, 35 verschillende dealers een prijsopgave voor een trekker laten doen, uiteindelijk een beslissing genomen, financiering geregeld en dan ..... de laatste week ... : "Oh .., gossie .... nu nog een opdrachtgever zien te vinden waar we voor kunnen gaan rijden. Dat is per slot van rekening ook wel "handig"." ;)

Op het prikbord van de Vern staan regelmatig van dat soort advertenties: beginnend eigenrijder zoekt per .... opdrachtgever. Een malafide opdrachtgever krijgt dan meteen dollartekens in z'n ogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Op het prikbord van de Vern staan regelmatig van dat soort advertenties: beginnend eigenrijder zoekt per .... opdrachtgever. Een malafide opdrachtgever krijgt dan meteen dollartekens in z'n ogen.

Dat is jammer genoeg natuurlijk vaak het verhaal.

Auto bijna glimmend en gepoetst voor de deur en dan nog een opdrachtgever. Nou ...., dan staan er best wel een aantal klaar om je "te helpen" ... :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Scania440,

Inderdaad de plannen zijn er! Moet nog even precies ontdekken hoe het moet, hoe ik het wil en hoe het kan...

Is de VERN niet écht voor de eigen rijders? Wil zelfstandige worden zonder auto.

Zal hun website ff doorspitten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ja, de VERN is er voor de eigen rijder en kleine transport ondernemingen.

Jij wilt zelfstandig worden zonder eigen auto, dan moet je evengoed een eigen NIWO vergunning hebben en dus ook een begin balans voorleggen naast je vakbekwaamheid en goed gedrag papier lijkt mij.

Maar ik kan het mis hebben want geen ervaring op deze manier.

dit klopt,

heb het al een paar keer uitgelegd dat je een niwo vergunning moet hebben en een bv

dit is officiel zo,maar wat je er zelf mee doet is aan jou sjw

heb je ervaring?

heb je contacten in deze wereld?

heb je om ergens op terug te vallen?

het is nog steeds crisis zeggen ze en om nu te gaan beginnen?

januari/februari/maart zijn niet echt geweldige maanden om te beginnen

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En een niwo-vergunning moet je niet aan willen beginnen als je alleen arbeid inbrengt. Karel lijkt wel een roepende in de woestijn af en toe!

je moet of hoeft niet je niwo vergunning te laten zien als je gecontroleerd word als je met een opdrachtgever zijn auto weg bent

ook zijn cmr moet je gebruiken met niwo nummer

ook hoef je voor dit werk geen cmr verzekering te hebben,

die heeft de opdrachtgever al

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je moet of hoeft niet je niwo vergunning te laten zien als je gecontroleerd word als je met een opdrachtgever zijn auto weg bent

ook zijn cmr moet je gebruiken met niwo nummer

ook hoef je voor dit werk geen cmr verzekering te hebben,

die heeft de opdrachtgever al

Klopt niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Karellllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllllll.

Ja .. ??

Als iemand vol blijft houden dat het het wel moet, wie ben ik dan om elke keer weer te vertellen dat diegene "fout" zit?

Ik kan alleen dan vragen of diegene dat dan aan de hand van wet- en regelgeving wil uitleggen. Waar staat "het" dat zoiets zou moeten? Maar daarop is hier nog niemand in gegaan. Dus ik kan alleen maar NOG eens vragen: zet het hier dan asjeblieft neer waarom het zou moeten zoals Patrick67 beweert.

Ik ben benieuwd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Wat ik graag een keer zou willen horen is een zzp er die of onderweg gecontroleerd is of thuis en die daar problemen mee gehad heeft. Het is een grijs gebied, ik heb het wel eens na gevraagd bij tln, die kwamen met 3 verschillende verhalen waarom het niet mocht. Daarna aan iemand gevraagd die thuis was in het arbeids recht, die zei, geen probleem. Er is niemand die er op controleerd en niemand weet eigenlijk precies wat wel en niet mag......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden