[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Markering achterzijde motorwagen


Kapitein Haak

Recommended Posts

  • Forumlid

Ben het er niet mee eens hoor, die reflectieband hoort bij de nieuwe wet van witte reflectie aan de zijkant en rood achter. Die platen (bakwagen/trekker gestreept en aanhanger/oplegger geel vlak met oranje rand) zijn volgens mij nog steeds verplicht. We hebben hier een aantal nieuwe trailers en daar zit het ook gewoon op.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat snap ik dan niet...voor de keuring wordt het goedgekeurd en tijdens de lessen voor de vervallen CCV-B moet je leren het verschil te zien tussen motorwagen en combi i.v.m lengte :(

Inderdaad, dacht wel dat het verplicht is:rolleyes::angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ben het er niet mee eens hoor, die reflectieband hoort bij de nieuwe wet van witte reflectie aan de zijkant en rood achter. Die platen (bakwagen/trekker gestreept en aanhanger/oplegger geel vlak met oranje rand) zijn volgens mij nog steeds verplicht. We hebben hier een aantal nieuwe trailers en daar zit het ook gewoon op.

Voor normale trekkers zijn markeringsborden aan de achterzijde niet verplicht, pas bij bv een 5-assige zwaartransporttrekker vanaf een bepaalde lengte weer wel...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij de nieuwste containerwagen die bij ons werd afgeleverd zaten er van die geel/rode markeringsstickers op de bumper geplakt.

Toen ik er naar vroeg of er geen borden op hoorden te zitten werd me verteld dat het eigenlijk "luxe"was dat ze er op zaten en dat het voor de RDW en APK niet eens meer nodig is dat ze er op zitten.

Ik vond het ook verbazend, maar toen ik laatst met de zelfde auto bij de APK kwam vond de keurmeester het blijkbaar geen enkel probleem dat de sticker voor 90% weg geslagen was door vallend puin tijdens het lossen...........

Op mijn eigen auto zitten ze ook al jaren niet meer, en dat is bij de APK ook nooit een probleem geweest.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In ik dacht 2009 was mijn wagen voor de APK in de garage. Achter op de "stootbalk" van de laadklep zaten ook deze stickers geplakt en waren inderdaad zeer gesleten doordat deze balk bij het laten zakken van de klep op de grond kwam.

Volgens de keurmeester mocht dit niet. Niet omdat ze redelijk versleten waren, maar omdat ze niet op een vast gedeelte van de wagen zaten. Dus er moesten met alle geweld nieuwe borden opkomen.

Vervolgens worden deze borden achter op de laadklep genageld. Wat mij toen vreemd voorkwam is dat de stootbalk aan de laadklep zit en deze balk geen vast onderdeel van de wagen is, maar dezelfde laadklep weer wel een vast onderdeel van de wagen is. :confused:

Ben toen helaas vergeten ernaar te vragen wat het verschil is.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Markering borden zijn voor truck en trailers en aanhangers niet meer verplicht in verband met de verplichte invoer van de reflectiestreep, maar voor de LZV gekeurde materiaal geld dit niet (zal voor alle bijzondere transporten gelden denk ik) deze moeten altijd herkenbaar zijn wat lengte betreft.

Tenzij ze niet als LZV combinatie op de weg zijn dan mogen ze weer zonder de markering borden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ze hebben ook nog eens van die lelijke witte reflectiestrepen op de deuren van de cabine geplakt:mad:.

80% van de totale zijkant van een vrachtwagen moet zo beplakt zijn....

Waarom heeft jou werkgever de naam niet in fluoriserende letters op de zijkant gezet, ben je gelijk van die lelijke reflectiestrepen af. Heeft mijn vorige werkgever ook gedaan bij alle nieuwe wagens vanaf 2007:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ze hebben ook nog eens van die lelijke witte reflectiestrepen op de deuren van de cabine geplakt:mad:.

80% van de totale zijkant van een vrachtwagen moet zo beplakt zijn....

Dat is een nieuwe regel die ingevoerd is denk dat de meeste bedrijven daar niet blij mee zijn, dit omdat de lijn op de cabine op de zelfde hoogte moet zitten als de laadbak wat dus inhoud dat er dwars door een logo of een naam wordt gegaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vandaag een kijkje wezen nemen bij m`n nieuwe Daf.:D

Achteraf viel me nog iets op, nl aan de achterzijde ontbraken de geel/oranje markeringsborden. Wel was er een rode reflecterende band op de bumper geplakt...

Wie weet hoe dat precies zit?

Heb precies het zelfde ,is niet meer verplicht als je auto vol geplakt is met reflecterende strepen.:cool:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden