[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Trein ramt vrachtwagen vol vlees bij Maarsbergen


Peet

Recommended Posts

  • Reacties 103
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Als je geen spoorwegen meer wilt oversteken, dan kun je altijd nog LZV chauffeur worden.

Maar dat terzijde;)

nee nee, "we" zijn zo al beperkt genoeg;)

gewoon een beetje bang zijn van een langs rijdende trein is goed voor je gezondheid en voor je leven dus:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je geen spoorwegen meer wilt oversteken, dan kun je altijd nog LZV chauffeur worden.

Maar dat terzijde;)

Dat gaat alleen op voor spoorwegovergangen waarde treinen sneller mogen dan 45km/uur Marnix.Als je bij een spoorwegovergang komt waar alleen industriele treinen rijden die onder de 45km/uur blijven mag je er gewoon overheen.Ze zijn wel aan het kijken of ze dat gaan veranderen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
ik geef je helemaal gelijk in wat je hebt geschreven,er komen ook opeens opmerkelijk weinig reactie`s op je vraag:zegtniets:

normaal gesproken hebben sommige leden op het forum meteen een reactie :mad:

Wil je echt weten wat ik dan gedacht had...................................................

Nee ik denk niet :D daarom oook maar niks geschreven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sterkte aan de chauffeur, want hij zal angstige seconden hebben beleefd toen de bomen naar beneden gingen en hij de trein aan zag komen!

Ook sterkte aan de machinist, die zal dit moment ook nog vaak opnieuw hebben "herbeleefd".

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hee lui,

Uhh, ja ik was het. En op een stijve nek na gaat het goed.

Wél erg geschrokken natuurlijk. Volgens velen is het een wonder dat ik nog leef. Dat denk ik inmiddels zelf ook.

Het ging allemaal nogal snel en alles moet nog officieel worden uitgezocht, dus op een openbaar forum ga ik nu niet alles neerzetten. Maar ik kan wel wat kwijt.

Eigenlijk ging alles goed tijdens het overrijden van de spoorwegovergang. Totdat de – geïmproviseerde – rotonde met de oprit naar de A12 vast kwam te staan door een oprijden vrachtwagen die richting Leersum wilde. De chauffeur kon echter niet doorrijden onder het viaduct omdat iets hem daar tegenhield. Ze zijn daar aan de weg aan het werken.

Tot dat moment reed alles gewoon door. Niets aan de hand.

Daarna kwam alles stil te staan, maar stond ik al met voornamelijk de oplegger op de overgang. Met de trekker was ik de overweg al over.

Nog niets aan de hand, totdat de belletjes gingen rinkelen en de slagbomen naar beneden kwamen. Toen kon ik geen kant meer op. En de rotonde was nog steeds niet vrij.....

Daarna ging het snel – in ieder geval voor m'n gevoel. Voor ik er erg in had was er de klap en kreeg de trekker een rotslinger.

De trailer is doormidden gekliefd. Letterlijk. Mijn 'mazzel' is geweest dat de trein precies tussen de assen van de trekker en de trailer de zaak raakte. Daar is ie vrij 'slap'.

Zelf zat ik in de gordels en kon ik de trekker gewoon verlaten via de deur.

En natuurlijk denk ik ook achteraf 'had ik niet.....' . Maar ik heb al ontdekt dat dat weinig zinvol is. Het enige wat ik kan zeggen is dat ik naar beste inzicht heb gehandeld.

Nu denk ik vooral: goddank zijn er geen doden of zwaar gewonden gevallen.

Alle schade is materieel. Daar mag ik me de komende week mee bezig gaan houden. Zal vermoedelijk nog wel wat voeten in de aarde hebben.

Over de trekker kan ik nog niets zeggen, pas maandag gaan we daar weer mee verder.

Het mag duidelijk zijn dat ik er al met al een nogal rottig gevoel aan heb overgehouden. En tegelijkertijd ben ik blij: ik ben er nog!

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Uitstappen toen de belletjes en lampies gingen was geen optie ??

Ik denk dat dat het eerste was wat ik zou doen .. Maar ik weet de hele situatie niet en zou misschien ook wel heel anders reageren als je het daadwerkelijk meemaakt.

Maar is een vraag die me bezig blijft houden.. Waarom bleef je zitten op moment dat bellen afgaan ?

In elk geval blij dat je het kunt navertellen..:ok:

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik ook Freddy,ik denk dat ik ook heel vlug zou maken dat ik uit de auto kwam.Maar aan de andere kant weet je ook absoluut niet waar je dan heen moet,brokstukken kunnen echt overal heen vliegen.Moeilijk,moeilijk :confused:

@JWZ

Gelukkig is het alleen maar een stijve nek,het had inderdaad veel erger gekund.En achteraf denken "had ik niet ..........." hebben we allemaal na een ongeval maar daar schiet je nu niets mee op.Gelukkig in dit geval geen forummer minder :banaan::banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hé JP

Dus het is toch zo... mooi balen man! Maar inderdaad, je leeft nog en dat is heel veel waard:ok:

Wat je al aangeeft, jezelf bestoken met "had ik maar..." is heel menselijk, maar ook heel zinloos. Het is gebeurd, je doet het niet expres en voorlopig ben je zelf de grootste verliezer, zakelijk althans.

Wat ik maar wil zeggen: jezelf verwijten maken is zinloos, dat doen anderen vast wel voor jou. Weet jij wel hoe nuttig dat is...

Veel succes met de afhandeling de komende tijd, denk ook aan jezelf en ik hoop dat je toch weer snel aan het rijden bent:ja:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JWZ, sterkte, en kop op! Het had inderdaad slechter af kunnen lopen. Stel je voor dat je met de trekker op de overweg stond!

Gun je alle succes die je kunt hebben met de verzekering afhandeling, en alle sterkte voor de toekomst!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ook Freddy,ik denk dat ik ook heel vlug zou maken dat ik uit de auto kwam.Maar aan de andere kant weet je ook absoluut niet waar je dan heen moet,brokstukken kunnen echt overal heen vliegen.Moeilijk,moeilijk :confused:

:banaan::banaan:

Hier leren ze je niet veel, maar als een trein je wagen ramt en je kunt uitstappen, ren in de richting waar de trein vandaan komt. Bij een aanrijding vliegt alle rotzooi de andere kant op.

Het beste JP, hoop dat je spoedig weer rijd en centjes verdient.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het mag duidelijk zijn dat ik er al met al een nogal rottig gevoel aan heb overgehouden. En tegelijkertijd ben ik blij: ik ben er nog!

-

Poehee wat een verhaal.

Zelf heb ik een groot ontzag voor treinen ... sinds ik bijna ben meegesleurd door een langrijdende trein === trainspotting met mijn camera (nabij een overweg)!

Sinsdien blijf ik er altijd ver uit de buurt = heilig ontzag!

Zo ook met het vrijhouden van een overweg ... met de luxe of de vrachtwaggel & en er niet op rijden indien er geen ruimte genoeg is aan de andere kant.

Maar goed, ik heb mijn les 'treinen kunnen zeer gevaarlijk zijn' al veel eerder al eens gehad!

En de schrik zit er altijd nog goed in ... ... ik hoor bij wijze van spreken al de bellen van de overweg aangaan iedere keer als ik er eentje moet kruisen.

Maar poehee .. wat een verhaal.

Ik ben blij dat je het zelf zonder kleerscheuren hebt overleefd en dat er verder ook geen gewonden zijn gevallen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo he heftig verhaal zeg.

Ik heb gelukkig zo iets nog nooit mee gemaakt. Maar wat een naar gevoel zou dat zijn geweest dat je geen kant meer op kan en dat je de bellen en de bomen naar beneden ziet komen.

Had je ook niet de rijbaan van het tegemoet komende verkeer kunnen nemen of stond dat ook vol met wachtende auto's voor de dichte overweg. Ik heb natuurlijk makkelijk praten van achter mijn laptop. En hoe reageerde ze op je werk en andere collega's

In ieder geval sterkte gewenst hopelijk slijt het rottige gevoel nog een beetje.;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zijn er genoeg die na zo,n klapper bij de engeltjes aan het klaverjassen zijn.

het is daar een klote punt.

hoop dat je snel weer kan sturen en dat je trekker niet al te veel schade heeft.

veel sterkte gewenst en de groeten van bongo116

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bedankt dat je jouw verhaal even deelt JWZ.

Lijkt me toch erg heftig om mee te maken.

Uitstappen is nou ook niet bepaald slim, de trekker zal door de klap maar op je af komen. Ben je verder van huis...

Sterkte ermee!

Wat Corydon schrijft , de kant op rennen waar de trein vandaan komt ,maar hoe je reageert weet je pas als het je overkomt denk ik.

In ieder geval JWZ sterkte ermee ,ik ben blij dat je het kan na vertellen.

En je je verhaal met ons wou delen hier op het forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat Corydon schrijft , de kant op rennen waar de trein vandaan komt ,maar hoe je reageert weet je pas als het je overkomt denk ik.

Hoe weet je van welke kant de trein komt? Dan moet je de dienstregeling wel erg goed uit je hoofd kennen...

Het zal vast door het hoofd zijn geschoten om maar een rij auto's aan de kant te schuiven. Maar puntje bij paaltje doe je dat toch niet.

Op het moment dat de slagbomen omlaag komen is best wel een sleutelmoment voor evt uitstappen. Hoeveel seconden heb je dan nog?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe weet je van welke kant de trein komt? Dan moet je de dienstregeling wel erg goed uit je hoofd kennen...

Het zal vast door het hoofd zijn geschoten om maar een rij auto's aan de kant te schuiven. Maar puntje bij paaltje doe je dat toch niet.

Op het moment dat de slagbomen omlaag komen is best wel een sleutelmoment voor evt uitstappen. Hoeveel seconden heb je dan nog?

Als je moeite hebt om een trein te zien is een bezoek aan de oog dokter mischien wel noodzakelijk...:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe weet je van welke kant de trein komt? Dan moet je de dienstregeling wel erg goed uit je hoofd kennen...

Nou.. je stapt uit.. loopt naar het spoor en kijkt of je hem ziet aankomen.. zo niet.. even om de vrachtwagen heenlopen en de andere kant kijken of ie er aankomt.. dan de kant oprennen waar je hem gespot hebt.. :D..

Allemaal onzin dus wat ik nu uitkraam, maar ik denk dat haaks op het spoor wegvluchten wel enige bescherming biedt.. Maar gezien de adrenalinestoot die je waarschijnlijk krijgt als je de bellen hoort gaan heb ik ook niet het minste vermoeden hoe ik of een ander dan zou reageren.

Het zal vast door het hoofd zijn geschoten om maar een rij auto's aan de kant te schuiven. Maar puntje bij paaltje doe je dat toch niet.

Op het moment dat de slagbomen omlaag komen is best wel een sleutelmoment voor evt uitstappen. Hoeveel seconden heb je dan nog?

Misschien is dat ook een reactie die het afwegen waard zou zijn..het is best een lastige situatie waarin je in een split second moet beslissen..

Wat de tijd aangaat daar kan misschien funtrucker je wel een antwoord op geven.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden