[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Trein ramt vrachtwagen vol vlees bij Maarsbergen


Peet

Recommended Posts

  • Forumlid
Misschien is dat ook een reactie die het afwegen waard zou zijn..het is best een lastige situatie waarin je in een split second moet beslissen..

Wat de tijd aangaat daar kan misschien funtrucker je wel een antwoord op geven.

Was inderdaad een vraag aan hem, als hij meeleest. Maar zowieso tikken in een stress-situatie de seconden heel snel voorbij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 103
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Wat Corydon schrijft , de kant op rennen waar de trein vandaan komt ,maar hoe je reageert weet je pas als het je overkomt denk ik.

In ieder geval JWZ sterkte ermee ,ik ben blij dat je het kan na vertellen.

En je je verhaal met ons wou delen hier op het forum.

Ja maar kijk eens goed, de truck is geslingerd in de richting waaruit de trein kwam. Dus hij had als die uitstapte, of z'n truck over zich heen gehad of hij kreeg allemaal kip en stukjes koeltrailer naar zijn hoofd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je moeite hebt om een trein te zien is een bezoek aan de oog dokter misschien wel noodzakelijk...:D

Op het moment dat je die trein ziet aankomen met 100km/uur of meer .. ben je mooi te laat!

Voor een Noodstop heeft een trein toch zomaar enige honderden meters nodig ... tot meer dan 1 km!

(afhankelijk van zijn snelheid natuurlijk)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik weet het niet zeker maar funtrucker wel denk ik, maar op het moment van volledig sluiten van de overweg is de train in 15 seconden bij de overweg.

en als ik me niet vergis word er bij maarsbergen 140 km/u gereden door de intercity's.

ergens las ik dat de volgende trein een sprinter was, dus is dit de intercity geweest.

Dit type dubbeldekker wordt idd ingezet voor Intercity trajecten. Om terug te komen op de opmerking van Karel dat de oplegger blijkbaar geen chassis had. Dit kon wel n's het leven van de machinist gered hebben. Maar als een machinist een aanrijding ziet aankomen en maximale beremming start, dan zou hij ook naar achter kunnen vluchten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit type dubbeldekker wordt idd ingezet voor Intercity trajecten. Om terug te komen op de opmerking van Karel dat de oplegger blijkbaar geen chassis had. Dit kon wel n's het leven van de machinist gered hebben. Maar als een machinist een aanrijding ziet aankomen en maximale beremming start, dan zou hij ook naar achter kunnen vluchten.

Voorop, JWZ sterkte gewenst, je had een engeltje bij je schijnbaar!

@ Marnix, de maximale remming starten en dan naar achter vluchten, tegen de remkrachten in? Of denk je dat het rechterbeen steeds langer wordt?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mensen,

Dank jullie wel voor jullie aardige woorden en medeleven.

Heb momenteel een geweldige spierpijn in m'n nek- en halsspieren. Gelukkig alleen bij opstaan uit bed is het ernstig voelbaar.

Goeie reden om ff wat langer te blijven liggen;)

Het zal de komende week wel verdwijnen.

Nogmaals: big thanx allemaal!!:ok:

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb momenteel een geweldige spierpijn in m'n nek- en halsspieren. Gelukkig alleen bij opstaan uit bed is het ernstig voelbaar.

Goeie reden om ff wat langer te blijven liggen;)

Het zal de komende week wel verdwijnen.

Wel verstandig om het even rustig aan te doen! Hoop dat het snel bijtrekt!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik weet het niet zeker maar funtrucker wel denk ik, maar op het moment van volledig sluiten van de overweg is de train in 15 seconden bij de overweg.

en als ik me niet vergis word er bij maarsbergen 140 km/u gereden door de intercity's.

ergens las ik dat de volgende trein een sprinter was, dus is dit de intercity geweest.

Voor zover ik weet duurt het, als de overweg eenmaal gesloten is zo'n 8 seconden voor de trein voorbij raast.

En wat de rest ook al zegt: JWZ sterkte met de rompslomp die je er van hebt. En natuurlijk met de spierpijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Voorop, JWZ sterkte gewenst, je had een engeltje bij je schijnbaar!

@ Marnix, de maximale remming starten en dan naar achter vluchten, tegen de remkrachten in? Of denk je dat het rechterbeen steeds langer wordt?

Kan prima, alleen de laatste paar seconde net voordat de trein stilstaat doet zeer. Krijg je een flinke opdonder.

@ JWZ Succes en sterkte!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Laatste gedachte van de machinist; "Kip...ik heb je !!"

Ik hoop voor je baas dat je niet net zo dom rijdt dan dat je typt......;)

Misschien was Funtrucker wel de machinist.

Nee, dat was ik niet.:nee:

Ik vraag me overigens af hoe een trein een trailer in tweeen kan rijden?

Massa 4 wagenstel is 231 ton, 6 wagenstel is 345 ton * faktor snelheid is gegarandeerd een grote puinzooi.:ja:

Deze jongen heeft ook eens een aanrijding gehad met een trein. Alleen kopte ik met de cabine tegen de trein aan. Vergeet je je hele leven niet meer!

Het is heel naar om een machinist in de ogen te kijken als de trein recht op je af komt!

Omgekeerd ook. Ook wij zijn mensen.

Sterkte aan de chauffeur, want hij zal angstige seconden hebben beleefd toen de bomen naar beneden gingen en hij de trein aan zag komen!

Ook sterkte aan de machinist, die zal dit moment ook nog vaak opnieuw hebben "herbeleefd".

Klopt, 2 keer een aanrijding met persoon meegemaakt, en elke keer als je er langs komt en je niet de aandacht op iets anders hebt wordt je er weer mee geconfronteerd.

Voor een Noodstop heeft een trein toch zomaar enige honderden meters nodig ... tot meer dan 1 km!

(afhankelijk van zijn snelheid natuurlijk)

Het materieel remt steeds beter.:D Maar met 140 moet je met het betrokken materieel wel rekenen op minstens 450 meter remweg. Uit ervaring weet ik dat 7 bak icmm bij een noodstop 650 meter nodig had.

ik weet het niet zeker maar funtrucker wel denk ik, maar op het moment van volledig sluiten van de overweg is de train in 15 seconden bij de overweg.

en als ik me niet vergis word er bij maarsbergen 140 km/u gereden door de intercity's.

Ik dacht, maar pin me er niet op vast, dat de overweg vanaf het moment van aanrijden 25 seconden de tijd heeft waarvan die de laatste 8 seconden volledig gesloten moet zijn.

Die 140 klopt (je bent toch geen spoorfreak:p?)

Dit type dubbeldekker wordt idd ingezet voor Intercity trajecten. Maar als een machinist een aanrijding ziet aankomen en maximale beremming start, dan zou hij ook naar achter kunnen vluchten.

Klopt.

Kan je proberen, maar ik denk dat je je verkijkt op de krachten die bij het remmen vrijkomen.

;) Ik denk dat je het kunt vergelijken met het tegen een steile berg oprennen, een heel erg steile...................................................................met maar een handjevol seconden.:eek:

Kan prima, alleen de laatste paar seconde net voordat de trein stilstaat doet zeer. Krijg je een flinke opdonder.

Sommige mensen kunnen alles of weten alles, maar dat van die ''opdonder'' klopt wel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik dacht, maar pin me er niet op vast, dat de overweg vanaf het moment van aanrijden 25 seconden de tijd heeft waarvan die de laatste 8 seconden volledig gesloten moet zijn.

Kon je wel eens gelijk in hebben.

Kameraad van me is ook machinist en die heb ik vanmorgen gevraagd en die gaf als antwoord : als ik me niet vergis meestal tussen de 20 en 30 seconden.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

» Slob: volgende keer kunnen kalkoenen mensen zijn image-2779.jpgNieuwsartikel geplaatst op 20.12.2011, 17:38 door de redactie

ChristenUnie Kamerlid Arie Slob wil dat de spoorwegovergang bij Maarsbergen snel wordt aangepakt. Eind vorige week botste daar een trein op een vrachtwagen met bevroren kerstkalkoenen. De ChristenUnie is van mening dat dit ongeluk voorkomen had kunnen worden. Slob: "De spoorwegovergang is enorm gevaarlijk en zou in 2008 al aangepakt worden. De slachtoffers van de aanrijding zijn nu 'slechts' bevroren kalkoenen, dit hadden ook mensen kunnen zijn. Er moet actie ondernomen worden om de plannen voor een ongelijkvloerse kruising te realiseren."

De ChristenUnie wil van de minister weten waarom er nog niet is begonnen met de aanpak van de spoorwegovergang bij Maarsbergen terwijl in 2010 een realisatiebeschikking is afgegeven. Slob: "Persoonlijk letsel bij de aanrijding is gelukkig beperkt gebleven, alleen de machinist is licht gewond geraakt. Toch is het zaak dat er snel werk gemaakt wordt van de aanpak van deze spoorwegovergang om meer ongelukken te voorkomen."

Vragen van het lid Slob (ChristenUnie) aan de minister van Infrastructuur & Milieu over de overwegbotsing bij Maarsbergen:

1. Kent u het bericht "Trein botst op vrachtwagen vol kerstkalkoenen"?

2. Herinnert u zich het antwoord op vraag 107 bij de feitelijke vragenronde over het MIRT-projectenboek 2012 waarin u stelt dat u begin 2012 overeenstemming verwacht te bereiken met de regio over de spoorwegovergang in Maarsbergen en dat deze planstudie relatief veel tijd gevergd heeft vanwege het gezamenlijk met de regionaal betrokken partijen zoeken naar een optimale inrichting en inpassing van het project?

3. Kunt u aangeven hoe dit antwoord zich verhoudt met de mededeling in de memorie van toelichting van de begroting voor het jaar 2008 (Kamerstuk31200 Anr. 2) dat de planstudie al grotendeels was afgerond en de start van de uitvoering van het project plaats zou vinden in 2007/2008?

4. Wat is de reden dat het project nog steeds niet gestart is terwijl volgens de memorie van toelichting bij het jaarverslag en de slotwet voor het Infrastructuurfonds 2010 (Kamerstuk32710 Anr. 4) de realisatiebeschikking in 2010 is afgegeven?

5. Hoe is het mogelijk dat er een realisatiebeschikking is afgegeven, maar dat u weer tot overeenstemming moet komen met de regio? Waarover is exact dan nog geen overeenstemming en welke besluiten zijn nog nodig voordat de schop in de grond kan?

6. Zijn de voorgenomen maatregelen bij de genoemde spoorwegovergang nog steeds voorbereid op viersporigheid?

HR.jpg

Bron transport online

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoi JWZ, ik ging gister met de personenauto ergens naartoe, en moest over een spoorweg. Meteen aan de andere kant van de overweg

was een soort t-splitsing. En daar stond een gozer stil, die was net over het spoor en wilde links af, maar moest rechts voorrang geven.

Normaal was ik er achter gaan staan, maar nu wachte ik voor het spoor, na wat jou overkomen was.

Geloof het of niet, maar binnen 4 seconden gingen de spoorbomen omlaag, en 6-7 seconden later was de trein er al. Toen de spoorbomen

naar beneden gingen stond die gozer er nog. OK, toen de trein voorbij was, was hij weg. Maar was ik er gewoon achter gaan staan, dan

had ik nu een probleem gehad. Wat jou is overkomen heeft mij wat geleerd! En heb daardoor nu m'n auto nog!

15 jaar geleden had ik nooit durven denken dat het zo zou zijn als nu in het transport. Het is geen kwestie meer van wat verdienen,

het is een kwestie van overleven. Van niet failliet gaan. 15 jaar geleden... Da's 1996. Nee, toen had ik dit echt nooit verwacht.

Als ik elk eind van de maand de berekening maak waar ik het voor gedaan heb... Tsjongejonge. Eigenlijk gewoon triest. Beter auto

eruit doen en voor een goeie baas gaan werken. Maar hoeveel "goeie" bazen zijn er nog? En hoelang blijven die nog bestaan? Want

ook die kunnen voor dat je het weet in het faillissementen-topic staan he. Je kan het van de buitenkant niet zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bron Artikel in de Telegraaf ... en zij hebben het kennelijk weer uit het AD!

Bedorven kalkoen van AH

Het kerstdiner van tientallen huishoudens is vergald door de bedorven kalkoen van Albert Heijn.

Op de klachtensite klacht.nl zijn tientallen klachten binnengekomen over de verrotte AH-kalkoen. Dat schrijft het AD. De klanten zeggen dat de kalkoen 'in behoorlijke staat van ontbinding' en 'smerig' was. "Bij het uipakken van de kalkoen uit de folie kwam ons een onaangename lucht tegemoet", meldt een ontevreden klant. "De rugzijde van de kalkoen was helemaal donkerblauw, bijna zwart." Sommige klanten zijn zelfs ziek geworden van de kalkoen.

Albert Heijn geeft geld terug als een klant niet tevreden is over een product. "Zeker met de feestdagen is het vervelend als zoiets gebeurt", zegt Rianne van der Sar van Albert Heijn tegen het AD.

En toen dacht ik ... "het zou zo maar kunnen ... "

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Filmpje met uitleg van een getuige erbij

Spoor bezaaid met varkensvlees na botsing - EditieNL - RTL.NL

het schijnen ook geen kalkoenen te zijn maar varkens.

Bedorven kalkoen van AH

Het kerstdiner van tientallen huishoudens is vergald door de bedorven kalkoen van Albert Heijn.

.....

En toen dacht ik ... "het zou zo maar kunnen ... "

Ik denk het niet! Als ik me niet vergis had JWZ varkensvlees in de oplegger en werd eerst ten onrechte gedacht dat het om kalkoenen ging. Met de vracht kalkoenen van AH kan idd wel iets mis gegaan zijn tijdens verpakken, opslag of transport. Wie zal het zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden