Spring naar bijdragen

Guus, Hemsedal.


Gast

Recommended Posts

Willem heeft uren zitten praten met Guus over sneeuwkettingen Duke! En misschien wel stiekem aangeraakt, wie zal het zeggen? :p

Jullie posten sneller dan ik kan typen.

Maar jip Herman.

Vanavond toevalling nog 1,5 uur.

Ik zal je even een pm sturen met Guus zijn nummer.

Hij is morgen thuis Herman, en bel hem eens, en vraag eens naar het gesprek van vandaag wat ik met hem had vandaag.

En post dan jou reactie eens op dit forum.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 210
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Hahaha Herman, scherp. Of hij verluld zich, of hij komt uit de kast op Kerstavond.
Lees ik dat nu goed Erik?? Zo was je toch nooit?? LOL
Altijd al een vermoeden gehad dat jij niet vies bent van de herenliefde. :D

Ik zeg iets verkeerd, maar ik zie niet wat....:D

Zal het komen door de wijn?

Maar de heren hebben LOL.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je op mij doelt?

Kijk een 2 asser is niet het juiste materiaal. Maar als jij er mee op pad gestuurt word, moet je het er wel mee doen.

Dus als het je maatje is mag het wel, anders niet?

Als ieder ander op pad wordt gestuurd met een 2 asser of ongeschikte banden met de medeling "probeer het maar" zijn het ....... vul maar in.

Trouwens, voordat je rechtsaf de Hemsedal oprijdt staat een bordje met het opschrift "Ketteanlejeplats" ofzoiets. Met de nodige ruimte zoals we zagen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk een 2 asser is niet het juiste materiaal.

Daar blijf ik toch wat problemen mee hebben hoor.

Ik snap de clou namelijk niet. Bij een bepaalde schoteldruk is hoe minder assen toch des te meer wieldruk? En daar gaat het toch om met glad wegdek? Een stuuras/vooras heb je nu eenmaal nodig omdat niet alle wegen hier op aarde rechtdoor lopen, en een trekas heb je nodig om vooruit te komen. Alle assen en wielen die er verder extra zijn zitten toch alleen maar onnodig in de weg?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus als het je maatje is mag het wel, anders niet?

Als ieder ander op pad wordt gestuurd met een 2 asser of ongeschikte banden met de medeling "probeer het maar" zijn het ....... vul maar in.

Nee.

Ten eerste je heb een pm Herman.

Ten tweede kijk het filpje nog eens maar dan met geluid aan.

Guus kan aardig praten.

Ik ken Guus al een paar jaar, dus ja in zovere wel een maatje.

Jij ben ook een "maatje" maar ik ken je verder niet.

Het gaat niet over jou, mij of Guus, het gaat er om dat als je ergens heen gaat in die omstandigheden, en je weet niks... dan weet je niks.

Maar jij heb bv ook me nummer, zou je kunnen vermoeden dat ik de weg al zou weten die je daar moet gaan rijden en je belt me niet, ja dat vind ik je een tobber als het mis gaat.

Ik ben bv niet bekent in Italie, en zou jou bellen. Maar in Italie ga ik niet in zulke sneeuw bende terecht komen denk. maar dat hoor ik dan wel van je.

Op het filmpje kan je Guus zijn banden zien. Dat is iets meer als M+S. En die komen er ook niet onder zonder wijsheid.

Ik en Kees ijzerman gaan al iets kanger terug in de tijd als dat Gus bij hem rijd.

Vraag je vriend Jan maar. Die ken Guus en waarschijnlijk Kees ook wel.

Maar bel Guus morgen maar eens Herman, en vertel dan maar wat die jou verteld. Zal je zien dat ik niet zomaar wat praat hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat gevit op mekaar?

Mijn idee. Jammer altijd.

Dat gevit is wel jammer misschien maar Willem vraagt er ook om. Midden in de zomer begint ie al te miepen over twee-assers en dat iedereen maar weg moet blijven en prompt komt er iemand die hij goed kent met een twee-asser die een filmpje maakt, dat Willem dan maar post om te laten zien hoe goed Guus met zijn krakkemikkige kutmateriaal waar, Willem altijd en eeuwig over loopt te zeiken, naar diezelfe Willem luisterd.

Wees dan een vent en adviseer dattie weg moet blijven net zoals hij iedereen adviseerd dat hij/zij weg moet blijven.

Goed beschouwd is het zo: Of je belt Willem voor tips

Of je hebt een state of the art scanditruck

Of je blijft weg.

Ik kies voor het laatste, maar das niet belangrijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het gaat niet over jou, mij of Guus, het gaat er om dat als je ergens heen gaat in die omstandigheden, en je weet niks... dan weet je niks.

Maar jij heb bv ook me nummer, zou je kunnen vermoeden dat ik de weg al zou weten die je daar moet gaan rijden en je belt me niet, ja dat vind ik je een tobber als het mis gaat.

Vraag je vriend Jan maar. Die ken Guus en waarschijnlijk Kees ook wel.

.

Ik ben toen de heenweg naar Voss die andere weg overgegaan (E16?) Die was 's avonds slecht te rijden, aan het eind rechtsaf gegaan en geslapen. De volgende dag naar Voss, geladen en terug. Na de tunnel bij een tankstation info gevraagd aan een Noor (met een DSV auto) Het bleek een Hollander te zijn die in Noorwegen woonde, hij was ook net info aan het opvragen en volgens hem was de beste weg via de Hemsedal.

Iemand met een hangsnor uit Rotterdam was het, misschien dat je hem kent?

Ik bedoel ermee dat ik niet zomaar ergens invlieg en ook wel m'n info probeer te halen waar het kan. Toen had ik je nummer nog niet trouwens.

Jan is alleen hier mijn vriend, in het echte leven niet, ter info.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Goed beschouwd is het zo: Of je belt Willem voor tips

Of je hebt een state of the art scanditruck

Of je blijft weg.

Dat weet ik nu juist niet.

Vandaar dat ik mijn vorige bijdrage ook plaats. We hebben Kalakuski hier, en ik begrijp dat Guus hier misschien ook wel een bijdrage zou kunnen leveren, buiten alleen het filmpje om. Het lijkt me interessant genoeg om daar nu eens een gewone discussie over te voeren, hoe dat nu precies zit met een 2-asser of een 3-asser (trekkers heb ik het dan over).

Ik heb zelf te weinig ervaring met trekkers om daar een goed oordeel over te kunnen vellen onder die specifieke omstandigheden. Dus ik ben heel benieuwd, want ik sta juist uiterst sceptisch tegenover al die lyrische verhalen over bijvoorbeeld sleepassers.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ben bv niet bekent in Italie, en zou jou bellen. Maar in Italie ga ik niet in zulke sneeuw bende terecht komen denk. maar dat hoor ik dan wel van je.

.

Ik zou er niet al te zeker van zijn, in het noorden tegen Oostenrijk aan is het ook niet erg lekker in de winter kan ik je verzekeren. Dan bedoel ik niet de Brenner autostrada...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Daar blijf ik toch wat problemen mee hebben hoor.

Ik snap de clou namelijk niet. Bij een bepaalde schoteldruk is hoe minder assen toch des te meer wieldruk? En daar gaat het toch om met glad wegdek? Een stuuras/vooras heb je nu eenmaal nodig omdat niet alle wegen hier op aarde rechtdoor lopen, en een trekas heb je nodig om vooruit te komen. Alle assen en wielen die er verder extra zijn zitten toch alleen maar onnodig in de weg?

Je eerste zin. Jip, daar blijf je altijd problemen mee houden.

U snap de clou niet. Kan ik in komen, wil ik U uitleggen.

Hoe minder assen, hoe meer gewicht op de assen, bij hetzelfde gewicht. Klopt.

We nemen een blokvracht Zalm. 33 pallets. En een 5 asser. 2 trekker, 3 trailer. Perfect verdeelt. Wat heeft de trekas, ton of 9-10. Mooi toch, maar wat als je dan doorslipt?

We nemen een blokvracht Zalm. 33 pallets. En een 6 asser. 3 trekker, 3 trailer. nog perfecter verdeelt. wat heeft de treksas. 9-10 ton. Ja dus ook. Nu gaat die slippen. We doen de trekas omhoog. Hoever wilt u? Helemaal omhoog? Goed trekken we hem helemaal omhoog. Dan kom je op ongeveer 18ton trekas druk. Zou die nog door slippen denkt U?

Nu nemen we die zelfde 3 asige trekker, maar dan die "ik" rij, als ik die as helemaal omhoog trekt, ga ik naar de 22 ton trekas druk. en 12 ton vooras druk.

Genoeg denk U?

U bent goed in cijvers/rekenen. Wat voor druk zit er normaal in een vrachtwagenband? 8,5bar? Wat gebeurt er met "maar" 7 bar in de banden denkt U.

oftewel, een enkele trekas met 8,5bar en 10 ton asdruk, of een sleeper met 22ton asdruk met 7bar. Wat is het verschil denkt U?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik zou er niet al te zeker van zijn, in het noorden tegen Oostenrijk aan is het ook niet erg lekker in de winter kan ik je verzekeren. Dan bedoel ik niet de Brenner autostrada...

Ik denk dat Kalakuski dan vooral doelt op transito Alpen.

En dan moet u het denk ik eens zijn, daar wordt amper gereden onder zulke omstandigheden. Sneeuwkettingen mogen in het uiterste geval alleen gebruikt worden om je wagen uit de weg te krijgen op een parkeerplaats. En over Zwitserland hoeven we eigenlijk al helemaal niet te spreken, want als het een beetje sneeuwt gooien ze gewoon het hele land dicht. Afgelopen week nog. Dan kun je zomaar een 1,5 dag of 2 dagen staan te wachten op een plek waar je pas weer weg mag als de autoriteiten het goed vinden.

Ik denk dat Kalakuski dan vooral daar op doelt. Of zie ik dat verkeerd?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Je eerste zin. Jip, daar blijf je altijd problemen mee houden.

U snap de clou niet. Kan ik in komen, wil ik U uitleggen.

Hoe minder assen, hoe meer gewicht op de assen, bij hetzelfde gewicht. Klopt.

We nemen een blokvracht Zalm. 33 pallets. En een 5 asser. 2 trekker, 3 trailer. Perfect verdeelt. Wat heeft de trekas, ton of 9-10. Mooi toch, maar wat als je dan doorslipt?

We nemen een blokvracht Zalm. 33 pallets. En een 6 asser. 3 trekker, 3 trailer. nog perfecter verdeelt. wat heeft de treksas. 9-10 ton. Ja dus ook. Nu gaat die slippen. We doen de trekas omhoog. Hoever wilt u? Helemaal omhoog? Goed trekken we hem helemaal omhoog. Dan kom je op ongeveer 18ton trekas druk. Zou die nog door slippen denkt U?

Nu nemen we die zelfde 3 asige trekker, maar dan die "ik" rij, als ik die as helemaal omhoog trekt, ga ik naar de 22 ton trekas druk. en 12 ton vooras druk.

Genoeg denk U?

U bent goed in cijvers/rekenen. Wat voor druk zit er normaal in een vrachtwagenband? 8,5bar? Wat gebeurt er met "maar" 7 bar in de banden denkt U.

oftewel, een enkele trekas met 8,5bar en 10 ton asdruk, of een sleeper met 22ton asdruk met 7bar. Wat is het verschil denkt U?

Aaaah vandaar trekas omdat je hem op kunt trekken.........ik blijf hier leren :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

JA dat zijn de tobbers.

Willem, ik heb een rusische collega, die met zijn gezin in Nederland woont.

De beste man is hier een tobber. Maar hij heeft vroeger in winters Siberië gewerkt, en weet hoe daar te overleven.

En de omstandigheden daar zijn een stukkje bizarder als daar waar jij je werk doet.

Ik durf er om te wedden, dat jij in Siberië ook een enorme tobber zou zijn.

Alleen al omdat de Europeesche trucks niet voor zulke omstandigheden gebouwd zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dat gevit is wel jammer misschien maar Willem vraagt er ook om. Midden in de zomer begint ie al te miepen over twee-assers en dat iedereen maar weg moet blijven en prompt komt er iemand die hij goed kent met een twee-asser die een filmpje maakt, dat Willem dan maar post om te laten zien hoe goed Guus met zijn krakkemikkige kutmateriaal waar, Willem altijd en eeuwig over loopt te zeiken, naar diezelfe Willem luisterd.

Wees dan een vent en adviseer dattie weg moet blijven net zoals hij iedereen adviseerd dat hij/zij weg moet blijven.

Goed beschouwd is het zo: Of je belt Willem voor tips

Of je hebt een state of the art scanditruck

Of je blijft weg.

Ik kies voor het laatste, maar das niet belangrijk.

Eend, je ken me via dit forum ondertuseen lang genoeg.

Ik vraag er niet om, ik krijg het telkens op me dak. Topic zoveel dat weer op mij uit draait. En ja, ik zal me blijven verwoorden.

Dat gevit is idd jammer. Niet alleen over mij persoonlijk, maar gewoon in het algemeen.

We zouden allemaal zoveel van elkaar kunnen leren.

Ik heb in me laatse verhaal in het verhalen topic al verteld dat het hier midden in de Zomer nog Winters kan wezen.

Waren het nou alleen de oostblokkers, dan lulde ik met jullie mee, maar het zijn ook de Hollanders. (En Duitsers, fransen, Spanjolen blabla)

Ik ken Guus idd. Ik denk leuk filmpje, laat ik het plaatsen, en waar draait het op uit?

Kijk ik heb Guus al 100x verteld dat die met een verkeerde auto komt. Dat weet Guus, dat weet zijn werkgever, maar toch.

En dat ze eigen dan dood rijden/glijden(terug) vind ik best. Maar dat ik me door zo'n klootzak de dood in jaagt, ja sorry daar kan ik "kwaad" over worden.

Ik heb namelijk geen doodwens.

Maar dit forum bewijst wel de mentaliteit. Bla het zal wel, sterke verhalen bla bla bla.

Terwijl we elkaar zoveel zouden kunnen leren.

"Morgen" liggen ze weer kwijlend aan de tv gekluistert om ice road truckers tekijken, dat ik feitelijk niks anders doet, dat zien ze niet.

Maar zo met een (Nederlanderse) 2 asser gewoon mogelijk zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ga ik naar de 22 ton trekas druk. en 12 ton vooras druk.

Genoeg denk U?

Over die asdrukken hebben we het wel eens gehad. Maar daar komt u gewoon niet aan. De vooras wordt juist ontlast, wanneer die sleepas opgetrokken wordt. Ik heb dat wel eens voorgerekend. Vandaar mijn stelling dat het interessant zou zijn als bijvoorbeeld Guus z'n mening zou geven.

Ik heb het filmpje nog eens bekeken met geluid. En dan zie ik ook een paar bochten langskomen waar Guus met z'n 2-asser haarscherp doorkomt. En waar ik dan een sleepasser gewoon - in m'n gedachten - rechtdoor zie gaan de bocht uit. Als we het dan toch over een 3-asser hebben, dan toch liever een voorloper waar de 2e as onder alle omstandigheden omhoog kan, dan neemt de druk op de stuuras/vooras toe en de druk op de trekas helemaal. Al was het alleen maar vanwege het "dode gewicht" van die geheven voorloop as tussen de voor- en achteras in. Een sleepasser gaat bij een geheven as op z'n reet hangen en ontlast de stuuras/voras nog eens extra. Terwijl het toch ook niet onbelangrijk is dat een auto toch een beetje naar het stuur blijft luisteren. Maar goed, het zou gewoon interessant zijn om dat eens naast elkaar te zetten.

Wat voor druk zit er normaal in een vrachtwagenband? 8,5bar? Wat gebeurt er met "maar" 7 bar in de banden denkt U.

oftewel, een enkele trekas met 8,5bar en 10 ton asdruk, of een sleeper met 22ton asdruk met 7bar. Wat is het verschil denkt U?

Die druk in de banden daar kunnen we natuurlijk alle kanten mee op. Het ligt er ook nog aan wat voor merk/maat band er onder zit. Hoe minder druk in een band, des te meer grip en des te beter de band lost (natuurlijk met een goed profiel).

Dus die drukken vind ik op zich niet zo spannend.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
Eend, je ken me via dit forum ondertuseen lang genoeg.

Ik vraag er niet om, ik krijg het telkens op me dak. Topic zoveel dat weer op mij uit draait. En ja, ik zal me blijven verwoorden.

Dat gevit is idd jammer. Niet alleen over mij persoonlijk, maar gewoon in het algemeen.

We zouden allemaal zoveel van elkaar kunnen leren.

Ik heb in me laatse verhaal in het verhalen topic al verteld dat het hier midden in de Zomer nog Winters kan wezen.

Waren het nou alleen de oostblokkers, dan lulde ik met jullie mee, maar het zijn ook de Hollanders. (En Duitsers, fransen, Spanjolen blabla)

Ik ken Guus idd. Ik denk leuk filmpje, laat ik het plaatsen, en waar draait het op uit?

Kijk ik heb Guus al 100x verteld dat die met een verkeerde auto komt. Dat weet Guus, dat weet zijn werkgever, maar toch.

En dat ze eigen dan dood rijden/glijden(terug) vind ik best. Maar dat ik me door zo'n klootzak de dood in jaagt, ja sorry daar kan ik "kwaad" over worden.

Ik heb namelijk geen doodwens.

Maar dit forum bewijst wel de mentaliteit. Bla het zal wel, sterke verhalen bla bla bla.

Terwijl we elkaar zoveel zouden kunnen leren.

"Morgen" liggen ze weer kwijlend aan de tv gekluistert om ice road truckers tekijken, dat ik feitelijk niks anders doet, dat zien ze niet.

Maar zo met een (Nederlanderse) 2 asser gewoon mogelijk zijn.

Zucht Zucht als je het is op een andere manier neerzet hier.komt het heel anders over.

Want in plaats van wat je probeert om indruk te maken wek je vrevel op .

Ik zou zeggen waar u over droomt zijn meerdere forummers hier allang vergeten,probeer is van uit dat standpunt te posten Willem je zult zien dat het beter gaat dan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Willem, ik heb een rusische collega, die met zijn gezin in Nederland woont.

De beste man is hier een tobber. Maar hij heeft vroeger in winters Siberië gewerkt, en weet hoe daar te overleven.

En de omstandigheden daar zijn een stukke bizarder als daar waar jij je werk doet.

Ik durf er om te wedden, dat jij in Siberië ook een enorme tobber zou zijn.

Alleen al omdat de Europeesche trucks niet voor zulke omstandigheden gebouwd zijn.

Routier.

Ik heb toch nooit gezegt dat ik het ergens anders wel zou weten?

ik doe dit 16 jaar. Ja ik heb ook geleert. Erg veel zelfs.

ik typ graag, er graag zelfs.

Ik heb namelijk veel verhalen te vertellen.

Het gevit maakt het typen niet leuk meer.

Ik heb 2 samische als vriendinen gehad. je kent ze wel. Die vrouwen die rendieren houden. Me vrienden noemen ze Eskimo's. :p

Daana een Lapse(nee das niet hetzelfde) voor 10 jaar. En toen die Zweedse nog even.;)

Collega's..... me god, ik zou niet eens weten hoeveel het er al zijn geweest. honderden.

Hoeveel er al dood zijn? Tientallen.

Finland is het buurland van Rusland he. Ik ken de verhalen wel. ik heb al meer russen als collega gehad. Heb er nu 2. 1 uit Petersburg, en 1 uit moermask.

en heb er vele daarvoor gehad.

Ik ken de verhalen, foto's, en films heel goed.

Met me Scania zou ik er niet heen willen. De Finnen hebben daarvoor de Sisu. Beer van een auto.

Kom gewoon eens langs. Niet ik, maar me collega's/vrienden gaan je verhalen vertellen waar je rug haren van overeind gaan staan.

Ik zou trouwens voor het Sibiriesche weer niet bang zijn. Waarom zou ik. het is alleen kouder. Ik wil juist kou, omdat ik weet wat er dan gebeurt.

Winterweer geeft maar problemen tot -7c. daarna alles wat kouder is, is alleen maar beter.

Tot -30c gaat het normale leven hier door.

-60c in Sibirie geeft niet meer problemen, alleen kan me auto het niet aan. Zou aan tepassen wezen. En heb ik er de kleren niet voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden