[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

België: Genk weert zware vrachtwagens


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

GENK - Vrachtwagens die zwaarder zijn dan 3,5ton mogen vanaf maart niet meer parkeren langs de Genkse straten.

Het stadsbestuur wil ze verbannen naar het Mobility Center in Genk-Zuid (foto), om de overlast te beperken en de verkeersveiligheid te verbeteren.





B1_GJS3K15UN.1_P1060715.jpg

Het stadsbestuur van Genk heeft beslist om een parkeerverbod in te lassen voor vrachtwagens die zwaarder zijn dan 3,5ton. Het verbod geldt voor heel Genk en gaat officieel in vanaf begin maart. 'Momenteel wachten we nog op de levering van ongeveer vijftig zoneborden', vertelt schepen van Mobiliteit Michaël Dhoore (CD&V).

De aanpassing van het verkeersreglement komt er na wat klachten over overlast en hinder door geparkeerde vrachtwagens. 'De zware voertuigen nemen niet alleen veel plaats in, veel bewoners vinden het een visuele doorn in het oog wanneer zo'n gevaarte in hun straat parkeert. Bovendien veroorzaken de vrachtwagens vaak geluidsoverlast wanneer ze 'smorgens in alle vroegte vertrekken.' Bovendien wil het stadsbestuur met het parkeerverbod een veilige verkeerssituatie voor zwakke weggebruikers creëren.

Vrachtwagenchauffeurs worden doorverwezen naar het Mobility Center Genk-Zuid. Daar is een bewaakt parkeerterrein te vinden met plaats voor 175vrachtwagens. 'Het is een goed alternatief. We zijn nu samen met de eigenaar van het parkeerterrein aan het bekijken of er gunstige tarieven kunnen worden aangeboden voor bewoners van Genk die er hun vrachtwagen willen parkeren.'

De schepen is ook van plan om overleg te plegen met de buurgemeenten. 'Zo willen we vermijden dat de vrachtwagens naar As, Opglabbeek of Zutendaal trekken. We hebben al aan tafel gezeten met de andere GAOZ-gemeenten om te onderzoeken of ze ook een parkeerverbod willen invoeren.'

Opvallend genoeg wordt de maatregel gesteund door de lokale transportbedrijven en de Vereniging Industriëlen Genk (VIG). 'De VIG staat volledig achter het parkeerverbod', zegt voorzitter GeertVermote. 'We bespraken met het stadsbestuur al vaak de overlast en onveiligheid die bedrijven ondervinden door hinderlijk geparkeerde vrachtwagens. Een parkeerverbod dat op een goede manier wordt gecommuniceerd, stimuleert de vrachtwagenbestuurders om hun voertuig te parkeren op plaatsen die daarvoor speciaal zijn uitgerust en biedt bescherming aan hun voertuigen en lading.'

Bron: De Standaard.be

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik vraag mij af waar al die wildparkerende vrachtwagens dan gestaan hebben, ik ken genk vrij goed en ze staan inderdaad wel op de industrieterreinen daar (DSM, Fort, havengebied, wat staalbedrijven, scania, DHL ........) maar daar sta je toch niemand in de weg trouwens bij de meeste sta je op het bedrijventerrein. Ik denk dat het een zeer beperkte overlast is voor een bepaald soort mensen die wat te vertellen hebben in de politiek. Maar evengoed, als de prijs meevalt en er is iets meer dan slaapgelegenheid en dan bedoel ik fatsoenlijke wc's en bewaking misschien valt het dan wel mee.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

mogelijk, maar in genk-centrum mag je niet eens komen met de vrachtwagen en genk is echt niet zo groot laat staan dat er geparkeerd mag worden. Denk meer dat het gaat over de turkse wagens, werden voorheen al van een plein afgejaagd in waterschei (genk) en stonden (staan) nu meestal langs de grote weg in waterschei-centrum en daar hinderen ze inderdaad. Genk is omgeven door industrie dus plaats zat om te overnachten. Van de nood een deugd maken noemen ze dat (betalen om te mogen staan).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
mogelijk, maar in genk-centrum mag je niet eens komen met de vrachtwagen en genk is echt niet zo groot laat staan dat er geparkeerd mag worden. Denk meer dat het gaat over de turkse wagens, werden voorheen al van een plein afgejaagd in waterschei (genk) en stonden (staan) nu meestal langs de grote weg in waterschei-centrum en daar hinderen ze inderdaad. Genk is omgeven door industrie dus plaats zat om te overnachten. Van de nood een deugd maken noemen ze dat (betalen om te mogen staan).

Rij de weg van Diepenbeek ( E313) maar eens richting Opglabbeek of andersom, beter bekend als de N76.

Deze loopt langs Genk en kijk wat daar vooral 's nachts langs geparkeerd staat.

Denk ook dat Genk hierop doelt en niet zozeer de overlast in Genk zelf.

Sowieso langs alle grote ( N ) wegen in België staan overal vrachtwagens , af en toe vraag ik me af wat die mannen/vrouwen bezielt om de wagen daar neer te zetten :zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

er zijn al verschillende onderwerpen geweest over betaalde en bewaakte parkings.

in genk willen ze dit en nu is het weer niet goed.

maar als je als eenmans bedrijf dat niet kunt betalen gewoon stoppen en in een fabriek gaan werken .

wat een gezeur ze hebben nooit geld voor iets wat normaal is maar dat komt omdat ze ver onder de prijs rijden . dus niks verdienen.:grote smurf:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
er zijn al verschillende onderwerpen geweest over betaalde en bewaakte parkings.

in genk willen ze dit en nu is het weer niet goed.

maar als je als eenmans bedrijf dat niet kunt betalen gewoon stoppen en in een fabriek gaan werken .

wat een gezeur ze hebben nooit geld voor iets wat normaal is maar dat komt omdat ze ver onder de prijs rijden . dus niks verdienen.:grote smurf:

Opa , voor mij ben jij een dikke blaaskaak , jij bent iemand die nooit zelfstandig is geweest en niet weet wat dit is, waarom zou een éénmansbedrijf een stuk grond moeten kopen voor zijn vrachtwagen op te zetten , ze zouden het zelfste kunnen zeggen over de personenwagens dat die niet meer langs de kant van de weg mogen staan , dat ze maar een garage moeten hebben , en ik weet ook dat dit niet mogelijk is, je maoet maar eens in een rijhuis wonen.

Ik was ook zelfstandig vroeger en had ook geen plaats voor op mijn eigendom te zetten , dus moest ik mijn wagen toen ergens moeten plaatsen moest ik al verscheidene km rijden, plezant is wel anders , want als je uw wagen wilt net maken langs de binnenkant of hem eens wilt afwassen zou je dus steeds uw wagen eerst moeten nemen , met de vrachtwagen naar huis, en daarna terug die wagen gaan terug plaatsen voor met uw personen wagen naar huis terug te keren. Goe bezig zou ik zeggen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

is voor mij toch preccies hetzelfde moet iedere morgen 20 km rijden om mijn vrachtwagen te pakken staat op een afgesloten plaats [verzekering ] kan hem bij mij voor de deur zo kwijt nog wel 5 vrachtwagens dus wat is het verschil?:grote smurf:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
is voor mij toch preccies hetzelfde moet iedere morgen 20 km rijden om mijn vrachtwagen te pakken staat op een afgesloten plaats [verzekering ] kan hem bij mij voor de deur zo kwijt nog wel 5 vrachtwagens dus wat is het verschil?:grote smurf:

Dus omdat jij MOET van de verzekering moet iedereen het maar doen volgens u ? amaai goe bezig man , ben content dat ik u niet ken .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus omdat jij MOET van de verzekering moet iedereen het maar doen volgens u ? amaai goe bezig man , ben content dat ik u niet ken .

ik weet natuurlijk niet wat voor soort transport jij doet maar iemand die b.v sigaretten/audio/computers

etc vervoerd en die snachts niet bij de losplaats is zal toch blij zijn met een betaalde/bewaakte parkeerplaats.

is dat zo raar maar wacht maar en breken je auto open of nog erger de hele truck incluis de chauffeur dan word het toch een ander verhaal.en zeg niet dat gebeurd mij niet.........:grote smurf:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik weet natuurlijk niet wat voor soort transport jij doet maar iemand die b.v sigaretten/audio/computers

etc vervoerd en die snachts niet bij de losplaats is zal toch blij zijn met een betaalde/bewaakte parkeerplaats.

is dat zo raar maar wacht maar en breken je auto open of nog erger de hele truck incluis de chauffeur dan word het toch een ander verhaal.en zeg niet dat gebeurd mij niet.........:grote smurf:

neen , is niet raar , ùaar zoals jij het formuleerd is het dat je jaloers bent op die anderen die wel met hun wagen thuis komen en dat jij moet je wagen op een betaalde parking zetten , en wat ik doe van werk , wel alles wat vervoerd kan worden doen we , dus ook computers en of ik op een bewaakte parking ga, neen , doe ik niet , neem zelfs mijn trekker mee naar huis en pik de trailer zomaar langs de weg af , zonder problemen. Dus als je mij een loer wilt draainen moet je maar op zoek gaan naar een gele volvo met neus .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar wat is nou werkelijk je probleem,met je personen auto een stukje moeten rijden om op je werk te komen????......................dat doet 90% van de werkende mensen.

Hendrik, ik heb geen problemen van een beetje te rijden met de auto, en dat 90% van de bevolking dat doen kan ik best begrijpen , 89% zijn geen vrachtwagenchaiffeurs, maar de mensen die aan de spoorweg bv werken kunnen gratis met de trein rijden, en zo zijn er veel die wel voordelen hebben met hun werk, maar ik reageer gewoon op die opa omdat ie zijn zijn personenwagen moet nemen dat iedereen dat maar moet doen , waar ik zekers niet mee akkoord ben , als ie dat niet wilt doen en met de vrachtwagen naar huis wilt , als ie al een vrachtwagenchauffeur is, moet ie maar veranderen van werk vind ik , en niet iedereen doen verplichten van hun wagen op het bedrijf of bewaakte parking moeten achter te laten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het verschil is dat jij elke avond thuis bent, ik niet ik los soms in Genk en nu mag ik verplicht betaald gaan parkeren als ik s'avonds aan kom :mad:

scania974 jij bent toch een slimme chauffeur als jij in genk moet lossen en je weet dat je niet mag parkeren langs de weg dan blijf je toch buiten genk staan anders moet je betaald parkeren dat zijn de regels van genk . geen keus.:grote smurf:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden