[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Truck Facility Center mag op Haven Zeven


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

Aan de noordkant van Haven Zeven zijn de plannen om een enorm bewaakt parkeerterrein voor ongeveer 250 vrachtwagens aan te leggen in een vergevorderd stadium..

De firma Roozen Van Hoppe uit Haghorst wil op die plek, aan de noordzijde van het bedrijvenpark, een grote bewaakte parkeerplaats aanleggen met allerlei voorzieningen voor vrachtwagenchauffeurs. Dat zou ook de exploitatie van de parkeerplaats op zich willen nemen. Met de aanleg is een investering gemoeid van zo'n 3,5 miljoen euro.

Het gaat om een betaalde en met camera's beveiligde parkeerplaats voor ongeveer 250 vrachtwagens. Mogelijk komt er ook een tank- en reparatiestation op deze lokatie.

Het is de bedoeling dat de parkeerplaats 52 weken per jaar, zeven dagen per week, vierentwintig uur per dag open is.

truckparking.jpg

Bron: Haven Zeven

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

langzaam maar zeker komen er dan toch overal goeie parkeerplaatsen, 't zal een kwestie van tijd zijn maar over x aantal jaren mag je nergens anders meer overnachten dan op zulke parkings denk ik, alleen zouden ze in heel europa een eenduidige plaat moeten maken om duidelijk te laten weten waar deze parkings zich bevinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

even voor alle duidenlijkheid het gaat over het industrieterrein van waalwijk langs de a59.de verhalen dat er iets van een truckstop zou komen gaan al net zo lanng de ronde als dat ze met haven 7 bezig zijn.toen er bedrijven konden inschrijven op een stuk grond kon waalwijk wel 3x de hoeveelheid verkopen ,maar toen er eindelijk gebouwd mocht worden zn 3jaar geleden haakten er een hele hoop bedrijven af.als men nu een bewaakte parkeerplaats aan gaat leggenkomt er door de verkoop van de grond weer wat geldin het laadje van de gemeente om de rest van het ind terrein op te knappen,staan er niet over het gehele industrieterrein vrachtwagens geparkeert en is waalwijk weer eens op de kaart gezet wat betreft voorzieningen voor de chauffeur

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Waarom staat die foto erbij? :confused: Even met google gezocht naar de herkomst van die foto:

0137553550085.jpg

Several dozens of trucks are seen detained in a truck parking of the La Jonquera border in Gerona, Catalonia, northeastern Spain, 10 June 2008. Spanish haulers called on early 09 June 2008 for an indefinitive strike against fuel prices hike. The strike is part of Europe-wide protests against rising fuel prices. EPA/Robin Townsend



Bron: http://www.monstersandcritics.com/news/europe/features/article_1410386.php/In_photos_Spain_-_Truckers_Fuel_Price_Protest_Continues?page=2

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ons bedrijf zit ook op haven zeven, en ik kan je melden, de landmeters zijn al geweest.

Wel vreemd dat het nu wel kan, zeker omdat er nogal wat bedrijven zitten met waardevolle spullen, syncrodion, docdata, mandemakers.

kunnen die wagens die een weekend moeten overstaan, veilig achter het hek staan

van de megaparking(s) is er een link.

dit jaar gaat begonnen worden met de bouw ervan.

Trucksafe

view_img_crop_width.php?id=8421&w=194&h=101

view_img_crop_height.php?id=8288&w=241&h=302

De truck facility parkings zijn zwaar beveiligd door een combinatie van techniek & fysieke beveiliging. 24 uur camerabewaking, kentekenregistratie, intelligente camera’s, High Speed Gates, beveiligingsbeambten met hond garanderen de veiligheid van de chauffeurs.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Waarom staat die foto erbij? :confused: Even met google gezocht naar de herkomst van die foto:

Bij Journalistiek en het publiceren van een Nieuwsartikel hoort al dan niet een begeleider, dit kan in de vorm van een (royalty vrije) foto of video.

Ik heb er dus voor gekozen om dit nieuwsartikel met deze foto te begeleiden dat sommige lezers er kennelijk een andere mening over hebben is your Freedom of Speech.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb de site eens bekeken en ben zeer benieuwd wat de prijs zal zijn om daar te mogen staan, dat is n.l nergens te vinden.

En ,of men ook de lokale chauffeurs op deze parking zal "uitnodigen"zoals bij ons in Roosendaal(lees: in de APV een parkeerverbod opnemen en geen goede alternatieven bieden zodat men min of meer gedwongen is hiervan gebruik te maken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb hier een link van All4trucks deze hebben de missie om vrachtwagenchauffeurs en hun vrachtwagens in Europa te helpen. All4Trucks biedt vrachtwagenchauffeurs alles wat nodig is voor onderweg: een grote en veilige parkeerplaats, veilig en efficiënt tanken, een restaurant en bar, toegang tot internet, douches en wassen van kleding. Wij zijn de enige locatie waar alle grote internationale brandstofkaarten direct aan de pomp worden geaccepteerd. Hoewel we ons richten op de veiligheid van vrachtwagenchauffeur en lading, streven we naar het creëren van een pleisterplaats die verder gaat dan een veilige parkeerplaats. All4Trucks is ook een de plek waar de vrachtwagenchauffeur rust vindt onderweg, een "thuis ver van huis".

Op de website (engels) staat aan de rechterbovenzijde ook een nederlandse vlaggetje aangegeven.

Voor deze Truckstop gelden deze Tarieven:

Tarieven parkeren:

1ste uur = excl. BTW / gratis ---- incl. BTW/ gratis

Na het 1ste uur tot 10 uur = excl. BTW / € 2,09 ---- incl. BTW / € 2,50

Per dag tot 24 uur = excl. BTW / € 20,90 ---- incl. BTW / € 25,00

Per weekend tot 48 uur = excl. BTW / € 31,35 ---- incl. BTW / € 37,50

Per week (7 dagen) = excl. BTW / € 125,42 ---- incl. BTW / € 150,00

Per maand (28 dagen) = excl. BTW / € 459,87 ---- incl. BTW / € 550,00

Contractkorting

€ 500,- tot € 5.000,- = 5% korting

Meer dan € 5.000,- = 10% korting

Zie de terms & conditions en contract voor verdere details.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast jan putter
dat zijn toch schappelijke prijzen dacht ik 2.5 euro voor 1 nacht daar moet je het toch niet voor laten. Afwachten maar.

Heb een vermoeden dat het per uur is

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
dat zijn toch schappelijke prijzen dacht ik 2.5 euro voor 1 nacht daar moet je het toch niet voor laten. Afwachten maar.

Na het 1ste uur tot 10 uur = excl. BTW / € 2,09 ---- incl. BTW / € 2,50

Per dag tot 24 uur = excl. BTW / € 20,90 ---- incl. BTW / € 25,00

Nog eens goed lezen Ber.. En sinds ze dat een beetje geniepig schrijven weet je dat je met andere dingen genaaid word. Het dagmenu is bijna iedere dag "frites"...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je een nachtje wil overstaan, kom je dus uit op een bedrag van ruim 20 euro. En als je dat een paar nachten per week doet, het hele jaar door, praat je al gauw over duizenden euro's per auto per jaar. Persoonlijk zou ik zo'n parking alleen gaan gebruiken, als ik dure spullen had geladen of als er nergens anders plek is.

Ik denk dat de meeste bedrijven er zo over denken. En zeker de oostblokkers, die naar het schijnt de meeste parkeeroverlast veroorzaken. Die gaan echt niet voor hun plezier 20 euro uitgeven als ze ergens anders gratis kunnen staan. Dus er zullen nog wel veel meer parkeerverboden gaan komen in de toekomst, ben ik bang.

Uiteindelijk betekent het gewoon een grote lastenverzwaring voor transportbedrijven. En dat verhaal van All4trucks is natuurlijk een reclamepraatje. 'Het is hun missie om vrachtwagenchauffeurs te helpen', hahaha, van hun geld af te helpen, bedoelen ze zeker:p.

Nou wil ik niet direct zeggen dat het woekerprijzen zijn, ik denk dat het voor een groot deel met de hoge grondprijzen in het westen van het land heeft te maken. Maar als je altijd gewend bent, om gratis ergens te staan, is het wel een dure grap.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je een nachtje wil overstaan, kom je dus uit op een bedrag van ruim 20 euro. En als je dat een paar nachten per week doet, het hele jaar door, praat je al gauw over duizenden euro's per auto per jaar. Persoonlijk zou ik zo'n parking alleen gaan gebruiken, als ik dure spullen had geladen of als er nergens anders plek is.

Ik denk dat de meeste bedrijven er zo over denken. En zeker de oostblokkers, die naar het schijnt de meeste parkeeroverlast veroorzaken. Die gaan echt niet voor hun plezier 20 euro uitgeven als ze ergens anders gratis kunnen staan. Dus er zullen nog wel veel meer parkeerverboden gaan komen in de toekomst, ben ik bang.

Uiteindelijk betekent het gewoon een grote lastenverzwaring voor transportbedrijven. En dat verhaal van All4trucks is natuurlijk een reclamepraatje. 'Het is hun missie om vrachtwagenchauffeurs te helpen', hahaha, van hun geld af te helpen, bedoelen ze zeker:p.

Nou wil ik niet direct zeggen dat het woekerprijzen zijn, ik denk dat het voor een groot deel met de hoge grondprijzen in het westen van het land heeft te maken. Maar als je altijd gewend bent, om gratis ergens te staan, is het wel een dure grap.

het is toch geld maar als je ergens anders in rotterdam parkeerd en je krijgt een boete van 100 euro ben je toch duurder uit.:grote smurf:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als je een nachtje wil overstaan, kom je dus uit op een bedrag van ruim 20 euro. .

kun je beter door rijden naar labbegat, daar kun je 20 euro verdienen.

1 hand op de vangrail, en met de andere hand in de broek van je buurman grabbelen.

Mensen, mensen, dit is een geintje he.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het is toch geld maar als je ergens anders in rotterdam parkeerd en je krijgt een boete van 100 euro ben je toch duurder uit.:grote smurf:

Dus jij bent bereid om elke nacht tussen de 20 en 25 euro te gaan betalen om te mogen overnachten. Jou werkgever zegt dan ook nog eens van "ik heb jou niet verplicht om daar te staan" dus die 100 euro pw betaal je dan zelf. Ik ben niet onderweg om de parkeerkosten van mijn werkgever te gaan betalen, ik ben onderweg om wat te verdienen. Maar dat snappen sommige dagracers niet die elke avond thuis (willen) zijn en hun wagen gewoon bij hun werkgever achter een hek neerzetten, of hun oplegger afkoppelen op een parking die voor overnachtende chauffeurs is en zelf met het losse trekkertje naar huis gaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

En zo komen de (lokale) overheden weer mooi goedkoop van HUN probleem af.....

I.p.v. dat de overheid iets aan de veiligheid doet en, als er dan iemand per ongeluk je tank leeg zuigt, die iemand dan gepakt wordt en een fatsoendelijke straf krijgt....

Nee, laat het bedrijfsleven dit maar oplossen, scheelt weer een hoop blauw op straat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Dus jij bent bereid om elke nacht tussen de 20 en 25 euro te gaan betalen om te mogen overnachten. Jou werkgever zegt dan ook nog eens van "ik heb jou niet verplicht om daar te staan" dus die 100 euro pw betaal je dan zelf. Ik ben niet onderweg om de parkeerkosten van mijn werkgever te gaan betalen, ik ben onderweg om wat te verdienen. Maar dat snappen sommige dagracers niet die elke avond thuis (willen) zijn en hun wagen gewoon bij hun werkgever achter een hek neerzetten, of hun oplegger afkoppelen op een parking die voor overnachtende chauffeurs is en zelf met het losse trekkertje naar huis gaan.

ik wil niet iedere avond thuis zijn maar moet van mijn werkgever dus dan ga ik naar de kroeg ook gezellig.:grote smurf:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus jij bent bereid om elke nacht tussen de 20 en 25 euro te gaan betalen om te mogen overnachten. Jou werkgever zegt dan ook nog eens van "ik heb jou niet verplicht om daar te staan" dus die 100 euro pw betaal je dan zelf. Ik ben niet onderweg om de parkeerkosten van mijn werkgever te gaan betalen, ik ben onderweg om wat te verdienen. Maar dat snappen sommige dagracers niet die elke avond thuis (willen) zijn en hun wagen gewoon bij hun werkgever achter een hek neerzetten, of hun oplegger afkoppelen op een parking die voor overnachtende chauffeurs is en zelf met het losse trekkertje naar huis gaan.

Al zou ik elke avond bewaakt gaan staan dan betaald mijn werkgever dat gewoon zonder morren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus jij bent bereid om elke nacht tussen de 20 en 25 euro te gaan betalen om te mogen overnachten. Jou werkgever zegt dan ook nog eens van "ik heb jou niet verplicht om daar te staan" dus die 100 euro pw betaal je dan zelf. Ik ben niet onderweg om de parkeerkosten van mijn werkgever te gaan betalen, ik ben onderweg om wat te verdienen. Maar dat snappen sommige dagracers niet die elke avond thuis (willen) zijn en hun wagen gewoon bij hun werkgever achter een hek neerzetten, of hun oplegger afkoppelen op een parking die voor overnachtende chauffeurs is en zelf met het losse trekkertje naar huis gaan.

Als je dat zelf moet betalen ga je daar niet gaan staan natuurlijk,als t baasje daar geen geld voor over heeft neemt hij zelf ook het risico dat men "op visite "komt.

Hij moet er dan wel rekening mee houden dat een nachtje op zo n parking altijd minder kost dan een bezoek aan de zeilemaker. omrijden,tijdverlies,wachturen,en dan hebben we t nog niet over verlies van lading.

Overigens is deze prijs per nacht,rond de €25 incl BTW een gewoon gemiddelde van wat je in heel Europa betaald,S Giovanni Milanese,S Perpetua de Mogoda,bij barcelona,Coslada bij Madrid,Valenciennes,Vemars bij Parijs hebben allemaal zo ongeveer t zelfde tarief.

Anders word het al je ,als bewoner van een gemeente b.v. bent aangewezen op zo n parking.dan word een jaar tarief zoals T.S. aangeeft schandalig duur,(€ 6700 ) p jaar.

De parking van de Maatgroep in Alblasserdam zit zo rond de € 3400 per jaar,en dat is een van de duursten.

De tarieven die Freedom ons aanreikt zijn echter niet deze van de te realiseren parking in Waalwijk,hij geeft ons de tarieven van een parking in Calais.

Zou men in Waalwijk ook deze tarieven gaan hanteren vrees ik dat er geen dooie hond op komt te staan,vaste klanten zowieso niet,die zoeken alternatieven,en van passanten alleen kan men niet leven,dan moet het iedere avond vol staan en dat betwijfel ik in Waalwijk.

Bij ons in Roosendaal ging de wethouder ook op de ondernemersstoel zitten en dwong ook zo een bewaakte parking door,de in Roosendaal woonachtige chauffeurs werden geacht mee te verhuizen,zij waren immers het basisinkomen van deze parking.

Hij rekende echter niet op de nodige weerstand en met veel onderhandelen is er uiteindelijk toch een compromis bereikt:

http://www.chauffeursforum.nl/allerhande-vragen/26225-gemeenteljike-vrachtwagen-parking.html

DE beste raad die ik chauffeurs kan geven die in zo n gemeente woonachtig zijn is pas op je tellen,voor je t weet is er een parkeerverbod en is er geen alternatief,zodra je t in d gaten krijg:verenig je en span iedereen voor je kar die je kent,politici,de krant bestook ze met ingezonden brieven enz enz ,anders trek je aan t kortste eind.

Van de andere kant: als je eigen rijder zou zijn,wat is dan goedkoper?zelf een terrein kopen,hier een hekwerk omheen zetten en dat (laten) bewaken en onderhouden? of ieder jaar tussen de 3 en 4 000 euri betalen,dat je misschien ook nog als bedrijfs kosten op kunt voeren bij de belasting?

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik betaal 1300Euro per jaar voor bewaakt parkeren in de weekenden, door de week sta ik onderweg.

Dat vind ik zelf een redelijke prijs.

Das € 25 per weekend,dat is een heel redelijke prijs,als je een weekend rekent op 3 nachten is dat € 8.30,,,niks mis mee.

Tenminste ,,als je ondernemer bent,als je dit als chauffeur in loondienst zelf moet betalen is het wel een fors bedrag.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden