[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Adr van nl naar salerno (it)


Gast Dennis

Recommended Posts

Ik heb een vraag.

Weet iemand mij toevallig te vertellen of je met groupage ADR (dus verschillende klasse's) door Zwitserland kan rijden over de normale route Basel > Ponte Chiasso?

Onze bestemming is Salerno / Napels.

Wij gaan maandag met twee wagens van NL > IT en onze bedoeling was om via de Simplonpass te gaan, maar iemand probeerd mij wijst te maken dat ik gewoon door de Gotthard kan?

Loop ik achter? :( Of is de beste man een beetje verward? :p

Iemand een andere optie?

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. :ok:

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 75
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Administrators

Geloof dat jouw alternatief over de Simplon een beetje :stom: is. Denk niet dat dat een fijne weg is indien er sneeuw ligt..... Het is uiteindelijk winter.

Heb die route naar Italie "ergens" in 1988 gedaan met een tankwagen kl.3. Toen kon ook niemand mij garanderen dat ik door de Gotthard mocht. Maar dit was in het voorjaar en de sneeuwperiode was over.

Is wel een geweldig mooie route!

Andere optie.......Uitcharteren....

Frankrijk, via de Fresjus, of (humor mode on) de trein.....(humor mode off).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

volgens mij,wat ik nog weet,kun je je melden ergens voor de tunnel.

en dan ga je onder begeleiding er door.maar als je het wil weten,morgenvroeg ff bellen met boonstra haulerwijk,

die weten dat wel.

simplonpas mot je vergeten nu..winter.wel mooi,maar niet voor jouw

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Murphy, je hebt het niet echt bij het goede eind.;)

Dennis,

het topic wat Knoalster linkt geeft antwoord op je vraag! Nu zal jij wel klikkerdeklik doen, maar ik zeg het toch maar even, van de transitroutes in CH met ADR ben je aangewezen op de Simplon. Erg mooi padje!!

ps als je nog eens een (reserve) chauffeur zoekt. ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Geloof dat jouw alternatief over de Simplon een beetje :stom: is. Denk niet dat dat een fijne weg is indien er sneeuw ligt..... Het is uiteindelijk winter.

Heb die route naar Italie "ergens" in 1988 gedaan met een tankwagen kl.3. Toen kon ook niemand mij garanderen dat ik door de Gotthard mocht. Maar dit was in het voorjaar en de sneeuwperiode was over.

Is wel een geweldig mooie route!

Andere optie.......Uitcharteren....

Frankrijk, via de Fresjus, of (humor mode on) de trein.....(humor mode off).

De Simplon ben ik al tig keer overheen geweest, zowel zomers als in de winter.

Als ie open is, dan is ie ook echt goed te rijden.

Ze houden de boel daar dan echt keurig ijsvrij.

Volgens de weersberichten is het daar nu goed weer, geen sneeuw?!

Het is inderdaad wel een prachtige route om te rijden! :ok:

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

volgens mij,wat ik nog weet,kun je je melden ergens voor de tunnel.

en dan ga je onder begeleiding er door.maar als je het wil weten,morgenvroeg ff bellen met boonstra haulerwijk,

die weten dat wel.

simplonpas mot je vergeten nu..winter.wel mooi,maar niet voor jouw

Bedankt voor de tip! Het zou een stuk sneller gaan dan de Simplon.

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dennis je zou ook met de trein van basel naar chiasso kunnen gaan.

ff zoeken op huckepack dacht ik.

de trein vertrekt tegen 20 uur je bent tegen 5 uur in chiasso, en je kunt slapen in de trein, wel de trein/boot functie gebruiken in de tacho ivm op en afrijden van de trein.

en ja de trein is niet alles maar altijd beter dan de simplonpas in winterse omstandigheden, er word dit weekend nogal wat sneeuw verwacht in die contreien.

neem anders even contact op met kuipers in oldenzaal die werken dagelijks met die treinverbinding.

Dag Freddie,

Daar zal ik maandag ook even achteraan gaan.

Is wel een mooie route naar de Simplon, alleen je kunt pas 50 km van te voren zien of de pass open of dicht is! Dat is een beetje balen.

Mocht ie dicht zijn kan ik eventueel nog wel uitwijken naar de San Bernandino (tunnel).

Het mooiste zou zijn als ik gewoon de gebruikelijke route via de Gotthard zou kunnen pakken.

Trein ga ik ook effe informeren.

Thanks,

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als je buiten het forum even verder zoekt dan via Google, dan heb ik onderstaande websites nog voor je gevonden:

412 Cookie acceptance required

ESI | ADR-info - Landendocumentatie

Hierin kun je vinden dat de tunnels in Zwitserland de tunnelclassificatie 'E' hebben, dus verboden voor ADR.

Hendrik

Zoals ik het hier lees, zijn dus eigenlijk alle tunnels verboden?

Dus dat word toch gokke op goed weer op de Simplon Pass of via de Fre-Jus tunnel.

Ik wacht het weer even af.

Thanks!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik heb een vraag.

Weet iemand mij toevallig te vertellen of je met groupage ADR (dus verschillende klasse's) door Zwitserland kan rijden over de normale route Basel > Ponte Chiasso?

Onze bestemming is Salerno / Napels.

Wij gaan maandag met twee wagens van NL > IT en onze bedoeling was om via de Simplonpass te gaan, maar iemand probeerd mij wijst te maken dat ik gewoon door de Gotthard kan?

Loop ik achter? :( Of is de beste man een beetje verward? :p

Iemand een andere optie?

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden. :ok:

Dennis

De beste man ,die je dat verteld heeft, loopt achter.

In principe kun je met sommige ADR door de Gottard tunnel,maar dan alleen met welomschreven klasses en op bepaalde tijden,tevens moet je dat transport een bepaalde tijd tevoren aanvragen.

Iedere weldenkend vervoerder mijdt de Gottardo,met ADR als de pest en gaat met ADR over de Simplon.

IK weet niet van waaruit je gaat,maar waarom neem je niet gewoon de Brenner??,je rijdt vanuit Rotterdam 120 a130 km meer maar hebt een goede route,zeker als t sneeuwt kun je beter hierlangs als over de Simplon.

En,als t erg druk is ,sta je geen tijd te verliezen in Erstfeld.

Gr peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dat zou idd mooi zijn dennis.

maar die trein levert nog een voordeel op, als je eraf komt heb je wel je 9 uur verplichte rust erop staan en kun je gelijk knallen vanaf chiasso met een schone kaart.

ander voordeel is dat je maar voor een paar kilometer maut betaalt in ch, en dan word de prijs van de trein opeens heel anders ;)

als je met de trein gaat laat dan in basel bij de douane wel even een extra stempel op je papieren zetten, gewoon zeggen dat je met de trein gaat dan weten ze genoeg.

dat is ervoor dat ze aan de grens in chiasso weten dat je kilometerstand klopt.

Dat zou wel mooi zijn, maar haast heb ik niet. We kunnen pas Donderdag terug laden.

Ik ga me er maandag even in verdiepen! Nouja, niet ikzelf, want ik sta om 08:00 uur bij de dealer om mijn nieuwe tractor op te halen. :D

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De beste man ,die je dat verteld heeft, loopt achter.

In principe kun je met sommige ADR door de Gottard tunnel,maar dan alleen met welomschreven klasses en op bepaalde tijden,tevens moet je dat transport een bepaalde tijd tevoren aanvragen.

Iedere weldenkend vervoerder mijdt de Gottardo,met ADR als de pest en gaat met ADR over de Simplon.

IK weet niet van waaruit je gaat,maar waarom neem je niet gewoon de Brenner??,je rijdt vanuit Rotterdam 120 a130 km meer maar hebt een goede route,zeker als t sneeuwt kun je beter hierlangs als over de Simplon.

En,als t erg druk is ,sta je geen tijd te verliezen in Erstfeld.

Gr peter.

Dag Peter,

Nooit verwacht, maar via de Brenner is het zelfs 50 km korter??!

Tevens geen gelul met T documenten en gewoon door kunnen rijden.

Jammer van de Maut en tol in Oostenrijk, maar dat streep je weer weg tegen de tijd en documenten.

Thanks, goede optie!!

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hier lees je meer over het tunnelregime in CH:

ASTRA - Bewilligung für Durchfahrt durch Strassentunnel mit gefährlichen Gütern gültig ab 1.1.2010

Zoals ik al zei kun je evt door de Gottardo maar dan alleen met welomschreven goederen,waarschijnlijk alleen E classificatie.

ik ging lekker over de Brenner naar Salerno.

Buon appetito .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Kom maar....'

Wat zie ik dan fout?

Er wordt sneeuw voorspeld, het is uiteindelijk WINTER, dan met ADR over de simplon?

het is niet zo dat het altijd sneeuwt op de Simplon,men houd het verkeer in Brig op,of in Iselle en gaat massaal sneeuwruimen het kan i.d.d wel eens een dagje duren ja,

Maar als je de radio op SDR 1 zet weet je uren tevoren al of het geblokkeerd is ja of nee en ook de zwitserse douane in Basel is goed op de hoogte.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hier lees je meer over het tunnelregime in CH:

ASTRA - Bewilligung für Durchfahrt durch Strassentunnel mit gefährlichen Gütern gültig ab 1.1.2010

Zoals ik al zei kun je evt door de Gottardo maar dan alleen met welomschreven goederen,waarschijnlijk alleen E classificatie.

ik ging lekker over de Brenner naar Salerno.

Buon appetito .

Ik denk dat het inderdaad de Brenner gaat worden, al vindt ik dat wel jammer.

Ik heb het niet zo op Duitsland en Oostenrijk, tevens is de Simplon Pass een geweldig mooie route!

Maar ik denk dat het verstandiger is om voor de Brenner te gaan.

Dank je wel,

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
De Simplon ben ik al tig keer overheen geweest, zowel zomers als in de winter.

Als ie open is, dan is ie ook echt goed te rijden.

Ze houden de boel daar dan echt keurig ijsvrij.

Volgens de weersberichten is het daar nu goed weer, geen sneeuw?!

Het is inderdaad wel een prachtige route om te rijden! :ok:

Dennis

A9 - Simplon-Pass: Domodossola - Brig

Simplon-Pass Schnee, nicht passierbar für Fahrzeuge mit Anhänger für LKW

Bron: http://webmaptcs.trafficmap.ch/default_de.aspx

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

hallo Beste Dennis,

de meeste optie's zijn al weergegeven wil je zeker zijn of je door gotthard mag moet je de ESI boek raadplegen daar staat landen informatie in en per land.

zo ook Zwitserland waar je dan een en ander kan navragen maar indien je gevarenplaten erop moeten en onder tunnel code E valt mag je er niet zo maar door.

wel zijn er bepaalde stoffen die er na aanmelding door mogen.

maar onze route met ADR is altijd Frejus kost wat maar nooit en te nimmer problemen wel moet je dan ook weer kijken want bv klasse 4.3 met bepaald UN nummer mag ook daar niet door.

dus de gemakelijkste optie is of Simplon en dan moet je geluk hebben dat t gestopt is met sneeuwen want dan maken ze die altijd sneeuwvrij of de Brenner pas lijk mij de gemakelijkste om te doen. maar goed het is aan jou of je baas om dat te beslissen maar voor mij is de trein uit den boze als je die wel zou nemen neem dan een vlooienbandje mee en aparte slaapzak en overal om aan te doen als je gaat slapen!!!

prettig weekend en goede reis Henki

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
Freiburg novara is wel heel duur 500 euri geloof ik en gezwijge de ziektes die je er op kan lopen in die trein

dennis kan toch over de brenner ,ken je goedkoop tanken,woergl de trein naar trento heb je volle tank in trento,ken je zonder tetanken uit IT komen.

is ook niet verkeert denk ikgroeten

berry

Wat denk je aan tol en dergelijke kwijt te zijn als hij over de weg gaat? En dure diesel, het is winter dus die standkachel gebruikt ook genoeg....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

ook ik sluit me aan bij de brenner optie.

is het echt slecht weer dan kun je ook worgl - brennersee op de trein.

tot boven op de brenner.

zeker niet met adr waarvan je niet zeker weet of het door de grot ( gotthard ) mag je daar op erstfeld melden en kijken wat de zwitser zegt.

ooit een keer trein gedaan...was ook tevens de laatste ( freiburg-novara )

is eigenlijk verplicht voor werkgevers om dat eens een keer of 3 per maand te doen en dan liefst beginnen in de zomer met wat goede buitentemperaturen en de frisse wind in de coupe's met je mede europeanen ( smiley met wasknijper op de neus kan ik niet vinden.)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden