[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Parkeren Duitsland


Bromsnor

Recommended Posts

  • Forumlid

Over het probleem van overvolle parkeerplaatsen in Duitsland is al veel geschreven, toch wil ik er nog een stukje aan wagen.

Deze week rijd ik op de A2 ter hoogte van Braunsweig richting Berlijn. Was net een uurtje aan het rijden toen er ineens een busje van de BAG voor me komt rijden en zijn feestverlichting aanzet, als ik hem maar even wilde volgen Bitte..

Ik denk kijk wat een service, die man heeft de koffie klaar en heeft geen zin om in zijn eentje te drinken, dus nodigt mij uit. Als nuchtere hollander ben ik natuurlijk altijd te porren voor een gratis bakkie, ik zou anders ook niet kunnen bedenken waarom deze man nou juist mij moest hebben, mijn mautkast werkte prima.

Maar goed, op een hoekje op een industrieterrein, kwam de man naar mij toe en wilde mijn papieren en tachoscheiben zien. Alles was in orde dus zonder problemen overhandigde ik hem mijn mappen met vergunningen etc. en een pakketje schijven. Hij nodigde mij uit om even plaats te nemen in zijn bijna tot camper/mobiel kantoor/hoerenkast omgebouwd busje, waarna de man uiterst secuur mijn papieren ging controleren en daarna mijn schijven.

Hierin vond hij een schijf van twee weken daarvoor, waarop iets te lang was gereden vanwege de enorme hoeveelheid parkeerplaatsen in zijn Bundesland, alles keurig vermeld en op de schijf was duidelijk te zien dat ik meer dan twee uur bezig was geweest om parkeerplaats op en af te rijden op zoek naar een plaatsje, met als gevolg een lichte overschrijding van maximaal toegestane rijtijd. Voor de rest tussen alle schijven een nachtrust van gemiddeld 12 uur.

Afijn, deze heer was dus duidelijk op geld uit, logisch natuurlijk, december is ook voor den Duitscher een dure maand en of ik het fonds voor behoeftige en kansarme BAG-beambten maar even wilde spekken met 110 eurootjes.

Ik heb de betreffende man geprobeerd uit leggen waarom deze misdaad gepleegd was, waarop hij zei dat ie hiervoor best begrip had en of ik toch absoluut maar wilde dokken want hij kon natuurlijk niet met lege handen bij zijn chef en collega's aankomen, met kerst voor de deur.

Toen ben ik maar weer in verweer gegaan, maar de man was niet om te praten en Hollanders hadden altijd genoeg geld bij zich, dus ik moest niet zeuren en kon best wat afstaan. Ik heb hierop de man verteld dat Hollanders vroeger veel geld bij zich hadden, toen Holland nog transportland nummer 1 was, maar tegenwoordig zit het grote geld bij onze en zijn oosterburen en heb hem duidelijk gemaakt dat ik geen geld bij mij had. Moest maar op de ouderwetse manier verder dan. Als ik dan niet zoveel contant geld had, dan moest ik maar mijn creditcard pakken, daarmee kon ik ook betalen. Ik heb hem verteld dat hij maar een protocol moest maken en dat ik nooit zou betalen. Hiermee was hij het niet met me eens, want een protocol opmaken, dan moest Heinrich werken en daar had hij met zijn schweinelijf geen zin in en hij stond erop dat ik mijn bankpasje ging halen. Het toeval wilde nu dat ik nog een oud bankpasje had van een rekening die ik niet meer gebruikte, dus de stoute schoenen aangetrokken en dat pasje aan de man afgegeven. Deze schoof het triomfantelijk in zijn ultramoderne pinautomaat waarmee je alleen geld kwijtraakt en niets uit kunt halen, waarna ik mijn pincode in mocht tikken. Na een paar tellen veranderde de gezichtsuitdrukking op Heinrichs gezicht van triomf naar onweer, saldo was ontoereikend meldde het apparaat. Mijn gezicht stond inmiddels op triomf en onze Bundesbeambte kon zijn laptobbert opstarten en alsnog met de nodige scheises (toilet had ie niet aan boord) het protocol opmaken. In tweevoud ondertekenen en ik kon mijn reis vervolgen. Wat de varkenslul niet had gezien was dat mijn papieren niet helemaal klopten. Ik had recyclinggoed geladen waarvoor een transportbegeleidingsbrief benodigd was en deze was niet aanwezig, maar dat had ie niet gezien. Het enig wat hij wilde was euro's vangen.

Dus waarde collega's M/V, doe niets op verhalen van opschrijven of op schijf noteren welke parkeerplaatsen je bezocht hebt, als Heinrich geld wil zien, ga je betalen.

Ter zijner tijd zal ik een uitnodiging krijgen om voor het Bundesambstgericht te verschijnen om aldaar aan te horen wat een grote misdadiger ik ben en wat een nog grotere misdaad ik heb begaan. Ik zal mij hiervoor laten bijstaan door advocaten van Duitschen makelij, die beschikbaar zijn via onze duitse afdeling, deze weten beter dan welke hollandse advocaat ook hoe de wetten in het Bundesland in elkaar steken en waar nog iets te plukken valt.

Moraal van dit verhaal: Zelfs een duits varken is te klein om een hollander te naaien.

Ik zal proberen om het verloop van deze zaak op het forum bij te houden.

Evert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Leuk verhaal van Dokus, maar eigenwijs als ik ben, ga ik toch door met deze actie.

De advocaten die in deze ter beschikking staan, zijn advocaten van onze duitse afdeling. Het kost me misschien een snipperdag, maar verder niets. Ik rijd mee met onze duitse directeur, die me ook keurig weer thuis afzet, zonder hiervoor de rekekning te presenteren, de advocaten worden betaalt door het duitse dochterbedrijf, dus ook daarvan krijg ik geen rekening gepresenteerd.

Nu wordt het kostenplaatje al aardig teruggedrongen.

Ik ben niet de eerste binnen ons bedrijf die hiervan gebruik maakt, en meestal is er vrijspraak achteraangekomen. Die duitse directeur is wat Polizei en Bag aangaat ontiegelijk fanatiek en bijt zich erin vast als een Pitt-Bull, dus ik heb er alle vertrouwen in, zeker als hij mij hiervoor in het gelijk stelt en deze rechtzaak aangaat.

Ons bedrijf rijd met alles wat losgestort is, dus problemen met overbelading etc zijn bij ons zeer bekend, tegenwoordig valt het allemaal mee, vanwege gewichtsindicatoren op de auto'/trailers en kunnen we redelijk goed zien hoe zwaar we zijn. Normaliter is het zo dat wij ons strikt aan de uren moeten houden, zoniet, dan volgt een audientie op kantoor op het eerstvolgend weekend om alsdan een preek aan te horen waar de paus nog jaloers op zal worden. Maar ja, overmacht.... daar kun je weinig tegen doen.

Als je dan met het argument komt, dan moet je maar eerder gaan zoeken, dan heb ik volgend tegenargument: Ik ben onderweg om een paar centen te verdienen, voor mezelf en voor mijn baas. Als ik dan Duitsland in moet en 's ochtends al moet beginnen met zoeken, dan kan ik beter die auto maar op de grens laten staan en de klant verzoeken om vanaf Dresden even zijn spullen te komen halen in Strassbourg, omdat er geen parkings vrij zijn, of omdat oom agent of zijn incognito arsloch-collega de situatie niet begrijpt. Denk dat klantje en baasje dan niet blij met je zijn.

Verder verbaasd het me dat Duitsland genoeg geld heeft om op elke autobahnstrecke één of meerdere baustellen te plaatsen (dewelke er ook twintig jaar geleden al stonden, op dezelfde plaats), maar er kennelijk niet over na gedacht is om ook eens een paar extra parkeerplaatsen te bouwen, en dan niet alleen voor personenauto's, maar juist ja, voor vrachtverkeer, groot genoeg en met de helling naar de juiste kant, opdat mijnheer chauffeur niet met blokken in de weer moet om zijn cabine enigszins waterpas te krijgen, opdat hij de volgende morgen wakker wordt, met nog een redelijke hoeveelheid bloed in zijn hoofd en niet alles in het puntje van zijn tenen omdat hij op zijn kop moest slapen.

Beste Dokus, wat jij schreef is nu net waar de duitse beambte en niet alleen de duitse, maar in heel europa, op aast. De hollander staat erom bekend dat ze alles slikken en geen narigheid op zich af willen roepen en derhalve maar rap betalen. De gedachte dat je een zaak op voorhand verliest is een verkeerde insteek. Als je het niet probeert dan weet je zeker dat het geld kost. Indien je bij een goede baas werkt, die zijn er echt wel, zal hij je steunen waar dit mogelijk is, dit is ook in zijn belang. Helaas als je bij een baas werkt die zelf geen ruggengraat heeft, dan zul je tot in eeuwigheid overal voor blijven betalen. Zie hier, het probleem dat in de hele transportsector zijn weerga vindt, met prijzen die onder druk staan, regeltjes die zonder tegengas opgedrongen worden, rijtijden etc en toch maar roepen dat het zo niet langer kan en dat er niets te verdienen valt.

Maar vaak ook heeft de baas geen connectie, c.q. dochteronderneming in het buitenland en is hij aangewezen op nederlandse advocaten, die dan oftewel zelf oftewel een duitse collega charteren die het klusje moet klaren. Meestal hebben deze gasten dan geen flauw benul van de transportsector en zijn het zelf van die BMW-blazers die liefst elke LKW van de autobahn zien verdwijnen zodat zij niet te vaak op het Ho-ijzer hoeven te stampen en lekker met 200 door kunnen blazen.

Samenwerking mijne heren is het motto en dan eerlijke samenwerking en respect hebben voor elkaars klantenbestand. Degene die dit voor elkaar krijgt mag van mij de hoogste onderscheiding en gouden handdruk krijgen die er bestaat. Er is toch een spreekwoord dat luid als: Samen staan we sterk!, Die ligt volgens mij al onder kilometers dik stof, of men kent het niet meer.

Zo, wat een relaas. Ga me denk ik om laten scholen tot advocaat.

Evert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

je had je beter in belgie of in france kunnen laten pakken.

had het je wel 3x zoveel gekost........

duitsland is nog de goedkoopste............

dom gelul allemaal

had je gewoon eerder moeten gaan zoeken naar een parking

als je nu even goed gelezen had dan had je gezien dat hij meer dan 2 uur bezig was geweest met het vinden van een parkeerplaats.Dus in jou optie moet ie nog maar wat eerder beginnen???Zo ongeveer na de laatste pauze maar alvast een plaatsje zoeken???????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

had je gewoon eerder moeten gaan zoeken naar een parking

Zeker nog nooit op de A3 gereden tussen de Ruhr en Würzburg!?

Daar vindt jij zeker geen parking, en kan je nog wel meer dan 2 uur over je uren komen te zitten!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Advocaat, of schrijver, exellent stukje, en sta 100% achter je.

Het is inderdaad van de zoute dat jij, een hardwerkende en op een eerlijke manier je geld verdienende persoon zo grondig door gelicht wordt.

Ondertussen zoemen de bestel busjes met allerlei illegale waren en/of personen langs.

En als er niks veranderd is, dan is het waarschijlijk het beste dat je in D. bekeurd bent, is het niet zo dat in Frankrijk je direct moet betalen, en dan later kun je het misschien terug krijgen?

Ben er zeker van dat 99% van het forum zeer benieuwd is hoe dit afloopt.

En goed dat het bedrijf achter je staat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
je had je beter in belgie of in france kunnen laten pakken.

daar zijn de boetes lekker hoog........

duitsland is nog de goedkoopste............

dom gelul allemaal

had je gewoon eerder moeten gaan zoeken naar een parking

Wat is dit toch voor een kortzichtig gedoe van meerdere collega's chauffeurs? n(ik doel nu niet alleen op dit topic)

Weten jullie nu precies hoe de situatie toen was bij hem? Nee

Het is gewoon invullen, een beetje meer nuance zou toch wel op zijn plaats zijn lijkt me?

Ik heb respect voor deze persoon dat hij zich er niet zomaar bij neer legt !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat is dit toch voor een kortzichtig gedoe van meerdere collega's chauffeurs? n(ik doel nu niet alleen op dit topic)

Weten jullie nu precies hoe de situatie toen was bij hem? Nee

Het is gewoon invullen, een beetje meer nuance zou toch wel op zijn plaats zijn lijkt me?

Ik heb respect voor deze persoon dat hij zich er niet zomaar bij neer legt !

Barfhoezo dom gelul, je moet het gewoon over heel europa bekijken, van wat je betaald voor lullige overtredingen...........

en dan zitten jullie te zeiken over duitsland...

volgens mij komt de helft van dit forum niet verder dan de ruhr "!!!!!!!

laat er maar een paar collega,s vertellen van wat je in france , belgie , spanje betaald voor 15 min over de rijtijd......

dus dan heb ik het niet over die ( 2 uur ??) parkeerplaats zoeken...

in Tjechie betaal je 750 euri voor een half uur !! oooohhhhhhh

en dan kun je er schriftelijk tegen ingaan na betaling......

Dan moet je een brief sturen in het TJECH,S dat je het er niet mee eens bent,binnen 2 weken.. nou doe je best.

Als je (Ikke) in italia gepakt word voor te hoog (4.20) ofzo dan ben je gewoon voor 2 of 6 mnd je rijbewijs kwijt...

en dan zit er 1 te zeiken over 110 euro.......

laat me toch niet lachen man ............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Barfhoezo dom gelul, je moet het gewoon over heel europa bekijken, van wat je betaald voor lullige overtredingen...........

en dan zitten jullie te zeiken over duitsland...

volgens mij komt de helft van dit forum niet verder dan de ruhr "!!!!!!!

laat er maar een paar collega,s vertellen van wat je in france , belgie , spanje betaald voor 15 min over de rijtijd......

dus dan heb ik het niet over die ( 2 uur ??) parkeerplaats zoeken...

in Tjechie betaal je 750 euri voor een half uur !! oooohhhhhhh

en dan kun je er schriftelijk tegen ingaan na betaling......

Dan moet je een brief sturen in het TJECH,S dat je het er niet mee eens bent,binnen 2 weken.. nou doe je best.

Als je (Ikke) in italia gepakt word voor te hoog (4.20) ofzo dan ben je gewoon voor 2 of 6 mnd je rijbewijs kwijt...

en dan zit er 1 te zeiken over 110 euro.......

laat me toch niet lachen man ............

ooooOooOooo ... ben je nou stoer of zo?

110 euro ... hoeveel uur moet je daarvoor werken wil je dat 'terug' verdienen?

Mag je daar niet over klagen of van balen?

Waar ligt dan volgens jouw de 'zeik'-grens?????

Kijk wat voor de een veel geld is en waar hij/zij van baalt ... denkt de ander van nou 't hoort erbij en nou ja jammer dan.

Wat betreft hoge boetebedragen .. daar zit wel een hoog KASSA-gehalte in! Leuk voor de Staatskas ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

het gaat niet over waar ligt de zeik grens, of wat stoer is... maar om het betalen en krijgen van boetes in het buitenland..

en dan is duitsland nog steeds de goedkoopste.

en zeker baal je van 110 euro boete, zou ik ook doen.

maar je weet dat je FOUT zit ,dus met controle ben je de lul.

en dan heeft hij het nog over dat de papieren niet deugden wat betreft afval stoffen transport. mischien wilde de BAG dat helemaal niet zien..

wat denk je dat deze gasten zich nog laten misleiden !!!

heb ook wel eens een schijf die niet helemaal deugd, en dan hoop ik altijd dat ze me in Duitsland pakken en niet in France of de Belg..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
het gaat niet over waar ligt de zeik grens, of wat stoer is... maar om het betalen en krijgen van boetes in het buitenland..

en dan is duitsland nog steeds de goedkoopste.

en zeker baal je van 110 euro boete, zou ik ook doen.

maar je weet dat je FOUT zit ,dus met controle ben je de lul.

en dan heeft hij het nog over dat de papieren niet deugden wat betreft afval stoffen transport. mischien wilde de BAG dat helemaal niet zien..

wat denk je dat deze gasten zich nog laten misleiden !!!

heb ook wel eens een schijf die niet helemaal deugd, en dan hoop ik altijd dat ze me in Duitsland pakken en niet in France of de Belg..

misschien heeft de goede man van de bag wel gedacht ik kan beter die 110 euro vragen voor te lang rijden dan de honderden voor het niet hebben van de juiste papieren.

ze zijn daar echt niet op hun achterhoofd gevallen.

ze doen 365 dagen per jaar niets anders dan schijven en dergelijke controleren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

en even voor wat betreft de moderator,s van dit forum

vorige week werd er ik weet niet wat eerst gewist en daarna op slot gedaan omdat er iemand beledigd werd!!!

en nu kan een duitser hier vrijuit een varken en een zwein genoemd worden.

wat trouwens hetzelfde is maar dat terzijde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en even voor wat betreft de moderator,s van dit forum

vorige week werd er ik weet niet wat eerst gewist en daarna op slot gedaan omdat er iemand beledigd werd!!!

en nu kan een duitser hier vrijuit een varken en een zwein genoemd worden.

wat trouwens hetzelfde is maar dat terzijde.

:eek::eek:waar staat dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
misschien heeft de goede man van de bag wel gedacht ik kan beter die 110 euro vragen voor te lang rijden dan de honderden voor het niet hebben van de juiste papieren.

ze zijn daar echt niet op hun achterhoofd gevallen.

ze doen 365 dagen per jaar niets anders dan schijven en dergelijke controleren.

:tu::tu:

wauw eindelijk iemand die het begrijpt ..............

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucklily
lees alletwee zijn lange verhalen nog maar eens door.

Het woord zwein (wat overigens zwijn zou moeten zijn) komt alleen in jouw post voor. In het onderwerp komt wel varkenslul voor. Dat kan ook niet maar ik kan me voorstellen dat je iemand eens lekker wil uitschelden. Je wilt niet weten wat ik soms in mijn cabine roep tegen anderen. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het woord zwein (wat overigens zwijn zou moeten zijn) komt alleen in jouw post voor. In het onderwerp komt wel varkenslul voor. Dat kan ook niet maar ik kan me voorstellen dat je iemand eens lekker wil uitschelden. Je wilt niet weten wat ik soms in mijn cabine roep tegen anderen. :D

ik zeg niet dat ik nooit eens lekker scheld.

ik wil alleen even aangeven dat er heel selectief gelezen word door de moderator,s.

de ene post gaat op slot als er iemand beledigd word en de andere niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Trucklily
ik zeg niet dat ik nooit eens lekker scheld.

ik wil alleen even aangeven dat er heel selectief gelezen word door de moderator,s.

de ene post gaat op slot als er iemand beledigd word en de andere niet.

Corne, laat het nou rusten. en tot nu toe wordt er wat mij betreft niemand beledigd. Ja, een agent in Duitsland. Nou, hoeveel agenten ik in Nederland al klootzakken heb genoemd.... Bovendien haal jij er zelf woorden bij die niet genoemd zijn.

Nogmaals, laat het nou rusten. Er is hier verder, denk ik, niemand die zich eraan stoort behalve jij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden