[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Parkeren Duitsland


Bromsnor

Recommended Posts

  • Forumlid
Het is leuk geprobeerd, maar als alles achter de rug is weet ik zeker dat je hier spijt van hebt.

De boete die nu nog 110 euro is gaat je nu veel meer kosten ook al hoef je niet te betalen.

a) Je moet naar de rechtbank ( waarschijnlijk Hannover) vanaf Stadskanaal 300 km weer terug nog 300 km. deze 600 kilometer kost je aan autokosten waarschijnlijk al meer als je boete.

b) Dit geintje kost je een snipperdag terwijl je anders op die dag zo'n zo'n 10 uur gewerkt zou hebben bij loonschaal E6 komt dit neer op ruim 150 euro bruto wat zo'n 100 euro netto zal zijn.

Tel dit bij elkaar op en je bent al duurder uit.

Deze kosten zijn dus gewoon voor jezelf, terwijl je baas een boete voor rijtijdoverschrijding moet betalen.

Als je niet ter zitting verschijnt moet je in Duitsland sowieso betalen met een forse verhogingvan de boete en de kosten van de zitting.

Je schrijft ook dat je je zal laten bijstaan door Duitse advocaten, maar deze werken ook niet voor niets (de goedkoopste die ik kon vinden vraagt 220 euro per uur).

Ook al zou je de rechtzaak winnen (wat ik overigens betwijfel) zijn de advocaatkosten altijd voor jezelf.

Nu kan het zijn dat je een rechtsbijstandverzekering hebt, maar zelfs dan heb je een eigen bijdrage die waarschijnlijk niet veel lager zal uitvallen dan het oorspronkelijke boetebedrag.

Overigens vraag ik me af of een rechtsbijstand verzekering überhaupt begint aan een zaak die op voorhand al verloren is, het is immers bij iedereen bekend dat de parkeerplaatsen in Duitsland altijd vol zijn dus de rechter zal oordelen dat jij dat ook had kunnen/moeten weten en daarom dus ook eerder een oplossing had moeten zoeken.

CONCLUSIE: betalen is doorgaans toch voordeliger

Toch wens ik je veel succes met je actie.

Is m.i., let wel.m.i. onjuist wat je schrijft. Als de parkeerplaatsen in Duitsland altijd vol zijn, zijn ze namelijk ook EERDER vol. Hij schrijft dat hij 2 uur zocht, en dan op een KLEINE overtreding uitkomt. ERGO: je kunt moeilijk verlangen 5 uur eerder stil te gaan staan voordat je 9 uur om is. Ik denk dat hij de procedure glansrijk windt en ik zou graag dit zaakje als bijvoorbeeld gemachtigde op willen knappen. De rijs en verblijfkosten zullen dan door de duitse overheid, bij gebleken onjuite boete, geheel vergoed worden, en ook de verletkosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid
Ik ben het met Bromsnor eens we pikken veel te veel als wij wat meer tegengas geven waarbij volgens mij de rechter niet om de europese regels heen kan en dan hoop ik dat Bromsnor wint staat er volgens mij wel degelijk een duitse getalingsregeling voor gemaakte kosten tegenover. En zal zo een Heinrich, want ik denk dat hij ook ter zitting moet verschijnen, zich een volgende keer wel bedenken indien hij ongelijk graat en dus is in dat geval Bromsnor voor allen bezig om dit soort wantoestanden op te lossen. Trouwens Bromsnor je kaarten zullen wel in beslag genomen zijn en dan heb jij wel een heel sterk punt dat je het waarom vermeld hebt op de kaarten. Sterkte Johan

Mag ik met je mee??? Pro deo?? Heb ik er voor over!! Wellicht nog meer lui? Zullen we ze eens een poepje laten ruiken daar!!

Overigens is het ZEKEr dat, als je er op staat, ion D. NOOIT direcht hoef te betalen. Al JAREN, maar je moet wel over uithoudingsvermogen beschikken. Ooit deed ik dat tegen een verkeersboete in Kiefersfelden. Op het douaneterrein!! Ik hield voet bij stuk en meneer ging uiteindelijk over in het tikken van een formulier. Ging om 50 MARK, jaar 1992!!! TOEN al!!

En daarna NOOIT meer iets gehoord en van die 50 mark 2 of drie kratten bier gekocht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Duitsland heeft inderdaad een betalingsregeling bij rechtzaken maar dit is alleen als je als getuige wordt opgeroepen of als je "moet" voorkomen en de rechtzaak wint.

Wanneer je een boete niet wilt/kunt betalen en dit op een rechtzaak laat aankomen vervalt deze vergoeding.

Als je het niet eens bent met een boete moet je eerst betalen als zekerheid, en dan schriftelijk in beroep gaan. Mocht de Staatsanwalt jou in het gelijkstellen krijg je je geld terug minus administratiekosten (ongeveer 60 euro).

Als je op een rechtzaak laat aankomen MOET je verschijnen. Als je gelijk krijgt, poen en kosten terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Leuk verhaal van Dokus, maar eigenwijs als ik ben, ga ik toch door met deze actie.

De advocaten die in deze ter beschikking staan, zijn advocaten van onze duitse afdeling. Het kost me misschien een snipperdag, maar verder niets. Ik rijd mee met onze duitse directeur, die me ook keurig weer thuis afzet, zonder hiervoor de rekekning te presenteren, de advocaten worden betaalt door het duitse dochterbedrijf, dus ook daarvan krijg ik geen rekening gepresenteerd.

Nu wordt het kostenplaatje al aardig teruggedrongen.

Ik ben niet de eerste binnen ons bedrijf die hiervan gebruik maakt, en meestal is er vrijspraak achteraangekomen. Die duitse directeur is wat Polizei en Bag aangaat ontiegelijk fanatiek en bijt zich erin vast als een Pitt-Bull, dus ik heb er alle vertrouwen in, zeker als hij mij hiervoor in het gelijk stelt en deze rechtzaak aangaat.

Ons bedrijf rijd met alles wat losgestort is, dus problemen met overbelading etc zijn bij ons zeer bekend, tegenwoordig valt het allemaal mee, vanwege gewichtsindicatoren op de auto'/trailers en kunnen we redelijk goed zien hoe zwaar we zijn. Normaliter is het zo dat wij ons strikt aan de uren moeten houden, zoniet, dan volgt een audientie op kantoor op het eerstvolgend weekend om alsdan een preek aan te horen waar de paus nog jaloers op zal worden. Maar ja, overmacht.... daar kun je weinig tegen doen.

Als je dan met het argument komt, dan moet je maar eerder gaan zoeken, dan heb ik volgend tegenargument: Ik ben onderweg om een paar centen te verdienen, voor mezelf en voor mijn baas. Als ik dan Duitsland in moet en 's ochtends al moet beginnen met zoeken, dan kan ik beter die auto maar op de grens laten staan en de klant verzoeken om vanaf Dresden even zijn spullen te komen halen in Strassbourg, omdat er geen parkings vrij zijn, of omdat oom agent of zijn incognito arsloch-collega de situatie niet begrijpt. Denk dat klantje en baasje dan niet blij met je zijn.

Verder verbaasd het me dat Duitsland genoeg geld heeft om op elke autobahnstrecke één of meerdere baustellen te plaatsen (dewelke er ook twintig jaar geleden al stonden, op dezelfde plaats), maar er kennelijk niet over na gedacht is om ook eens een paar extra parkeerplaatsen te bouwen, en dan niet alleen voor personenauto's, maar juist ja, voor vrachtverkeer, groot genoeg en met de helling naar de juiste kant, opdat mijnheer chauffeur niet met blokken in de weer moet om zijn cabine enigszins waterpas te krijgen, opdat hij de volgende morgen wakker wordt, met nog een redelijke hoeveelheid bloed in zijn hoofd en niet alles in het puntje van zijn tenen omdat hij op zijn kop moest slapen.

Beste Dokus, wat jij schreef is nu net waar de duitse beambte en niet alleen de duitse, maar in heel europa, op aast. De hollander staat erom bekend dat ze alles slikken en geen narigheid op zich af willen roepen en derhalve maar rap betalen. De gedachte dat je een zaak op voorhand verliest is een verkeerde insteek. Als je het niet probeert dan weet je zeker dat het geld kost. Indien je bij een goede baas werkt, die zijn er echt wel, zal hij je steunen waar dit mogelijk is, dit is ook in zijn belang. Helaas als je bij een baas werkt die zelf geen ruggengraat heeft, dan zul je tot in eeuwigheid overal voor blijven betalen. Zie hier, het probleem dat in de hele transportsector zijn weerga vindt, met prijzen die onder druk staan, regeltjes die zonder tegengas opgedrongen worden, rijtijden etc en toch maar roepen dat het zo niet langer kan en dat er niets te verdienen valt.

Maar vaak ook heeft de baas geen connectie, c.q. dochteronderneming in het buitenland en is hij aangewezen op nederlandse advocaten, die dan oftewel zelf oftewel een duitse collega charteren die het klusje moet klaren. Meestal hebben deze gasten dan geen flauw benul van de transportsector en zijn het zelf van die BMW-blazers die liefst elke LKW van de autobahn zien verdwijnen zodat zij niet te vaak op het Ho-ijzer hoeven te stampen en lekker met 200 door kunnen blazen.

Samenwerking mijne heren is het motto en dan eerlijke samenwerking en respect hebben voor elkaars klantenbestand. Degene die dit voor elkaar krijgt mag van mij de hoogste onderscheiding en gouden handdruk krijgen die er bestaat. Er is toch een spreekwoord dat luid als: Samen staan we sterk!, Die ligt volgens mij al onder kilometers dik stof, of men kent het niet meer.

Zo, wat een relaas. Ga me denk ik om laten scholen tot advocaat.

Evert

Ik wil MEEEHEEEEE!!!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
eigenlijk had die duitser zijn excuses aan moeten bieden!!!

waarom??omdat zijn baas(regering)miljarden aan maut ontvangen(lees:STELEN),en er nog steeds geen fatsoenlijke parkeerplekken zijn.

het is toch belachelijk je met 8rij-uren al een plek moet zoeken?

Ha, sa ist KREK!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
en even voor wat betreft de moderator,s van dit forum

vorige week werd er ik weet niet wat eerst gewist en daarna op slot gedaan omdat er iemand beledigd werd!!!

en nu kan een duitser hier vrijuit een varken en een zwein genoemd worden.

wat trouwens hetzelfde is maar dat terzijde.

Nee, niet een duitser wordt varken of zwijn genoemd, maar een varken of zwijn dat een BAG-uniform aanheeft...toch?? en is dat dan niet zo??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het woord zwein (wat overigens zwijn zou moeten zijn) komt alleen in jouw post voor. In het onderwerp komt wel varkenslul voor. Dat kan ook niet maar ik kan me voorstellen dat je iemand eens lekker wil uitschelden. Je wilt niet weten wat ik soms in mijn cabine roep tegen anderen. :D

Dan zal het wel een mannetjesvarken geweest zijn, een beer dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Beste collega's m/v.

Het gaat mij in feite niet om de bekeuring, maar wilde gewoon een discussie op gang zetten en kijken wat voor reacties er kwamen.

Inderdaad het is voor mij een pricipe zaak, ik ben het met iedereen die gereageerd heeft eens, je kunt wat dat betreft het beste nog in duitsland bekeurd worden. Ook ik heb wel degelijk meer ervaring dan alleen de Ruhr en omgeving. Heb zo'n beetje alle europese landen gehad.

Waar het mij om gaat is als volgt uit te leggen:

Duitsland heeft met de uitvinding van het Mautsysteem een goudmijn ontdekt. Het geld dat hierdoor binnengehaald wordt, wordt deels ook gespendeerd aan het wegennet, alleen als ik in het land rijd dan valt mij op dat er alleen aan verbreding c.q verbetering van het wegdek gewerkt wordt, terwijl de regering weet dat er sinds het toetreden van enige oosteuropese landen er een enorme stroom vrachtverkeer is opgekomen. Men verzaakt evenwel om hiervoor extra voorzieningen aan te brengen. Het onrecht dat ons hierdoor aangedaan wordt kan ik slecht mee uit de voeten. Men weet dat menig chauffeur over zijn rijtijd heen gaat, omdat er geen voorzieningen genoeg zijn om fatsoenlijk je wagen te parkeren. Oke, kun je zeggen van zoek maar een industrieterreinje en zet hem daar maar neer, maar daar staan overal parkeerverboden, of er wonen bij de bedrijven mensen die wel hun goederen willen verkopen, maar geen vrachtwagen 's nachts naast de deur willen.

Deze week had ik weer zoiets en ben ondanks het parkeerverbod toch op een industrieterrein gaan staan (dit was in Kerpen). Het duurde geen kwartier of de heren Polizei stond al aan mijn deur te kloppen om me mee te delen dat er een parkeerverbod gold en of ik maar even wilde verkassen. Heb de ambtenaar mijn schijf laten zien, dat ik bijna aan het eind van mijn rijtijd zat en best bereid was om verder te gaan zoeken, mits hij zo vriendelijk zou zijn om een schijf voor mij in te vullen en zijn verhaaltje er achterop wilde zetten. Dit durfde de man niet te doen, ik heb hem uitgelegd wat mij voorheen was overkomen, hij kon niets anders doen dan mij gelijk geven en als ik de boel rustig en netjes hield, mocht ik blijven staan. Deze man viel wel mee te praten en was ook erg vriendelijk, ik heb dan ook nog een hele dicussie gevoerd met hem over de problematiek van het parkeren.

Verder is het zo, ieder land doet maar met het vrachtverkeer wat ze willen. Boetes die enorm hoog liggen, de meest idiote regeltjes die verzonnen worden en last but not least, als een land geld nodig heeft, dan zijn het de vrachtwagens die ervoor opdraaien. Ook in ons eigen land zit in den haag een stelletje randdebielen die eigenlijk in een tbs kliniek thuis horen. Was vanavond op het nieuws dat men een kilometerheffing wil gaan invoeren om de filedruk te verzachten. Men begint voorzorgshalve maar met het vrachtverkeer, nog voor de verkiezingen en na de verkiezingen willen ze de personenauto's aanpakken. Je kunt wel nagaan, dat dat nou net niet gaat gebeuren. Maar de vrachtwagen krijgt weer een kast voor zijn raam en als zijn baas of de eigen rijder maar weer wat centjes wil overmaken omdat zijn auto toevallig op dat ene stukje weg in de file stond, die hiermee nog lang niet is opgelost. Kijk, zo'n kastje voor je raam kost een paar centen, maar je krijgt wel meer dan 100% rendement. Kan ik hierin ook een paar euro's beleggen??? Betere fondsen kun je niet vinden.

Wat mij verder verbaasd is, waar zijn de werkgeversorganisaties, die een hoop contributie kosten, waar is de vakbond, waar zijn de zogenaamde heren advokaten die zogenaamd achter de chauffeur staan of alles van transport weten????? Laten deze mensen nu eens opstaan en actie ondernemen in Brussel of Straatsburg, of waar ze ook maar zitten op dat moment. Of vinden ze het verder wel goed en denken ze van we halen ondanks het chauffeurstekort, wel een handvol goedkope chauffeurs uit het oosten of nog verder? En zijn we eindelijk van die dure nederlandse chauffeurs af.

Zijn de ondernemers blind of hebben ze toch niet de kwaliteiten die van ze verwacht mag worden. Transport is een van de belangrijkste peilers van de economie van een land. Je kunt produceren wat je wilt, maar zonder vervoer, komt het nooit bij je potentiele klanten, dan ga je toch niet die aller belangrijkste peiler onderuit halen? Ik geloof dat die mensen, ondanks hun opleiding, tijdens de economielessen hebben zitten slapen.

Ik kan me ook niet voorstellen dat de werkgevers in het transport zitten te wachten totdat chauffeurs uit onvrede de boel weer eens massaal plat gooien.

Conclusie:

Heren werkgevers, advokaten, vakbonden en werkgeversorganisties, ga met elkaar praten en dan niet alleen in eigen land, maar met je europese collega's. Leg een fatsoenlijk plan op tafel, ga onderhandelen met de regering in het eigen land en daarna in europees verband en zorg er nou eens voor dat er voor de gehele europese unie één rijtijdenwet, wegenverkeerswet etc tot stand komt met een éénduidig boetestelsel, zodat je overal voor hetzelfde vergrijp, dezelfde boete/straf krijgt. Dan weten de chauffeurs ook waar ze aan toe zijn. Zoals het nu gaat werkt het niet en zal het ook nooit gaan werken. Men wil graag dat de mensen gaan geloven in één europese unie, maar dat krijg je op deze manier nooit voor elkaar. Zo kost het alleen maar geld.

De eerste de beste politicus die dit probeerd waar te maken, of deze discussie maar op gang gaat zetten in de EU, krijgt direct mijn stem en alle respect. Maar zoals het nu gaat, dat iedere 4 jaar er een nieuwe verkeersminister komt en deze voor zoveelste maal het wiel, dat jaren geleden al eens is uitgevonden, opnieuw moet uitvinden, om toch maar na 4 jaar een premie op te kunnen strijken en later met trots aan zijn kleinkinders kan vertellen, Dat heeft opa/oma gedaan, om daarna een snoepbaantje ergens te kunnen krijgen met een hoop poen en weinig doen, is toch van de zotte.

Maar ach, wij nederlanders (en niet alleen wij nederlanders, maar alle landers van de EU) vinden het allemaal wel best zo en waarvoor moeten we al die moeite doen. Keep Dreaming.

NOU, mag ik nu mee of niet!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien heeft de transportsector het wel over zichzelf afgeroepen.

Noem me maar eens een andere bedrijfstak waar vaker de wettelijke regels worden overtreden.

Ik ken geen chauffeur die nog nooit tijdens zijn werk iets heeft gedaan wat wettelijk niet mocht, terwijl je als kantoormannetje/vrouwtje zelf moeite moet doen om de wet te overtreden.

Horeaca. Zijn ze altijd in overtrding. volgend de ARBO moet de keukenvloer ruw zijn, omdat de kok niet mag uitglijden, volgens de warenwet moet de vloer spekglad zijn, want dat is higijeniser! (of is het soms hygienischer of zo?)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien heeft de transportsector het wel over zichzelf afgeroepen.

Noem me maar eens een andere bedrijfstak waar vaker de wettelijke regels worden overtreden.

Ik ken geen chauffeur die nog nooit tijdens zijn werk iets heeft gedaan wat wettelijk niet mocht, terwijl je als kantoormannetje/vrouwtje zelf moeite moet doen om de wet te overtreden.

Oh, ja, dokus, hoe meer er gecontroleerd wordt, hoe meer overtredingen er aan het ligt trden. Andersom DUS ook.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Parkeren Duitsland. Hiervoor reeds ruim de situatie beschreven.

Het hele zaakje is niet aanhangig gemaakt door de BAG.

Reden:

Duitsland is ook lid van de EU en heeft daarmede ook haar handtekening gezet onder verordeningen waar de EU uitspraken over heeft gedaan.

Ik ben hiervoor teruggevallen op de Verordening (EG) nr. 561/2006 van het Europees Parlement en de Raad, van 15 maart 2006.

In deze verordening wordt het volgende beschreven:

Artikel 12,

Mits de verkeersveiligheid niet in gevaar komt en teneinde een geschikte stopplaats te kunnen bereiken, mag de bestuurder afwijken van de artikelen 6 tot en met 9, voorzover zulks nodig is om de veiligheid van personen, van het voertuig of van zijn lading te waarborgen. De bestuurder moet uiterlijk bij aankomst op een geschikte stopplaats aard en reden van een dergelijke afwijking met de hand aantekenen op het registratieblad of op een afdruk van zijn controleapparaat of in het dienstrooster.

Kleine uitleg. Artikel 6 tot en met 9 gaan over de dagelijkse en wekelijkse rusttijd. Volgens dit artikel mag je bij gebrek aan parkeerplaatsen, doorrijden tot je een geschikte plaats hebt gevonden, zulks wel binnen een zeer redelijke termijn natuurlijk, dus niet denken van, nu ga ik nog even een paar uurtjes verder. Zodra je dus stopt en je nachtrust begint, moet je dit op je schijf of uitdraai van je digitacho noteren.

Dit geldt dus niet alleen voor duitsland maar voor alle EU landen.

Groeten,

Evert

JIJ wint het, ik zet er een fles goede wijn op!!

Als je het goed doet win je zeker, ben ik van overtuigd, en ook ALLE kosten gaan verhalen!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat ik bij mijzelf ontwaar: ik voel mij als eigen rijder met name in (B en F) vogelvrij. Ze kunnen doen en laten met me wat ze willen. Ik heb geen organisatie waarop ik kan terugvallen of iets dergelijks. Je bent volkomen machteloos.

Mijn Frans is net zo goed als m'n Chinees en mijn Duits houdt ook niet over - alhoewel ik daarin niet helemaal doofstom ben.

Maar dan nog: mijn Nederlands is prima, maar ooit geprobeerd met een ambtenaar/agent te praten? Als die lui voor zichzelf hebben besloten dat ze gaan schrijven - ook al is dat nog zo onterecht of dubieus - dan schrijven ze.

Ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat een overheidsdienaar zegt: U heeft gelijk, ik heb het verkeerd gezien '. (Portiers van discotheken of parkeerwachten hebben er ook een handje van. Komt het mss door het uniform?)

Het blijkt namelijk - en dit maakt het nog onuitstaanbaarder - dat veel boetes die aangevochten worden bij de rechter van tafel verwijnen. Dan heeft de instantie onterecht geschreven. Schijnt in Frankrijk voor ruim 80 % van alle verbalen zo te zijn. Alleen: jij als Hollandse l...rozenwater hebt dan allang betaald.

Maar er is wellicht een lichtpuntje in deze hele kwestie. En dat baseer ik op al het bovenstaande.

- Betaal niet contant.

-Zorg ervoor dat je een bankpasje bij je hebt waarop altijd onvoldoende saldo staat (gewoon een rekening opnenen en die op 0 houden, kredietlimiet 0.) Dan moeten ze wel een protocol schrijven. Kost het ze in ieder geval moeite. En is de kans aanwezig dat de hele boete van tafel verdwijnt, zoals bij Bromsnor

En Klaas? Klaas de Waart? Doetie niks voor jullie?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
vergeet t maar,in Frankrijk lukt je dat geintje dus niet. Daar nemen ze je de vergunning en de vrachtpapieren af (nee aan de ketting ga je niet letterlijk) en mag je op t politieburo komen met je geld.

Geen geld? jammer dan blijf maar staan.......

In Frankrijk kun je BINNEN 24 uur snelrecht eisen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 months later...
  • Forumlid
het gaat niet over waar ligt de zeik grens, of wat stoer is... maar om het betalen en krijgen van boetes in het buitenland..

en dan is duitsland nog steeds de goedkoopste.

en zeker baal je van 110 euro boete, zou ik ook doen.

maar je weet dat je FOUT zit ,dus met controle ben je de lul.

en dan heeft hij het nog over dat de papieren niet deugden wat betreft afval stoffen transport. mischien wilde de BAG dat helemaal niet zien..

wat denk je dat deze gasten zich nog laten misleiden !!!

heb ook wel eens een schijf die niet helemaal deugd, en dan hoop ik altijd dat ze me in Duitsland pakken en niet in France of de Belg..

Wel eens van FORCE MAJEURE (= OVERMACHT) gehoord? Hier valt volgens mij ook de duitse parkeerplaatsnood onder. In de EU-verordening staat zelfs dat je 2x per week je rijtijd met een half uur mag overschrijden om een veilige parkeerplaats te zoeken. Dat weet die BAG-oetlul ook heel goed, maar die gaat liever "auf Dummfang" zoals dat op z'n duits heet. Dwz onwetende domme chaufeurs kaalplukken. Klinkt hard maar zo is het.Volgens mij wordt hij gewoon vrijgesproken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wel eens van FORCE MAJEURE (= OVERMACHT) gehoord? Hier valt volgens mij ook de duitse parkeerplaatsnood onder. In de EU-verordening staat zelfs dat je 2x per week je rijtijd met een half uur mag overschrijden om een veilige parkeerplaats te zoeken. Dat weet die BAG-oetlul ook heel goed, maar die gaat liever "auf Dummfang" zoals dat op z'n duits heet. Dwz onwetende domme chaufeurs kaalplukken.

En dan proberen ze niet alleen buitenlandse chauffeurs te pakken, ze maken ook misbruik van de nood van duitse chauffeurs. Hoofdzaak aan het einde van hun dienst kunnen ze aantonen veel boetes geind te hebben

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 months later...
Parkeren Duitsland. Hiervoor reeds ruim de situatie beschreven.

Het hele zaakje is niet aanhangig gemaakt door de BAG.

Reden:

Duitsland is ook lid van de EU en heeft daarmede ook haar handtekening gezet onder verordeningen waar de EU uitspraken over heeft gedaan.

Ik ben hiervoor teruggevallen op de Verordening (EG) nr. 561/2006 van het Europees Parlement en de Raad, van 15 maart 2006.

In deze verordening wordt het volgende beschreven:

Artikel 12,

Mits de verkeersveiligheid niet in gevaar komt en teneinde een geschikte stopplaats te kunnen bereiken, mag de bestuurder afwijken van de artikelen 6 tot en met 9, voorzover zulks nodig is om de veiligheid van personen, van het voertuig of van zijn lading te waarborgen. De bestuurder moet uiterlijk bij aankomst op een geschikte stopplaats aard en reden van een dergelijke afwijking met de hand aantekenen op het registratieblad of op een afdruk van zijn controleapparaat of in het dienstrooster.

Kleine uitleg. Artikel 6 tot en met 9 gaan over de dagelijkse en wekelijkse rusttijd. Volgens dit artikel mag je bij gebrek aan parkeerplaatsen, doorrijden tot je een geschikte plaats hebt gevonden, zulks wel binnen een zeer redelijke termijn natuurlijk, dus niet denken van, nu ga ik nog even een paar uurtjes verder. Zodra je dus stopt en je nachtrust begint, moet je dit op je schijf of uitdraai van je digitacho noteren.

Dit geldt dus niet alleen voor duitsland maar voor alle EU landen.

Groeten,

Evert

Bromsnor, kan ik hier nu uit concluderen dat je er uiteindelijk zonder boete vanaf bent gekomen???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden