[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Gekantelde vrachtwagen op A27 bij Nieuwegein


tobyono

Recommended Posts

  • Forumlid

Nieuwegein - Een gekantelde vrachtwagen zorgt

woensdagochtend voor vertraging op de A27 Gorinchem — Utrecht. Ter hoogte van

Nieuwegein is daarom voor het verkeer maar één rijstrook beschikbaar. Ook is de

toerit bij Nieuwegein afgesloten en is het benzinestation niet te bereiken. Dit

meldt de VerkeersInformatieDienst (VID) woensdag.

20120104_3478629.jpg

Foto: Aneo Koning | Bekijk alle 2 foto's

De vrachtwagen zou na

een inhaalmanoeuvre in de berm zijn terechtgekomen. Daar ontstond een diep

spoor, waardoor de bestuurder de vrachtwagen niet meer onder controle had en de

wagen is gaan kantelen.

Volgens berichten op twitter zou de vrachtwagen geladen zijn met zeecontainers met planten

Takelbedrijven zijn begonnen

met de berging. Ook moet een deel van de snelweg schoongemaakt worden omdat de

vrachtwagen in de berm is terechtgekomen en daardoor liters modder verplaatste.

De snelweg ligt daardoor nu vol modder.

Rond 08:00 uur stond er op de A27

een file van 5 kilometer, daarom kan het doorgaand verkeer beter omrijden vanaf

het knooppunt Everdingen over de A2 en de A12.

Omdat de vrachtwagen ook diesel heeft gelekt is de verwachting dat de afsluiting nog tot 10:30 uur gaat

duren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Tot 10.30uur afsluiting, valt nog mee, normaal duurt zoiets in Nederland tegenwoordig een dag met al die irritante verkeers regelaars op de plaats des onheils.

Bah, word schijtziek van die gasten, lijken wel sensatie zoekers.

Er zal nu wel commentaar komen en dat mag, maar zins de intrede van deze gasten duurt het langer om een ongevalsplek te ruimen als voor de tijd dat deze gasten cq job in het leven werden geroepen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Kijk ff hier:

Wind speelt verkeer nauwelijks parten - Binnenland | Het laatste nieuws uit Nederland leest u op Telegraaf.nl [binnenland]

Bron: Telegraaf

Die firma rijdt toch veel melkpoeder e.d?

Kan in zo'n combi-trailer best wat gewicht zitten als ie vol zit. Hopelijk was ie leeg.

En nog meer: hoop dat de chauffeur ongedeerd is.

-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De vrachtwagen zou na

een inhaalmanoeuvre in de berm zijn terechtgekomen. Daar ontstond een diep

spoor, waardoor de bestuurder de vrachtwagen niet meer onder controle had en de

wagen is gaan kantelen.

als je niet kan sturen ga dat dan ook niet proberen.

als je als een beroeps chauffeur bekeken wil worden gedraag je je er daar naar dan ook, want dit was echt geen ongelukje dat die chauffeur afgesneden zou zijn.

lekker vlot doorgaan,

nou, hard werken loont niet, lang werken wel, maar op deze manier?:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Peggel als je geen verstand van zaken heb reageer dan ook niet, ik ben de vrouw van de chauffeur en als er 1 iemand als beroepschaauffeur bestempeld mag worden is hij het wel. Maar probeer jij maar eens een vol geladen vrachtwagen die mede door een windvlaag in de berm terecht kom die zacht is door de regen recht te krijgen.

Ten tweede had hij voldoende rust gehad en is hij een chauffeur met een ervaring van 35 bij een zelfde baas die nog nooit in zijn leven een ongeluk heeft gehad of veroorzaakt, zelfs niet met de personenen wagen, Dus Peggel ik hoop dat jij dat ook kan zeggen na een ervaring van 35 jaar.

Gelukkig kan hij het verhaal na vertellen en heeft hij schaaf wonden en glaswonden over zijn gehele lijf, maar dat komt wel goed.

Onze dank gaat wel uit naar de collega chauffeurs die ons aanmoedigende berichten gestuurd hebben en de collega chauffeurs die geholpen hebben ter plaatsen.

Maar mensen die zo oordelen zoals een Peggel hier doet moeten eens nadenken voor ze iets zeggen, het had heel anders af kunnen lopen en dan is er ook nabestaande die je hier veel pijn mee aandoet.

Ik hoop dat hij zelf nooit zoiets meemaakt, en hij zal vast geen chauffeur zijn anders weet je wel dat de schuld niet altijd bij de vrachtwagen chauffeur lig.

Voor de chauffeurs die hem sterkte hebben gewenst hartelijk bedankt en gelukkig gaat het na omstandigheden goed met hem.

Mary

Link naar opmerking
Deel via andere websites

en als je dit zo graag vertel, stuur mij dit dan ook niet in een PB, daar heb ik helemaal geen zin in.

en ik weet niet waar ik over praat?

nee, klopt, zit ook nog maar net in mijn proeftijd:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast bongo116
en als je dit zo graag vertel, stuur mij dit dan ook niet in een PB, daar heb ik helemaal geen zin in.

en ik weet niet waar ik over praat?

nee, klopt, zit ook nog maar net in mijn proeftijd:zegtniets:

beste peggel op de foto heeft die vogel een snavel het zou beter als jij je snavel dicht houd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

toch weer jammer....dat een ongeluk tot strijd moet leiden

en het lost niks op..en gedane zaken nemen geen keer...

we worden er alleen slechter van....en we hebben elkaar zo hard nodig...

alleen niemand beseft het......:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar probeer jij maar eens een vol geladen vrachtwagen die mede door een windvlaag in de berm terecht kom die zacht is door de regen recht te krijgen.

Met alle respect, maar dit is geen sterke redenatie. Met een volgeladen combinatie zul je niet gauw door de wind in de berm terecht komen. Dan hadden de lege vrachtwagens en oost-Europese lichtgewicht combinaties toch bij bosjes van de weg moeten waaien?

En in dit opzicht is Peggel wel zo'n beetje de expert, die weet dat je met 2 geladen 20 voetertjes meestal behoorlijk aan het gewicht zit!

Verdere is discussie over het ongeval nogal zinloos. Kan gewoon iedereen overkomen. Zelfs met tig jaar ervaring (zoals blijkt).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

beterschap voor de chauffeur,

maar om te zeggen dat kan niet met de wind als je vol zit??? waarom ben ik deze week dan ook een paar zeer kort naar de vangrails geblazen met totaal van 50 ton gewicht?

Alles kan en zeker met deze weersomstandigheden, wie zijn wij om te twijfelen aan het verhaal van de vrouw van de betrokken chauffeur?

tis gewoon domme pech met op de verkeerde plek op het verkeerde tijdstip zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Buiten dat, je waait bij mijn weten niet zomaar weg met een vrachtwagen. Zolang jij je handjes aan het stuur houdt houd je hem wel op de weg, zeker als je vol bent. Verder ben ik het met Dokus eens. De A27 is niet bepaald een smal landweggetje. En volgens bovenstaand bericht was hij onderweg van Gorinchem naar Utrecht. Dan had hij de wind dus op de linkerkant staan en zal hij eerder tegen de auto rechts aanwaaien dan de berm in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alles kan en zeker met deze weersomstandigheden, wie zijn wij om te twijfelen aan het verhaal van de vrouw van de betrokken chauffeur?

Daar sluit ik me bij aan.

En natuurlijk ook beterschap en sterkte voor de chauffeur. Een oude rot in het vak, die zichzelf waarschijnlijk ook nog wel telkens zal blijven afvragen wat er nu precies is gebeurd op dat moment en hoe hij zo terecht kon komen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Glowy2, van harte dat jouw maatje gewoon weer thuis kwam. Voorzover ik de zaken lees heb je maar één zin anders kunnen/moeten schrijven, en die had kunnen luiden: Peggel, je bent er niet bij geweest, maar/dus/edoch .........

Zullen we elkaar nu eens in de waarde laten, en afwijkende meningen voor zover die niemand kwetsen/of anderzins kwaad doen gewoon accepteren ook als er reacties gepost worden die het gevolg zijn van frustraties n.a.v. een nare ervaring ?? Heb zelf drie hele nare ervaringen in 38 jaar chauffeuren, en geloof me, niets zo belangrijk als iemand die je opvangt en begrijpt/vergeeft !

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden