Spring naar bijdragen

De Jongste Trucker van België


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

Er zijn vast nóg 10-jarigen die er van dromen om later vrachtwagenchauffeur te worden, maar weinigen kunnen op die leeftijd een truck met oplegger achteruit een oprit oprijden. Jarne De Meulder (10) uit Schulen (Herk-de-Stad) België kan dat wél.

kopie-tienjarige-uit-schulen-parkeert-vrachtwagen-achteruit-video-id2436702-460x0.jpg

Hun leeftijden konden niet verder uit elkaar liggen, maar de rijvaardigheden van Jarne deden een beetje denken aan die van de 88-jarige Eugène, die in 2010 aan de makers van 'Het Dorp' liet zien hoe hij zijn Fiat Panda van 1,49 meter breed in zijn garage van 1,55 meter parkeerde. (

)

In de aflevering van maandag reed Jarne, één arm aan het stuur, de vrachtwagen van vaderlief - mét oplegger - achteruit de oprit op.

"Moeilijk? Dat valt wel mee, hoor. Ik ben in elk geval nog nooit tegen onze brievenbus gereden. Voor mijn eerste communie kreeg ik destijds een gocart met aanhangwagen, en daar heb ik veel mee geoefend. Eigenlijk is zo'n truck met oplegger hetzelfde, maar dan groter."

Op de openbare weg waagt Jarne zich voorlopig niet. "Dat mag niet van de Wet", zegt hij :D. "Daar ben ik nog te jong voor. Spijtig, want ik zou niks liever doen. Niks zo leuk als rijden."

Bekijk de plezante uitzending hier op: Videozone :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Geen gastjes van 10 die dromen om chauffeur te worden? Toen ik 10 was kon ik al niet wachten, laat staan nu 5 jaar later.

En een truck met oplegger achteruit rijden is heul niet moeilijk:nee:

Vind het wel leuk dat ze over dat autokleed rijden en dat ene jochie een open pijp na doet LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Geen gastjes van 10 die dromen om chauffeur te worden? Toen ik 10 was kon ik al niet wachten, laat staan nu 5 jaar later.

En een truck met oplegger achteruit rijden is heul niet moeilijk:nee:

Vind het wel leuk dat ze over dat autokleed rijden en dat ene jochie een open pijp na doet LOL

Zijn er zat die mijn(op de basisschool) uitlach(t)en dat ik graag chauffeur wil(de) worden en ook ik deed toen ik 10 was een vrachtwagen na, weet niet of het met een open pijp was... :D

Maar zeg nooit dat het makkelijk is, want des te harder ga je op je bek als het een keer niet lukt...;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
leest het artikel nog een keer , tis omdat het geen nederlander is zeker :D

Maakt niks uit wat voor nationaliteit ie heeft, als hij 1 voor zijn donder rijdt kan hij fluiten naar zijn rijbewijs en pa kan zijn scania gaan verkopen om het eventuele slachtoffer tot zijn/haar dood te onderhouden. Jochie is niet verzekerd he

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maakt niks uit wat voor nationaliteit ie heeft, als hij 1 voor zijn donder rijdt kan hij fluiten naar zijn rijbewijs en pa kan zijn scania gaan verkopen om het eventuele slachtoffer tot zijn/haar dood te onderhouden.

Moet papa hem alleen nog zeggen dat als hij iemand aanrijd, hij ´m in de achteruit moet zetten, stukkie naar achteren en dan weer een stukje vooruit...:angel:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hij rijdt alleen op eigen terrein, en niet op de openbare weg. Dus kunnen ze hem helemaal niks maken dacht ik?!

Zo heb ik het ook geleerd toen ik een jaar of 16 was. En daarin ben ik dacht ik echt de enige niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

met een jaar of 4, rondjes doen op de tractor...op de schoot van opa ( ik mocht sturen):D

met 10 jaar bij de boer op het land auto rijden...om de wei af te maken, ( prikkeldraad en palen vervangen)

met de 12 jaar met mijn oom mee...om op landwegen waar die moest werken, met een m.a.n diesel met neus rond rijden...

tsja of dat mocht, werd niet gevraagt... ik werkte zo goed ik kon mee...

ik blij en de rest tevrede....

het heeft er altijd in gezeten..ik was blij als ik kon rijden, of werken met machines...altijd zo geweest

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden