[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

zo maar een weekje (Avonturen van Arie67)


arie67

Recommended Posts

  • Forumlid

Ja dat is even jammer,dat de vorige 6 verhaaltjes weg zijn!! Maar ik ga gewoon verder waar ik geeindigd ben,dus bij het feit dat ik ineens werkeloos was! Heb in die drie maanden dat ik aan het bakkeleien was met de bond en m'n werkgever,nog wel een paar ritjes gedaan voor koenders uit ouderkerk a/d amstel(nu verheul) en voor de niat in breukelen.Maar ja die konden mij ook geen vaste baan beloven en de luchtvracht moet je ook tegen kunnen!! En ik kwam uit de groupage en op italie gereden te hebben is dat toch een hele omschakeling,dus ik denk dit is niet mijn toekomst!! Dus maar rustig even verder gekeken,en zo kwam ik bij een klein baasje in mijdrecht.Beijer transport(geen familie van die in oldenzaal)De man had 5 trekkers en 1 combi die vast in de bloemen reed,met dubbele bemanning.Daarnaast reed hij nog met een paar auto's voor roberts express uit maastricht.En deed hij ook nog het vervoer van medicijnen voor correct express met kleine combo'tjes! Ik werd daar aangenomen voor in de groenten,hij reed charter voor van heezik in utrecht en die reden weer voor de edeka.Dat was altijd sávonds om een uur of negen opstappen,want dan had een ander de auto voorgeladen en stapte je op in woerden en dan nog ff bijladen in venlo of geldermalsen!! En dan lekker de hele nacht zitten,want ik had meestal traunstein daar ff voor salzburg.Daar moest ik dan s'morgens om 6 uur staan,maar om de één of andere reden lukte mij dat nooit!! Ik kreeg altijd slaap net voorbij munchen,ja en dan ga je ff plat,en altijd als plat lag werd ik gebeld door de planner van van heezik.Dus dan was de vraag waar zit,nee ik lig!! Wat je moet om 6 uur in traunstein staan,dus ik weer jaja en dan in de rij gaan staan achter de kaasboeren!! Heb toch geen nut man,de rook kwam dan zowat door de telefoon!! Ik kwam meestal rond 7 uur aan rijden en was dan zo leeg,en ik werd gelost!! Ze hebben wel geprobeerd om mn auto zelf te lossen maar is ze niet gelukt,ik ging altijd lekker naar de kantine en daar een stuk warme leberkase met verse broodjes naar binnen werken. Een collega ging wel zelf lossen en liet een pallet met tomaten omdonderen,en wat geeft dat een zooitje en een hoop gezeik.En als je dan leeg was,ff bellen met de planning.Ja ga je uren maar maken en als je dat gedaan hebt kan je toetjes gaan laden in wassserburg.Was je daar geladen had je meestal een adresje of 4-5,dan kon je weer de hele nacht gaan zitten en dan begon je in beuningen bij coolcare.Daar ging weer een gedeelte eruit voor het binnenland en dan kon je nog ff door met 3 adresjes belgie en meestal 1 in noord frankrijk (carvin) Dan was je dus gewoon 36 uur in de weer!!Maar later kreeg ik wat mooier werk naar slovenie en retour laden meestal in italie,maar daar ga ik later wel meer over vertellen!! De verstandhouding met de planner van van heezik werd er in de loop van de tijd dat ik daar werkzaam was niet beter op,dieptepunt was dat ik op een vrijdag werd aangehouden bij besancon!! Met dubbele schijf gereden iov de planner,of ik even 8900 franse frankskes wou aftikken!! heb daar gestaan van s'morgens 8 uur tot sávonds 18 uur,en moest daarna nog wel even gaan laden bij karlsruhe in de buurt!! En oh ja ik had de planner volgens hem verkeerd begrepen,hij had niks gezegd over dubbele schijven enz....!!! Wat dat aangaat is dat volk allemaal het zelfde,van alles zeggen en beloven maar als het puntje bij paaltje komt zijn ze niet thuis!!! En zo gaan we weer vrolijk verder met diverse anekdote's uit de loop der jaren ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heb het eigenlijk veel te druk voor een verhaal,want ik moet een auto versieren van een colega van me.Want die gaat volgende week met de vut!!Dus hebben we slingers en spandoeken gemaakt en die gaan we vanmiddag op zijn auto hangen en dan maar de reactie afwachten maandagochtend!!

Maar goed bij beijer reed ik dus eigenlijk overal naar toe en zo kon het zijn dat ik in de groente zat en dan weer in de luchtvracht.En als één van de vaste jongens van de bloemencombi vrij of ziek was,moest ik meestal mee.Ook niet één van mn favoriete bezigheden,want dat betekend slapen tijdens het rijden!!En daar heb ik nooit aan kunnen wennen,s'nachts hoor je te slapen. Dat is net als met luchtvracht rijden,dan ben je meestal s'nachts in de weer en dan overdags naar je mandje.Kijk maar eens op de parkings van het brugrestaurant bij nieuw-vennep.

Maar goed zo zat ik dus een weekje of 2 in de luchtvracht,2weekenden weg geweest en ik was even thuis.Toen werd ik gebeld door mn baas,hij had een ritje italie voor me.Ik moest gaan laden in lieshout bij de bavaria,2 adressen.Dus ik dat gedaan dat laden stelt daar niks voor,deurtjes open heftruckje erin en vol rijden dat spul.Ik rijden en ik denk zal is even kijken waar die adressen liggen! Het boek van noord italie,hé hier staan ze niet in dus boek midden italie erbij gepakt h'm hier ook niet!? Dus ik boek van heel italie erbij,kijken in de index ja hier staan ze wel in.Dus ik zoek het op en wat blijkt,ik mag naar sicillie.Toch maar even gebeld met de planning of dat de bedoeling was?? Ja dat was de bedoeling in genua de boot op naar palermo,ff lossen en dan pomodoris retour voor duitsland.Nou ik ging donderdag s'middags na een hoop gedoe met het inchecken wel geboekt niet geboekt blablabla.Ik zat met paar engelsen die voor P&O trokken op de boot en dat was wel gezellig want je zit toch bijna 24 uur op dat ding!! Nou vridag middag de boot af en dan sta je daar in palermo,de stad van de maffia!!Nou maar op goed geluk naar de eerste klant gereden en zowaar zonder noemenswaardige problemen gevonden en nog redelijk rap gelost ook.Hup gauw naar de tweede en zowaar die ook na wat gezoek en de hulp van een klein italiaan op zn scootertje gelost.Toen moest ik bij vittoria in de buurt laden maar dat werd zaterdag.Dus ik kom daar zaterdag ochtend,en ja hoor weer niks bekend dus na een hoop heen en weer gebel kwam er dus uit dat ik zondag pas kon laden!! Dat is lekker want de boot was geboekt voor zaterdag,dus dan maar mezelf het aangenaam maken!!

Dus lekker met de losse trekker naar het strand gereden en lekker liggen bakken in de zon.En s'middags lekker uit eten op kosten van de klant,ik mocht niks betalen en sávonds lekker een rood wijntje enz....

En inderdaad zondagochtend stonden de spullen klaar,zo van het land af de auto in!!Gauw weer naar palermo,en de boot op,na ook weer een hoop gedoe eindelijk ingecheckt en de engelsen zaten al weer op het terras met een grote pint,wat een volk is dat ook!! schitterend!!

Nu was de terugreis wat rumoeriger dan de heenreis,op een gegeven moment stonden we aan de bar met biertjes en de ober stond aan de andere kant met een emmer in zn hand lekker over z'n nek te gaan!!En wij maar lekker doorborrelen.Nou maandag weer de boot af en als een speer over frankrijk richting korsenbroich(bij monchen gladbach)Kom ik daar woensdag a/h eind van de middag,ik denk ff gauw lossen vanavond lekker thuis.Dus niet want na een paar pallets gelost te hebben,werden de tomaatjes steeds groener en hariger!! Nee deze soort tomaten had ik ook nog nooit gezien,dus ik mocht mn auto aan de kant zetten en bis morgen warten tot de chef komt.Nou de volgende ochtend kwam chef en het was niet goed maar hij bleef wel vriendelijk(dat voor een duitser!!)Heb wel verder gelost maar dat ging linea recta de container in,en mn baas gelukkig geen claim aan zijn broek.Want de tomaatjes hadden nooit direct van het land af de auto in gemogen,je krijgt ze dan nooit in die tijd op de goede temperatuur.Maar ja zo leert men nog eens wat,en weer een paar ervaringen rijker.En een stukje mooi italie gezien!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Zo vorige week afscheid genomen van m'n collega wim die na 35 jaren trouwe dienst eindelijk van zijn vut mag gaan genieten!! Weet niet of ik dat zo lang ga vol houden hoor want het wordt er niet gezelliger op onderweg!! Ik rijdt nu bijna 18 jaar in totaal waarvan het grootste gedeelte toch internationaal en dan maak je ook van alles mee.Van fiat panda'tjes die tegen het voorraam van een bus staat geparkeerd!!Zomaar ergens in een dorpje in italie ja dan schrik je wel even!! Maar ja ze denken allemaal dat ze schumacher zijn en in een ferari zitten.Wij rijden ook best wel veel over de simplonpas en dan meestal met zo'n tonnetje of 25,dus dat schiet niet echt op naar boven! Dus dan rijd met een gangetje van 20 km omhoog met een kudde van die hitsige italianen achter je aan op nog geen meter afstand!!(geldt daar afstands plicht van 50 meter voor camions!!) En als ze dan even de kans krijgen gaan ze je inhalen waar je niks kan zien en dus vaak genoeg ineens een tegenligger opdoemt!! Dus dan 2 auto's tegenover elkaar en jij komt met 20 km voorbij tuffen en zitten ze alsnog achter je.Maar ook in frankrijk wel meegemaakt bij dyon in de buurt een wegversmalling van 3 naar 1 baan en een spanjool gewoon op het laatste moment er voorbij terwijl ik al 90 rijdt!! Ja en wie gaat er dan remmen,nou dat was ik dus want meneer kwam gewoon naar rechts mij de vluchtstrook opdouwende dus ik knipperen en toeteren,en wat doet meneer die gaat van het gas af en zn houdt één of ander brok ijzer in zn hand vast!! Ja dan rem je wel ff! En zo rijden er tegenwoordig steeds meer van die gefrustreerde harrie's in de rondte,heb ook het flauwe vermoeden dat gasten onder de drugs zitten!! Het intresseert ze helemaal niks,van de week ook heb ik een ritje italie gedaan over de brenner op en terug,nou heb je daar een stuk waar je maar 60 mag en niet mag inhalen.Een tsjech gewoon met dik 90 voorbij komen en niet blikken of blozen.Zo had mijn oud collega Wim ook eens een akkefietje vorig jaar,hij kwam van frankrijk en reed in belgie even voor hazeldonk wordt hij net voor een wegversmalling ingehaald en gewoon afgesneden! Hij moest vol in de ankers anders was zn cabine plat geweest,dus wim schelden en rijdt door naar de shell bij hazeldonk.Staat die auto die hem sneed daar ook te tanken(met hollands kenteken!!) Dus wim loopt naar die gozer toe en vraagt of hij dat normaal vindt en die gozer draait zijn eigen om en zegt was mus du scheisse hollander!!Nou en toen kreeg mn maat even een waas voor zijn ogen,dus die haalt gelijk 3x uit en die gozer stort in elkaar komt er een kerel aanlopen en vraagt waar die wel niet mee bezig is,dus mn collega roept nog dat ie bijna dood was en gaat betalen en rijdt weg zonder zich nog verder te bekommeren om die gozer!! Hij kwam tot oosterhout en toen werdt hij van de weg gehaald door de marechausee,en heeft bijna de hele dag in breda op het buro gezeten!! Maar hij dit akkefietje kunnen afkopen voor 160 euro en heeft er verder nooit meer wat van gehoord!! Die duitser een paar tanden kwijt en zal voortaan wel ff nadenken of die nog zo'n actie zal uithalen.!! Maar ja de heer in het verkeer is ook meestal een vrouw toch???

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even terug gaande naar de hogenhout tijd,hebben we ook wel veel lachwekkende dingen meegemaakt! Want niks was te gek en iedereen regelde een beetje zijn eigen werk,als je gelost had rond milaan dan kreeg je meestal een fax met diverse laadbestemmingen en die werkte je rustig af totdat je vol was. Zo had ik een collega die in fiatjes handelde,en die ging dan tegeltjes laden en dan had hij even voor de frejus een kereltje zitten die niet anders deed dan van die fiatjes 500 en 600 restaureren.En dan zette hij zn trailer tegen een rampje aan en dan hop 1 of 2 fiatjes erin en hatsikkiedee op naar holland!!En die waren toen een fortuin waard in die periode,maar die markt is later helemaal ingestort toen zo'n beetje iedere italie chauffeur fiatjes ging opkopen!!Ook bij de via brunetti veel leuke taferelen meegemaakt met travestieten,want daar stond de hele straat mee vol.En daar zat toen een restaurantje met bewaakte parking,en daar stalde wij meestal onze eigen trailer als we op busto arzisio een treintrailer moesten oppikken.Later was het restaurant gesloten en moest je dus de straat doorlopen naar een pleintje en daar zat dan ook weer een restaurantje.Maar ja als je daar voor de eerste keer komt en je ziet al dat vrouwelijke schoon daar staan en je hebt een paar borrels teveel op dan wil je nog wel is van een koude kermis thuiskomen!! Gelukkig was ik door mn collega's van te voren goed ingelicht dus heb alleen maar vreselijk gelachen daar met gasten die niet goed waren geinformeerd,van die gasten die je nog waarschuwt en als je dan sávonds naar je auto loopt dezelfde jongens zo blauw als een tientje met de broek op de knieen ziet staan.En dan s'morgens aan de bar durven ze je niet aan te kijken :p!Zo hebben we ook een tijdje rollen papier gereden naar pomezia even onder rome,nou dan was het meestal stoppen bij orte even boven rome.Daar loopt of beter daar skeelert er ook één in de rondte,de zoon(tegenwoordig dochter) van eigenaar,van horen zeggen heeft zn zelfs meebetaalt aan de verbouwing.Maar als je daar voor het eerst komt dan moet je toch wel even goed kijken wat het nou is!! Tegenwoordig kom ik eigenlijk niet verder als imola heel af en toe wel ri napels,maar dat is allemaal zo strak gepland dat is eigenlijk niet leuk meer.Zo ging ik vorige week maandag ochtend om 3.30 rijden omdat ik uit principe niet op zondag vertrek(cao kwestie) en dan heb ik 2 adressen gelost rond nürnberg nou en dan kom qua rijuren ff voorbij nürnberg en dan over de brenner ri milaan,dat had weer te maken met douane(normaal over CH).Nou en dan had ik er dinsdagmiddag nog 2 gelost rond milaan,woensdag nog 1 gelost bij como in de buurt en woensdagmiddag gelost in de buurt van bologna.Nou daarna in de middag compleet geladen in imola voor amsterdam,tsja en dan is het pas woensdag!! Als je een beetje je best doet sta je vrijdag in de loop van de ochtend weer in amsterdam,maar ben maar even met de rem erop gaan rijden en lekker over bregenz ri feuchtwangen en dan zo ri heillbron ri de 61 en dan ri venlo.Toen reed ik vrijdagochtend even voor rheinböllen kwam er weer zo'n busje met blauwe striping en een zeer provocerende tekst op de zijkant naast me rijden!!Maar de heren hadden een goede bui dus ik had verder geen last van ze,maar als je ziet wat die gasten voor capriolen uithalen!! Vrachtwagen voorbij hup vluchtstrook op en weer af laten zakken en dan hup weer tussen 2 vrachtauto's in duiken en dan voor de rasstatte er 1 van de weg afhalen.Ja je maakt wat mee,op zo'n ritje nou en dan was ik dus vrijdagmiddag alweer in amsterdam.Bij hogenhout ging je s'maandags weg en kwam je op zondag thuis na eerst nog even in oud-gastel gelost te hebben!! Maar ja die tijd is toch geweest dus we maken er maar het beste van toch??!!post-354-1394778933,7064_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Zo na een kleine onderbreking klim ik maar weer is in het toetsenbord! Heb een paar rommelige weken achter de rug,beetje noord-frankrijk gereden wat niet echt mijn favoriete hoek is! En dan ook nog aubervilliers erbij,dat is zo'n beetje het algerije van parijs.Het advies luidt daar dan ook,buit eruit deur op slot en dan nog is het afvragen als je bij je auto terugkomt of alle ramen er nog inzitten!! Dat is weer nieuw werk voor ons en we laden daar 2a3 keer in de week.Dus mocht ik 2 weken geleden op donderdagmiddag nog even op ri parijs,ben niet verder gekomen als cuvilly das een uurtje voor parijs.Want mijn klant waar ik moest lossen die begon pas om 10 uur,altijd lekker op de vrijdag!! En die klant zat in bagnolet langs de pheripherique,gewoon een kantooradres!! Ik denk nou dat zal wel weer wat worden,ff voor 10 uur kwam er een mannetje aan en die zei dat het magazijn een paar straten verderop zat en wel ff meereed daarheen.Nou die 9 pallets gauw gelost en rapido naar aubervilliers,mn collega had al gezegd dat het daar redelijk krap was!! Nou dan kom je daar met je combi die buurt inrijden allemaal éénrichtingsverkeer en overal geparkeerde auto's op de hoek!! Had echt zo iets van ff kijken hoeveel ik er kan raken vandaag(mn humeur was al naar het nulpunt gedaald!!)Dus ik kom uiteindelijk bij het straatje waar ik moet zijn,loop naar de klant toe staat er al een auto te lossen!Gaat lekker dat wordt dus na de middag laden want het was tegen elven en de aanhanger moest ook nog gelost worden! Dus loop terug naar mn auto,en ik zie 3 van die algerijntjes bij mn auto rondzwerven,dus ik naar mijn auto en ik zit nog niet koud in mn auto of er staan 2 van die etterbakken op mn deur te kloppen!! Er was iets met mn aanhanger aan de hand of ik ff wou komen kijken,maar ja ik miste 1 zo'n etterbak dus kijk ik in mijn rechterspiegels en ja hoor daar staat meneer te wachten tot ik uitgestapt ben en achter bij mijn aanhanger sta zodat hij mijn cabine kan leeghalen!! Dus ik heb de 2 behulpzame algerijntjes vriendelijk maar toch dringend verzocht op te rotten!!En dat is dus één van de redenen dat ik niet graag rond parijs zit,maar ja ik ben bang dat ik helaas wel vaker die kant op zal moeten!! Volgende week tenminste weer naar mn favoriete land italie,over oostenrijk en dan begin ik in ravenna en dan naar forli en dan even richting siena en pisa en dan weer retour naar imola en nog even bijladen bij bergamo en nog 1 adresje ri de brenner!! Maar dat doe ik 10 keer liever dan rond parijs te zitten knoeien!! Dus het moraal van dit verhaal:zit je rond parijs(elke grote stad in frankrijk) deuren op slot en waardevolle spullen zoals knip-mobiel enz.. meenemen!!

Grt Arie67

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
  • Forumlid

Zo hehe daar was ik weer met wat leesvoer!! Ik heb weer een paar roerige weekjes achter de rug,om te beginnen had ik 2 weken geleden een ritje italie.Op zich best een mooie rit maar de planning had weer een losafspraak gemaakt voor een klant in ravenna,dus moest ik volgens de planning zondagavond weg!! Ja en dat is iets wat niet samengaat,arie op zondagavond weg en niet volgens cao betaald krijgen!! Ga hier niet uitleggen wat ik wel en niet betaald krijg maar ik kon hoog en laag springen en moest zondagavond vertrekken;) Dus ik mn auto zondagmiddag opgehaald en lekker naar huis gereden,en maandagochtend zeer vroeg vertrokken!! Heb mn uren volgereden en dan kom je tot pfaffenhofen ff voor münchen,dus daar de uurtjes gemaakt. Dinsdagochtend weer vroeg vertrokken,ik was nog geen kwartier onderweg toen er even voor garching in ene uit het niets een reekalf op de autobahn stond!! Ik heb nog proberen uit te wijken maar het beestje liep precies de kant op waar naar uitweek!! Mensen wat geeft dat een klap ik dacht even dat ik op z'n kant zou gaan want hij ging in zn geheel onder de motorwagen door.Dus maar even gestopt op de eerste parkeerplaats om de schade op te nemen,nou dat was toch wel ff schrikken!! De bumper stond een cm of 10 naar binnen,treeplank was kort en de verlichting aan de linkerkant was ook niet alles meer!! Alles een beetje met ducktape bij elkaar gebonden,en maar weer verder met de bibbers in mn lijf!! Boven bij de europa brug tijdens het tanken nog maar even rondje om mn auto gedaan,en bij mn triangel hingen de stukken vlees er nog aan. Dus maar ff verwijderd en weer verder,nou het liep voor geen meter van de ene file in de andere.Dus om 9.30 gebeld met de planning dat ik voor 12 uur niet in ravenna zou zijn!! Dus de planning in de stress,hoelaat kun je er dan zijn blablabla. Dus ik zeg ja denk tussen 13 en 14 uur,ja maar ze lossen maar tot 12 uur!! Nou ik was er om 13,30 en nog gewoon gelost,planning blij ik blij dat ik niet op zondagavond vertrokken was:rolleyes: Nou op naar forli en die ook nog gelost dinsdag.Toen naar imola een vaste klant van ons en daar laden we altijd,nou daar heb ik mn aanhanger neergezet en toen naar een eettentje in imola gereden. Daar staan we meestal en daar kan je goed eten douchen enz.....

De volgende ochtend op tijd vertrokken naar mn volgende 2 klantjes die lagen bij siena en empoli:rolleyes:,en aan het eind van de middag nog even geladen in imola!! Weer in imola blijven staan en weer veel te gezellig daar,toen had ik donderdag nog 1 klantje bij brescia en nog 1 richting de brenner.Maar die klant bij brescia had het palletje nog niet klaar,dus daar was ik om 10.30 en reed pas na de middag weg! Dus kwam ik in de namiddag bij mn laatste klant om een palletje wijn te laden,midden in een gigantisch toeristisch dorpje waar de touringcarren af en aan reden.Toen ff gegeten in vipiteno,en mn uren volgereden tot in oostenrijk.Vrijdag weer bijtijds vertrokken,met mn uren kon tot ff voor venlo komen.Maar in overleg met de planning toch doorgereden naar de zaak. En dus toch op vrijdagavond thuis,dus dat hele zondagavond gezeik heeft helemaal geen nut!!Mijn auto is weer gerepareerd en ziet er gelijk weer een stuk netter uit,dus dat rijdt ook een stuk prettiger.Nog een dik jaar en dan krijg ik ook een nieuwe 105 nee geen super space cab!! Mits er geen collega een stokje voor gestoken heeft!!

Nou dat was het weer ff een weekje italie,mooi land hoor trouwens ik kom er graag zowel voor de mensen als voor het eten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Forumlid

Zo na een kleine onderbreking toch maar weer is een verhaaltje! Ben ondertussen ook nog een weekje vrij geweest,dus dan gaan de weekje snel voorbij!Had van de week eindelijk weer eens een mooie rit,gewoon s'maandags begonnen in amsterdam en nog even gelost in zundert bij de firma brookland.Daar moet je tegenwoordig ook een aardig woordje pools spreken anders verstaat de heftruck chauffeur je niet!!En er was kermis in zundert dus je kon weer lekker je auto kwijt!! Daarna moest ik nog bijladen in kallo bij de katoen natie en natuurlijk stond ik weer op de verkeerde kaai dus dat werd na het eten!(en dat voor 1 pallet!) Toen snel naar zele nog even een ibc geladen en de reis kon beginnen,moest beginnen in cosne s/ loire even boven nevers.Ik had niet veel zin maandag dus ben niet verder gekomen dan cuvilly,dus dinsdagochtend bijtijds vertrokken ri cosne.Daar moest ik 4 pallets lossen en dat was ook zo gebeurd,mn volgende 2 klanten waren meyzieu en st priest bij lyon en ook die er nog even uitgegooid.De volgende klant was st sigolene even voorbij st ettienne en dan daar de binnenlanden in richting valence,even voorbij st ettienne heb je een goede routier zitten en die kon ik precies halen met mn rijuren dus dat kwam mooi uit!! Woensdag ochtend dat palletje gelost en toen zat ik in dubio want mn volgende klant was avignon dus of terug richting lyon of door naar le puy en vallee en dan helemaal binnendoor naar montelimar?! Dus het tweede maar gedaan,man da's mooi rijden daar alleen af en toe zakkers van 10% en allemaal haarspeldbochten en heeeeeel veel nederlanders met hun caravan!! Verbaasde blikken alom van die mensen als je de bocht om komt draaien!! Dus was ik na de middag in avignon en daar had ik 2 klantjes,bij de eerste gelijk weer problemen want meneer had geen ruimte voor 17 lege ibc's dus moest ik weer naar de andere kant van avignon want daar hadden ze nog een magazijn.Toen weer terug en nog net op tijd om 8 palletjes drukwerk te lossen,en toen lekker op het gemakkie naar sete to sete gereden.Daar sta je lekker aan het water en is het dus niet zo warm in de auto s'nachts.En bij gebrek aan een airco en standairco is dat met deze dagen toch wel lekker!! s'Morgens ff buiten sete 14 pallets geladen en nog even paar foto's gemaakt van de zee en de auto daarbij,toen nog 2 klanten gelost in st jean de vedas,alletwee in dezelfde straat dus daar was ik ook binnen een kwartier vanaf!! Toen moest ik gaan laden in mas-thibert bij arles daar kwam ik net na de middag en was zo gepiept nog even 10 liter wijn gekocht bij de beste man want ja aan het thuisfront moet gedacht worden:p.Toem mailtje gestuurd dat ik dat erin had,kreeg ik mailjte terug dat ik vrijdag 6 pallets moest laden in chouilly bij epernay ligt echt op de route maar ja maakt mij niet uit,dus stond ik donderdagavond bij norbert en jacqueline bij chalon s/ saone. Daar lekker aan de escargots gezeten en lekker gelachen om een spanjool die zn land niet kon zien voetballen omdat ze de goede kanalen niet hadden(hoe gek kan een mens van voetbal zijn??) Toen vrijdagochtend naar chouilly gereden en nog net voor de middag geladen,ja en toen maar mijn uren vol gaan rijden.Kwam bij antwerpen weer lekker in de file op de ring was weer kopstaartbotsing gebeurd. Ik kwam dus niet verder dan joost,daar je dan om 18.00 uur,1 uur en een kwartier van huis!! Maar ja omdat je tegen woordig je schijven van de 15 voorgaande dagen bij je moet hebben mogen we niet meer doorrijden,en dus stond ik daar samen metb een collega van me. Zaterdagochtend lekker vroeg gaan rijden want mijn aanhanger moest naar de garage voor een lekkend ventiel blok.En zo had ik eindelijk weer eens een mooie rit,volgende week mag ik richting berlijn en omgeving en daar kom ik ook graag dus dat gaat wel weer goed komen,misschien kan ik nog een wedstrijdje meepikken?!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Forumlid

Zo ben even afwezig geweest,en er is ook een heleboel veranderd voor mij...Zo rijdt ik dus niet meer op het buitenland,was daar helemaal klaar mee op dat moment...Al begint het af en toe wel weer te kriebelen..maar moet zeggen dat ik nog geen spijt van mijn beslissing heb gehad...Ben nu werkzaam bij een oud ijzer en metalenhandel die ook constructie sloopwerken doet(brand schade's enz...opruimen)

Een heel ander baantje maar ook heel afwissellend werk..Ik rijdt nu met een daf 95 superspacecab met haakarm containerinstallatie...ook een combi,De eerste week dat ik er zat had ik gelijk de 4e dag een deur van een container tegen mn knetter,7 hechtingen en een lichte hersenschudding,haha maar wel het record verbroken...Ik was de snelste ooit :cool:...

Ondertussen liep mn relatie spaak na 11 jaar want ja ik was in ene wel erg vaak thuis,dus te veel controle...Dus na een hoop gebakkelei kon ik uit mn huis vertrekken want zo zit zit de rechtstaat nederland in elkaar....

Nu woon ik in nieuw vennep en ben achteraf blij dat ik dit gedaan heb....En mn werk ,ja ik heb erg moeten wennen maar vind het nu schitterend...heb leuke collega's en een hecht team...En mn nieuwe 105 super space cab is ook al besteld met alles erop en eraan en ook een nieuwe hanger...Alleen dat duurt nog ff want de levertijd is bijna een jaar!!!Het gaat zo slecht met de economie....

Ja en ik zit een beetje door heel nederland te rijden,veen richting harderwijk en brabant....Zal wel weer eens wat meer proberen te schrijven,ging alleen de afgelopen tijd niet echt....Maar moet zeggen dat ik in die 15 jaar buitenland ook heel erg veel geleerd en genoten heb,en nu elke dag leer ik nog steeds dingen...nooit te oud om te leren....nou dit was even mn relaas voor nu....Groetjes arie67

post-354-1394779310,2656_thumb.jpg

post-354-1394779310,7191_thumb.jpg

post-354-1394779310,8223_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...
  • Forumlid

ja daar was ik weer even,kan jullie zeggen dat ik het best naar mn zin heb...Heb echt in het begin gehad van mijn god waar ben ik aan begonnen,maar ja dat heb je nogal snel als je ergens bijna 10 jaar zit vastgeroest en geen stap verder komt,en je inzet ook niet gewaardeerd word..

Dat was ook een punt bij mij wat echt aan me vreete...Ik had had meer praktijk ervaring dan mn eigen baas,en werd toch als een halve randebiel aangezien...

Nu bij mn nieuwe baas word ik gewoon in het diepe gegooid,en los ik het ook zelf op...En krijg je achteraf te horen,best gelopen...voormekaar...

En gaan we ook gewoon na een avond klus even uit eten,met de dirictie...Klinkt duur maar is gewoon gezellig,onder het genot van lekker eten en een borrel even de dagelijkse dingen doornemen...

Geloof niet dat je dat nog meemaakt bij een gewoon transportbedrijf,de kleine daar nagelaten dan...

Ben wel laatst met de rai met mn oud collega's op pad geweest,was erg gezellig,zeker bij de firma groenewegen...Verder zijn we niet gekomen...haha...

Maar nu in leimuiden waar de zaak van ons zit,hebben we een bruine kroeg in de zaak gebouwd,en vrijdag sávonds komen we met een 6 tal allemaal ex italie chauffeurs samen om dan eigen gemaakte pasta te eten en effe bij praten...En dat is gewoon zo gezellig...Kon bij mn vorige baas absoluut niet,owee als je plezier in je werk had...Was echt schitterend werk hoor...Wil je wat van europa zien ga dan groupage rijden...Ben echt overal geweest en echt heel veel geleerd....

Maar nu dus lekker op het binnenland,zolang het duurt want mn baas gaat ook steeds vaker buiten nederland aan de slag...Dus wie weet over een tijdje toch weer een beetje buitenland...

Groetjes arie67...:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid

Bij hogenhout in de rustige perioden hielp ik dus ook mee in de garage zoals ik in het vorige verhaal al vertelde.Nu was het ook weer vakantietijd en sommige trailers hadden nieuwe voeringen nodig,want ja elke week naar italie meestal met een vracht johnson op a 24 ton en dan tegeltjes retour ook goed voor een tonnetje of 25 soms wat meer!! En als de tegeltjes er in zaten even bellen met de planning want kon je meestal nog een adresje of 6 sokken en panty’s gaan laden voor de buurman,lekker over de tegeltjes heen en dan op zondagochtend lossen in oud-gastel met nog een paar collega’s.Sokken d’r weer uit en tegeltjes eruit en sokken d’r weer in,want wij reden hoofdzakelijk met kastentrailers want dat moest van de johnson.Maar het was geloof ik dinsdag en ik was net thuis,gaat de telefoon.Ja met freek euh zou jij nog even naar italie kunnen want een collega van je stond te laden bij de hoogovens en met de rollen vastzetten is er een spanner losgesprongen tegen ze scheenbeen aan en die is nu zwaargekneusd!! Ik vroeg wie het was,want ik had al een flauw vermoeden.Het was dus de collega die ik dacht dat het was,zo’n type die als die maar half dacht dat het zondag werd een bruiloft of feestje of een begrafenis had.Dus ik sávonds mijn spullen weer in m’n auto gegooid,en ben ik maar gaan rijden. Maar ik draai bij ons het terrein en ik dacht dat ik zo op z’n kant zou flikkeren,had m’n fijne collega een rol voor tegen het kopschot laten zetten.En die rolletjes wegen toch zo’n tonnetje of 10,dus dat reed weer erg plezant!! Ik halverwege de ardennen tijdens het pauze maken is even gekeken of ze nog goed vaststonden,heeft hij die kettingen helemaal fout aangelegd,dus ik in de weer met dat spul.Staat er in ene zo’n snuiter van de waalse rijksverkeersinspectie om een eurovignet te zeuren,dus ik over de zeik tegen die vent.En zeg je ziet toch dat ik bezig ben kom straks maar ff terug,maar meneer hield z’n poot stijf!! Dus ik vloekend en tierend die trailer uit en druk hem 2 eurovignetten in zijn handen en zeg tegen hem alsjeblieft die is voor vandaag en die andere voor zondag dan hoef je me dan niet meer te controleren,de beste man was gelijk uitgeluld en droop af.Ik ben toen s’nachts nog doorgereden tot toul,de volgende dag weer verder want ik moest,in rimini lossen maar eerst inklaren in san marino.Dus kom donderdag’s in de loop van de dag in san marino aan en vrijgemaakt,daarna gelost in rimini.Toen richting modena en diverse adresjes tegels geladen en daarn nog even rond mantova wat adresjes sokken geladen,en lekker op mijn gemakje over frankrijk terug.En zondags lekker gelost in oud-gastel,alleen ik was er alleen dus alle sokken eruit en daarna er weer in.En toen op naar uithoorn,en wat denk je mijn fijne collega was s’maandags gewoon weer aanwezig,ja het viel eigenlijk toch wel mee die kneuzing en meneer vertrok weer met een blokvrachtje op en een volle bak retour en stond vrijdags weer op de dam! Ja van collega’s moet je het hebben zeggen ze!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 years later...
  • Forumlid

Zo heeft even geduurd,maar word vervolgd...Heb 5,5 jaar in de schroot gezeten wat toch niet echt mijn wereld is,ja daar kom je dan wel achter na een jaar of wat..

Beetje gezeik gehad met de nieuwe planning en dan blijk je in ene niet meer goed te functioneren..

Ga daar verder niet over uit weiden,want advocaat technisch stond ik er beroerd voor volgens hun...

Dus heb vanaf october ff vakantie gehad tot begin december..Verplicht zeg maar..Me aan het gek solliciteren geweest maar nergens wat positiefs bericht gekregen..

Overal loze beloften,kon aan de gang en dan een weekend er voor bellen dat het toch niet doorging.Dus nu via een uitzendbureau aan de slag,zit nu bij interrutges in de confectie,vorige week een weekje meegelopen met een chauffeur van hun..Maandag aan de slag alleen,komt erg veel op mn dak in ene..Ga het wel beleven,de route ken ik wel..Maar mis buitenland gewoon..

Ze willen me 2 route's laten rijden en later op buitenland,beetje belgie en frankrijk en duitsland,meerdaagse ritten..

Heb nu 2 weken meegedraaid,is echt wat anders dan ik gewend ben..

Dus zit zelf nog ff in twijfel wat ik wil..

Dat werk wat ik nu ga doen is echt tijd rijden,en ja daar ben ik niet zo van...

De chauffeur waar ik mee ben mee geweest ,rekende echt per minuut.mmm Kan ik slecht tegen..Dat doet hij ivm boardcomputer..

Heb donderdag zelf de route gereden,en kreeg in zevenaar al te horen dat we een half uur achter op schema lagen..Werkt echt motiverend toch..En dat werd ook verkondigd aan de verkoopsters van de winkels...Fijne binnenkomer toch..:ok:

zelf is die een half jaar weggeweest want hij vond buitenland financieel wel aantrekkelijk,ja en dan vee gaan rijden..

Dus die was zo weer terug..

Maar goed ga het deze week ff bekijken hoe het loopt alleen...

Groetjes Arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

In ieder geval ben je weer aan het werk. Zoals je misschien weet kom ik bij een hoop bedrijven.... Moet ik het in de gaten houden voor je. Ik neem aan dat je weet wie ik ben. ( als een van de weinige, zoniet de enige hier) :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In ieder geval ben je weer aan het werk. Zoals je misschien weet kom ik bij een hoop bedrijven.... Moet ik het in de gaten houden voor je. Ik neem aan dat je weet wie ik ben. ( als een van de weinige, zoniet de enige hier) :ja:
,,

Ben nu 2 weekjes alleen aan de slag enne ja weet het nog niet...Op zich geen verkeerd werk.. Ze willen me n het nieuwe jaar een buitenandse route gaan laten rijden,meerdaags dus goed.. Gaat mij er om dat ik de hele week van huis ben...:ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja bij Jan en zn zoons,mooi volk...:ok: Die big bags waren zeker van de Nevcin,dat was na mijn tijd.. Hij heeft nu ook een gedeelte van Kees verheul overgenomen,die is er een jaartje of 2 geleden geloof ik mee gestopt..Net een nieuw pand laten zetten in nieuw vennep,maar had er geen zin meer in...

Heb daar een gouden tijd gehad bij Hogenhout,was jong en kwam overal en alles werd betaald..Verdiende als jochie toen goudgeld,en zie het momenteel alleen maar teruglopen..qua salaris dan...:zegtniets:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Zo van de week weer ff in het diepe gegooid,heb de hele week een beetje naar Essen (D) gereden... Is om een uur of 8.30 beginnen dan een beetje werft werk doen en dan meestal met een combi met met karton en plastic ri Essen..

Mocht van de week ook ff een combi laden bij Honckermuller in Hilversum,best wel krap daar..Maar op zich een best adresje..Motorwagen zelf geladen en hanger werd geladen door mensen van hun zelf... Ben ondertussen al een kiloot'je of 4 kwijt..haha Ja das wss het luie zweet...

Het is op zich geen verkeerd werk,maar ben toch van het echte buitenland rijden...Maar goed daar gaan we aankomende week weer ff achteraan..

Ben ff weekje thuis want alles ligt stil..

Is nu ook een k.t tijd om naar ander werk te zoeken..

Heb iig van 2 forumleden ff 2 adresjes gehad,en daar gaan we zeker ff mee aan de slag...

En daar ben ik ze ook zeer dankbaar voor...

Ondertussen gaan we ff kerst vieren,en dan ri de oud en nieuw..

Wil iedereen alvast een fijne kerst en een voorspoedig 2012 toe wensen...:ok:

Gr Arjan

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...
Gast edwin 30

dan ga ik jou vaker tegen komen. wij komen 3x per week bij hunkenmuller. om de kartonpers te legen.

zie ze regelmatig stunten met die aanhanger. waar moest jij laden?

aan de zijkant of de voorkant?

gr edwin

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden