[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zelfs de Polen zijn het zat


engelandvaarder

Recommended Posts

  • Forumlid

ITF demands bargaining negotiations to improve Polish truckers' lot

The ITF has thrown its weight behind efforts to ensure that Polish truck drivers, who have been on strike since 2 January, receive the wages and conditions they deserve.

Some 350 drivers, represented by the NSZZ Solidarnosc union and employed by trucking firm Norbert Dentressangle, walked out on strike in protest over the company’s refusal to start negotiations with the union on a collective bargaining agreement. The company’s Polish workers have seen no pay rise for four years; they already receive considerably less than drivers from other countries. It has also been reported that they are enduring deplorable working conditions, such as poor sanitation and nutrition. When the NSZZ Solidarnosc insisted on collective bargaining negotiations in July last year, the company was reported to have intimidated workers, threatening them with dismissal.

In tandem with a letter of protest to the company from Eduardo Chagas, general secretary of the ITF’s European arm, the European Transport Workers’ Federation (ETF), ITF general secretary David Cockroft wrote to Norbert Dentressangle and other company executives and personnel. He expressed his support for the demands of the drivers and stated: “It is imperative that you start constructive and successful negotiations without delay.”

Unionists from the Berlin, Brandenburg branch of German union Verdi have been visiting the picket line protest which started last week in Zielona Gora and the ITF and ETF plan to support the protest next week.

Helaas kan ik dit bericht niet vertalen er zijn waarchijnlijk mensen die dit wel kunnen, leef je uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

" Zelfs de Polen zijn zat???" LOL

Ja en waarom ook niet. Deze mensen zijn al lang genoeg besodemieterd en nu dat land ook bij de EU hoort, zijn ook daar de prijzen omhoog gegaan. En ook een pool kan rekenen....

Wat ik er gauw ff uithaal is dat de Polen in Engeland dus in staking zijn vanwege de slechte lonen die zij krijgen tov andere buitenlandse krachten. Deze groep zou al 4 jaar geen loonsverhoging hebben gehad. Het gaat over de polen die aangesloten zijn bij ....vakbond en werkzaam zijn bij Norbert Dentrassangeletdat die dus..... (klote naam).

De polen krijgen steun van de diverse belangenverenigingen als de ITF en ETF....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja, en straks vliegen die diknekken nog chauffeurs in uit India. Ik heb sinds ik chauffeur ben geworden, 5 jaar geleden ook geen loonsverhoging gehad. Sterker nog, ik heb 600 euro netto in de maand minder momenteel. Alleen als je een vast contract hebt ben je je leven zeker (en dat is ook behoorlijk relatief). Ik ga weer terug de zorg in. Mijn ervaring is dat chaufferen niets oplevert (behalve financiele zorgen en frustratie).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, en straks vliegen die diknekken nog chauffeurs in uit India. Ik heb sinds ik chauffeur ben geworden, 5 jaar geleden ook geen loonsverhoging gehad. Sterker nog, ik heb 600 euro netto in de maand minder momenteel. Alleen als je een vast contract hebt ben je je leven zeker (en dat is ook behoorlijk relatief). Ik ga weer terug de zorg in. Mijn ervaring is dat chaufferen niets oplevert (behalve financiele zorgen en frustratie).

Hoe is het met de opslag in de zorg?

Chauffeuren gaat best. Alleen niet in NL-

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
http://www.chauffeursforum.nl/overige-onzin/34987-fins-werk.html

blikje PL , LT open trekken en op naar finland , daar is bakken geld te verdiennen

ze kunnen zelfs met de bus elk weekend naar huis

snap niet wat die mannen hier zoeken ....

T T zit die nog in Finland?

Dacht dat het Finse kantoor verplaatst was naar Noorwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

T T zit die nog in Finland?

Dacht dat het Finse kantoor verplaatst was naar Noorwegen.

Ja hoor. En word zelf uitgebreid.

Ook de div kantoren in andere landen krijgen er steeds meer werk bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoe is het met de opslag in de zorg?

Chauffeuren gaat best. Alleen niet in NL-

Ik heb 12 jaar ervaring in de zorg. Dat telt mee. Daarnaast liggen de lonen gewoon hoger in de zorg. Wat dat betreft zijn de transport CAO's gewoon lachertjes en volledig werkgeversdictaat.

Verder vind ik chauffeuren gewoon mooi werk, maar dan moet dat werk wel te vinden zijn. Hap snap uitzendwerk doe ik wel, maar heb er niks aan.

Uiteindelijk wint de goedkoopste, en dat zijn de Nederlanders niet. Dus óf we worden goedkoper (dus no-way loonsverhogingen) óf de goedkoopste aanbieders nemen de zaak over.

Daar ga ik in ieder geval niet op wachten. Jammer van de investering, maar beter ten halve gekeerd, dan ten hele gedwaald

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Grappig.

Je zegt dat de CAO een lachertje is. Het netto salaris dus.

En aan de andere kant zeg je ook dat je als Nederlander (te)duur ben.

En daarmee heb je gelijk het probleem tepakken. Netto krijg je misschien niet zoveel, maar brutto kost je wel een vermogen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden