[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Met een koeler staan


Waller

Vraag

  • Antwoorden 122
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik vind het ook herriemakers. Ik wen er nooit aan.

Sta er nooit mee over en ben ook anderen niet dankbaar als ze midden in de nacht naast me komen staan loeien.

Gebeurd zelden, trouwens. De meest collega's weten dit ook wel en blijven een beetje uit de buurt.

-

PS: waarom filmt iemand een draaiende koelmotor en plaatst het vervolgens óók nog eens op YouTube. Weird. Vind dat ding trouwens lawaaiig.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vraagie aan die koelkastrijders. Stond afgelopen week ergens te pitten, is er een koeler naast mij komen te staan (nooit gehoord, behalve toen ik naar de plee moest). Dat ding stond op +4 graden ingesteld terwijl het buiten -6 was, waarom draait die koeler dan? Heeft in mijn ogen geen zin dacht ik zo.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Om het op +4 gehouden moet worden misschien?

KOELmotor is ook het juiste woord niet.

Je kan iets op temp houden.

Vroeger toen wij nog diepvriesijs reden, en het 's winters kouder werd als -20c, ging de "koeler" op verwarmen. :stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Vraagie aan die koelkastrijders. Stond afgelopen week ergens te pitten, is er een koeler naast mij komen te staan (nooit gehoord, behalve toen ik naar de plee moest). Dat ding stond op +4 graden ingesteld terwijl het buiten -6 was, waarom draait die koeler dan? Heeft in mijn ogen geen zin dacht ik zo.

Gekoelde levensmiddelen mogen ook niet bevriezen! Na diepvries rijden zette ik altijd de koeler terug op +2 om te voorkomen dat een collega bijv groenten in zou gaan vriezen. Groenten moet je eigenlijk ook niet hoog, vlak voor de uitblaasopening zetten bij gecombineerd vervoer van verse producten. Ivm mogelijke "topfreeze" bij instelling +2. Voor vlees, kip en zuivel is +2 een goede temp, voor groente is +4 optimaal. Voor aardappelen en bananen best +10 ofzo.

edit: zelfs als het buiten precies +4 is, zul je de koeler moeten instellen. Het is temeratuur-gecontroleerd-vervoer!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ah, dus zo'n ding kan het ook "warmhouden" zeg maar. Weer wat geleerd. Ken wel het principe van tankverwarming, zelf ook nog mee gereden in de bitumen. Lag eraan welk systeem erop gebouwd was. met het ene kon je verwarmen en het ander hield het op temperatuur. Hing dus ook een dikke luchtgekoelde Deutz 3 cylinder diesel onder te stampen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Kijk maar naar je eigen koelkast die je thuis heb. Binnenin zal die het koud houden, en aan de achterkant is die warm.

Aan een koellauto hangt een vergelijkbare machine. Die lucht in de bak blaast. Zet je de "schakelaar" om, dan blaast die inplaats van koudere lucht, warmere lucht.

De Motor hangt voor de bak, en de ingestelde temp, en de binnentemp van de bak maakt uit welke soort lucht die de bak inblaast.

De naam koelmotor komt, omdat de meeste koel machine's gebruikt worden om tekoelen. Koude lucht zakt, terwijl warme lucht stijgt.

Bij koelauto's word daarom de lucht er van boven ingeblazen.

Bij plantenauto's moet er vaker verwamt worden. En daar worden die "koel' motoren, kachels genoemt.

Die hangen dan vaak onder de bak. Warme lucht stijgt.... Je snap hem wel denk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Kijk maar naar je eigen koelkast die je thuis heb. Binnenin zal die het koud houden, en aan de achterkant is die warm.

Aan een koellauto hangt een vergelijkbare machine. Die lucht in de bak blaast. Zet je de "schakelaar" om, dan blaast die inplaats van koudere lucht, warmere lucht.

De Motor hangt voor de bak, en de ingestelde temp, en de binnentemp van de bak maakt uit welke soort lucht die de bak inblaast.

De naam koelmotor komt, omdat de meeste koel machine's gebruikt worden om tekoelen. Koude lucht zakt, terwijl warme lucht stijgt.

Bij koelauto's word daarom de lucht er van boven ingeblazen.

Bij plantenauto's moet er vaker verwamt worden. En daar worden die "koel' motoren, kachels genoemt.

Die hangen dan vaak onder de bak. Warme lucht stijgt.... Je snap hem wel denk.

Ja Willem mijn koelmotor heeft het ook wel eens warm in bed

Wat daar de oorzaak van is. Dat is onbekent

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Je heb ook plantenauto's met kachels ipv koelmotoren, heb ik ook gehad, zaten er gewoon roosters in de vloer waar dan de verwarmde lucht uit kwam. Ook in combinatie met een koelmotor, werd ook wel gebruikt om voorop bloemen en achterop planten te laden. Een koelmotor met dubbele verdampers was toen nog erg prijzig. Ik vond het altijd een enorm nadeel als de koelmotor er onder hing, er zat veel onderhoud aan, zeker als ze wat ouder werden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast johannes70
Op sommige koelers staat de reclame wel.

Van -25c tot +25c.

Die van mij kan -35 tot +35 graden, het nieuwe spul gaat al wat verder hoor.

Waar het voor nodig is, vraag het me niet want kan niks bedenken wat op die temperatuur vervoerd moet worden, maar het kan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast johannes70
Je heb ook plantenauto's met kachels ipv koelmotoren, heb ik ook gehad, zaten er gewoon roosters in de vloer waar dan de verwarmde lucht uit kwam. Ook in combinatie met een koelmotor, werd ook wel gebruikt om voorop bloemen en achterop planten te laden. Een koelmotor met dubbele verdampers was toen nog erg prijzig. Ik vond het altijd een enorm nadeel als de koelmotor er onder hing, er zat veel onderhoud aan, zeker als ze wat ouder werden.

Mijn koelers hangen er ook onder en vergt wel enig onderhoud ja vooral met dit weer.

Die van de hanger is erger dan de motorwagen maar die krijgt ook heel wat meer rommel te slikken natuurlijk.

Maar zou niet meer anders willen.

Mijn koelers zijn ook veel rustiger dan die van een trailer.

Maar hij heeft dan ook niet zulke grote ruimtes om te koelen of te verwarmen.

Zet ik hem op het schildpadje hoor je hem bijna niet meer, heerlijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden