[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Actiedag Soest uitgeroepen tot een succes!


Gemusejager

Vraag

  • Forumlid

Ruim 200 chauffeurs en luisteraars van Onderweg hebben van zich laten horen in Soest, waar de derde ronde plaatsvond in de Cao-besprekingen tussen bonden en werkgevers.

Onder het motto ‘Snert voor een snert-CAO’ werd door Chauffeurstoekomst.nl buiten bij vergadercentrum De Soesterduinen een picknick georganiseerd, om de vakbonden binnen een hart onder de riem te steken. Om 9 uur waren er al honderd aanwezigen en dat aantal liep snel op.

Onderweg besteedde twee uur lang aandacht aan de actie, die achteraf door de deelnemers als buitengewoon succesvol werd bestempeld.

Binnen werden vermoedelijk harde noten gekraakt over onderwerpen als pensioenen, tijdvoortijd regelingen, de toestroom van Oost-Europeanen in de transportsector, vakantiegeld en onkostenvergoedingen en natuurlijk een looneis van circa 2,5 %.

Er is nog geen akkoord bereikt, wat ook nog niet te verwachten was. Volg Onderweg iedere werkdag, want wij houden je op de hoogte van de verdere ontwikkelingen rond de CAO voor 2012.

(Met dank aan Ruud( De Ruud) voor de foto's!)

Bron: RNW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid
Als ik de foto's van Angelique eens bekijk valt me op dat bijna iedereen met z'n handen in z'n zakken staat.

Een soort hangouderen die zich stierlijk vervelen.

Al scheen de zon HET WAS KOUD ... zeker als je al een paar uur buiten staat!!!

We waren er al voordat het licht werd ... en ja,de koude dringt op een gegeven moment flink door.

Ook moesten we van de Politie op de parking blijven .... we waren begonnen bij de oversteekplaats maar daar mochten we van de Politie dus niet blijven staan anders zou men ingrijpen.

En op negatieve publiciteit zit natuurlijk niemand te wachten.

Het lijkt alsof er een wedstrijdje ""wie houdt het langst zijn handen in zijn zakken" bezig is.

Wat ik op de foto's zie is een legertje kanslozen die ik, als ik werkgever was, graag zou inruilen voor een aantal Polen.

Ziet er toch niet uit daar?

Kan iemand mij vertellen waarom de "actie" tot een succes is verklaard en door wie?

Als er maar 200 mensen zijn zou ik dit eerder een aanfluiting noemen.

Waar was jij ..... en je collega's andere chauffeurs ... warehousemedewerkers ... dan hadden er dus op zijn minst 2000 kunnen staan?!

Bij voorgaande acties (die nu al zijn gehouden) waren het er minder begonnen zo heb ik gehoord met rond de 8 personen ... ... het is dus al uitgegroeid naar zo'n 200 man/vrouw.

Van de laatste categorie (vrouwen) waren het er maar vier .... moet ik nu gaan lopen schelden op alle vrouwen die in het transport werken of ermee te maken hebben ... ???

Beste allemaal

Foto’s Video’s persbericht etc. staan nu op de site

Zoals jullie al hadden vernomen gaan de onderhandelingen verder op dinsdag 6 maart.

Maar voor de 6e maart doen we geen oproep om aanwezig te zijn in het belang van de onderhandelingen, dit is ook de boodschap van de vakbonden. We gaan eerst eens kijken wat er de 6e maart uitkomt, al naar gelang dit resultaat kunnen we altijd weer een oproep plaatsen voor de volgende onderhandelingen op 30 maart en dit is op een vrijdag.

Maar vooralsnog niet aantreden op de 6e maart, wij hopen op jullie begrip hiervoor.

P.S.

En kijk ook eens naar de uitzending van Zembla voor jou tien anderen van 27-01-2012

Tot voor kort werkten bouwvakkers, thuiszorgmedewerkers of postpakketbezorgers in vaste dienst. Een baan voor het leven bestond nog. Maar werkgevers willen af van de vaste kracht, want die vinden ze te duur. Ze kiezen voor flexibele oplossingen en werken liever met zzp’ers en oproepkrachten.

30 Maart is dus de volgende ... da's op een vrijdag ... en er is nog tijd zat om een vrije dag te regelen.

Ben je er dan wel bij??? <en dat vraag ik dus aan iedereen die dit leest>

Of vind je het nog steeds niet belangrijk genoeg om je te laten zien en je stem te horen?

Zwijgen (niets doen) is Toestemmen met hetgeen de Werkgevers willen ... en die hebben me nogal wat punten van verslechteringen op hun agenda staan!

De tijd dat je je koppie kunt laten hangen ... en niets doen is echt wel voorbij!

Straks kun je een deel van je nascholing dus zelf betalen ... ook de uren die je eraan moet besteden zullen voor een groot deel voor eigen rekening komen.

Als het aan de werkgevers ligt krijg je er voor deze CAOperiode niets bij ... want wat is volgens hun een verantwoorde loonontwikkeling voor de sector?

Als er maar 200 mensen zijn zou ik dit eerder een aanfluiting noemen.

Een Aanfluiting VOOR WIE????

M.i. toch echt wel voor diegene die niet zijn komen opdagen!

Die denken het heeft toch allemaal geen zin ...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
@Marnix: de bonden kunnen geld betalen uit de stakingskas

Misschien een erg onnozele vraag van mijn kant maar, waar kan ik vinden hoeveel geld de bonden in de stakingskas heb? (P.S. ik ben lid van een vakbond)

En dat geld wordt nu gebruikt om advocaten/werknemers van de bond mee te kunnen betalen.

Die middelen zijn dus beperkt en wel op basis van het aantal leden van de bond!

FNV € 16,35 per maand

CNV € 15,65 per maand (CNV dienstenbond)

Reken maar uit hoeveel leden er zijn .... en wat er dus per jaar / maand binnenkomt.

Of beter nog reken uit hoeveel de bond uit zijn 'stakingskas' zou moeten geven aan diegene die bij een actiedag opkomen ... hoeveel maanden contributie is dat voor jouw die dag?

En in het Algemeen gezegd:

En $#%@#$%#% hoeveel dagen vrij heb je per jaar ... eventueel tijd-voor-tijd?

Overigens is de wettelijke regeling vakantiedagen VERANDERD ... in onze CAO hebben we tot nu toe dus MEER vrije dagen dan hetgeen de Wetgever minimaal voorschrijft .................... wat denk je dat daarmee gaat gebeuren in de komende jaren? Zeker als de achterban van de bonden & niet-georganiseerden liever thuis voor de tv blijven hangen????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
@Marnix: de bonden kunnen geld betalen uit de stakingskas

Misschien een erg onnozele vraag van mijn kant maar, waar kan ik vinden hoeveel geld de bonden in de stakingskas heb? (P.S. ik ben lid van een vakbond)

In het financiëel jaarverslag.

Hier een linkje naar het gewone jaarverslag van 2010, ik denk dat het verslag van 2011 nog niet beschikbaar is.

Onderaan staan de financiëen vermeldt, vergeet vooral niet dat je e.e.a. x 1000 moet doen.

Jaarverslag 2010 - FNV Bondgenoten Jaaroverzicht 2010

Weet je meteen wat het bestuur verdient zonder de extra declaraties.

Saillant detail in het rapport: het kader en personeel heeft ruim 5% ziekteverzuim, dit is meer dan 1 dag op de 20!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

(...)

Al scheen de zon HET WAS KOUD ... zeker als je al een paar uur buiten staat!!!

We waren er al voordat het licht werd ... en ja,de koude dringt op een gegeven moment flink door.

Ja, oke.

Het is ook vrij onschuldig maar het viel me op.

Waar was jij ..... en je collega's andere chauffeurs ... warehousemedewerkers ... dan hadden er dus op zijn minst 2000 kunnen staan?!

Ik was thuis.

Je zult me nooit van mijn leven bij dit soort acties zien.

Dat is omdat ik denk dat dit soort acties uit de tijd zijn, net als de bond.

En als ik dan lees dat men de onderhandelaars uitscheld dan voel ik me gesterkt in mijn idee om me hier nooit te laten zien.

En wat voor imago geeft men de chauffeurs/logistieke sector als er hersenloze gorilla's al scheldend de media halen?

Bij voorgaande acties (die nu al zijn gehouden) waren het er minder begonnen zo heb ik gehoord met rond de 8 personen ... ... het is dus al uitgegroeid naar zo'n 200 man/vrouw.

Van de laatste categorie (vrouwen) waren het er maar vier .... moet ik nu gaan lopen schelden op alle vrouwen die in het transport werken of ermee te maken hebben ... ???

30 Maart is dus de volgende ... da's op een vrijdag ... en er is nog tijd zat om een vrije dag te regelen.

Ben je er dan wel bij??? <en dat vraag ik dus aan iedereen die dit leest>

Of vind je het nog steeds niet belangrijk genoeg om je te laten zien en je stem te horen?

Dus als ik niet achter die aanpak sta vind ik het niet belangrijk?

Zwijgen (niets doen) is Toestemmen met hetgeen de Werkgevers willen ... en die hebben me nogal wat punten van verslechteringen op hun agenda staan!

Dan ga je toch in een andere sector werken.

De tijd dat je je koppie kunt laten hangen ... en niets doen is echt wel voorbij!

Straks kun je een deel van je nascholing dus zelf betalen ... ook de uren die je eraan moet besteden zullen voor een groot deel voor eigen rekening komen.

Als het aan de werkgevers ligt krijg je er voor deze CAOperiode niets bij ... want wat is volgens hun een verantwoorde loonontwikkeling voor de sector?

Een Aanfluiting VOOR WIE????

De chauffeur en logistieke sector.

M.i. toch echt wel voor diegene die niet zijn komen opdagen!

Die denken het heeft toch allemaal geen zin ...

Het heeft m.i. geen zin om de clown (of supertokkie) uit te hangen bij de ingang van de onderhandelingslokatie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
(...)

Debian, misschien kun je aangeven wat volgens jouw een juiste aanpak zou zijn om je arbeidsvoorwaarden te behouden. Wat is een actie waar jij zeker bij aanwezig zal zijn? Of denk je dat de voorwaarden waaronder jij nu werkt zijn ontstaan door de inzet van mensen zoals jij die niets anders doen dan vanachter hun computer commentaar leveren op hoe anderen het anders moeten doen? Zou ons salaris echt ontstaan zijn omdat de werkgevers het zo goed met ons voor hebben?

Misschien ben je zo'n chauffeur die het niet uitmaakt wat voor salaris hij krijgt zolang hij maar in z'n paleisje van 2,5 vierkante meter mag rondrijden? Mocht dat zo zijn dan vraag ik me wel af wat je doet in een forum "Cao en alles wat er bij komt kijken."

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

[quote name=AngeliqueBS

. + 150 meter verder op een Friettent waar je ook nog het een en ander aan versnaperingen kon kopen.

Het eerstvolgende overleg zal plaatsvinden op Dinsdag 6 Maart !!!



Meer informatie op chauffeurstoekomst.nl <wordt er vanmiddag opgezet>

Die koffietent is vanaf volgende week gesloten, heeft een recordomzet behaald en de eigenaar zit nu op een eiland in de warmte:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

(...)

Debian, misschien kun je aangeven wat volgens jouw een juiste aanpak zou zijn om je arbeidsvoorwaarden te behouden.

Wat is een actie waar jij zeker bij aanwezig zal zijn?

Ik zal bij geen enkele actie aanwezig zijn.

Of denk je dat de voorwaarden waaronder jij nu werkt zijn ontstaan door de inzet van mensen zoals jij die niets anders doen dan vanachter hun computer commentaar leveren op hoe anderen het anders moeten doen?

Maar denk je dan dat de voorwaarden zijn ontstaan door de acties zoals van afgelopen vrijdag?

Zou ons salaris echt ontstaan zijn omdat de werkgevers het zo goed met ons voor hebben?

Ik denk dat ons salaris en arbeidsomstandigheden zijn ontstaan door de economische wet van vraag en aanbod.

Misschien ben je zo'n chauffeur die het niet uitmaakt wat voor salaris hij krijgt zolang hij maar in z'n paleisje van 2,5 vierkante meter mag rondrijden? Mocht dat zo zijn dan vraag ik me wel af wat je doet in een forum "Cao en alles wat er bij komt kijken."

Tja, wat moet ik hierop zeggen?

Ik zal proberen kort mijn idee over de bond en de leden te geven:

De Europese éénwording is niet uit de lucht komen vallen.

Vele gevolgen van deze ontwikkeling zijn/waren voorspelbaar.

De bond had hierop al veel eerder moeten inspelen maar helaas gedraagt de bond zich alsof we nog in 1950 of eerder leven.

Veel chauffeurs willen niets anders doen dan op de vrachtwagen rijden en willen graag op hetzelfde welvaartsniveau blijven leven als zij gewend zijn.

En dan beginnen langzaam maar zeker de Europese ontwikkelingen door te dringen, vrij verkeer van goederen en diensten.

En dan blijkt dat we, het Nederlandse transportbedrijf, een dure kostganger is t.o.v. vele andere landen.

De Nederlandse chauffeur ook.

Nu ineens schrikken de ingedommelde chauffeurs wakker en schreeuwen moord en brand.

"Gelijk werk, gelijk loon".

Nobel streven, alleen jammer dat dit betekend dat we hier dan richting het Oostblokloon- en arbeidsvoorwaarden gaan (economische wet van vraag en aanbod)

Onder het "wakend oog" van de veelgeprezen bond.

En met dank aan de faalhazen die zich niet kunnen voorstellen dat er een arbeidszaam leven mogelijk is zonder de vrachtwagen.

Dat zijn de mensen die altijd "ja" zeggen tegen de baas en wellicht tegelijk ook "actie" voeren (als ze tenminste een snipperdag kunnen krijgen *kuch*)

Die proberen anderen bij hun acties te betrekken omdat ze dan meer kans denken te hebben om hun leventje zoals het nu is voort te zetten.

En als die anderen niet meedoen, zoals ik, zijn ze laffe honden en acollegiaal.

Dat zal dan wel.

Maar dat luxe leventje kan men niet blijven voortzetten, daar zorgen de Europese ontwikkelingen en economische wetten wel voor.

Het is tijd om wakker te worden en je lidmaatschap op de bond op te zeggen, die hebben al jaren geprofiteerd van de werknemers.

Besteed dat geld dan liever aan een adviesbureau voor loopbaanbegeleiding ofzo.

Of aan een cursus of opleiding.

Dus probeer maar te leren leven met de huidige ontwikkelingen in plaats van samen met de bond de klok proberen terug te zetten naar 1950.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hij vecht er voor om werk te blijven houden in de toekomst

de reden is. De toekomst is voor veel mensen onzeker

Je kunt van alles willen En door voeren Maar het moet er ook zijn

Internationaal zijn we al te duur.Want alles moet zo goed koop mogelijk

Waarom willen ze ons sociaal systeem veranderen.Gewoon om de kosten te drukken

Want het geld is er niet meer.

En de cao onderhandelingen dat is gewoon wachten wat er uit komt

Dat kan nog wel een jaar duren

De meeste hart werkende chauffeur denken nu aan behoud van werk

En het is nu al hier en daar veel minder

Sta daar ook maar is bij stil

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
(...)

© Ik denk dat ons salaris en arbeidsomstandigheden zijn ontstaan door de economische wet van vraag en aanbod.

Ik denk dat ons salaris en werkomstandigheden t.a.t worden afgedwongen naar gelang er vraag en aanbod is,en daar heb je toch een bepaalde organisatie,zoals b.v. een vakbond, voor nodig.

©Veel chauffeurs willen niets anders doen dan op de vrachtwagen rijden en willen graag op hetzelfde welvaartsniveau blijven leven als zij gewend zijn.

©Maar dat luxe leventje kan men niet blijven voortzetten, daar zorgen de Europese ontwikkelingen en economische wetten wel voor.

Dat"luxe leventje" en "welvaartsniveau"moet je eens uitleggen wat je daar precies mee bedoelt.

© Het is tijd om wakker te worden en je lidmaatschap op de bond op te zeggen, die hebben al jaren geprofiteerd van de werknemers.

Besteed dat geld dan liever aan een adviesbureau voor loopbaanbegeleiding ofzo.

Of aan een cursus of opleiding.

Je kunt beter zelf eens wakker worden,wat je hier voorstelt zou ik ook iemand adviseren die aan het begin van zijn arbeidzame leven staat,maar dit advies kun je niet geven aan iemand die al 20 jaar of meer als chauffeur werkzaam is.

En wat te doen als je een andere opleiding gaat volgen of een carriëre switch maakt?? is er daar alles beter geregeld dan?heb je in een andere baan geen behoefte aan een werknemersorganisatie.

Ik vrees dat je zelf nog maar pas komt kijken op de arbeids markt en er zodoende een een eenzijdige blik op na houdt

In zwart mijn bescheiden mening.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
debian volgens mij had jij op school een 0 voor geschiedenis.

en een 10 voor opstellen verzinnen

Zou best eens kunnen.

Maar door mij als persoon voor lul proberen te zetten (je bent op dit forum niet de enige die dat doet) verlaat je het onderwerp inhoudelijk.

Big deal, ik vind het niet erg om door jou voor gek/dom of wat dan ook aangezien te worden.

Vergeet vooral niet te schelden op de onderhandelaars op de volgende "actiedag".

Werkt echt goed, krijg je altijd je zin.

Op een normale manier je inhoudelijke argumenten overbrengen is zo 1950.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden