[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Actiedag Soest uitgeroepen tot een succes!


Gemusejager

Vraag

  • Forumlid

Ruim 200 chauffeurs en luisteraars van Onderweg hebben van zich laten horen in Soest, waar de derde ronde plaatsvond in de Cao-besprekingen tussen bonden en werkgevers.

Onder het motto ‘Snert voor een snert-CAO’ werd door Chauffeurstoekomst.nl buiten bij vergadercentrum De Soesterduinen een picknick georganiseerd, om de vakbonden binnen een hart onder de riem te steken. Om 9 uur waren er al honderd aanwezigen en dat aantal liep snel op.

Onderweg besteedde twee uur lang aandacht aan de actie, die achteraf door de deelnemers als buitengewoon succesvol werd bestempeld.

Binnen werden vermoedelijk harde noten gekraakt over onderwerpen als pensioenen, tijdvoortijd regelingen, de toestroom van Oost-Europeanen in de transportsector, vakantiegeld en onkostenvergoedingen en natuurlijk een looneis van circa 2,5 %.

Er is nog geen akkoord bereikt, wat ook nog niet te verwachten was. Volg Onderweg iedere werkdag, want wij houden je op de hoogte van de verdere ontwikkelingen rond de CAO voor 2012.

(Met dank aan Ruud( De Ruud) voor de foto's!)

Bron: RNW

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Antwoorden 162
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Top Posters For This Question

Posted Images

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Ik denk dat de (plantaardige) landbouw een goed voorbeeld is hoe het met het transport in dit land zal gaan , het traject wat het transport nu ingaat is al wel 20 jr in de landbouw bezig , als je daar nu naar kijkt weet je ongeveer hoe de toekomst zal gaan , en daar wordt je niet vrolijk van .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Ik denk dat je dichter bij huis moet blijven! In de jaren 80 hebben ze de Scheepvaart al om zeep geholpen ( maar ook bv taxiwezen, loodswezen,openbaarvervoer )! De Flippen de Zuid Amerikanen die werden te duur en ook daar waren ze opeen de Polen! Nu zijn die ook te duur en nu zie je alleen maar Russen aan boord ! En nu proberen ze weer Nederlanders te vinden om te gaan varen,maar zeg nu zelf,wie gaat er nu 3 maanden of een half jaar weg voor dat salaris ! Nee de maritieme industrie in Nederland is verdwenen en als dit zo doorgaat,de Nederlandse chauffeurs ook!! Maar daar werken we allemaal samen hard aan mee !!!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik denk dat je dichter bij huis moet blijven! In de jaren 80 hebben ze de Scheepvaart al om zeep geholpen ( maar ook bv taxiwezen, loodswezen,openbaarvervoer )! De Flippen de Zuid Amerikanen die werden te duur en ook daar waren ze opeen de Polen! Nu zijn die ook te duur en nu zie je alleen maar Russen aan boord ! En nu proberen ze weer Nederlanders te vinden om te gaan varen,maar zeg nu zelf,wie gaat er nu 3 maanden of een half jaar weg voor dat salaris ! Nee de maritieme industrie in Nederland is verdwenen en als dit zo doorgaat,de Nederlandse chauffeurs ook!! Maar daar werken we allemaal samen hard aan mee !!!

En als het goed betaald wordt waarom niet.

Alleen on gescholden arbeid wordt buiten europa gehaalt

Is vroeger begonnen met de Spanaarden

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik denk dat je dichter bij huis moet blijven! In de jaren 80 hebben ze de Scheepvaart al om zeep geholpen ( maar ook bv taxiwezen, loodswezen,openbaarvervoer )! De Flippen de Zuid Amerikanen die werden te duur en ook daar waren ze opeen de Polen! Nu zijn die ook te duur en nu zie je alleen maar Russen aan boord ! En nu proberen ze weer Nederlanders te vinden om te gaan varen,maar zeg nu zelf,wie gaat er nu 3 maanden of een half jaar weg voor dat salaris ! Nee de maritieme industrie in Nederland is verdwenen en als dit zo doorgaat,de Nederlandse chauffeurs ook!! Maar daar werken we allemaal samen hard aan mee !!!

Koos, e4.500,- netto voor 1 maand op, 1 maand af en elke maand dat bedrag overgemaakt krijgen. Dat vindt t minnetjes betaald? En geen euro opmaken onderweg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Wanneer was dat? Waren er toen al Euro's?

Voor een Nederlands bedrijf gewoon C.A.O. koopvaardij en in Guldens

Voor een Buitenlands bedrijf meestal in Dollars Dat werdt weer om gezet naar guldens

En dan werdt eerst de belasting en sociale dingen betaald Dat ging meestal via de Notiars Wat in rotterdam op gesteld

was

En alles op papier.Heb er vroeger nooit geen probleem mee gehad

Vroeger bij smit tak berging gewerkt in 1968 voor brutto 375 gulden per dag

Met uren al in.en schepen weg brengen Meestal met 4 of 5 man.

en het kon zijn eigen rekening terug komen. Hoe was het contract op gesteld

Daarbij was als je thuis was. Had je geen inkomen.Dat is vaak het nadeel er van

Meestal was het werk voor een of twee maanden.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wat ik last heb horen zeggen Op een olie plaatfotum bij Noorwegen

Of daar in de buurt Werken nog al wat Nederlanders

Ik geloof dat die 12 uur op en 12 uur af werken

Dat doen ze 3 maanden. En hebben dan een maand betaald vrij

En dat moet vrij goed betaald worden Wat ik heb horen zeggen

Een ass WTK heeft ongeveer netto 2000,- Euro in de maand Ook als die thuis is

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vroeger bij smit tak berging gewerkt in 1968 voor brutto 375 gulden per dag

Huub

Of ik was toen zo dom,of jij lult uit je nek.

Toen ik als snotterke in 1968 op t buitenland begon had ik 195 gulden netto per week en 35 gulden vergoeding per dag,ongeacht het aantal uren wat je werkte.

De mensen met wat meer ervaring konden daar wel 25 gulden bij praten,en dat was in die tijd heel goed betaald.

De bedragen die jij noemt had een doorgewinterde hoofdplanner nog niet per week, in 1968.

In de scheepvaart lagen de lonen wel hoger als in t wegvervoer,maar je moet t niet overdrijven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Of ik was toen zo dom,of jij lult uit je nek.

Toen ik als snotterke in 1968 op t buitenland begon had ik 195 gulden netto per week en 35 gulden vergoeding per dag,ongeacht het aantal uren wat je werkte.

De mensen met wat meer ervaring konden daar wel 25 gulden bij praten,en dat was in die tijd heel goed betaald.

De bedragen die jij noemt had een doorgewinterde hoofdplanner nog niet per week, in 1968.

In de scheepvaart lagen de lonen wel hoger als in t wegvervoer,maar je moet t niet overdrijven.

Nee Dat doe ik niet.Maar gevaarlijk werk mag toch extra betaald worden

Doden mensen uit een schip halen Mag toch extra betaald worden

36 uur aan een stuk door gaan

Duiken naar 20 tot 40 meter naar beneden. Om alles vast te maken

Ga zo maar door.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Dode mensen uit een schip halen extra betaald? Dus als ze nog leven betaalde het minder? Een goede reden om een weekje te wachten met een reddings operatie.

Deed jij dat duiken Huub, of iemand die daarvoor opgeleid was?

36 uur aan een stuk doorgaan, en nu raak je van slag als iemand schrijft dat ie 20 minuten te lang werkt en dat het onverandwoordelijk is.

375 gulden per dag is zelfs in euroos nu nog meer dan wat hier word geschreven over 2000 per maand.

Karel had van de week nog een omreken tabel ergens geplaatst, misschien wilt hij die even hier zetten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Dode mensen uit een schip halen extra betaald? Dus als ze nog leven betaalde het minder? Een goede reden om een weekje te wachten met een reddings operatie.

Deed jij dat duiken Huub, of iemand die daarvoor opgeleid was?

36 uur aan een stuk doorgaan, en nu raak je van slag als iemand schrijft dat ie 20 minuten te lang werkt en dat het onverandwoordelijk is.

375 gulden per dag is zelfs in euroos nu nog meer dan wat hier word geschreven over 2000 per maand.

Karel had van de week nog een omreken tabel ergens geplaatst, misschien wilt hij die even hier zetten.

Ik was er voor op geleid. En heb ook hoge zeevaart school gehad

Heb er daar na niks meer mee gedaan

Dat waren mijn wilde jaren.

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Klopt ongeveer. Maar dan heeft die wel de Hoge zeevaartschool gehad.

Huub

? Scheepsvaart- en Transportcollege Rotterdam. MBO-opleiding tot Scheepswerktuigkundige (machinist) Waterbouw. Niks bijzonders hoor. Gewoon dikbetaalde banen aan boord omdat men NL kaderpersoneel terug wil. Kennis van me is Hoofdmachinist bij een cruisemaatschappij en loopt de hele dag met witte handschoenen aan. Daar krijgt hij een luttele 6000 euries in de maand voor. Netto ja.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Ik was er voor op geleid. En heb ook hoge zeevaart school gehad

Heb er daar na niks meer mee gedaan

Dat waren mijn wilde jaren.

huub

Je beandwoord niet de vragen Huub.

Zo, dus je hebt de hooge school gedaan? Laat je diploma dan eens zien.

Hoe meer je schrijft, hoe minder ik geloof.

Een tijdje terug schreef je dat je een oorlogskind was en eigenlijk nooit naar school bent geweest.... nu heb je jaren , ach laat maar zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast johannes70
Dat er hier nog mensen zijn die op hem reageren snap ik niet. Huub is er zo een die zegt overal al geweest te zijn en alles al meegemaakt te hebben. In het echt zal dat wel los lopen. Wat kan die man zeveren.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Negeerlijst.....werkt perfect en scheelt een boel ergenis.:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Nee Dat doe ik niet.Maar gevaarlijk werk mag toch extra betaald worden

Doden mensen uit een schip halen Mag toch extra betaald worden

36 uur aan een stuk door gaan

Duiken naar 20 tot 40 meter naar beneden. Om alles vast te maken

Ga zo maar door.

Huub

Dan had je een goede baas,bij bureau Wijsmuller moest een assistent werktuigkundige het voor heel wat minder doen;

post-6088-1394785378,1929_thumb.jpg

Bron:http://www.beting.nl/het-jaar-1968/ (staat halverwege de pagina)

Dit zet hij er nog onder: ©In mijn leertijd ging ik voor Fl. 495,20 p/m naar zee.©

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden