Spring naar bijdragen

Elkaars waarde


Nr one

Recommended Posts

  • Forumlid

De laatste tijd wordt er veel gerapporteerd over leden die elkaar lijken op te zoeken in berichten om elkaar aan, dan wel af te vallen.

Regelmatig kijken de admins er dan naar en doen dan hun ding. In de meeste ogen doen ze het prima, alleen in de ogen van de zogenaamde benadeelde toch niet. Dit is een vrij logische reactie, er zijn maar weinig die zeggen: je hebt gelijk admin... Ja vaak wel na een paar dagen iets van : ja, misschien had het toch anders gekund.

En inderdaad het is gewoon een feit dat er in veel topics steeds dezelfde personen elkaar weten te vinden en menen dan maar te moeten reageren.

Ook zijn er vaak veel klachten over leden die maar te pas en te onpas in elk topic totale onzin uit kramen. Namen noemen is niet nodig en ook zeker niet gewenst in de hieronder volgende reacties. De admins zitten hier vrijwillig om het forum voor iedereen plezierig te houden en niet om iemand te pesten.

Wordt je onder moderatie gesteld naar aanleiding van 1 of meerdere postings, kun je de admin wel een 3 letterwoord vinden, maar ga eens bij jezelf te rade of het misschien niet terecht is. Er zijn in de afgelopen 7 jaar verscheidene leden al eens onder moderatie gezet en bijna niemand was het direct met de beslissing eens en begrepen er niks van.. Vaak is het voorgekomen dat een lid dan na een paar dagen een bericht stuurde dat het eigenlijk achteraf gezien wel begrijpelijk was en dat de text wellicht te ondoordacht en onbezonnen is neergezet.

Echter momenteel is het zo dat leden het niet kunnen laten om andere leden op te zoeken, dan wel vinden dat hun opgezocht worden en elkaar maar afbrand niet op inhoud maar omdat men dat lid niet serieus kan of wil nemen. Ook oudgedienden weten hier soms aardig het randje van het toelaatbare op te zoeken, maar er gaat een moment komen dat dat randje door 1 of meerdere admins iets wordt ingekort en dat er een sanctie volgt.

Ik hoop dan ook van harte dat men dan vent (of vrouw) genoeg is om die sanctie als een volwassene te accepteren. Uithuilen dan maar en opnieuw beginnen.

Ook ik erger me wel eens aan postings van personen en als ik vind dat het me te gortig wordt klik ik op de negeerknop.. Maar veel leden kunnen of willen dat niet omdat ze dan bang zijn toch iets te missen om tegenaan te schoppen.

Ik tik dit opdat we (misschien ijdele) hoop hebben dat die leden toch eens willen proberen om zichzelf een beetje in te houden en niet te reageren om te schofferen.

Mij is het ook wel eens (en ook wel paar keer eens) overkomen dat ik te snel en te onbezonnen reageerde. Maar na een bericht van andere admin of beheerder was dat meestal afgelopen en klaar.. Echter sommigen zoeken dan direct weer een ander topic om op oude voet verder te gaan. Dit wordt in de nabije toekomst toch sneller ingeperkt.

Dan kan men wel komen met kreten als : vrijheid van meningsuiting of wat voor idiologie men er ook op nahoudt.. Feit is en blijft dat men hier is overgeleverd aan een zeer capabel adminteam die van mening is dat respect voor medeleden hoger ligt als jullie vrijheid van meningsuiting.

Ook zijn er meerdere meningen over de zgn oostblokkers, dan wel oosterburen, dan wel polen, roemenen, bulgaren of wat voor nationaliteit dan ook.

Deze meningen moeten ook gerespecteerd worden ook al stroken ze totaal niet met de jouwe. Hier moet men ook normaal mee om kunnen gaan of je nu voor of tegenstander bent. Sommigen scheren alles nu eenmaal over 1 kam en sommigen kijken per individu.. So be it. Dat hun mening niet de jouwe is dat kan nu eenmaal gebeuren, maar om dan beledigend naar de tegenpartij te reageren omdat ze een andere mening als de jouwe zijn toegedaan zal op dit forum ook niet meer toegestaan worden... (dat rode dan.. ).

Oudgedienden hebbben niet meer rechten als nieuwelingen.. Waarschijnlijk wel wat meer respect van andere leden, maar ook dat hoeft niet per definitie waar te zijn.

Laten we gewoon eens proberen om elkaar in de waarde te laten, ongeacht welke zin of onzin er getikt wordt en ongeacht of het wel of niet jouw mening is.

Evenals het feit dat niet iedereen even goed in reageren is.

Namens het forumbeheer

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 98
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Dag Freddy,

Mooi gesproken!

Ik denk dat we het forum eens op een andere manier moeten bekijken, het is namelijk de bedoeling dat we met elkaar kunnen communiceren via deze weg en dat kan werkelijk heel erg leuk zijn!

Maar zodra het frustrerend gaat werken, vraag ik me wel af waar we mee bezig zijn.

Laten we met wat meer respect met elkaar omgaan, we zijn namelijk allemaal mensen in de zelfde beroepsgroep, laten we van elkaar leren en zowaar mogelijk elkaar helpen en steunen.

Er hangen al genoeg donkere wolken boven de transport sector, laten we het daarom JUIST hier op het forum gezellig houden.

Het is al gek genoeg dat er vanuit een admin zo'n berichtgeving moet komen! :confused:

Dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Afentoe ga ik ook te ver met mijn uitspraken. Dat is niet altijd correct, meestal juist totaal niet correct. Zal proberen me ook wat positiever op te stellen en niet zo vaak de azijnzeiker uit te hangen. Ok, Ton Bader van Kamp Malden blijft een uitzondering ;-). Maar zal het ook niet meer over m'n "vriend" uit Hoogeveen hebben. Soms moet je de dingen een plaatsje geven en verder gaan met het volgende hoofdstuk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, waarom kunnen jullie niet serieus zijn? Ben nu wel benieuwd waar t misging in de opvoeding?

Bij mij al in m'n jeugd, toen ik eens met m'n ouders en Malden ben wezen eten ;-) :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Heel erg begrijpelijk Freddy (en team).

Maar sommige topics gaan wel heel erg diep en in deze diepte kan het wel eens zo donker zijn, dat we onze orientatie kwijt raken.....

Misschien een hint dat jullie als admins dan eerst eens een PB naar een gebruiker sturen met een kleine reprimande....? Vaak gaan we in het heetst van de strijd inderdaad een klein beetje ver....Maar is het in de meeste gevallen na een paar dagen weer wat kalmer.

Eddy

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators
als admins dan eerst eens een PB naar een gebruiker sturen met een kleine reprimande.

Eerlijk gezegd vind ik dat een beetje schoolmeester-achtig, dan krijg je helemaal het idee dat je op je woorden moet passen toch? (algemeen bedoeld)

Maar is het in de meeste gevallen na een paar dagen weer wat kalmer.

Inderdaad, de leden kunnen dat zelf ook wel, in het bedrijfsleven zou dat het zelfregulerend vermogen heten;)

Dit is wel eens een goed moment om alsnog een topic wat op te ruimen, of hatelijkheden te verwijderen.

Iedereen zegt/schrijft wel eens onbedoelde dingen in het heetst van de strijd, geen enkel punt en heel menselijk. Maar wanneer dat zo blijft, en/of op één of twee personen gericht ook nog, komen we weer bij post 1 hierboven uit.

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Administrators

Dit topic weer even opgeduikeld, met name vanwege de openingspost, en dat dan in combinatie met deze http://www.chauffeursforum.nl/mededelingen-van-het-forumbeheer/36037-omgang-met-elkaar.html

Dan moet mij even van het hart dat het dit weekend voorbeeldig is verlopen wat dit aan gaat:ok:

Ook dat mag eens gezegd worden, de leden maken het forum en hebben nu laten zien dat zij dat vak heel goed verstaan! Oké, zo hier en daar zit nog een piepje of kraakje... maar vergeleken met de vorige twee weekenden is dat de moeite van het noemen eigenlijk niet waard.

Omdat ik dit weekend ook een tweede mailcircuit aan de gang had (vrijdag 5 man ontslag aangezegd bij ons op het werk) kwam mij dit persoonlijk goed uit; maar afgezien daarvan ben ik er ook blij mee. Hoeven we als admins niet altijd de boeman te spelen;)

Dus dank voor uw aller inzet en ga zo door :ok:

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit topic weer even opgeduikeld, met name vanwege de openingspost, en dat dan in combinatie met deze http://www.chauffeursforum.nl/mededelingen-van-het-forumbeheer/36037-omgang-met-elkaar.html

Dan moet mij even van het hart dat het dit weekend voorbeeldig is verlopen wat dit aan gaat:ok:

Ook dat mag eens gezegd worden, de leden maken het forum en hebben nu laten zien dat zij dat vak heel goed verstaan! Oké, zo hier en daar zit nog een piepje of kraakje... maar vergeleken met de vorige twee weekenden is dat de moeite van het noemen eigenlijk niet waard.

Omdat ik dit weekend ook een tweede mailcircuit aan de gang had (vrijdag 5 man ontslag aangezegd bij ons op het werk) kwam mij dit persoonlijk goed uit; maar afgezien daarvan ben ik er ook blij mee. Hoeven we als admins niet altijd de boeman te spelen;)

Dus dank voor uw aller inzet en ga zo door :ok:

Maarten

van mijn in ieder geval geen last meer LOL k reageer weinig of niet...helemaaaal geen tijd meer voor, k wens jullie in ieder geval nog een fijne plezierige voortzetting van het forum :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

heel duidelijk heren admin..wij zijn oud genoeg.??maar wijs!!!!.ik reageer nu even,omdat ik me de laatste tijd mij ergerde aan bepaalde dingen,,vandaar dat ik op de achtergrond zat te genieten van sommigen .die oud genoeg zijn,maar wijs ....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
heel duidelijk heren admin..wij zijn oud genoeg.??maar wijs!!!!.ik reageer nu even,omdat ik me de laatste tijd mij ergerde aan bepaalde dingen,,vandaar dat ik op de achtergrond zat te genieten van sommigen .die oud genoeg zijn,maar wijs ....

ach ze zeggen wel eens in het wijze oosten hier.

''blijf niet kwaad weg ,kom boos terug ,''!

gr piet

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 5 weeks later...
  • Forumlid

Zoo.. grote opruiming gehouden..

Er is dus iemand gebanned.. daarmee is nu de kous af.. genoeg over gezegd en geschreven.

Over tot de orde van de dag.. verder berichten hierover >> Prullenbak.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is er ergens terug te vinden wie er (allemaal) een ban hebben en ook voor hoe lang Freddy?
Nee, dit hebben we geprobeerd en werkte eerder averechts dan dat het goed deed.

Ook vind ik het overbodig om links bij iemands naam te vermelden of iemand een ban heeft , het voegt mijns inziens niets toe als dit zichtbaar is , het kan slechts als voedingsbodem werken voor de "zuigers" zodra een ban weer opgeheven is.

Hier hebben we nog niet eens over nagedacht. Ik gaat eens uitzoeken of dat tot de mogelijkheden behoort om dat er weg te krijgen. Het is een standaard gebruikersgroep waarin men dan wordt gezet.. eens zien wat daar de mogelijkheden van zijn.

Bedankt voor de tip.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast
Deze discussie is nu afgesloten voor verdere antwoorden.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden