[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Deense of Noorse achterbumper trailer


Rick

Recommended Posts

  • Reacties 247
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

  • Forumlid

Mag altijd, de APK regelgeving zegt:

De richtingaanwijzers en

waarschuwingsknipperlichten alsmede de

zijrichtingaanwijzers mogen naar voren niet anders

dan ambergeel of wit en naar achteren niet anders

dan ambergeel of rood stralen. Zijrichtingaanwijzers

mogen naar de zijkant niet anders dan ambergeel

uitstralen.

Ambergeel is gewoon oranje ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • Forumlid

Zou zo maar kunnen Ranco.

Hier nog wat foto's:

Liebherr 507, met bakken en vorkenbord is het gewicht rond 6000 kg.

kexf15.jpg

wgp3zn.jpg

15plkk7.jpg

e8q3ch.jpg

Takeuchi TCR 50 dumper, gewicht 5500 kg

24g12lx.jpg

35ch4hz.jpg

24xi0rq.jpg

1oap05.jpg

Corvette C6, niet zo zwaar...

5d5g28.jpg

w1bcrt.jpg

1zq5xu1.jpg

jjpxyo.jpg

Vanmiddag ook nog een kapotte VW Transporter T5 opgehaald:

2qve4jq.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Ben d'r druk mee bezig... Taai spul, wil het wel snel hebben!

Ja ja Rick, dit vakdiploma is echt geen kattendrek hè. Moet je echt wel iets voor doen! Maar blijven volhouden en je zult uiteindelijk slagen!!

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoi Jordie,

Een Avalanche is daar niet geschikt voor. Die heeft te weinig laadvermogen en is meer een "city"truck zoals ze het in de US zouden noemen. Een Heavy Duty pickup zoals bijvoorbeeld is eigenlijk een lichte vrachtwagen, met zwaardere bladveren, versnellingsbak en de sterke V8 6.4 twin turbo diesel.

Mijn combi is ook een CE combi, omdat je op BE nog maar 5x het laadvermogen van de auto mag trekken. Bij mij weegt de auto al 3 ton, dus dan zouj dus op klein rijbewijs nog maar 500 kg kunnen laden. De rest kan je zelf uitrekenen.

Ik mag nu met de Ford 7250 kg trekken en de combi mag totaal bijna 12 ton wegen.

Gr. Rick

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoi Jordie,

Een Avalanche is daar niet geschikt voor. Die heeft te weinig laadvermogen en is meer een "city"truck zoals ze het in de US zouden noemen. Een Heavy Duty pickup zoals bijvoorbeeld is eigenlijk een lichte vrachtwagen, met zwaardere bladveren, versnellingsbak en de sterke V8 6.4 twin turbo diesel.

Mijn combi is ook een CE combi, omdat je op BE nog maar 5x het laadvermogen van de auto mag trekken. Bij mij weegt de auto al 3 ton, dus dan zouj dus op klein rijbewijs nog maar 500 kg kunnen laden. De rest kan je zelf uitrekenen.

Ik mag nu met de Ford 7250 kg trekken en de combi mag totaal bijna 12 ton wegen.

Gr. Rick

Bedankt dan weet ik dat, want ik denk dat kan wel maar nu weet ik het. Super bedankt!

Mag je ook een aanhanger met triangel trekken of dat niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Tacho zit er nog niet in. Komt er wel in op korte termijn. De Ford gebruikte ik tot voor kort alleen voor eigen gebruik. Begrenzer hoort er inderdaad ook in te zitten.

Het speelde net door m'n gedachte inderdaad en wou de vraag ook aan je gaan stellen. Volgens mij ben je, gezien je gewicht (vanaf 7500 kg totaalgewicht tachoplicht) en lengte (en je zegt zelf ook CE), verplicht een tachograaf en begrenzer in de auto te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dus vallen alle extra,s voor supersneltransport in het niet en blijft er slechts transpotwerkzaamheden gelijk aan een klein bakwagentje (met oprijplaten) over.

Het had echt interessant kunnen zijn met dit soort wagens met voor werk voor shipshandlers die ook het technische gedeelte aan schepen leveren als internationaal koerier maar dan zonder begrenzer en tacho.

Denk toch dat Rick wel wat voordelen heeft voor zijn tak van werk, hij kan overal komen met deze combi (geen hoogtebeperkingen bijvoorbeeld), hij rijd wat zuiniger dat een vrachtwagen vermoed ik en de aanschafprijs zal ook wel wat lager liggen dan bij een bakwagen met oprijopbouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden