[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Deense of Noorse achterbumper trailer


Rick

Recommended Posts

  • Forumlid
Zelfde velgen als de auto zou mooier staan.

Nog geeneens zo'n gek idee, heb nog 4 dezelfde wielen liggen. Trailer is ook 8 gaats, ik zal eens kijken of dat past. Wel ff kijken naar de loadindex v/d banden. Velgen vd Ford zijn 20 inch, trailer 17,5.

Bedankt voor de tip!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 247
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Rick. Mooie auto's zijn mooi door der eenvoud. Of door de juiste kleurstelling van 3 verschillende kleuren.

Jou combi heeft 1 kleur. Dat is eenvoud.

Om hem super dik temaken, zal je verder moeten gaan in de eenvoud. Je heb nu zo'n bumper op je trailer. Maar ook zo'n bumper op je auto.

En je heb niet genoeg nagedacht over de lampjes.

Die hadden op dezelfde straat hoogte van de auto moeten zitten. En dan allemaal dezelfde soort lampjes.

Om vrachtwagen voorbeelden tegeven. Neem de auto's van Soonius, in de oude Soonius kleuren. Die zijn mooi door de juiste kleurstelling van 3 kleuren, en de lampjes zitten op 1 lijn.

Of neem die Scania van Hen Vis. Knal geel. En de lampjes op de juiste plaats. Dat maakt een auto mooi.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Mooi spul geworden Rick.

Die velgen of wieldoppen op de aanhanger is een kwestie van smaak. En daarover valt nu eenmaal niet te twisten. Wieldoppen heb ik persoonlijk altijd het enige voordeel van gezien dat ik de wielmoeren er netjes in bij mekaar kon gooien als ik onderweg een wiel moest wisselen. Maar meestal had ik dan de chauffeur al vervloekt omdat die krengen er, zeker in het donker, vaak maar lastig af te krijgen zijn. En ze dan eindigden ze vaak in een plastic vuilniszak met klemmetjes (of van die piel-schroefjes waar geen fatsoenlijk sleuteltje voor te vinden is) erbij op het bovenbed of voor de bijrijderstoel. Nadeel van wieldoppen vind ik ook dat je die naven of wielmoeren niet even kan voelen of visueel inspecteren.

Ik zou voor die kar (nogmaals persoonlijk) gewoon de velgjes netjes zilvergrijs gespoten keurig vinden. Desnoods het naafje signaal-rood, dat fleurt nogal eens wat op. Alhoewel dat bij al dat zwarte alweer snel te "kermisachtig" gaat worden misschien.

Maar goed, ik vind 'm zo al prachtig geworden zoals het spul er nu bijstaat. Die kar is hendig opgeknapt zo. :ok:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Denk dat je nog schrikt, zo'n ding is vaak zuiniger dan je zou denken. Vergeet niet dat de milieu en brandstof eisen in de Verenigde Staten de laatste jaren sterk zijn toegenomen.

De Ford rijd zonder trailer op de lange baan bij 85 km/h 1 op 11

Met trailer en lading zit je zo rond de 1 op 5

33ww01k.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vroeg het me af omdat ik ze ook wel intressant vind. Heb zelf een Land rover voor een kar maar die is toch wel een stuk zuiniger. Ik rij waarschijnlijk iets minder met de aanhangwagen erachter maar zit gemiddeld, over een heel jaar gerekend, op 1 op 11.

en dat is dan voor de LOL. ;) en aangezien jij die auto hebt om er de kost mee te verdienen...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar dat is een beetje appels met peren vergelijken denk ik. Mijn trailer weegt al 1800 kg, en als ik spreek over lading, heb ik het over een ton of 5.

Met een verbruik van 1 op 5 hangt er dus wel 7-8 ton achter de wagen. Dat is denk ik niet te vergelijken met de aanhanger achter je Landrover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bloemenrijder waar ik inval heeft ook een F-250, en die verbruikt net zoveel als de Scania V8 500 op de snelweg:P Zo rond de 1:3/1:4 zei die volgens mij.

Zoals bij elke auto gaat of staat het verbruik met de zwaarte van je rechtervoet;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

En het feit of je op benzine of diesel rijd. Want hoewel wij in Nederland bijna altijd diesel willen rijden, willen ze in Amerika die dikke pick-ups ook wel op benzine laten lopen :-).

De F-250 is derhalve dan ook beschikbaar in beide smaken :-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Klopt, maar voor het trekken van een zware trailer heb ik liever de 6.4 v8 diesel dan een V10 benzine :D

In Amerika (waar diesel duurder is dan benzine) rijden ze vaker met een dikke V10 benzine in een camper of pickup ipv een diesel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

dag Rick, strak karretje geworden, zelfs met die achterbalk. echt mooi opvallende combinatie. veel succes ermee.

gr,Kees

Ziet er strak uit. Wil hem wel ruilen tegen mijn Mazda 323 uit 1991, maar zal Rick niet willen...

Effe wat anders: Kees. Sinds december 2004 op dit forum... Pfff, das allang. Zijn er eigenlijk nog meer forummers die hier al in 2004 ingeschreven zijn en die nog actief posten? In 2004 is het chauffeursforum toch opgericht hè?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Bloemenrijder waar ik inval heeft ook een F-250, en die verbruikt net zoveel als de Scania V8 500 op de snelweg:P Zo rond de 1:3/1:4 zei die volgens mij.

Heb thuis ook een Yank staan. Als ik voorzichtig doe met het rechtervoetje verbrukt die 1:4.

Mensen zeggen dat wel eens... Zo die zuipt zeker wel? Waarop ik antwoord, alleen als je hem start. :D

(Laatst getankt in 2010 :p)

En, Its beter to push a Chevy, than to drive a Ford. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Laat effe wat foto's zien van die 323 Frans, je weet maar nooit ;)

Jij geeft me nog hoop ook :D

Om het nivo op peil te houden ;)

Q: How do you double the value of a Chevy?

A: Put gas in it.

:banaan:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden