[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

In de val gelokt?


Gégé

Recommended Posts

  • Forumlid

Een tijd terug reed ik bij Wittlich (D) de autobahn op richting Trier. Een zilvergrijs Volvo'tje van 12ton reed op z.n dooie gemakie (70km p.u) naast mij dus ik dacht gasgeven en er voor want de oprit was nog lang genoeg. Maar de "kollega" gaf ook gas dus toen ben ik er maar achter gegaan. Goed en wel ingevoegd rijdt een groen-wit busje naast mij met een hele sleep auto's erachter. Ze deden schijnbaar geen moeite om er even snel voorbij te gaan. Na een maand krijg ik een boete thuis van €185,00 met een stuk of 5 foto's. De reden, ik had geen 50 mtr. afstand gehouden maar 32,5 mtr. Had ik daar wel de tijd voor gekregen? Nee dus want het vrachtwagentje voor mij remde weer af naar de 70km. Van alle auto's op de foto's kun je de nummers lezen behalve van die van het vrachtwagentje want die is weg gemoffelt. Het blijkt dus een dienst auto van de politie te zijn. Worden we hier nu in de val gelokt? En mag dat?:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als dat vrachtwagentje van de politie is, ben je inderdaad in de val gelokt.

Of dat mag? Lijkt me van niet, zoiets is uitlokking.

Alleen, als je het voor laat komen, moet jij maar bewijzen dat dat zo is, en dat zal nog niet meevallen. Want je hebt geen getuigen. Dus het is jouw woord tegen hun woord. En een rechter hecht doorgaans meer waarde aan de woorden van een politieagent dan van een gewone burger.

Jammer dus voor jou.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

van het vrachtwagentje want die is weg gemoffelt.

ai ai ai, wat een woord keuze;)

klote, maar denk niet dat je van deze boete afkomt, maar ik hoop het wel voor je.

succes.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als dat vrachtwagentje van de politie is, ben je inderdaad in de val gelokt.

Of dat mag? Lijkt me van niet, zoiets is uitlokking.

Alleen, als je het voor laat komen, moet jij maar bewijzen dat dat zo is, en dat zal nog niet meevallen. Want je hebt geen getuigen. Dus het is jouw woord tegen hun woord. En een rechter hecht doorgaans meer waarde aan de woorden van een politieagent dan van een gewone burger.

Jammer dus voor jou.

Als jou gezicht niet op de foto's staat moeten hun maar hard maken dat jij daar gereden hebt. Net als met een snelheidsbekeuring in Duitsland moet er een foto zijn waar de bestuurder duidelijk zichtbaar moet zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als jou gezicht niet op de foto's staat moeten hun maar hard maken dat jij daar gereden hebt. Net als met een snelheidsbekeuring in Duitsland moet er een foto zijn waar de bestuurder duidelijk zichtbaar moet zijn.

De kentekenhouder gaat betalen. Dus of Gégé is de kentekenhouder en mag betalen of de kentekenhouder kan aantonen dat Gégé de chauffeur was op die rit en dan mag Gégé alsnog betalen......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

hier is meer aan voor af gegaan.

je werkgever en of als je zelfstandige bent krijgt eerst een brief thuis waar je kunt invullen of jij de chauffeur was.

deze invullen en opsturen.

pas dan krijg je de boete thuis.

dus je wist dat deze er aan zat te komen.

maar zoals gesteld moet je op de foto's kijken of je gezicht er goed op staat.

je zult eerst moeten betalen en dab beroep aantekenen.

met de vraag waarom je niet bent staande gehouden.

daar hadden gelegenheid voor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Altijd bezwaar aantekenen, met jouw visie van hoe het gegaan is.

Als je niks doet, moet je sowieso betalen.

Heb je hulp nodig met de vertaling dan stuur maar een PB, ik wil je wel helpen als je dat nodig en/of prettig vindt.

bezwaar kan gewoon in het Nederlands.

jij krijg van de Duitsers toch ook een brief in hun taal.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
bezwaar kan gewoon in het Nederlands.

jij krijg van de Duitsers toch ook een brief in hun taal.

Ik probeer alleen maar een helpende hand te bieden, mijn ervaring is, dat als je in het duits reageerd men dat prettig vindt, een beetje stroop smeren helpt altijd beter dan iemand tegen de haren in strijken.......

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
hier is meer aan voor af gegaan.

je werkgever en of als je zelfstandige bent krijgt eerst een brief thuis waar je kunt invullen of jij de chauffeur was.

deze invullen en opsturen.

pas dan krijg je de boete thuis.

dus je wist dat deze er aan zat te komen.

maar zoals gesteld moet je op de foto's kijken of je gezicht er goed op staat.

je zult eerst moeten betalen en dab beroep aantekenen.

met de vraag waarom je niet bent staande gehouden.

daar hadden gelegenheid voor.

Volgens mij krijgt de kentekenhouder direct een schikking,T.S. is dus kentekenhouder,of zijn baas heeft zijn gegevens al doorgespeeld naar Duitsland,en heeft de staatsanwald deze schikking gestuurd.

Hij kan hier tegen in verweer gaan,maar als uit de foto's blijkt dat hij i.d.d. te weinig afstand heeft gehouden geef ik m weinig kans,de foto's tonen dit blijkbaar aan en er zijn twee dingen van belang op zo n foto,de afstand waar t om gaat en het kenteken van het voertuig.

Wie er achter t stuur zit is niet relevant,met dit voertuig is een overtreding begaan en er dient betaald te worden,de kentekenhouder krijgt ,zoals eerder gezegd de prent binnen en mag t uitzoeken wie er uiteindelijk betaald,precies zoals in Nederland.

Als T.S. in beroep gaat en het i.d.d. hard kan maken dat dit zilvergrijze Volvo'tje een dienstwagen is en gebruikt word voor uitlokking denk ik dat er in Duitsland nog een schandaal bij zal komen dat zijn weerga niet kent,men is daar,en vooral de publieke opinie ,nogal scherp op dit soort dingen.

Maar daar zal hij toch een goede jurist voor nodig hebben,je eigen verhaal,wel of niet in correct Duits is dan niet voldoende

Maar het probleem is dat ,volgens zijn eigen zeggen,het kenteken niet te lezen is,dus valt er weinig te bewijzen.

Hij had eigenlijk dat nummer moeten noteren toen hij door dat groen/witte busje werd ingehaald,maar ja,achteraf kijk je een paard in zijn reet.:D

Hier word weer het belang aangetoond dat een dashcam geen luxeartikel meer is,helaas steeds meer nodig om jezelf juridisch te beschermen.:mad:

Hij kan er ook voor kiezen niet te betalen en zich nooit meer in Duitsland te laten zien,maar de Duitse justitie kan hun vordering doorsturen naar het C.J.I.B.en dan is geen verweer meer mogelijk en krijg je de Nederlandse deurwaarder op bezoek.

Gr Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik heb dat in Duitsland nooit echt goed begrepen. De ene keer krijgt de werkgever gelijk een boete, dat heb ik ook wel eens gehad voor afstand houden, en de andere keer krijg je een brief waarin gevraagd word wie op dat moment de bestuurder was. Ik had een collega die officieel in spanje woonde en gaf standaard (met zijn medeweten) zijn adres op. Ik heb er nooit meer wat van gehoord. Dit is al weer een jaar of 4 terug.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In eerste instantie gaat de beschikking naar de eigenaar. Pas als door een eerdere overtreding de gegevens van de vermoedelijke bestuurder bekend zijn, gaat de beote direct daar naar toe. dwz, de duitse justitie gelooft dat een chauffer het voertuig nieuw bij de dealer haalt en na een x aantal jaren bij de schroot weer inleverd. Dt er van voertuig kan worden gewisseld wil er bij hen niet in....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden