[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

standairco


GSjuhh

Recommended Posts

  • Forumlid

waar ik nu benieuwd naar was is hoe die 'standaart' stand airco bij de actros werkt.

en dan bedoel ik dus die onder/achter tegen de cabine aan zit.

werkt dit op de zelfde airco pomp als de normale airco? of werkt dit systeem eigenlijk hetzelfde als een airco die op het dakluik zit?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ja dat weet ik.

maar de actros mp2-3 en de nieuwe ook denk k?

hebben dan die leidingen die aan de achterkant va nde cabine (bestuurders kant) onder de cabine uit komen en naar bovne lopen...

dit is van de standairco..

dus was benieuwd hoe dat nu precies werkt.

hetzelfde als een normale standairco? of. anders.. ooit ergens gehord dat deze rest kou opsloeg ofzo?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is inderdaad een bestaand systeem. Tijdens het rijden word er op de een of andere manier ergens wat opgeslagen waardoor je na het uitzetten van je motor nog tot maximaal 9 uur je cabine koel kunt houden.

9uur nog ja?

das best lang voor iets dat 'opgeslagen' is? werkt dat ook bij temperaturen van 35+ c met de zon op de cabine? of trekt ie het dan niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
9uur nog ja?

das best lang voor iets dat 'opgeslagen' is? werkt dat ook bij temperaturen van 35+ c met de zon op de cabine? of trekt ie het dan niet?

Ik heb bij Bas eens een rit gemaakt met een auto van een collega(M.A.N)die dit systeem had.

IK vond het waardeloos,je moest de cabine wel eerst" voorkoelen"en dan kon het systeem het nog niet handhaven,de collega zelf was er ook niet zo over te spreken.

Dit ding was ingebouwd in het kastje onder het bed,zodat je die bergruimte ook kwijt was

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En toch zou ik destandkachel 1 x per maand ff laten draaien in de zomer.

andersnkom je er in koude nachten achter dat hij het niet meer doet :p

de topic opener heeft het echt over standairco niet over standkachel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij MAN wordt er tijdens 't rijden een gelpack "opgeladen". Hierdoor heb je na een rit gewoon een gevuld pack wat zorgt voor de standairco. Heb dit zelf jaren gehad en met alle tevredenheid. Ook bij hoge buitentemp. is dit systeem goed werkend. Hoor er verder bij ons weinig klachten over van chauffeurs. Alleen als je echt lang stilstaat, > 12u, is dit pack niet voldoende.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Bij MAN wordt er tijdens 't rijden een gelpack "opgeladen". Hierdoor heb je na een rit gewoon een gevuld pack wat zorgt voor de standairco. Heb dit zelf jaren gehad en met alle tevredenheid. Ook bij hoge buitentemp. is dit systeem goed werkend. Hoor er verder bij ons weinig klachten over van chauffeurs. Alleen als je echt lang stilstaat, > 12u, is dit pack niet voldoende.

Misschien dat ik er niet op de juiste manier mee omging(ik heb maar een week met die auto gereden),of omdat in de groupage niet continu gereden word,zodat dit gelpack niet voldoende opgeladen werd,het kan aan mij liggen maar ik vond het niet ideaal.

DE rest bij ons had deze standairco's met waterverstuivers en die bevielen beter.

voorts dat zo een gelpack ook een berg ruimte inneemt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 10 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden