Spring naar bijdragen
gercik

Rc 1;5 racetruck

Recommended Posts

Dag allemaal.

In Duitsland word er volop geraced met trucks op schaal 1;5

FG modelbouw is de grote leverancier.

Nu wil ik ook met zoiets beginnen,zijn er hier meer fanatiek mee bezig.

Ik zou graag meer info willen hebben en evt gedachten uitwisselen.

het gaat om het race van trucks met benzine motor breedte 53 cm .

Als iemand info heeft of aan zulke wedstrijden mee doet,graag melden.

wil bij rc car online de shop in krefeld zo,n auto gaan kopen.

gr GERCIK

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Yep, heb er 2 van voor de fun. Truck met MAN kap en een tour een Audi A8 kap. Loopt als een tierelier, 23 cc en gaat tegen de 80 en dat is hard zat.

Voor info van kenners ff kijken op www.modelbouwfurum.nl of rc-junkies.nl of bigscaleforim.nl daar zitten ook wedstrijdrijders.

Wedden dat beide linkjes het niet doen:D

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Dit is echt te gek, ik ben aangestoken door een paar "collega's" deze zijn tussen de 2 en 5 pk, en je kan er op bouwen wat je wilt, alles is te krijgen. Het is helaas wel duur, je heb er bij die gaan met 4 seconden naar de 100 km....

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Een week of 4 geleden in Amsterdam Noord off road aan het rijden geweest, draai ik het diff in elkaar. Gelijk een aluminium gekocht bij de pit stop in Zevenaar, kost 80 euro en 2 dagen werk. De week erna was mijn jongste aan het rijden op de parking van de Zwarte markt in Beverwijk. Mijn jongste is 6, Rijd hij met 50 km per uur onder mijn personen auto, hij kon er niets aan doe zei hij wand hij remde niet meer. Achteraf, gas servo kapot (daar rem je ook mee). Even een nieuwe halen, 80 euro, ik wou gelijk een goeie...

Het kan dus een hoop geld kosten, maar ja dat mag toch bij een hobby...

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

ok shompie, maar een auto voor 80 eurie vind ik goedkoop,ik denk dat die buggie wel paar cent meer kost.

volgens site van div. modelbouwwinkels ligt de prijs bij race truck vanaf 900 eurie en je kan het tuurlijk zo

duur maken als je wilt,je kunt blijven tuining met die auto,s

heb wel gelezen dat er in goes,zeelandhallen 25/26 feb wat te doen is maar dat zijn auto,s met alle terelantijn en ik wil circuit racing gaan doe.

heb al div banen gevonden wel alle duitsland, Hamm Oberhausen,Hockenheim en volgens mij ook een bij krefeld rc car eigen baan??

Maar alvast bedank voor jullie reacktie en ik hou me aanbevolen voor verdere info.

DUS mensen die ECHT race met RC Racetrucks melden graag.

B.V D groet gercik

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Een week of 4 geleden in Amsterdam Noord off road aan het rijden geweest, draai ik het diff in elkaar. Gelijk een aluminium gekocht bij de pit stop in Zevenaar, kost 80 euro en 2 dagen werk. De week erna was mijn jongste aan het rijden op de parking van de Zwarte markt in Beverwijk. Mijn jongste is 6, Rijd hij met 50 km per uur onder mijn personen auto, hij kon er niets aan doe zei hij wand hij remde niet meer. Achteraf, gas servo kapot (daar rem je ook mee). Even een nieuwe halen, 80 euro, ik wou gelijk een goeie...

Het kan dus een hoop geld kosten, maar ja dat mag toch bij een hobby...

Kan soms hard gaan, Harry (pitstop) heeft snelle service en bijna alles op voorraad. Weken\maanden gaat het goed en zo heb je elke week wat.

Sorry, maar voor 900 euro koop jij geen nieuwe hpi 5b, en als je dan een compleet snel blok wil kopen ben je minimaal 400 kwijt..

Voor €2000 schiet je mooi op, draagarmen voor en achter alu, motorsteunen alu, carbon servoplaat, hydraulische remschijven voor en achter, goede servo's, fatsoenlijke zender min. 2.4ghz telt lekker op :stom:

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

bovenste foto: Gele MAN kap is alleen voor demo's, op de achtergrond blauwe Mercedes kap is voor rijden op ons circuit.

middelste foto: Audi kapje, gaaf kapje

onderste foto: 2 x Gs Storm EVO de blauwe rijd ik mee, de witte is onderdelen auto. Die witte gekocht als een doos onderdelen en ondertussen bijna compleet gaat straks met koninginnedag met de demo ook rijden.

Heb nog een Robitronic Mantis met 4.6 motor bloedsnel en gaaf racen met truggy, net weer schoon na 3 liter nitro er door gestookt te hebben met rijden in de manege,

Heb nog een X-Ray M18 pro staan, rijden we wedstrijden mee op een tapijtbaan.

Kyosho Fazer 1:10 voor racen op asfalt staan. Leuk autootje om mee te leren rijden maar gaat mij niet snel genoeg, en gaat dus in de verkoop. Als vervanging heb ik een GS Vision 4WD met 2 bak gekocht, moet nog ff uit elkaar gehaald worden en voorzien worden van nieuwe lagers rondom en in de koppelingsklok.

Van die laatste 4 geen foto's dacht dat ik ze had maar niet dus. Zal eerdaags eens foto's maken.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Zorg in iedergeval als je iets koopt dat er een fatsoenlijke zender bij zit !!!!!! Voor een bigscale toch wel een DX3R of een 4PL. Waarom ?? omdat je met deze 2 zenders het 3e kanaal kan mixen aan je gas/rem servo en kun je dus de voor en achterremmen apart instellen.

Circuits in NL o.a. Groningen, Apeldoorn, Velp, Helmond, Heemstede, Utrecht

RC Bigscale [Just for Fun] Forum • Forumindex

RC-Junkies.com

Auto's en andere voertuigen (graag duidelijke topic-titels!) - Modelbouwforum.nl

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Whaw zeker gaaf ding, ja ik ben gisteren naar krefeld geweest rc car online.de heeft heeel veel staan en mijn keuze is gevallen op een FG 1;5 met 23 cc motor.

wil binnenkort ook eens naar de pitsstop in zevenaar gaan kijken en gelijk de mooie baan in velp gaan bekijken.

baan in helmond is alleen voor electrische rc auto volgens site?

ik woon venlo dus baan in dormagen en oberhausen is redelijk in de buurt.

het word denk ik wel een soort van DTM auto met RTR, sleutelen kun je nog genoeg en vind het leuk om hem zo verder uit te bouwen met aluminium onderdelen.

Ga maar eens wat mensen benaderen van die club in velp voor verdere en betere uitleg want ik ben nieuw met rc auto,s.

maar om veel te oefenen en met wedstrijden mee te doen moet het lukken,iedereen is zo toch begonnen,niet dan!!

groet Gercik.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Zo dan, als ik dit zo lees is het voor mij maar een beetje prutsen.Ik vind het el leuk en het gaat heel hard ja. Het sleutelen er aan vind ik bijna net zo leuk als het rijden.

5 jaar geleden aangestoken door mijn zwagertjes en ja het is leuk, nu druk sleutelen en straks als de buitentempratuur weer stijgt naar een graad of 10 ook weer lekker rijden op zondag. :D

Op het internet is heel veel te vinden over hoe je dingrn moet repareren en of vervangen.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites
Gast fleur

Hebben jullie ook wel contact met de big scale piloten, of is dat weer een wereldje op zich.

Er is via Utube veel over de big scale hobby te vinden.

Mooie spulletjes trouwens.

Groet: Hans.

Deel dit bericht

Link naar bericht
Deel via andere websites

Maak een account aan of meld je aan om een opmerking te plaatsen

Je moet lid zijn om een opmerking achter te kunnen laten

Account aanmaken

Maak een account aan in onze gemeenschap. Het is makkelijk!

Registreer een nieuw account

Aanmelden

Ben je al lid? Meld je hier aan.

Nu aanmelden