[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

koude start problemen Eurocargo


vwc@brio

Recommended Posts

  • Forumlid

Heel toevallig iemand die dit heeft voorgehad en dit herkent? (eurocargo van 2004)

Sinds afgelopen dinsdag is het haast onmogelijk om de wagen gestart te krijgen...na 4x doorstarten oid wil ie pas heel moeizaam aanslaan.

Opvallend: collega van mij met eenzelfde wagen (kenteken scheelt 1 cijfer) heeft dit al veel langer, heeft niets met koud weer te maken, wel met koude start...

Monteur/garage weet niet precies wat het is? Vreemd verhaal.

Er gaat wel een (voorgloei?) lampje branden altijd...in koude tijden wat langer, in de zomer heel kort aan en meteen weer uit.

Kan daar iets versleten in zijn wat er voor zorgt dat ie niet wil aanslaan?

Ik vind het in ieder geval hoogst irritant :D (gelukkig wel goede accu's)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Net wat kalakuski en muphy zeggen. De gloeipluggen.

Heb zelf een vw transporter gehad: netjes voorgloeien maar beroerd starten. gloeipluggen vervangen (meteen allemaal doen!) starprobleem over. Zou een dieselmomneur toch meten weten.....(of is dat zo'n laptopmomteur....)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als een diesel niet gelijk aanslaat niet de sleutel loslaten, gewoon blijven starten. Dus niet een paar seconden, dan stoppen enz.

Dit is mij verteld door verschillende monteurs.

Word de wagen goed onderhouden Frank, Filters altijd vernieuwd?

Misschien toch eens injector cleaner een paar keer gebruiken;).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hmmm maatje van mij heeft ze altijd onderhouden (doet ie niet meer) en is eigenlijk Iveco specialist...zal nog eens een lijntje uitgooien naar hem.

Ik weet ook niet of zo'n ding per cilinder dan een gloeibougie heeft net als bij een personenauto diesel? Hij moet het weten (hoewel hij mij ook vertelde dat er niet zoiets als een technische vraagbaak is voor problemen...moeten zelf het wiel uitvinden bij storingen zeg maar)

Kabels er heen is een goede, ik heb al meerdere draadbreuken bij dit horrormodel gezien :mad:

@Corydon...is altijd goed onderhouden geweest ja.

Afgelopen dinsdag heb ik dat ook gedaan, doorstarten, hij kapt hem zelf af na een x-tal seconden...pas 4e keer wilde ie aan.

Vandaag na een weekend stilstand, sloeg ie wel aan met de 1e poging, maar wel op het moment dat ie bijna weer zelf zou stoppen...tis niet goed.

Ik ga kijken of er een oplossing te vinden valt :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien zakt de diesel terug in de leidingen. Er hoeft maar ergens een luchtlekkage te zitten, iets niet goed aangedraaid of losgelopen. Dat kan trouwens nog wel eens even zoeken zijn voordat zoiets gevonden is.

Grappig die opmerking...mijn collega met dezelfde problemen had eens geprobeerd via het handmatige pompje wat druk op te zetten voor ie ging starten.

Het leek hem dat het daardoor beter ging....

Maar 2 dezelfde auto's met hetzelfde probleem van hetzelfde bouwjaar kan toch niet zo moeilijk zijn om te vinden?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Compressieverlies heeft ook invloed de auto is 8 jaar, laat de compressie 's meten.

Onze eerste 95 had dat ook 's winters slecht aanslaan terwijl de motor goed rondgaat.

Garage deed alleen flutdingetjes (zat nog in onderhoudscontract), toen dat contract afgelopen was

wisten ze wel gelijk dat er nieuwe zuigerveren in moesten:mad:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien zakt de diesel terug in de leidingen. Er hoeft maar ergens een luchtlekkage te zitten, iets niet goed aangedraaid of losgelopen. Dat kan trouwens nog wel eens even zoeken zijn voordat zoiets gevonden is.

Er zit een klep ergens, meestal in t blok, die het leeglopen van de diesel aanvoer lijn voorkomt als de motor uit is gezet. Een soort 1 richtingsklep, weet even de naam niet.

Vaak als er vuil in de tank is, en het dan tot die klep maakt en daar blijft zitten, en als je dan de moror voor langere tijd, bv. s'avonds, uitzet er wat diesel terug gaat naar de tank, en er dus een soort vacuum ontstaat.

Ben helaas geen technicus, maar weet wel hoe het werkt en weet ook precies waar die op mijn vrachtwagen zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Heb hetzelfde probleem met een luxe wagen gehad.

Diesel nagekeken (filters/lucht etc) voorgloeipluggen vervangen, kabels gecontroleerd...

Maar het domme ding wilde maar niet fatsoendelijk starten met temperatuur onder -5.

Maar....... heb er nu een verwarmingselement in de waterleiding ingezet (220V) en nu heb ik dus een verwarmd blok. Starten en rijden....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nou...ik moet het maar opgeven denk ik....auto van mij en collega staan ergens op kmstand tussen de 650.000 -700.000

Die van hem is al bij 300.000 oid ondersteboven gekeerd om dat probleem op te lossen (zo lang bestaat het al)

Het is wel zo dat die van mij in zijn 1e start (nog wel...) uiteindelijk wel aan gaat slaan...bij die van hem zijn er meerdere pogingen nodig voor ie wil.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Compressieverlies heeft ook invloed de auto is 8 jaar, laat de compressie 's meten.

Onze eerste 95 had dat ook 's winters slecht aanslaan terwijl de motor goed rondgaat.

Garage deed alleen flutdingetjes (zat nog in onderhoudscontract), toen dat contract afgelopen was

wisten ze wel gelijk dat er nieuwe zuigerveren in moesten:mad:

Nog even doordenkend...met compressieverlies ga je ook meer olieverbruik krijgen?

Want dat kan ik wel vernemen...hij is wat meer gaan verbruiken....wat zal het zijn...eens in de 3 maand gooi ik er 4 liter bij.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Loezer. :p

Opgeven is voor watjes. :D

Hey ik ben ook maar een zij-instromer en al zeker geen vrachtwagen sleutelaar :D

En watje....mwaaah

Maar even serieus, vanmorgen geen startprobleem gehad? Vorst over en het is weg? Heel apart.

Benieuwd of het nu wegblijft daarmee, zo ja, vraag ik me werkelijk af waar het hem dan in zit, wat kan een klein beetje vorst teweeg brengen?

Maandag had ik het probleem namelijk nog wel.

Morgen ga ik het niet proberen, spontaan een dag vrij :p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik begrijp U.

U bent vrachtwagenbestuurder en geen chauffeur.

Lastig he dat achteruit rijden. :p

De vorst is iets wat tussen je oren zit. Wat was het verleden week? -5c, en nu +5c. 10c verschil. En daar komt het door?

Doen we het anders. Het is +15c, en het word +5c, en geen problemen. Is ook 10c temp verschil......

Ik blijf er nog steeds bij, nieuwe gloeibogie's er in.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Maar even serieus, vanmorgen geen startprobleem gehad? Vorst over en het is weg? Heel apart.

Een Italiaans merk.

De gemiddelde Italiaan loopt onder de +15 met een ijsmuts op, handschoenen aan en een das om. Onder de +5 praat een Italiaan niet meer buiten.....

Als je tenminste weet hoe een Italiaan praat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik begrijp U.

U bent vrachtwagenbestuurder en geen chauffeur.

Lastig he dat achteruit rijden. :p

De vorst is iets wat tussen je oren zit. Wat was het verleden week? -5c, en nu +5c. 10c verschil. En daar komt het door?

Doen we het anders. Het is +15c, en het word +5c, en geen problemen. Is ook 10c temp verschil......

Ik blijf er nog steeds bij, nieuwe gloeibogie's er in.

Gloeien doet ie nu ook, maar veel korter viel me op (controlelampje)

En de nachten waren wel wat kouder hoor, tussen -10 en -15

Zal eens met baas overleggen of hij er wat mee wil doen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een Italiaans merk.

De gemiddelde Italiaan loopt onder de +15 met een ijsmuts op, handschoenen aan en een das om. Onder de +5 praat een Italiaan niet meer buiten.....

Als je tenminste weet hoe een Italiaan praat.

Mja, mijn baas heeft ook meerdere Scania's, maar ook daar zijn er ook meerdere van geweest met startproblemen/garage in geweest...zegt niet al te veel dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

2 keer gloeien hoeft niet, alle geluid uit, starten als je een relais hoort klikken.

Hij blijft doorgloeien als de lamp uitgaat, starten als het voorgloeien stopt(relaisklik) dan gaat al je stroom(amperage) naar de startmotor.

Als je motor tijdens het normale starten makkelijk(snel) rondgaat zullen het toch zuigerveren zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden