[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Max. totaal gewicht.


Gast fleur

Recommended Posts

Vraagje aan de M/V uit het noorden, ontlasten we tevens het Butter draadje.

Heb in het verleden 3 vrachten piepers naar Bralanda gebracht met een afzet container wagen.

Truck mocht volgens kenteken 26 ton wegen, en aanhanger 28 ton. alles binnen de NL geldende voertuig lengte regels.

Afgezien van het feit dat de controle instanties in D. gek waren van met name deze NL combi's werd het vanaf Denemarken ook spannend.

Volgens een Deense coll. mocht ik in daar rond de 48 ton wegen.

Hoe zit het met de totaal gewichten in scandinavie ?

Heb begrepen dat het in Zweden veel te maken heeft met de totale lengte, en de asopstelling van de eerste en de laatste as van een span.

Groet: Hans

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het maakt toch niet uit wat je in scandinavie mag wegen? Je moet door Duitsland en daar mag je maar 40 ton wegen, alle andere toegestane gewichten heb je dan niets aan.En trouwens 26 voor de truck en 28 ton voor de aanh mag in NL ook niet , dan zit je al op 54 ton.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het maakt toch niet uit wat je in scandinavie mag wegen? Je moet door Duitsland en daar mag je maar 40 ton wegen, alle andere toegestane gewichten heb je dan niets aan.En trouwens 26 voor de truck en 28 ton voor de aanh mag in NL ook niet , dan zit je al op 54 ton.

Mss. belangstelling ?

Groet: Hans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Oke, ik bedoelde er alleen maar mee dat je er niets aan hebt net als iemand die laatst beweerde dat hij 43 ton mocht laden.Was een 4 assige truck en een 3 assige aanh en hij hield stug vol dat hij 43 ton mocht laden, toen ik zei dat hij dan de aanh niet aan mocht koppelen herhaalde hij nog maar eens dat hij 43 ton mocht laden! Heb het er maar bij gelaten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Mebo, als de combi op de foto het gereedschap is waar jij mee onderweg bent weet je ook van de hoed en de rand.

Heb het altijd idioot gevonden dat er min. 25 ton geladen moest worden bij een leeg gewicht van 25+ ton ( 2x 47 kuubs cont. ) laad die zooi dan in een auto die er wel geschikt voor is.

Blijft dat het mooi was om eens in Zweden rond te kijken, en heb daar ook hele mooie combi's gezien.

Vandaar de vraag, kan me herinneren dat er toen nogal wat van die grote Renaults rond reden die goed in de smaak vielen omdat de vooras van de trekker helemaal voorop zit.

Groet: Hans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je doet int transport, dus max 40ton.

(Tenzei je transport BINNEN Scandinavie doet.)

Ok, punt is uidelijk.

Hoe zit het met die LZV's bij jullie ? Met name interesse in lengtes en asopstellingen !!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

http://www.vegvesen.no/_attachment/195654/binary/401693 de rose lijst

Voor degene die veel tijd heeft....

Ik heb mij zelf eigenlijk nooit druk gemaakt om het totaal gewicht, daar ik met een 3 assige truck had en een 3 asser d'r achter. Dat was dus 7,5 ton op de vooras en 11,5 + 7,5 achter. Toen ik met mijn eigen tautliner reed was deze goedgekeurd voor koplasten tot 15 ton.

Zolang je met een "normale" combi zorgt dat je aslasten in orde zijn, kan je in principe weinig gebeuren.

En daar gaat het dus vaak mis met de "echte chauffeurs". Die komen met een weegcontrole op bv Svinesund in de problemen doordat de kop te zwaar is, als gevolg van te weinig wielen onder de schotel....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Heb het eens globaal bekeken en ga eens aan de studie.

Kijken of er nog iets van de taal is blijven hangen (4 jaar marine en eigenlijk alleen maar in scandinavie geweest)

Heren bedankt voor de reacties !

Groet: Hans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden