[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Wat waren jullie grootste fouten toen je net begon (en eerlijk he ><)


Kai

Vraag

  • Forumlid

Rij nu sinds een aantal weken op een 10 kuub betonmixer wat wel fijn is dat deze meedraaiende assen heeft maar ik merk toch wel dat ik soms echt van die beginnersfouten maak haha.

Omdat mijn locaties echt overal kan zijn kom ik veel nieuwe situaties tegen waar steeds weer op een andere manier moet worden ingestuurd, mijn grootste fout tot nu toe was toen ik op een eenbaansweg,midden in de drukte van de stad met fietspad ernaast en van die reclame borden, het bouwterrein bijna direct na het hek paralel aan de weg achteruit moest insteken, heb daar zeker 10 min over gedaan hahaha me collega die over paar maanden met de vut gaat deed het welgeteld onder de 2 min.

Moet nog behoorlijk oefenen:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Met een gangetje van 50 in een daf 105 XF en koeltrailer aankomen rijden bij stoplichten waar

1 rijbaan overgaat in 2 voor rechtsaf 1 voor rechtdoor, en autos een file vormen voor

enkel de rechtertwee banen, en dan een gaatje zien waar je maaakkelijk doorpast

om vervolgens in je spiegel te zien dat het geen ene centimeter scheelde of je had die auto

volop achterop geraakt. Automobilst moet zich doodgeschrokken zijn want hij gastte daarna

meteen ff een stuk meer naar rechts..

Goeie les geweest.. schaamde me dood dat ik die mijn waarschijnlijk bijna een hartaanval had bezorgd

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Ooit de aanhanger vergeten...

Had de aanhanger + vrachtwagen leeggemaakt op plaats 1

Plaats 2 moest ik enkel 9 stuks laden dus liet ik de aanhanger staan op plaats 1... zou die na het laden op plaats 2 wel even komen aanpikken.

Na plaats 2 recht naar de loods...

toen ik de volgende ochtend begon met werken merkte ik het pas op.

Dus eerst naar de boer om de aanhanger aan te pikken vooraleer ik kon beginnen. De baas was nogal boos, maar na een weekje kon die er toch wat mee lachen...

De boer zelf vond het gelukkig niet erg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wegrijden zonder de schotel te controleren.Resultaat,trailer met boorpijpen die nog maar net op mijn chassis bleef hangen. Gelukkig was een bestuurder van een zware heftruck zo vriendelijk de boel even wat te lichten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Een bijna lege slang met nog een beetje palmolie erin in mn slangkoker schuiven en gaan laden voor de volgende klant. De volgende dag de dop van de slang afschroeven en tot de ontdekking komen dat de eerste 30 cm slang verstopt zit met gestolde palmolie. tegenwoordig dus altijd die slang goed leeg laten lopen in een emmer van de klant alvorens weg te rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

In de tweede week dat ik chauffeur was en alleen nog maar opleggers deed omkoppelen tijdens het afkoppelen een kort praatje aan het maken met een collega. De opstap naar de slangen zat links, vergrendeling en bediening poten rechts. Dus eerst vergrendeling losgemaakt en poten uitgedraaid, toen een collega kwam kennismaken. Je raad het al: ingestapt, 3 meter vooruit gereden tot dat een collega flink op de claxon drukte. Slangen waren gelukkig nog niet kapot, maar de schrik zat er goed in. Sindsdien heb ik mezelf aangeleerd om ALTIJD tijdens het aan-/afkoppelen eerst alle handelingen af te maken...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Net 2 weken als chauffeur aan de slag en op 3 verschillende auto's rijden.

Scania, Daf en Volvo.

ik was al een paar keer weg geweest met de volvo en het stuur stond eigenlijk die paar keren perfect.

ik op een morgen weer de Volvo mee staat het stuur standje recht omhoog.

Ik in het donker voelen aan de stuurkolom.......helemaal niks, geen knopje niks!

de daf heeft m in het midden aan de voorkant, de scania links aan de zijkant ik dacht dat ik gek werd!

Waar zit dat ##### ding!!!

Na een tijdje maar even een collega gebeld :-D

Zit dus een pedaaltje aan de linkerkant die je met je voet kunt indrukken :slap:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dit vermakelijke topic had ik nog nooit gezien :cool:  Kan ook wel een kleine bijdrage leveren:

Bij de werkgever waar ik heel lang gewerkt heb, stond 's ochtends een rijtje RTR koeltrailers beladen naast elkaar. Mijn trailer gevonden, trekker eronder, aangekoppeld en bij het aanbrengen van de achterlichtkappen, valt me op dat het trailernummer achterop de trailer niet klopte. Op de trailer ernaast stond wel het goede nummer... :rolleyes:

Ook ik heb na het aankoppelen van een huiftrailer al eens een plens water in de cabine gehad, omdat het dakluik open stond in de zomer...

 

Bij een vorige werkgever veel rangeerder/belader gewerkt:. Bij het rangeren van dok naar dok bleef de laadklep open en ging de gewoon luchtvering omhoog. In de eerste week meteen beide achterlichtkappen van een bakwagen vermoord: Als de beide Renault's ook maar een tikkie boven de neutrale stand stonden, ging de bak al over de stootrubbers van het dok heen. Ik was dus niet de eerste die dit overkwam...

Overigens werden de auto's 's avonds eerst met diepvries geladen, dan met de deuren dicht weggezet en later aan een ander dok met vers beladen. En daarbij heb ik ook wel eens een auto met deuren dicht aan het dok gezet. Kleinigheidje hou je toch :p

 

 

bewerkt door Leeuw
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Vermakelijk inderdaad, en sommige dingen zijn ook heel herkenbaar. Ik herinner me twee dingen.

 

1. Het stuur van de MAN, te verzetten met een voetknop naast de stoel. En dat wist ik dus niet.

2. Een Volvo met zo'n brake knop. Heeft toch een minuut of 5 geduurd voor ik het voertuig van z'n plek af kreeg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Weliswaar niet uit mijn begintijd, maar blunders zijn het zeker:

 

- Bij een klant erachter komen dat je even om moet rijden. Je trekt op, gaat rechstaf en denkt nog:"Wat trekt dat ineens zwaar!!" Vervolgens een keihard knal en de stukken beton vliegen je om de oren. Oeps, even vergeten dat zo'n starre twee-asser behoorlijk binnen door komt en ook niet in de spiegel gekeken. :zegtniets: Een betonnen paal finaal aan gort gereden en de fietsenvanger en het spatbord van een oplegger van nog geen half jaar compleet naar de kloten. Een paar maand later kwam er nog een toegift doordat de monteur opmerkte dat die trailer niet meer recht achter de auto's liep.

 

- Auto wassen in de wasstraat. Stap na het wassen de auto weer en zie ineens dat mijn dashboard nat is. Ik kijk naar boven. Oh ja, het dakluik stond nog open. Maar goed dat die wasstraten zo zuinig met water zijn.

 

- Niet even checken of je auto bij het aankoppelen hoog genoeg staat. Dat resulteerde in een hoop gekraak en dus een kapotte spoiler.

 

 

Soms heb ik het gevoel dat ik het verkeerde beroep gekozen heb. :(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Bij het naar achteren brengen van mijn haakarm met de container handling unit (zie mijn foto's in topic 'militair transport', en dan de scania foto's) kwam ik er achter dat er een bout mistte in de haak, waardoor die dus om knikte met de chu en al. Resultaat: een kromme chu, en alles wat daar onder lag, zoals spatborden en brandblussers (gelukkig niet de cilinders).

 

Of van een enkelassige aanhanger (zelfde soort als die van een pkw, maar dan een slag groter) vergeten het wieltje er uit te draaien. Resultaat: aan hanger die eerst door een heftruck omhoog moest worden getild, voordat hij weer kon worden aangekoppeld.

 

Op het laatste moment uit de bus gehaald, we zouden op oefening gaan. Chauffeur van een Daf ya 4442 werd ziek, dus ik werd gelijk aangewezen als vervanger. 'We moeten NU weg!'  Kreeg ik te horen van de collone  commandant.  Ik dus dat ding aanslingeren, en in collone wegrijden. Bij de poort kwam ik er achter dat de diesel bijna op was, en in alle haast had ik mijn mobieltje in de bus gelaten. Geen mogelijkheide om de commandant te waarschuwen, maar had het gered tot aan de eerste pauze. Tanken? 'Nee, je hevelt het maar over met een slangetje van een collega zijn wagen, het is namelijk je eigen schuld!'

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Administrators

Tsja, stropakjes laden op de voorwagen (met zo'n rek over de cabine) en er dan geladen achterkomen dat het dakluik nog openstond.....

Een monteur 's nachts zijn nest uitbellen omdat de scania (112) niet wilde starten..... Zat die stomme trekknop in de uit stand.....

Na weken met een city trailer MET eigen accu, een andere trailer erachter en niet willen snappen dat die klotre klep echt niet opengaat zonder die stroomleiding....

 

 

 

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
4 uur geleden zei Murphy:

..... Zat die stomme trekknop in de uit stand.....

 

 

 

Weet je wat ook behoorlijk lullig is?

In de winter( in de pre historie,toen er nog geen standkachels waren) stoppen om te gaan slapen en het handgas op 1200 toeren zetten,de stoppknop nog uitgetrokken om s'morgens de motor even onbelast te  laten rondgaan voor de olie.

En dan erachter komen dat die rotknop vastgevroren zit,zodat je in de vrieskou je nest uit moet om de cabine te kantelen en de kabel los te schroeven.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
5 uur geleden zei Grunneger:

Op het laatste moment uit de bus gehaald, we zouden op oefening gaan. Chauffeur van een Daf ya 4442 werd ziek, dus ik werd gelijk aangewezen als vervanger. 'We moeten NU weg!'  Kreeg ik te horen van de collone  commandant.  Ik dus dat ding aanslingeren, en in collone wegrijden. Bij de poort kwam ik er achter dat de diesel bijna op was, en in alle haast had ik mijn mobieltje in de bus gelaten. Geen mogelijkheide om de commandant te waarschuwen, maar had het gered tot aan de eerste pauze. Tanken? 'Nee, je hevelt het maar over met een slangetje van een collega zijn wagen, het is namelijk je eigen schuld!'

Dat is zo herkenbaar als Defensie. Dat stomme gelul van commandanten. Als het fout gaat ligt het aan alles en iedereen, behalve aan henzelf. Maar zodra er medailles te verdienen zijn staan ze vooraan om hem op de borst gespeld te krijgen.

 

Commandanten die dit soort opmerkingen maken zijn incapabel voor die functie. En helaas lopen er bij Defensie wat teveel van dat soort incapabele (onder)officieren rond.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Klopt. Van die lui die, zodra ze van functie af kunnen, het ook gelijk doen, het liefst een rang hoger. En vervolgens hoor je nooit meer iets van ze, en kennen ze je niet meer als je ze tegen komt.

 

Maar er zitten ook zeker goeden tussen. Had ooit een kap (cc), die mijn voornaam èn de voornaam van mijn oudste zoon nog kende, en dat terwijl hij al 2 jaar weg was toen! Was trouwens een ex-kct'er, kan ook daar aan liggen.:ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Eerste keer met een dieplader op pad om een kraan van ons op te halen.

 

Na wat geslinger in het donker door het dorp en druk verkeer, rechtsaf de straat in gereden. Was wat krapjes, maar het ging. Dacht ik........

 

Bij de kraan aan gekomen bleek dat alle spanners, kettingen en borden nog op het laatste kruispunt lagen. Inclusief fietsenvanger en bij behorende kist.

 

Bleek dat ik een paar van die fijne vierkante kunststoffen paaltjes in de binnenbocht over het hoofd had gezien.:stom:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Grote fout zal ik het niet noemen.
Bij me vorige werkgever reed ik altijd met luchtgeveerde trailers waar ze de geladen afgekoppelde trailers altijd de de vering in de laagste stand zetten.
Dus ik heb een trailer aangekoppeld en loop een rondje om de trailer om te kijken waar ik de luchtvering weer in z'n rijstand kan zetten,niks kunnen vinden dus nog maar een rondje lopen en zoeken, na 5 rondjes maar naar de werkplaats gelopen en gevraagd waar de knop zat.........
Zat er niet bleek nog een bladgeveerde trailer te zijn
Gr johan

Verstuurd vanaf mijn SM-G901F met Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

in het begin van de digitale kaart er na een uur achter komen dat je hem in de sleuf van chauffeur 2 gestopt hebt :stom:

bewerkt door Gast
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
in het begin van de digitale kaart er na een uur achter komen dat je hem in de sleuf van chauffeur 2 gestopt hebt :stom:



Dat je op vrijdag de vraag krijgt van de wagenindeler (rutger?) of ik al digipas had. Zeg die haal ik morgen op. Oke zegt ie.

Pak maandag mijn papieren en had een nieuwe huurauto. Een van eerste digi auto's bij de firma. Had net 2 week ervoor me bakwagen moeten inleveren ivm klasse 1 seizoen.

Maar daar sta je dan. Nieuwe auto, digipas en niemand!! weet hoe het werkt. Maar na poosje prutsen deed de pas het.

Voordeel dag 3 met dat ding aan de kant gezet voor controle. Motormuis wil schijf van nu. Zeg heb digi, hoe werkt dat ?? Dus print wat uit en hij kijkt, ja ja het zal. Goeie rit hahaha.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
10 uur geleden zei Pierre:

Pfff....zoveel gebeurd in een paar jaar tijd. Het spreekwoord  "door schade en schande word men wijs" is hier wel van toepassing denk ik. Precies zoals bij de meesten onder ons.
Kan eigenlijk ook niet anders als je van niks opeens in het diepe gegooid word, dat is atijd vragen om ellende....

Gelukkig was er "in mijn tijd"nog geen You Tube :D en ook geen filmjes zoals "De Waberertjes"LOL

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden