[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

betaling tolwegen in Noorwegen gaan veranderen


Murphy

Recommended Posts

  • Administrators

Obligatorisk bompengebrikke · Avisen Agder - lokalavis for Flekkefjord, Kvinesdal, Sirdal, Lund og Sokndal

Hoewel het idee niet nieuw is, beginnen er steeds meer stemmen op te gaan dat ALLE zware BUITENLANDSE voertuigen een tolkastje moeten gaan kopen om gebruik te kunnen/mogen maken van de noorse tolwegen.

Na vele jaren strijd en onderzoeken zijn ze er toch achter dat er een hele grote groep buitenlanders gewoon doorrijden en niet betalen. De binnenlandse wagens zijn niet dat kastje verplicht omdat die op kenteken mogen betalen....

Ook Zweedse, Deense en Finse wagens hebben geen vrij spel, de informatie wordt in Scandinavie onderling doorgegeven, in tegenstelling tot bv NL voertuigen. Daar wordt nog geen werk van gemaakt.

Wanneer een en ander gaat gebeuren staat nog niet vast.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hoe werkt dat op kenteken betalen dan precies? Ik heb het nooit nagevraagd, maar bij me vorige baas reed ik in opdracht van een Noor. Vrijwel altijd met een Noorse trailer, en daar op kantoor kreeg ik altijd te horen dat ik gewoon door de poortjes heen kon rijden! Heb er verder ook nooit wat over gehoord maar ben wel nieuwsgierig!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Voor zover ik weet wordt je bij de tolhokjes van voren gefotografeert. Dat kenteken wordt in het via het kentekenbestand naar de eigenaar herleid en we krijgen de factuur thuis. Wanneer je zo'n kastje hebt wordt dat ter plekke geregistreerd naar eigenaar en een klein beetje korting...

Voorlopig heeft Noorwegen nog geen overeenkomst met het NL RDW.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Je zit in Noorwegen op gem. 30 tot 45 kr per tolpoort. Er zijn uitschieters naar boven en naar beneden.

De bruggen en tunnels zitten meestal ruim daarboven...

Rond Bergen betaal je zo'n 30 per tolpoort

Oslo, Trondheim Stavanger en Kristiansand dacht ik ook...

Bij Holmestrand E18 waren ze 4 jaar geleden al duurder.

Denk dat de Maut en de Franse tol ruimschoots erboven zitten....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Je zit in Noorwegen op gem. 30 tot 45 kr per tolpoort. Er zijn uitschieters naar boven en naar beneden.

De bruggen en tunnels zitten meestal ruim daarboven...

Rond Bergen betaal je zo'n 30 per tolpoort

Oslo, Trondheim Stavanger en Kristiansand dacht ik ook...

Bij Holmestrand E18 waren ze 4 jaar geleden al duurder.

Denk dat de Maut en de Franse tol ruimschoots erboven zitten....

Klopt, zit zo rond de 0,40 afhankelijk (D) van de euro code op het voertuig.

Dank voor de uitleg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Forumlid
Wij hebben keurig zo'n kastje met 3 zuignapjes achter de voorruit, werkt voor de brug in Denemarken en voor die tussen Denemarken en Zweden. En netjes tol betalen ermee in Noorwegen!

Goed hè?

En dat kastje is in Denemarken te krijgen of hoe gaat dat in zijn werk?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hahaha kijk, ja het wordt wel voller met die kastjes aan de ruit. Ik vondt de vignetten leuker. Maar misschien een domme vraag, ik heb van de zaak een multi service creditcard. Een pas voor tol e.d., kan ik daarmee terrecht bij de tolstations in Noorwegen? Ik heb trouwens liever een kastje erbij op de ruit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hahaha kijk, ja het wordt wel voller met die kastjes aan de ruit. Ik vondt de vignetten leuker. Maar misschien een domme vraag, ik heb van de zaak een multi service creditcard. Een pas voor tol e.d., kan ik daarmee terrecht bij de tolstations in Noorwegen? Ik heb trouwens liever een kastje erbij op de ruit.

Weet ik niet Nick, er zal wel een Noorwegen deskundige op reageren.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Inderdaad Herman daar heb je gelijk in. Ga het wel beleven, was me even aan het orienteren, want ga graag goed voorbereid op reis. Heb nog een dagje thuis om het uit te vogelen.

Trouwens die voorruiten die ze bij jullie hebben zijn wel de beste haha. Die mag ik wel:ok:.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

De tollpass is Noors, en werk ook voor de brug tussen DK, en S.

Zweden en Denemarken kennen verder geen tol.(Eurovignet ok.)

Het kan trouwens ook zonder kastje. Dan moet je je eigen aanmelden, en dan komt de rekening via E-mail.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Kleine aanvulling.

Hij werkt ook voor de andere brug in DK. De Storbelt.

Weet het niet zeker, maar volgens mij kan je het pondje Rodby-Puttgarden vv er ook mee betalen.

Maar dat weet ik niet zeker.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast johannes70
Kleine aanvulling.

Hij werkt ook voor de andere brug in DK. De Storbelt.

Weet het niet zeker, maar volgens mij kan je het pondje Rodby-Puttgarden vv er ook mee betalen.

Maar dat weet ik niet zeker.

Dat denk ik niet, alhoewel ik het ook niet helemaal zeker weet, maar dan zul je je kastje mee naar binnen moeten nemen.

Voor de storebelt en de de brug Malmo werkt hij perfect.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 months later...
  • Forumlid

wij hebben voor noorwegen zweden en denemarken een brobizz / easygo box aan boord van shell ziet er uit als de dartfort tag voor uk is geschikt voor alle noorse tolwegen oresundbrug greatbeldbrug in denemarken svinesundbrug in zweden speciale koringen van 49% op de oresundbrug voor trucks tussen 9-20 meter 55 euro ipv 107,20

10%op se svinesundbrug

10% op de tolwegen in noorwegen

5% op de great bel brug

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden