[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

betaling tolwegen in Noorwegen gaan veranderen


Murphy

Recommended Posts

  • 8 months later...
  • Forumlid

Afgelopen jaar, weet niet meer, denk in augustus, was ik naar Trondheim geweest. Had een tolkastje maar dat deed het niet bleek tijdens die rit. Geen piepje, ook het licht bij tolpoortjes ging niet op groen. Ben toen naar Trondheim gereden en daarna naar het oosten eruit, kom je bij zo'n ski-oord. Ara of zo heet dat. Dus niets betaald aan tol.

Vorige week lagen er 2 dikke brieven bij de post. Naheffingen. Alles bij elkaar was het 140 euro.

Had het er met Willem over gehad, die dacht dat er toch geen boete op zat, want die 140 euro was nog aan de goedkope kant voor dit traject.

Ik kom niet vaak in Noorwegen. 3-4x per jaar hooguit. Nu was er vandeweek weer een klusje, ritje naar Bergen. Geladen, en de tolkastenboer gebeld of ze nog zo'n kastje op voorraad hadden. Hadden ze niet. Ze sturen er eentje op als ze hem hebben, maar dan ben ik denk ik al weer terug ;-).

Willem zei dat ik 1e Esso na Svinesund een soort prepaid tolkastje kon gaan halen. Dat ga ik dan maar doen. Voor de volgende rit hoop ik een postpaid kastje te hebben.

Die van PL, A en CZ kun je testen of ze het doen, maar dat van Noorwegen was net zo iets als dat van Frankrijk, gewoon een kastje, maar zonder lampje of zo om te testen.

Maar, de tijd van gewoon doorrijden en nooit hoeven te betalen is dus voorbij in Noorwegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je kan een kastje uithalen aan de eerste afrit na de grens, aan het tankstation.

Maar niet in het tankstation maar wel in het kantoortje ertegenover, ik dacht dat het de toeristische dienst is/was. Maar je kan wel navragen waar je juist moet zijn.

Alleen is die slechts op "kantooruren" open en redelijk vroeg al dicht.

Je kan iets verder in Sarpsborg ook terecht op een Esso station dat langer open is. (ligt vlakbij de St. Halvards vei)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Hoewel ik het nog niet schriftelijk van de tolboeren heb mogen lezen, is het gratis rijden voorbij.

Mijn broer is in het najaar hier geweest en heeft vorige maand een mooie dikke brief gehad met alle tolpasseringen erop en een prijsje rechts onder!

Dus voor diegene die wel eens in Noorwegen komen, is het ff makkelijker om een tolkastje op te halen bij een tankstation.

Ook met buitenlands kenteken mogelijk!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Administrators

Vanaf 1 jan 2015 zijn ALLE vrachtwagens die in Noorwegen komen verplicht om een tolkastje te hebben.

De douane is in principe belast met de controle hierop.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/sd/pressesenter/pressemeldinger/2014/Fra-1-januar-2015-Obligatorisk-bompengebrikke-for-tunge-kjoretoy.html?id=771159

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vanaf 1 jan 2015 zijn ALLE vrachtwagens die in Noorwegen komen verplicht om een tolkastje te hebben.

De douane is in principe belast met de controle hierop.

http://www.regjeringen.no/nb/dep/sd/pressesenter/pressemeldinger/2014/Fra-1-januar-2015-Obligatorisk-bompengebrikke-for-tunge-kjoretoy.html?id=771159

Kat in het bakkie dan.Chauffeur gaat papieren maken en ondertussen loopt de buitenlucht douanier over de parking om te controleren of je al een kastje hebt

Grt. Weske

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
  • Administrators

Op Svinesund staat een portacabin met een vriendelijke m'neer die dolgraag de kastjes verkoopt....

http://www.klikk.no/tungt/transportmagasinet/article1497284.ece

De procedure om als buitenlandse chauffeur een kastje te kopen is simpel.....

(en de brave borst spreekt desgewenst ook wel engels :ja: )

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Rigoreuse oplossing dus !

 

Is het ook niet 'hun' eigen schuld Eddy ?

Ben in de vakantie ook zo'n  shell station met bordje bij Dalen binnen gelopen om voor een week de tol te betalen.

"komt per post binnen op kenteken" sprak de dame.

 

Moet nu nog binnen komen  :confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Rigoreuse oplossing dus !

Is het ook niet 'hun' eigen schuld Eddy ?

Ben in de vakantie ook zo'n shell station met bordje bij Dalen binnen gelopen om voor een week de tol te betalen.

"komt per post binnen op kenteken" sprak de dame.

Moet nu nog binnen komen :confused:

Komt echt wel hoor Fleur. Bij mij (de zaak dus) pas na 5 maanden. Gewoon keurig netjes de juiste trajecten en geen strafheffing oid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden