[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Nog ns over de NAVi


Gast

Recommended Posts

Hello jongens, ik heb zonet de navigon 70 premium ontvangen caravan en truck. Heb hem uitgetest maar ziet toch dingetjes qua hoogte over t hoofd en zegt hier verder niks over! Had vroegah n normale dondom dus kheb geen ervaring met vrachtwaggel navigatie. Wat is hier nu precies de bedoeling van dat ie doet? Soms rijd ie iets om indeed maar rijs je door compleet verboden tunnels of wegen die je zelf dus neemt om dat ding uit te testen dan raakt ie in de war maar zegt ie dus niks. Heb en ook al betrapt op een route waar t afgesloten is plus tunneltje 3.50 hoog wou ie gewoon doorheen!? Kan iemand mij dit uitleggen AUB het is n hoop geld en het is waars. Wel mijn schuld omdat ik hem gek maak maar toch?????

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

reclames moet je niet geloven, geen een navi is zaligmakend, garmin is eigenaar van navigon, ze gebruiken volgens de duitse navigatiefora hetzelfde kaartmateriaal.

als je niet tevereden bent, dan retourneer je het apparaat toch, volgens mij is de specifieke naviapparatuur voor vrachtwagen er wel maar kost ong. 750 eurotjes, de rest moet je zien als een redelijk alternatief (volgens mij)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Alle merken die navteq kaarten gebruiken gaan heel vaak de mist in met viaduct hoogtes. Dat heb ik al vaker geschreven. Ook de zogenaamd beste garmin gaat daar vaak de fout in. Mijn ervaring is na heel veel merken getest te hebben dat Tomtom met de teleatlas kaarten het minst fouten maakt. Maar zelfs die zit er soms naast. Ligt niet aan de verschillende merken maar aan de kaartleveranciers.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Alle merken die navteq kaarten gebruiken gaan heel vaak de mist in met viaduct hoogtes. Dat heb ik al vaker geschreven. Ook de zogenaamd beste garmin gaat daar vaak de fout in. Mijn ervaring is na heel veel merken getest te hebben dat Tomtom met de teleatlas kaarten het minst fouten maakt. Maar zelfs die zit er soms naast. Ligt niet aan de verschillende merken maar aan de kaartleveranciers.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Vreemd Corne. Volgens mij gebruikt de Snooper Truckmate Navteq materiaal en hij werkt nagenoeg foutloos. Wel leuk hoor dat jij als moderator op t TT forum je eigen merk zit te promoten, maar ga 1st zelf eens een maandje met n Snooper op pad en trek dan je eigen conclusie.

Ps, ik heb totaal geen belang in wat voor merk dan ook hoor.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als je alles wat ik geschreven heb gevolgd hebt weet je dat ik zelfs een snooper getest heb. En ja, TT is mijn favoriete merk maar ik zal de laatste zijn die evt fouten niet zo toegeven. Ik blijf erbijdat teleatlas net even betere truck data heeft dan navteq. Daar staat tegenover dat navteq weer veel beter is met ind terreinen.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 month later...
Daar staat tegenover dat navteq weer veel beter is met ind terreinen.

Wat bedoel je daar precies mee?

Ik ben mijn oude tomtom weer gaan gebruiken omdat de navigatie met Navteq (jammer genoeg) te vaak de fout ingaat.

Meestal kom ik wel in de goede straat (vaak ook niet) maar dan niet bij het goede nummer.

Ik moet zeggen dat de Tomtom hiermee bijna nooit de fout ingaat, gelukkig maar want ik kan niet teveel tijd verspillen aan het keren en zoeken etc.

Het Navteq-apparaatje draait trouwens op win CE, zou ik daarop zelf iets kunnen installeren met een Tele-atlas kaart?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Wat bedoel je daar precies mee?

Ik ben mijn oude tomtom weer gaan gebruiken omdat de navigatie met Navteq (jammer genoeg) te vaak de fout ingaat.

Meestal kom ik wel in de goede straat (vaak ook niet) maar dan niet bij het goede nummer.

Ik moet zeggen dat de Tomtom hiermee bijna nooit de fout ingaat, gelukkig maar want ik kan niet teveel tijd verspillen aan het keren en zoeken etc.

Het Navteq-apparaatje draait trouwens op win CE, zou ik daarop zelf iets kunnen installeren met een Tele-atlas kaart?

Ik bedoel daarmee dat je bv op een navigon die Navteq kaarten heeft ook op namen van ind terreinen kunt zoeken. Dat heeft TT een heel stuk minder.

Als je dat ding kunt unlocken zou het zelfs mogelijk kunnen zijn om er TomTom op te zetten. Maar ik weet niet wat voor device je hebt.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden