[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

alcohol controle


engelandvaarder

Recommended Posts

  • Forumlid
Dus jouw redenatie volgend mag je gewoon met een tom-tom met radarverklikker rondrijden in La France?

Is immers ook geen europese regelgeving

Nee, fout, want om dat achterwege te laten is GEEN investering nodig. Dus daar zul je je aan moeten houden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dat is maar gedeeltelijk waar.

Indien er een internationale rit plaats vindt, dan zou het kunnen, gezien het feit dat het transport conform adr wetgeving plaats vindt.

Gaat het echter om vervoer binnen NL, dan is de VLG wetgeving van toepassing, en gaat jouw vlieger niet op.

Zelfs als deze Franse chauffeur met zijn Franse voertuig een Nederlandse rit doet gaat de vlieger op.

Maar duidelijk is het dat ik hier doel op een Fransman die vanuit Frankrijk hier komt om te laden/lossen en weer terug gaat.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

1: De wetgeving

2: De domheid

3: De praktijk.

4: De milieuramp!!

5: De pettenplicht.

1: De wetgeving.

Al enige tijd tracht de media ons iets wijs te maken en op te dringen hetgeen bij nader inzien onzin -en mijns inziens- grote kolder is. Je zou haast denken dat alle mediaorganen aandelen hebben bij de fabrikanten van blaaspijpen en thans geniepig in hun vuistje lachen.

Het is werkelijk en "hipe" aan het worden, en nagenoeg iedereen holt elkaar maar zonder nadenken achterna: op naar de blaaspijpwinkel en het is werkelijk komisch om te zien dat iedereen, sorry, nagenoeg iedereen, nog even naar de blaaspijpwinkel rent!

Belachelijk gewoon!

Het gaat om een wet in een Europese lidstaat, afzonderlijk en alleen voor dat land gemaakt, een wet die voorschrijft dat een automobilist twee testen met Frans (!!!!) keurmerk bij zich moet hebben, dit, om het alcoholpercentage in het lichaam van de chauffeur vast te kunnen stellen.

Voila, een Franse nationale wet waar dus een investering voor nodig is en direct, danwel indirect, het voertuig betreft, en hier gaat het om.

Binnen Europa is immers, reeds lang geleden, afgesproken (binnen héél Europa zelfs!) dat een voertuig, goedgekeurd in Nederland, die keuring voor HEEL Europa geldt (Verdrag van Wenen, 1964!!, en enkele uitzonderingen daargelaten).

Daarnaast is er binnen de Europese unie afgesproken dat een inwoner van een ene lidstaat bij bezoek aan een andere lidstaat zich aan de wetgeving van de bezochte lidstaat moet houden mits... HIJ DAAR GEEN INVESTERING voor hoeft te doen.

Welnu, gezien deze afspraken is het duidelijk dat deze blaaspijpwet alleen en louter voor Fransen geldt, want het aanschaffen van pijpjes vergt, weliswaar een kleine, investering! Niet voor niet-inwoners van het Franse deel vanm de Unie, dus.

2: De domheid

Hoe dom is het die dingen nu reeds aan te schaffen. En al is het louter lariekoek, bekend gemaakt is namelijk dat er pas vanaf het najaar wordt bekeurd en aangezien de pijpjes een beperkte houdbaarheidsdatum hebben moet je ze zeker niet NU aanschaffen en indien je de desinformatie van de media meer dan dit verhaal gelooft, doe het dán vanaf volgend jaar. Immers dan blijven ze langer goed. Bovendien kunt u er van uit gaan dat u NU de hoofdprijs betaald!!

Dus de aanschaffers van nu: domdomdom, driewerf dom!

3: De Praktijk.

Ik kom al vanaf 1958 in Frankrijk en al die jaren is mij nooit, NOOIT een blaastest afgenomen. Toegegeven: de eerste twintig jaar zoop de gendarmerie er zelf lustig op los en men verweet je nagenoeg dat je niet met minstens drie glazen wijn achter het stuur kroop, maar desalniettemin: daarna reed ik hier duizenden keren rond, soms bijna wekelijks, maar een blaastest: ho maar.

Zelfs als ik met mijn truck slingerend over de weg reed: blaastest: ho maar, nooit is het mij gelukt die door een Franse gendarme te laten afnemen. En dan: u schaft ze aan, dit jaar, volgend jaar, voor de vakantie, met beperkte houdbaarheid. Bij thuiskomst verdwijnen ze in één of andere lade. En dan, het jaar er op. Miep pakt de koffers, Karel roept: Mien, vergeet je de pepkes niet? Oh, ja, waar zijn die, ach toe maar, we kopen wel weer nieuwe, zo gaat dat in de praktijk.

Bekeuring voor het niet bij je hebben van die onzin, ELF euro! Praktijk: geen enkele gendarme voelt er veel voor deze administratieve handeling te verrichten, nog meer praktijk: de boete zal alleen uitgeschreven worden aan diegenen die ook werkelijk teveel op hebben, maar dan zal naast die elf euro er wel het één en ander bij komen. Alles daargelaten: men laat zich bangmaken voor een controle die nagenoeg NOOIT plaatsvindt en waar een boete van elf euro op staat die bovendien ook nog succesvol kan worden aangevochten als u niet in Frankrijk woont!!

4: De milieuramp.

Dat die hele desinformatiecampagne,waar onder andere ook de ANWB lustig aan mee doet, ook ernstige schade toe brengt aan ons (en Frans) milieu, hoeft, denk ik, geen nadere toelichting. 99,9 procent zal op den duur ongebruikt bij het vullis belanden, dus naast je reinste kapitaalvernietiging dus ook een schandalige millieubelasting waarvoor we ons diep zouden moeten schamen!

Kortom, mensen, laat je niet gek maken, en diegene die zich al gek hebben laten maken, ontwaak uit uw massamediahypnose!

5: De pettenplicht.

Oh, ja, ik ben in La Douche France en hoorde daarnet, tijdens dit schrijven, op de Franse radio dat, vanaf 1 augustus 2012, het VERPLICHT is in Frankrijk tussen negen en tien uur in de morgen op openbare ruimten en op straat de BLAUWE "chapeau p'tit Basque" te dragen, in het Nederlands de "Alpinopet" geheten.

Dus kom op, snel, haast u, nu allemaal meteen naar de pettenboer!!

Ehhh. U gelooft mij niet??

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daarnaast is er binnen de Europese unie afgesproken dat een inwoner van een ene lidstaat bij bezoek aan een andere lidstaat zich aan de wetgeving van de bezochte lidstaat moet houden mits... HIJ DAAR GEEN INVESTERING voor hoeft te doen.

Toch moet u daar dan wellicht met iets meer onderbouwing (een verwijzing naar de betreffende wetgeving) op in gaan hier.

Want hoe ziet u dat dan met bijvoorbeeld de investering in sneeuwkettingen voor bepaalde landen. Of de verplichting om een reservebril mee te hebben wanneer men brildragend is? Het veiligheidshesje, de gevarendriehoek bij pech en de verbandtrommel zijn overigens inmiddels vrijwel gemeengoed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Toch moet u daar dan wellicht met iets meer onderbouwing (een verwijzing naar de betreffende wetgeving) op in gaan hier.

Want hoe ziet u dat dan met bijvoorbeeld de investering in sneeuwkettingen voor bepaalde landen. Of de verplichting om een reservebril mee te hebben wanneer men brildragend is? Het veiligheidshesje, de gevarendriehoek bij pech en de verbandtrommel zijn overigens inmiddels vrijwel gemeengoed.

Het geval van sneeuwkettingen is weer even ander. Inwoners van Frankrijk en Nederland hoeven -op zich- geen kettingen te hebben, maar komen ze in een gebied in Nederland of Frankrijk dan geld daat een algemeene kettingplicht.

Alle andere voorbeelden die je noemt, kun je inderdaad op dezelfde gronden succesvol bestrijden. Wel even de praktijk. Stel in het geval mij een bekeuring van 11 euro wordt gegeven voor het niet hebben van hesje of pijpjes. Moet je de zaak gaan voor laten komen, in Frankrijk natuurlijk. Dat duurt weken en kost ook nog eens reiskosten. Vervolgens moet je weten hoe het rechtssysteem verder in elkaar zit, enz enz. Al met al moet je wel héél erg principieel zijn wil je trachten je elf euro terug te krijgen, want je zal er, na verloop van jaren, wel mee naar het Eurohof moeten. Overigens is een gevarendriehoek overal verplicht. Let wel op: Als de alcoholtest in Duitsland verplicht wordt, zullen zowel Fransen als Duitsers ze in beide landen moeten kunnen tonen.

De exacte tekst inzake de Europese regelgeving inzake wetgeving afzonderlijke lidstaten tracht ik te achterhalen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

In 1958 was ik nog maar net uit de korte broek maar toen ik jaren later voor het eerst met de Fransman te maken kreeg kon alles nog met 10 frank in je rijbewijs. je kon ook je rijbewijs halen op een Opel Blitz de wereld draait door en wij zij hiervan het slachtoffer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
In 1958 was ik nog maar net uit de korte broek maar toen ik jaren later voor het eerst met de Fransman te maken kreeg kon alles nog met 10 frank in je rijbewijs. je kon ook je rijbewijs halen op een Opel Blitz de wereld draait door en wij zij hiervan het slachtoffer.

Opel Blitz, met benzinemotor, drie rijlessen á 27, 50 guldens, examen en klaar. Jawel, ik ben daarom onderhand ook nog de meest slecht opgeleide chauffeur van Nederland, en juist ik heb vrijstelling voor die code 95.....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ik ook , luxe autorijbewijs 10 lessen 44.50 gulden allinn en heb er 4 gehad , had dus beter per stuk à 7 gulden kunnen nemen achteraf. :cool:

Heb binnen 3 maanden alle rijbewijzen gehaald B in een Vauxhall Viva en de rest in een Opel Blitz ( A weet ik niet meer zeker wat het was, ik dacht een JSA) en heeft me nog geen 100 gulden gekost.

Groet Harrie

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nog een voorbeeld: Franse brandblussers hoeven pas om de drie jaar gekeurd te worden. Nederlandse blussers elk jaar. Als Fransen hier komen en ADR gaan vervoeren, hoeven ze NIET aan die Nederlandse regel te voldoen (alweer: de investeringsregel).

Ik ken de landelijke,Franse regels van het ADR niet,maar als een Fransman Internationaal rijdt zal hij aan de eisen van het ADR moeten voldoen,indien zijn keuring om de drie jaar is zit hij goed,omdat dit een eis is die aan het voertuig gesteld word

Dat is maar gedeeltelijk waar.

Indien er een internationale rit plaats vindt, dan zou het kunnen, gezien het feit dat het transport conform adr wetgeving plaats vindt.

Gaat het echter om vervoer binnen NL, dan is de VLG wetgeving van toepassing, en gaat jouw vlieger niet op.

Dat klopt helemaal,een Fransman(bijvoorbeeld) moet,als hij ADR in colli geladen heeft ook op zijn voertuig de gevaarsetiketten aanbrengen,let maar op;ieder Frans voertuig heeft deze borden waar de etiketten opgeplakt kunnen worden,terwijl het ADR voorschrijft dat de gevaarsetiketten op de colli moeten en op het voertuig alleen een oranje bord.

Als je met en Nederlands voertuig een cabotage rit doet met ADR in Frankrijk moet je dus ook deze gevaars etiketten op het voertuig hebben,rijdt je een internationale rit hoeft dat niet.

Nee, fout, want om dat achterwege te laten is GEEN investering nodig. Dus daar zul je je aan moeten houden.

Om zonder drank op te rijden is ook geen investering nodig,zelf om met drank op te rijden is geen investering nodig(je moet weten bij wie je moet gaan staan :D:D)

Het gaat om een wet in een Europese lidstaat, afzonderlijk en alleen voor dat land gemaakt, een wet die voorschrijft dat een automobilist twee testen met Frans (!!!!) keurmerk bij zich moet hebben, dit, om het alcoholpercentage in het lichaam van de chauffeur vast te kunnen stellen.

Voila, een Franse nationale wet waar dus een investering voor nodig is en direct, danwel indirect, het voertuig betreft, en hier gaat het om.

Binnen Europa is immers, reeds lang geleden, afgesproken (binnen héél Europa zelfs!) dat een voertuig, goedgekeurd in Nederland, die keuring voor HEEL Europa geldt (Verdrag van Wenen, 1964!!, en enkele uitzonderingen daargelaten).

Daarnaast is er binnen de Europese unie afgesproken dat een inwoner van een ene lidstaat bij bezoek aan een andere lidstaat zich aan de wetgeving van de bezochte lidstaat moet houden mits... HIJ DAAR GEEN INVESTERING voor hoeft te doen.

Welnu, gezien deze afspraken is het duidelijk dat deze blaaspijpwet alleen en louter voor Fransen geldt, want het aanschaffen van pijpjes vergt, weliswaar een kleine, investering! Niet voor niet-inwoners van het Franse deel vanm de Unie, dus.

Dat verdrag van wenen regelt inderdaad zulke dingen zoals de eisen waaraan een voertuig moet voldoen,bekend voorbeeld zijn de ,in Duitsland en oostenrijk (zonder hoofdletter:D)voorgeschreven "" unterlegkeilen" wiel keggen zeggen wij:daar verplicht,maar met een in Nederland gekentekend voertuig nietomdat het bij ons niet in de toelatings eisen staat.

Maar om nou een alcoholtest die de adem van de bestuurder moet meten te lieëren naar het voertuig vind ik toch wel erg rijk gefantaseerd.

Je hebt,zuiver theoretisch, wel gelijk hoor Kenavo ,maar als je het ziet in het gehele plaatje zulk je moeten toegeven dat de Franse regering hier iets probeert te doen aan het terugdringen van het gebruik van alcohol in het verkeer,of dit wat uit zal halen is de volgende vraag.

Ze kunnen ook niks doen,maar dan gaat t gewoon door met drankrijden en liggen de Europese partners te koeren omdat ze, statistisch gezien, achterblijven

Je zegt zelf nog nooit gecontroleerd te zijn in Frankrijk,ik wel,maar ook slechts 2 keer,een keer omdat ik in een ongeval betrokken was:ik stond stil en men reed achter op mij in,en een keer op de rocade van Rennes,dat was nog in de tijd dat je nog 8 promille mocht blazen,dik in orde dus.

Moet ik er ook bij zeggen dat ik in heel mijn leven in Nederland ook nog maar twee keer heb moeten blazen:eerste keer was ik wezen solliciteren bij een baasje dat ,naast transport,ook nog een kroeg had,en vorig jaar toen ik van een klus op het mediapark Hilversum uitreed,allebei de keren dik voor elkaar.

Kijk,en voor de milieuvervuiling hoef je t niet te laten,daar zijn wel effectievere dingen te verzinnen dan de fabricage van een paar lullige blaaspijpjes.

Groeten Peter.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En die pijpjes moet je bij je hebben om als je een glas wijn hebt gedronken een zelftest te kunnen doen, daarom moet je er dus ook 2 hebben, omdat als je die zelftest hebt gedaan hebt je er eigenlijk geen meer hebt

Na ieder glas ...?

Dus als u 3 glazen drinkt moet u 4 pijpjes bij hebben? Behalve wanneer u niet meer weghoeft, dan kunt u gewoon 4 glazen drinken met 4 pijpjes. Want als u niet weggaat hoeft u er ook geen te hebben.

Dat wordt nog een heel gereken met die dingen .... :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Er is een misverstand volgens mijn, de gendarmen moet nog steeds aantonen met hun eigen apparatuur dat jij niet meer mag rijden.

Dat is zo,als je in een Franse controle komt zul je moeten blazen op de,ge-eikte, apparatuur die de gendarme bij zich heeft,je hoeft echt niet op die blaaspijpen van jezelf te blazen.

Wat je nu wel hebt is dat je je nooit meer kunt beroepen op:ik wist niet dat ik al aan de limiet zit,je hebt nu immers zelf een blaaspijp bij je,het is dus meer een juridische maatregel.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden