[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

N 279 auto onder aanhanger.


ELZEN106

Recommended Posts

Niets. Behalve dat, als de veroorzaker hier een oostblokker zou zijn geweest, hij volledig de grond in zou zijn geboord. Voornamelijk door oostblok-haters zoals jij Jan.

Je hebt hier wel gelijk.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 64
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Lees t nog eens Reindert,

Nergens in mijn posting ben ik stupide,

ik heb zover ik het kan beoordelen aan t fotomateriaal hier geboden gewoon mijn mening gegeven,gewoon in klare taal met respect voor t overleden slachtoffer als voor de chauffeuse van Beens.

IK was er niet bij,zoals de meesten van ons niet,dus een zuiver oordeel kunnen we geen van allen vellen.

Dat er,ondanks dat de situatie vrij duidelijk is,er toch nog mensen zijn die de schuld bij het overleden slachtoffer willen leggen,althans een vorm van twijfel willen creeren deed mij verbazen,vandaar dat ik stel dat er hier milder geoordeeld word dan als een leetower zich vast rijdt

http://www.chauffeursforum.nl/ongelukken/35655-litouwse-chauffeur-rijdt-zich-vast.html

Deze man kreeg de hele lading bagger over zich heen terwijl hij zich alleen maar vastreed in de modder.

Dat jij dat goedkoop en stupide vind is voor jouw rekening,

Als je nu eerst eens leest:

:: Brabant Persberichten ::

Verongelukte automobilist is Nulander (70) - UdenVeghel - Regios - Brabants Dagblad

Kun je lezen dat de chauffeuse stilstond om vanaf de openbare weg,waar ook het slachtoffer op reed,achteruit een parking op wilde steken

Of: vanaf die parking de weg opdraaide,dat is nog niet helemaal duidelijk .

Hoezo voorrangssituatie????

De chauffeuse kan inderdaad wel eens veroordeeld worden,dat maakt de rechter uit.

De bestuurder die overleden is niet,de dood ontslaat je van rechtsvervolging,toch?

Gr Peter.

Een 36-jarige vrouw uit Wildervank stond vermoedelijk met haar vrachtwagen stil langs de weg om achteruit een parkeerplaats op te gaan.

Ik lees toch wat hier boven staat, vermoedelijk stil met haar vrachtwagen. En misschien wilden zij wel de weg opdraaien? Niemand zal dit weten omdat wij er niet bij zijn geweest.

En dat er meer commentaar zou zijn geweest als het een Oostblokker zou betreffen, zal dan wel. Maar het is wel opvallend dat er bij veel ongevallen, en andere rare capriolen, toch wel veel Oostblokkers bij betrokken zijn.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

En dat er meer commentaar zou zijn geweest als het een Oostblokker zou betreffen, zal dan wel. Maar het is wel opvallend dat er bij veel ongevallen, en andere rare capriolen, toch wel veel Oostblokkers bij betrokken zijn.

Even knuffelen hoor.

Waarom lees je daar niet over in dit forumonderdeel?

Ik vind het nogal 50/50.

En zelfs dan is het scheef, want er zijn heel wat meer Oostblokkers als Nederlanders.

Ik neem jullie woorden maar aan, dat er erg veel Oostblokkers in NL rondrijden.

Waarom lees ik in dit forumonderdeel meer over ongelukken met Nederlanders als Oostblokkers?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik neem jullie woorden maar aan, dat er erg veel Oostblokkers in NL rondrijden.

Waarom lees ik in dit forumonderdeel meer over ongelukken met Nederlanders als Oostblokkers?

Ehm, omdat er nog meer Nederlanders hier rondrijden als Oostblokkers? Nog wel. Tuurlijk zijn er meer Oostblokkers dan Nederlanders, maar die hebben we uitgesmeerd over heel west Europa...!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Een 36-jarige vrouw uit Wildervank stond vermoedelijk met haar vrachtwagen stil langs de weg om achteruit een parkeerplaats op te gaan.

Ik lees toch wat hier boven staat, vermoedelijk stil met haar vrachtwagen. En misschien wilden zij wel de weg opdraaien? Niemand zal dit weten omdat wij er niet bij zijn geweest.

En dat er meer commentaar zou zijn geweest als het een Oostblokker zou betreffen, zal dan wel. Maar het is wel opvallend dat er bij veel ongevallen, en andere rare capriolen, toch wel veel Oostblokkers bij betrokken zijn.

Groet,

Reindert

Regel een:

Reindert heeft altijd gelijk.

regel twee:

Indien Reindert geen gelijk heeft treed automatisch regel een in werking.:p

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb jaren geleden ook eens zo iets meegemaakt dat was gelukkig alleen materiele schade.

Ik moest in Doetinchem achteruit bij een bedrijf de dam op en ik had een paar meter gereden beukt er een dame met haar gebakkie vol in .

De dame redelijk in paniek natuurlijk maar ze verklaarde direct dat zij fout was en er geen politie bij hoefde

Gezien de schade aan de vrachtauto en omdat ik achteruit reed kwam mij dat ook wel goed uit

;)Ik voerde op dat moment namelijk een bijzondere verrichting uit en overkomt je dan zoiets ben je al snel de schuldige .

We zijn bij de klant naar binnen gegaan en hebben met een bak koffie het schadeformulier ingevuld , ik heb er nooit weer iets van gehoord .

Wel verklaarde de dame dat ze er verder geen stampei van maken wilde omdat ze de reden nogal beschamend vond ....er lag een (dood) konijn in de berm en daar had ze meer aandacht voor dan wat er voor haar op de weg gebeurde :eek:

Dit weegt lang niet op tegen wat hier gebeurd is maar een ongeluk door een bijzondere verrichting schijnt zwaar aangerekend te worden .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Fout of niet het is verschrikkelijk en dat zijn ook de reacties van diversen hier de zogenaamde collega's die je de hemel inprijzen zolang je maar het juiste zegt en je de grond in boren als je iets verkeerds zegt of doet

Grtz Peter

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
volgens de tekst wilde de chauffeur er terug de parkeerplaats opsteken en niet de weg opdraaien , maar goed het heeft de ergst mogelijke consequintie gehad , en veel sterkte aan alle betrokkenen , denk persoonlijk dat er niet goed gekeken of ingeschat is , als de vrachtauto idd terug heeft willen steken zal die wel aansprakelijk gesteld gaan worden .

Net alsof dat erg slim is om vanaf een 80 km/u weg te doen ...................... ???

Zelfmoord, cocaïne, wat een sensatiezoekers hier zeg! Een 70-jarige automobilist, daar hebben we het over hoor

Moeten we dan de discussie aangaan of ouderen van 70+ nog wel hun rijbewijs mogen behouden ??????????????

'ts een ongeval - een samenloop van omstandigheden die niet goed aflopen ... zo gebeuren er dagelijks honderden in Europa alleen al.

Waarvan velen gelukkig in zo'n geval slechts alleen met materiële schade ....

# Vreemd vind ik toch dat die automobilist zo'n groot voertuig over het hoofd heeft kunnen zien ... 'ts daar inderdaad een rechte weg ... dat moet je toch minstens al op 1000 meter afstand kunnen zien??? Maar nee, een automoblist denkt (vaak) Q#!@#%@$% IK HEB VOORRANG ...

Of ja .. die 70 jarige zag niet meer bijzonder goed in het donker ... had hij dan nog wel de weg opgemoeten?

Hoe zit het met de reactiesnelheid van de oudere medemens???

Hoe dan ook achteruit een parking op vanaf een 80 km/uur weg ... ik zou het ECHT NIET gedaan hebben. Zeker weten van niet.

(als dit het geval al is ... want zo bijster duidelijk is de berichtgeving natuurlijk weer niet zoals gewoonlijk)

#toevoeging# nu herinner ik mij wel een BLS klant ... waarbij je inderdaad vanaf een 80km/uur weg een tankstation achteruit moet opdraaien om te kunnen lossen.

Da's daar m.i. een klote situatie ... maar er wordt niets aan veranderd (veiliger gemaakt of zo) ... en daar deed ik dus alle kermisverlichting die op die BLS wagen zat aan! (zwaalichten etc) Al ruim van te voren snelheid minderen met alarmverlichting aan ... zwaailamp erbij ... en dan achteruit van de hand af het tankstation op.

Zeer zeker niet mijn favouriete klant dus.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik vind dat OOK voor rijbewijs A en rijbewijs B er een code95 (soortgelijks) moet komen.

Bij Rijbewijsverversing iedere 10 jaar ... theorie en praktijk cursus van minimaal één dag!

Tevens natuurlijk een medische keuring === met name met nadruk op het gezichtsvermogen!

Ook in het donker ... en dus met een aantekening op je rijbewijs dat je bijvoorbeeld niet meer in het donker mag autorijden.

Aan de andere kant kun je alles wel proberen in te dekken ... maar het aantal ongevallen zul je m.i. nooit kunnen terugbrengen naar NIHIL.

Ook veel ongevallen gebeuren PUUR op basis van een verkeerde verkeersmentaliteit! => voorrang nemen, kleven etc etc etc. ik denk als je alle ongevalsstatistieken nader zult onderzoeken je tot de conclusie zou komen dat zeer veel ongevallen puur door Agressie en een verkeerde verkeersmentaliteit ontstaan ... dan door dommigheid/nalatigheid.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ik vind dat OOK voor rijbewijs A en rijbewijs B er een code95 (soortgelijks) moet komen.

Bij Rijbewijsverversing iedere 10 jaar ... theorie en praktijk cursus van minimaal één dag!

Tevens natuurlijk een medische keuring === met name met nadruk op het gezichtsvermogen!

Ook in het donker ... en dus met een aantekening op je rijbewijs dat je bijvoorbeeld niet meer in het donker mag autorijden.

Aan de andere kant kun je alles wel proberen in te dekken ... maar het aantal ongevallen zul je m.i. nooit kunnen terugbrengen naar NIHIL.

Ook veel ongevallen gebeuren PUUR op basis van een verkeerde verkeersmentaliteit! => voorrang nemen, kleven etc etc etc. ik denk als je alle ongevalsstatistieken nader zult onderzoeken je tot de conclusie zou komen dat zeer veel ongevallen puur door Agressie en een verkeerde verkeersmentaliteit ontstaan ... dan door dommigheid/nalatigheid.

Staat al in een ander topic, maar verkeersinzicht bijbrengen wordt ook niet meer aan gedaan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mensen op hoge leeftijd moeten ook eens bij zichzelf te rade gaan of ze eigenlijk nog wel bekwaam zijn om in een auto deel te kunnen nemen aan het verkeer.

Ik heb de pech gehad om een frontale klap mee te maken met een bejaard echtpaar van in de 80. Zij overleefden de klap helaas niet.

Achteraf bleek dat hun kinderen al vaak gezegd hadden dat ze de auto moesten laten staan, tegen het advies in van zo'n soort keuring als die van het CBR. Die had immers vastgesteld dat men in voldoende in staat was om een gemotoriseerd voertuig te mogen besturen.

Maar tussen mogen, willen en kunnen zit wel degelijk een verschil.

Gelukkig kan ik het navertellen, het had zo maar anders kunnen zijn.

En hoe vaak hebben we geen situaties meegemaakt dat een hoogbejaarde met een slakkegangetje over een drukke verkeerssnelweg rijd. Levensgevaarlijk.

Ik bestrijd absoluut niet dat er wel degelijk capabele chauffeurs zijn onder die leeftijden, maar sommigen moeten uit zelfbescherming toch écht uit die auto gehaald worden. Omdat ze het zelf nooit toegeven.

100% mee-eens

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Als de chauffeur van Beens achteruit reed op die weg, was ze niet slim bezig. Dat is een ontzettende drukke weg, waar inderdaad te hard wordt gereden. Wat Ger ook zegt. Er is een doorgetrokken witte streep, maar ze komen je toch gewoon inhalen daar. Bij de afslag naar Keldonk of Erp, weet effe niet welke, heb je als je richting Veghel gaat een afslag voor linksaf. Als dat op rood staat daar, gaan personenauto's altijd op dat vak voor linksaf staan, en als het groen is geven ze gas en gaan ze rechtdoor. Komen ze de vrachtwagens voorbij. Daar zou de politie inderdaad eens meer moeten controleren.

Wat betreft die bestuurder van de personenwagen. Het was donker. Die man was 70. Dan zijn je reflexen ook al minder hè. En hij zal er niet vanuit zijn gegaan dat er op zo'n drukke weg iemand achteruit gaat rijden met de vrachtwagen.

Denk dat die parking aardig vol stond, en dat die chauffeur van Beens op deze manier wou proberen nog te kunnen parkeren. Was geen slimme actie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
jongens lees de berichten goed anders geef geen commentaar erop dit is een vrouwelijke collega die dit is overkomen

Ja dat hou je met discussie forums.Dat mensen commentaar geven.En als ik het bericht goed lees dan wou zij achteruit de parking op,in het donker op een redelijk drukke weg.Ik zeg verder maar niets meer.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden