[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

laptop op het dashboard


cummins

Recommended Posts

  • Forumlid

Het valt mij op dat veel collegas (binnenlandse en buitenlandse maakt niet uit) een laptop pontificaal op het dashboard hebben geplant midden in het zichtsveld,onder het rijden.

nou lees ik veel dat er geklaagd word over al die tolkastjes voor je raam maar een laptop voor je raam is helemaal uit den boze lijkt mij.

wat vinden jullie daarvan en is er iemand hier die zon apparaat voor het raam heeft staan?

En wat staat eraan dan? een film? of navigatie of iets dergelijks?

en is er iemand die daar al een bekeuring voor heeft gehad,of er al commentaar over gehad?

graag jullie reacties hierover.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Bert-Vossie

Zal ik dan maar als eerste reageren Cor.

Ook ik heb een tijdje mijn laptop voor het raam gehad op een tafeltje.

Dit omdat ik hem nog wel eens als navigatie gebruikt.

Heb in Nederland en Duitsland navraag gedaan bij de politie en die zeiden mij, dat als je hem als navigatie gebruikt, het geen probleem is.

Tevens heb ik ook in Engeland, Frankrijk en Belgie nog geen klachten van gehad van de politie.

Alleen heb ik nu een half jaartje een nieuwe met breedbeeld, en deze is toch ff iets te groot om voor het raam te zetten.

Dus zet ik hem maar ff op de koelkast als ik hem als navi onder het rijden gebruikt.:tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

Zie dat ook wel eens ja, zelfs met een HP-tje er op tijdens de rit...

Kan me zo voorstellen dat wanneer er navigatie op staat, je weinig keuze hebt. Het vergroot natuurlijk wel je dode hoek met een enorme hoeveelheid!

Ik rij zelf met een vast ingebouwde VDO-Dayton rond. Als het donker is, en vooral in combinatie met regen, vind ik zelfs dat schermpje al behoorlijk afleiden!

Het zal wel niet al te lang duren, voordat daar weer bekeuringen voor vallen:(

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hee cummins

Hier dan maar een reactie van iemand die zo'n laptop op het dashboard heeft staan.

Ik zit al zo'n 20 jaar op de bok, en zolang ik rij heb ik altijd een tv/video combi op mijn dashboard gehad.

Nu is dat een laptop, omdat je daar veel meer mogelijkheden mee hebt.

Het zij een navigatieprogramma draaien, muziek draaien en op z'n tijd een film, en natuurlijk ook als het uitkomt ff internetten.

Ik moet toegeven dat het wel iets is wat enorm je gezichtsveld belemmerd, maar als ik in de stad rijd, waar wij veel komen,klap ik hem dicht, want ja dan is het druk met auto's fietsers en voetgangers, en die verdwijnen zo achter zo'n groot scherm, en dan zijn de poppen aan het dansen.

Op de snelweg geeft dit eigenlijk geen problemen, want dat is eigenlijk toch alleen maar recht tot recht aan.

Nu in al die jaren heb ik nog nooit een boete voor gehad, laat staan dat ik er speciaal voor aangehouden ben.

Heb ook vaak genoeg meegemaakt dat de smeris naast me reed, en zagen dat er wat te zien was, en geven daarna altijd weer gas bij.

Maar ik schrik er wel ff van, zovan fuck nu ben ik erbij, maarja dat is nog nooit gebeurd.

Nu heb ik in ieder geval gereageerd en daar zullen wel weer negatieve reacties op komen, omdat ik een tijd geleden ook een keer een onderwerp had aangsneden over tv in de truck.

Dit werd mij niet in dank afgenomen, maar daar ben ik maar overheen gestapt, want ik weet dat veel meer collega's dit doen.

Je gaf het zelf al aan dat je het steeds meer ziet.

Nou bij deze mijn reactie.

Gr The Whiteman

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bedankt mensen voor jullie reacties. Ik weet uit eerste hand dat zodra er een (zwaar) ongeval gebeurt de politie meestal het zicht in de auto zal controleren

of dit voldoende was en er aan toe heeft bijgedrage dat het ongeval te voorkomen was geweest.

En de boetes zoniet schuld en evt gevangenisstraffen zijn niet van de lucht.

denk bijv. aan een baantje opschuiven naar rechts zien jullie dan wel genoeg?

of met het invoegen van onze geliefde personen auto correurs?

Bij me vorige werkgever mochten wij onze gordijnen ook niet half voor het raam laten hangen. dit ivm uitzicht.

Maar nu vraag ik me af krijgen jullie diegene die een laptop op het dashboard hebben dan geen kleine navigitatie(zoals een tomtom) van de werkgever?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Nee, mijn werkgever geeft geen navigatie mee... blij dat ik er zelf eentje heb aangeschaft begin dit jaar.

Wel hoorde ik van een wat grotere transporteur uit de buurt (Schotpoort Logistics) ze wel navigatie in alle auto's hebben.

Ik zou zelf nooit met een laptop op het dash willen rijden... veel te groot.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

bij ons heeft ook elke auto een navigatie alleen is de mijne in me boord comp overleden dus komt er eerdaags een tomtom, dus nu even met de kaarten werken op de ouderwetse manier dus;)

maar ik vind het zelf ook niks zon laptop op me dashboard neemt mijn inziens te veel zicht weg.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik kan de laptop niet plaatsen op dashbord doordat de Transics in de weg staat maar zoals hier gezegt dat klopt inderdaad belemmerd gezichtsveld.

ik gebruik ze voor men navigatie. microsoft autoroute 2007. maar ze staat in de middenconsole maar is ook gevaarlijk telkens naar links kijkn tijdens het rijden. en savonds dient deze als amusement. films enz...

mvg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hee cummins

Hier dan maar een reactie van iemand die zo'n laptop op het dashboard heeft staan.

Ik zit al zo'n 20 jaar op de bok, en zolang ik rij heb ik altijd een tv/video combi op mijn dashboard gehad.

Nu is dat een laptop, omdat je daar veel meer mogelijkheden mee hebt.

Het zij een navigatieprogramma draaien, muziek draaien en op z'n tijd een film, en natuurlijk ook als het uitkomt ff internetten.

Ik moet toegeven dat het wel iets is wat enorm je gezichtsveld belemmerd, maar als ik in de stad rijd, waar wij veel komen,klap ik hem dicht, want ja dan is het druk met auto's fietsers en voetgangers, en die verdwijnen zo achter zo'n groot scherm, en dan zijn de poppen aan het dansen.

Op de snelweg geeft dit eigenlijk geen problemen, want dat is eigenlijk toch alleen maar recht tot recht aan.

Nu in al die jaren heb ik nog nooit een boete voor gehad, laat staan dat ik er speciaal voor aangehouden ben.

Heb ook vaak genoeg meegemaakt dat de smeris naast me reed, en zagen dat er wat te zien was, en geven daarna altijd weer gas bij.

Maar ik schrik er wel ff van, zovan fuck nu ben ik erbij, maarja dat is nog nooit gebeurd.

Nu heb ik in ieder geval gereageerd en daar zullen wel weer negatieve reacties op komen, omdat ik een tijd geleden ook een keer een onderwerp had aangsneden over tv in de truck.

Dit werd mij niet in dank afgenomen, maar daar ben ik maar overheen gestapt, want ik weet dat veel meer collega's dit doen.

Je gaf het zelf al aan dat je het steeds meer ziet.

Nou bij deze mijn reactie.

Gr The Whiteman

Ik sluit me bij deze reactie aan had ook van mij kunnen zijn, buiten die 20 jaar om dan.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ik heb gewoon tv/dvd ingebouwd in mijn cabine en navigatie heb ik in de radio en sinds kort in mijn black box.

mijn dashboard is heerlijk leeg en ruim.

ik wil geen laptop in mijn auto veel te groot voor op de dash.

en ik denk dat als er een ongeval gebeurd dat je dan een probleem hebt [dikke prent]

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
ik kan de laptop niet plaatsen op dashbord doordat de Transics in de weg staat maar zoals hier gezegt dat klopt inderdaad belemmerd gezichtsveld.

ik gebruik ze voor men navigatie. microsoft autoroute 2007. maar ze staat in de middenconsole maar is ook gevaarlijk telkens naar links kijkn tijdens het rijden. en savonds dient deze als amusement. films enz...

mvg

zit jou stuur dan aan de rechterkant dan ?

ik heb dat in een grijs verleden ook eens 1 ritje mogen meemaken heel apart en ik moest mij telkens corrigeren dat ik over de middenstreep heen ging :eek:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Je ziet ze inderdaad steeds meer met die enorme dingen voor het raam.

Ik zie meestal niet wat er te zien is op het ding, ze halen mij namelijk altijd in :p

Van mij hoeft het niet, het is iets teveel van het goede, zo'n laptop voor je snufferd! Doe mij maar iets met afmeting TomTom, da's groot zat!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik heb nou een blauwe spar op dashboard staan....:D...

Want we gaan naar de kerst toe...;)

Nee ff serieus,ik heb het wel geprobeerd,maar kon er niet tegen..Met zo'n ding in mn gezichtsveld..leid erg af en je ziet een stuk minder..

Maar ja heb nu navigatie,blaupunkt met schermpje...doet het goed...Alleen hou altijd het straten boek erbij,want we komen op de raarste plaatsen..Altijd ff checken van te voren,rij dr nooit blind heen...:o

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden