[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Piepers op de snelweg


rubberduck

Recommended Posts

  • Forumlid
Dat ligt er natuurlijk maar net aan waar het zwakste punt ontstaat (en barst) door de oververhitting/overbelasting. Zo te zien op het filmpje (dus voor wat het waard is, vanaf een "afstand") zit de rest van de geklapte band inderdaad verder nog "netjes" om de velg.

Dat kan. Hoe groter de ontstane zwakke plek (breuk) en vervolgens het gat waardoor die 8 à 9 bar in relatief korte tijd naar buiten kan ontsnappen, des te minder zal de rest van de band aan flarden zijn. Lucht kiest, net als alles, de gemakkelijkste weg om te ontsnappen.

Daar zit wel iets in ja.En hij heeft nu ook weer niet zolang de tijd gehad om de band(en) echt aan flarden te rijden want voor die tijd lag hij al.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En jij denkt dat dat zeil op de oplegger blijft liggen als die omkiept? Er zit ongeveer 35 ton in, zeil zit met elastieken voor en achter en 4 bandjes vast..... Geloof mij nou maar dat alle aardappel en juun rijders afzeilen......

Toch leuk dat er altijd wel iemand is die hapt op bepaalde reacties.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Vreemd, dacht altijd dat die langs achteren of van onder werden gelost. Misschien is dit een niew systeem dat ze testen...

Laat ons even weten wanneer de gebakken aardappelen klaar zijn RD, krijg honger nu.

Lach er maar om, het gaat hier om een collega van me. Ik weet alleen dat deze licht gewond is geraakt. Verder ben ik nog niet op de hoogte, hoorde het nieuws pas een paar uur geleden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
zeker wel, geladen altijd een zeil, ook farmtrans doet dat. en die zit met 3 of 4 spanbanden vast...

Al onze trailers zijn voorzien van 4 spanbanden en het zeil is geladen altijd dicht (leeg normaal gesproken ook) maar dat zeiltje houdt die 30 ton aardappelen echt niet tegen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Rij geen aardappelen, dus zal t niet gebeuren..

Waarom ging hij op zijn kant?

Kan duizenden redenen hebben, ik weet het op dit moment nog niet. Ik kan wel vertellen dat bij onze vorm van Transport het kantel risico aanzienlijk hoger is. Onze opleggers zijn trechtervormig omdat deze gelost worden d.m.v. een lopende band. Door deze vorm zijn we altijd topzwaar, bij het minste geringste kan het al fout gaan. Iets te fel reageren op een auto die nog even snel de afrit wil nemen kan al verkeerd aflopen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden