[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Zwaar ongeval A12 bij Bunnik


Domino

Recommended Posts

  • Forumlid

BUNNIK - Op de A12 bij Bunnik zijn drie zwaargewonden gevallen bij een ongeluk met drie vrachtwagens en twee auto's.

Het ongeluk gebeurde vanochtend rond kwart over negen ter hoogte van de Texaco. Er was sprake van een zware beknelling. De hulpdiensten rukten massaal uit. Ook een traumahelikopter landde.

De weg ging dicht en het verkeer kwam helemaal vast te staan op de A12 richting Arnhem. Drie zwaargewonden bij ongeluk A12 Bunnik | RTV Utrecht

Ik kwam er vanmorgen tegengesteld langsgereden, maar wat een ravage. Kreeg er de kriebels van hoe die cabine in elkaar zit. Hopelijk komt iedereen er weer bovenop.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Reacties (1) van lezers:


Weer zijn er vrachtwagens bij betrokken! Ik ben ervoor om die alleen 's nachts te laten rijden want de meeste ongelukken zijn met vrachtwagens! Ik wens de betrokkenen heel veel sterkte!

Hier een reactie van een lezer? En ik ben ervoor eens een hoop van deze kamikaze automobilisten nooit meer te laten rijden! Ook niet s`nachts.

Maar het is weer een pittige ravage aan de foto te zien.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Het wordt haar door een hoop mensen duidelijk gemaakt dat het niet de meest handige opmerking van haar was...

En terecht, komt de discussie weer naar voren om iedere (nieuwe) bestuurder van rijbewijs B een tijdje met een vrachtwagen mee op pad te sturen, zodat ze de mogelijkheden, maar nog meer de onmogelijkheden zien van een zware truck.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En terecht, komt de discussie weer naar voren om iedere (nieuwe) bestuurder van rijbewijs B een tijdje met een vrachtwagen mee op pad te sturen, zodat ze de mogelijkheden, maar nog meer de onmogelijkheden zien van een zware truck.

Zou het dan beter worden Cor ? , misschien qua inzicht wel maar na jaren ervaring haal je soms nog wel eens een stunt uit waarvan je later denk dat ie de schoonheidsprijs echt niet verdiend :ja:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Zou het dan beter worden Cor ? , misschien qua inzicht wel maar na jaren ervaring haal je soms nog wel eens een stunt uit waarvan je later denk dat ie de schoonheidsprijs echt niet verdiend :ja:

Klopt Hendrik, maar nu weten de meesten helemaal niet wat er rond een vrachtwagen afspeelt. Uitzonderingen hou je altijd, maar elk ongeluk die je er mee uitspaart is er weer 1 minder (met mogelijke slachtoffers).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Cor, ik ben het helemaal met je eens !

Alleen bij ongelukken op de snelweg weet ik het zo net nog niet.

We kunnen niet spreken voor de oorzaak van dit ongeluk, maar vaak gaat het op de snelweg mis door onoplettendheid, slaap of klapband/technische oorzaak.

Daar helpt inzicht niet.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als ik de foto zie van het zilvergrijze `wrak` valt het me mee dat er geen dooie gevallen zijn......

En die reacties, tja..... er leven veel bekrompen mensjes hier in NL... Zou misschien beter zijn geen reacties meer te kunnen plaatsen op zulke onderwerpen... Leuk en aardig hoor om overal te pas en te onpas je mening kwijt te kunnen op oa internet, maar het loopt erg de spuigaten uit:rolleyes:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
@Cor, ik ben het helemaal met je eens !

Alleen bij ongelukken op de snelweg weet ik het zo net nog niet.

We kunnen niet spreken voor de oorzaak van dit ongeluk, maar vaak gaat het op de snelweg mis door onoplettendheid, slaap of klapband/technische oorzaak.

Daar helpt inzicht niet.

De eerste inzichten zijn, dat er 1 personen wagen nog even snel de afrit naar de pomp op wou. Er wordt totaal niet gesproken over een klapband of iets dergelijks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Cor,

klopt en dat heb ik ook gelezen :-). Daarom zei ik al dat we niet kunnen oordelen over dit specifieke ongeluk. Ik doelde meer in het algemeen.

Ben het ook helemaal met je eens dat wanneer de andere weggebruikers een beter inzicht zouden hebben er waarschijnlijk minder van dit soort ongelukken zouden voorkomen.

Op het laatste moment de uitvoegstrook opjassen is ALTIJD gevaarlijk. We hebben allemaal geleerd dat het onveilig is en niet mag. Mensen die dat soort acties uithalen zullen dat altijd wel doen, ook als ze wel zouden weten dat de remweg van een vrachtwagen langer is. Sommige mensen doen nu eenmaal eerst en denken dan na, of ze denken helemaal niet na.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ja... bizarre reacties....

Reacties (49) van lezers:


Vroeger heb ik veel ongeluken gezien In roemenie. Toen reed ik met zakken cement. Nu ga ik met de Trein. Kom je ook overal. Zouden meer mensen moeten doen.



Huub uit Venray | 08-03-2012 23:03 uur


Het is te druk En te weinig wegen. En de baas moet ook wat verdienen. De bond doet er niets aan.



Huub uit Venray | 08-03-2012 22:59 uur


Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ook ik heb een reactie verstuurd, en geef iedereen een pilsje als ze die plaatsen...

Bier staat bij de voordeur, je hoeft niet eens aan te bellen.

En Huub, wat vinden je mede reizigers in de trein van die 24 palletten cement in het gangpad?:D:D

Ben ik nou gek???? of...

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Ook ik heb een reactie verstuurd, en geef iedereen een pilsje als ze die plaatsen...

Bier staat bij de voordeur, je hoeft niet eens aan te bellen.

En Huub, wat vinden je mede reizigers in de trein van die 24 palletten cement in het gangpad?:D:D

Ben ik nou gek???? of...

Ik vind alles best

Het is te ver met de fiets Anders kwan ik een biertje drinken

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
En dit is weer een voorbeeld waar een dashcam handig kan zijn. As je die reacties ook leest, het is gewoon om te kotsen!!

Hier hebt u helemaal gelijk in. Dit is weer zo'n voorbeeld waar zo'n cam uitsluitsel in kan geven, al denk ik dat dit stukje weg druk genoeg is, om voldoende getuigen te hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hier een reactie van een lezer? En ik ben ervoor eens een hoop van deze kamikaze automobilisten nooit meer te laten rijden! Ook niet s`nachts.

Maar het is weer een pittige ravage aan de foto te zien.

Groet,

Reindert

Prima toch, s'nachts rijden. Ik solliciteer dan wel bij de Wehkamp, Neckerman of zo'n andere thuiswinkel geval. Zien of ze het kunnen waarderen als ik om 2 uur in de nacht aanbel en meld dat hun bankstel er is:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden