[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Omgang met elkaar


Gast Peggel

Recommended Posts

Apart eigenlijk hé.

Je zit te praten met mensen, krijgt bij iedereen weer een andere indruk. Kunt hartelijk lachen met iemand, of verschrikkelijk boos worden.

Sommige mensen op het forum zijn voor je gevoel écht toffe gasten, eigenlijk gewoon vrienden of vriendinnen die je misschien nog meer toevertrouwd dan de mensen in het dagelijkse leven om je heen.

En dit alles ondanks het feit dat we elkaar niet eens kennen of ooit gezien hebben in het echte leven.

Puur 'virtueel', om in de termen van Frans1960 te blijven:D....

Ja "virtueel". Maar denk dat je aan de citaten hier toch best veel kunt merken over hoe iemand in het echt is.

Nadeel van het virtuele is, dat als iemand je zwaar beledigd, je hem niet effe op z'n muil kan tikken. Iemand die

je graag mag, kun je ook slechts op een "virtueel pilsje" trakteren.

Voordeel is weer dat als je iemand niet zo hoog hebt zitten, je gewoon over z'n posting heen kan lezen.

Maar al met al vind ik het toch best een aardige plek om te lezen hier. Vergeleken met veel andere forums (fora zeg

je denk ik), is het hier toch best leuk en best veel zinnige onderwerpen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Reacties 113
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Kan wel, namelijk zo :hamer:

Pilsje JvL? biertje

Ja weet ik wel, maar als je echt dorstig bent, lost zo'n smiley de dorst ook niet hè.

Maar gewoon lekker met elkaar omgaan, dat moet toch ook kunnen.

Elkaar het leven zuur maken, daar heb je niks aan. En zeker niet op een forum

als dit, waar je met allemaal collega's zit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Heren heren heren (en dame) toch. Het vuurwerk klinkt weer lekker. Ik ga dit topic is even goed doorlezen wat er nou allemaal weer aan de hand is. Zag al weg in de vlugheid dat Cor me hoog heeft zitten:p

Edit: hele boel gelezen, en heb toch wel kostelijk moeten lachen om sommige postings. hoewel ik me ook heel snel laat meenemen in een discussie, ziet het er van een afstandje zo fc knudde uit af en toe:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Had dit topic eigenlijk even beetje in een hoekje getrapt, na pagina 4. Werd even ergens op gewezen, toch even topic gelezen vanaf waar ik stopte met volgen.

Had niet verwacht van Cor dat die zo positief over mij was, maar klopt wat vaak geroepen wordt. Er zijn nog steeds mensen die privéberichten sturen hoe oud ik nou ben.:rolleyes:

Toch jammer dat je het forum gaat verlaten Cor! Ik zal je in ieder geval even toevoegen..

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans
Jij gaf inderdaad aan dat we het niet altijd eens zijn.. en dat is toch het verleden of ben ik nu van gisteren ?

Die tik op de vingers zoals jij het noemt zou iedereen moeten krijgen die dat soort dingen roept...

Ik heb met jou op het forum geen enkel probleem, maar ik heb nu wel eenmaal wat extra interesse in die personen die eerst weg wilden en dan toch maar met hangende poten weer terugkomen... En als die dan ook nog dat soort uitspraken gaan doen dan ben ik inderdaad niet de beroerdste om daar op te reageren.. Maar nogmaals.. IEDEREEN die die dingen roept mag wat mij betreft in aanmerking komen voor einde account.. En als jij je te groot voelt om mijn mening niet te kunnen accepteren is dat jouw pakkie aan.. niet de mijne.. Het zal mij een biet zijn of je je account wel of niet op laat zeggen, daar ga ik echt niet wakker van liggen.. PB aan de admins is genoeg om het account verwijderd te krijgen denk ik..

Ik reageer maar in het rood..

Aangezien mijn account nog steeds niet verwijdert is op mijn eigen verzoek, maak toch maar even dankbaar gebruik van dit gebeuren om nog even te reageren. Over de persoon Reindert waar dit topic eigenlijk over begonnen is, wordt door jouw Freddy met geen woord meer gesproken, vreemd???? ja, op zijn minst verdacht te noemen.

In jou quote hierboven geef je dus zelf openlijk toe, dat je mij met extra interesse volgt. Ik schrijf alleen maar dat we het niet altijd eens geweest zijn, en jij begint dus gelijk weer over het voorval van een jaar geleden. Dus wie begint hier nu???? Jij hebt gewoon gewacht op de kans om mij op mijn nummer te kunnen zetten. Het persoon Reindert was voor jou een prima aanleiding hiervoor. Nu kun je eindelijk weer slapen, nu je missie volbracht is. Bijdeweg, wanneer wordt mijn account nu verwijderd?????

@the duke

Ik hou ook van jouw hoor (stumpert)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cor,

Ik zou er toch allemaal niet zo dramatisch over doen, er zit een groot verschil tussen gelijk hebben en gelijk krijgen. Ieder persoon zit anders in elkaar gelukkig, en iedereen heeft zijn eigen gelijk. We hoeven het niet allemaal met elkaar eens te zijn.

Maar om dan gelijk mijn account op te zeggen, ik zou mezelf toch willen blijven verdedigen of in ieder geval mijn mening, ook al zijn er mensen die het daar niet mee eens zijn. Daarom zijn dit soort forums toch aanwezig, om het niet met elkaar eens te zijn, anders was het hier een hele kleve boel geweest.

Mijn advies, denk er nog eens over, en ga dan verder met al dan niet tegendraads te posten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Het probleem met internet is dat het vaak zo lekker annoniem is en een bericht gauw geplaatst is of net iets verkeerd geschreven. Doordat men tegen een avatar aankijkt en elkaar niet rechtstreeks aan kunnen kijken kan een bepaalde uitspraak al gauw tot verkeerde gedachten leiden (iets wat mij ook nog vaak overkomt).

Inderdaad lees ik postings van een aantal leden liever dan andere en lees ik over andere postings heen (wel altijd met een schuin oog als admin). Het on-topic/off-topic verhaal blijft ook altijd heel moeilijk. Als je daar te strak in bent wordt het inderdaad een gortdroog forum, maar als we teveel off-topic gaan in de serieuzere onderdelen van het forum is het ook niet meer te volgen, alleen waar trek je de grens?

Echter een forum is in bijna alle gevallen een discussieforum en discussie krijg je alleen als meerdere mensen een verschillende mening hebben. Met alleen gelijkgestemden is een forum geen forum. Dus men kan het nooit met alle andere leden eens zijn. Ook groepsvorming kan men nooit voorkomen en dat is niet erg, totdat men als groep zich keert tegen een individu. Die gaat dan bijna altijd het onderspit delven.

Maar om dan te roepen dat leden wiens bijdragen men niet graag ziet, of waar men zich aan stoort maar verwijderd moeten worden, dat kan toch niet? Een ieder is toch vrij om hier te lezen als gast, of om een account aan te maken en mee te praten over de verschillende serieuze en ook idiote onderwerpen?

Ik vind het altijd spijtig te zien hier op het forum, dat men bepaalde uitspraken doet doordat men altijd (vrij) anoniem kan zijn op het internet. Iemand met de grond gelijk maken is dan snel gebeurt. En eigenlijk wil ik geen namen noemen, maar zoals Cor het doet, hij eruit of ik eruit!!, moet je ook niet doen vind ik. Bij deze dan ook direct mijn excuses aan Cor, want ik gebruik je nu even puur omdat je hiet hierboven zelf neerzet (ik heb nooit een hekel gehad om je postings te lezen en denk over veel onderwerpen hetzelfde). Het is dan ook jammer dat er in dit topic dan gelijk met namen wordt gegooid.

Nogmaals, mijn mening is dat je het nooit met iedereen eens kunt zijn, maar laat elkaar leven en probeer die 'haat' achterwege te laten. Laten we het forum leuk en ontspannen houden, een plaats waar we graag komen om de laatste nieuwtjes op ons vakgebied te lezen, of ons proberen te ontspannen in de huiskamer met wat onzin topics.

Hendrik

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Cortrans

@ Hendrik

Ik heb NOOIT gezegd "hij eruit of ik eruit". ik heb gevraagd om deze persoon hier eens op aan te spreken. toch jammer om het verhaal weer te verdraaien, zodat ik de gebeten hond ben :mad:. Ik heb Reindert er ook regelmatig op gewezen, dat zijn gedrag nogal storend was (is in meerdere topic's terug te lezen), maar jullie willen een voorbeeld stellen, en ik ben daar het uitgesproken persoon blijkbaar voor. Erg jammer hoor, maar gelukkig weten mijn "vrienden" hoe het er echt voor staat in deze zaak,

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Aangezien mijn account nog steeds niet verwijdert is op mijn eigen verzoek, maak toch maar even dankbaar gebruik van dit gebeuren om nog even te reageren. Over de persoon Reindert waar dit topic eigenlijk over begonnen is, wordt door jouw Freddy met geen woord meer gesproken, vreemd???? ja, op zijn minst verdacht te noemen.

In jou quote hierboven geef je dus zelf openlijk toe, dat je mij met extra interesse volgt. Ik schrijf alleen maar dat we het niet altijd eens geweest zijn, en jij begint dus gelijk weer over het voorval van een jaar geleden. Dus wie begint hier nu???? Jij hebt gewoon gewacht op de kans om mij op mijn nummer te kunnen zetten. Het persoon Reindert was voor jou een prima aanleiding hiervoor. Nu kun je eindelijk weer slapen, nu je missie volbracht is. Bijdeweg, wanneer wordt mijn account nu verwijderd?????

@the duke

Ik hou ook van jouw hoor (stumpert)

Ik zou ook niet weten waarom ik niet openlijk toe zou kunnen geven waarom ik ex-leden die weer terug zijn met extra interesse zou volgen. Ze zijn niet voor niks ex-leden geweest...

Heb je al een PB naar een admin gedaan dan om je account te verwijderen ? Volgens mij is dat de procedure.. Maar lezen is niet je allersterkste kant begrijp ik.

@ Hendrik

Ik heb NOOIT gezegd "hij eruit of ik eruit". ik heb gevraagd om deze persoon hier eens op aan te spreken. toch jammer om het verhaal weer te verdraaien, zodat ik de gebeten hond ben :mad:. Ik heb Reindert er ook regelmatig op gewezen, dat zijn gedrag nogal storend was (is in meerdere topic's terug te lezen), maar jullie willen een voorbeeld stellen, en ik ben daar het uitgesproken persoon blijkbaar voor. Erg jammer hoor, maar gelukkig weten mijn "vrienden" hoe het er echt voor staat in deze zaak,

Dit bedoel ik dus.. niet je sterkste kant dat lezen.. ik heb ook nooit beweerd dat jij gezegd zou hebben hij eruit of ik eruit...

Wat ik wel heb beweerd is dat jij hebt geroepen..: als hier niks aan wordt gedaan dan mag mijn account weg... nogmaals.. lezen, dan wel begrijpend lezen is een moeilijk iets..

Als je vrienden wel kunnen lezen zullen ze inderdaad weten hoe het er echt voor staat.. je heb al een paar dingen beweerd die ik niet heb uitgesproken nog gezegd.

Wellicht is dat ook de reden dat je het gevoel hebt dat je je in de calimero stand gedrukt voelt.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@cor gewoon lezen wat je wilt lezen. De rest markeren als gelezen. Ben er heel snel klaar mee, ze kunnen hier van een mug een olifant maken en iedereen denkt te weten hoe het zit en niemand weet het.

@hendrik beetje strakker en sneller offtopic verwijderen zoals een jaar of 2-3 geleden is wel beter houd een topic meer bij het onderwerp.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5@hendrik beetje strakker en sneller offtopic verwijderen zoals een jaar of 2-3 geleden is wel beter houd een topic meer bij het onderwerp.

Ik vind deze discussie met Cor toch best wel passen bij de titel van het topic. Dat het niet past bij het eerste bericht doet dan niet terzake... Just my humble opinion.

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Cor, denk er nog eens over na. Ik heb ook weleens op het punt gestaan om niet meer op het forum te reageren, maar dat heb je alleen jezelf mee. Negeer mensen die je niet aanstaan, dat is veel beter dan jezelf weg laten pesten. Ik ben ervan overtuigd dat je een toegevoegde waarde bent hier op het forum, en ik zou het jammer vinden als je zou vertrekken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Cor, wat gezegt is. Leun eens een tijdje achterover, en blijf gewoon op het forum.

Je ben geen vervelende vent. Ja ik erger me eigen ook aan die persoon.

Jij en Freddy zullen nooit vrienden worden. Laat dat zo zijn.

Ik kan me eigen ook wel eens ergeren, en druk maken. Ik weet dat ik daar een oplossing voor heb, maar soms blijf ik ook wel eens gaan.

Ik heb hier nu een forumlid, en die zei het gisteren nog. Als ik gewoon naar buiten kijk heb ik een prachtig uitzicht. Dat bekijkende en dan bedenkende waar ik me druk over maak, dan gaat het over niks.

Cor ga gewoon een tijdje in de leesstand. En geniet van je vrouw.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Aangezien mijn account nog steeds niet verwijdert is op mijn eigen verzoek, maak toch maar even dankbaar gebruik van dit gebeuren om nog even te reageren. Over de persoon Reindert waar dit topic eigenlijk over begonnen is, wordt door jouw Freddy met geen woord meer gesproken, vreemd???? ja, op zijn minst verdacht te noemen.

In jou quote hierboven geef je dus zelf openlijk toe, dat je mij met extra interesse volgt. Ik schrijf alleen maar dat we het niet altijd eens geweest zijn, en jij begint dus gelijk weer over het voorval van een jaar geleden. Dus wie begint hier nu???? Jij hebt gewoon gewacht op de kans om mij op mijn nummer te kunnen zetten. Het persoon Reindert was voor jou een prima aanleiding hiervoor. Nu kun je eindelijk weer slapen, nu je missie volbracht is. Bijdeweg, wanneer wordt mijn account nu verwijderd?????

@the duke

Ik hou ook van jouw hoor (stumpert)

Sorry dat ik besta :D

Maar dit gedrag van jou laat wel zien wie nu echt een stumperd is.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Maar dit gedrag van jou laat wel zien wie nu echt een stumperd is.

Groet,

Reindert

En dit bericht laat zien dat ook jij niet in staat bent om de discussie op een fatsoenlijke dan wel niet beledigende manier te voeren.

Beetje pot verwijt de ketel bericht..

--== Freddy ==--

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Sorry dat ik besta :D

Maar dit gedrag van jou laat wel zien wie nu echt een stumperd is.

Groet,

Reindert

Reindert, ik vind dat je eerst even moet lezen waarom het woord stumperd hier gebruikt is en door wie, ik vond die opmerking ook niet echt gepast en het was volgens mij ook niet voor jou bedoelt.

Of ik moet er nu naast zitten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

quote_icon.png Origineel gepost door Reindert viewpost-right.png

Maar dit gedrag van jou laat wel zien wie nu echt een stumperd is.

Groet,

Reindert

En dit bericht laat zien dat ook jij niet in staat bent om de discussie op een fatsoenlijke dan wel niet beledigende manier te voeren.

Beetje pot verwijt de ketel bericht..

--== Freddy ==--

Eens! Ik zou dan eigenlijk ook de wijste moeten zijn en het er gewoon bij laten. Maar door sommige hier voel ik mij zo af en toe genoodzaakt een tegenbericht te plaatsen. En de een geeft weer een ander antwoord dan de ander en blijf je toch altijd houden omdat niemand gelijk is.

Maar hier nogmaals gezegd tegen degene welke zich aan mij ergeren dan wel vinden dat ik een ziekte heb, lees mijn berichten dan niet, sla mij over, of zet mij onder de negeerknop want dit boeit mij echt geen zier. Ik ben ik, en gedraag mij dan ook zoals ik ben. En ach, je kunt het nergens ter wereld een ieder naar de zin maken want criticasters houdt men overal.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@ Cor,

je begint al te schelden zie ik! :D

Weet je, je zit hier allemaal te raaskallen waar jij je aan stoort zonder je af te vragen of er zich iemand aan jou stoort. Kijk eens naar jezelf: Bij elk topic waar Huub op reageerd (al dan niet krom) moet jij iets bijdehands op zeggen al dan niet virtueel uitlachen. Als Reindert teveel post zit jij over hem te zeiken. Want o-o-o-o- wie is hier nu de zeer gewaardeerde poster? Jij vertoont verschrikkelijk kinderachtig gedrag. Peggel trouwens ook hoor, op het moment dat er iemand wat meer post als het gemiddelde en ook nog eens nieuwkomer is nou nou nou dan moet je hier eens horen. Je vergeet even voor het gemak dat je dit forum in ene niets meer aan vond, vervolgens kom je hier terug (maakt mij niet uit) en heb je het hoogste woord (wat mij ook niet uitmaakt). Maar dan als overtreffende trap ook nog eens gaan zitten zeiken op andere posters en mensen uit gaan zitten lachen die grammaticaal ietwat 'minder' zijn staat mij niet aan. (was dit topic er niet geweest had je mij er niet over gehoor, want nogmaals, het maakt me allemaal niet zoveel uit)

Dan nog de wetenschap dat je zit te liegen over je tweede account: Het was namelijk niet het account van je zoon, maar het account Utreg waar jij je waarschuwing voor kreeg.

BTW: ik hou niet van jouw, en het interesseerd me geen jota of je nu wel of niet blijft.

Zo zie je maar: je hoeft niet te schelden, is een teken van onmacht. Nu zal je wel ziedend in je stoel zitten omdat die joviale zeer gewaardeerde poster Cortrans op zijn vingers getikt word! ik ken 'jouw' type!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Het probleem met internet is dat het vaak zo lekker annoniem is en een bericht gauw geplaatst is of net iets verkeerd geschreven. Doordat men tegen een avatar aankijkt en elkaar niet rechtstreeks aan kunnen kijken kan een bepaalde uitspraak al gauw tot verkeerde gedachten leiden (iets wat mij ook nog vaak overkomt).

Inderdaad lees ik postings van een aantal leden liever dan andere en lees ik over andere postings heen (wel altijd met een schuin oog als admin). Het on-topic/off-topic verhaal blijft ook altijd heel moeilijk. Als je daar te strak in bent wordt het inderdaad een gortdroog forum, maar als we teveel off-topic gaan in de serieuzere onderdelen van het forum is het ook niet meer te volgen, alleen waar trek je de grens?

Echter een forum is in bijna alle gevallen een discussieforum en discussie krijg je alleen als meerdere mensen een verschillende mening hebben. Met alleen gelijkgestemden is een forum geen forum. Dus men kan het nooit met alle andere leden eens zijn. Ook groepsvorming kan men nooit voorkomen en dat is niet erg, totdat men als groep zich keert tegen een individu. Die gaat dan bijna altijd het onderspit delven.

Maar om dan te roepen dat leden wiens bijdragen men niet graag ziet, of waar men zich aan stoort maar verwijderd moeten worden, dat kan toch niet? Een ieder is toch vrij om hier te lezen als gast, of om een account aan te maken en mee te praten over de verschillende serieuze en ook idiote onderwerpen?

Ik vind het altijd spijtig te zien hier op het forum, dat men bepaalde uitspraken doet doordat men altijd (vrij) anoniem kan zijn op het internet. Iemand met de grond gelijk maken is dan snel gebeurt. En eigenlijk wil ik geen namen noemen, maar zoals Cor het doet, hij eruit of ik eruit!!, moet je ook niet doen vind ik. Bij deze dan ook direct mijn excuses aan Cor, want ik gebruik je nu even puur omdat je hiet hierboven zelf neerzet (ik heb nooit een hekel gehad om je postings te lezen en denk over veel onderwerpen hetzelfde). Het is dan ook jammer dat er in dit topic dan gelijk met namen wordt gegooid.

Nogmaals, mijn mening is dat je het nooit met iedereen eens kunt zijn, maar laat elkaar leven en probeer die 'haat' achterwege te laten. Laten we het forum leuk en ontspannen houden, een plaats waar we graag komen om de laatste nieuwtjes op ons vakgebied te lezen, of ons proberen te ontspannen in de huiskamer met wat onzin topics.

Hendrik

Dit is een goede bewording van wat ik dacht , maar soms kunnen geschreven woord harder aan komen als een gesproken woord , waarom omdat je mekaar niet persoonlijk kent.

Dus je weet niet hoe die persoon het bedoeld of in welk context je het moet plaatsen dan kan het wel eens anders over komen .

Dat wil ik er nog bij voegen bij het bericht van Henderik.

En als we daar nou een beetje rekening mee houden zou het best wel goed komen hier op het forum

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden