[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Prijzenoorlog supers uitgevochten over de rug van chauffeurs


corne64

Recommended Posts

  • Forumlid

Van: Huub van den Dungen

Verzonden: donderdag 15 maart 2012 22:09

Onderwerp: Nieuws op de sectorsite Transport en Logistiek: Prijzenoorlog over rug van vrachtwagenchauffeur

Prijzenoorlog over rug van vrachtwagenchauffeur

De nieuwe prijzenactie die Albert Heijn heeft aangekondigd, dreigt te worden uitgevochten over de ruggen van vrachtwagenchauffeurs. “We zien dat Albert Heijn zijn transporteurs de duimschroeven aandraait en zo de verlaging van de prijzen afwentelt op de transportbedrijven. Dat is onaanvaardbaar”, aldus Huub van den Dungen, bestuurder van FNV Bondgenoten.

Meer lezen? klik door op: www.fnvbondgenoten.nl/transportenlogistiek

of ga naar: www.fnvbondgenoten.nl/mijnbranche/branches/transport_en_logistiek/nieuws/462624_prijzenoorlog_over_rug_van_vrachtwagenchauffeur

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Van: Huub van den Dungen

Verzonden: donderdag 15 maart 2012 22:09

Onderwerp: Nieuws op de sectorsite Transport en Logistiek: Prijzenoorlog over rug van vrachtwagenchauffeur

Prijzenoorlog over rug van vrachtwagenchauffeur

De nieuwe prijzenactie die Albert Heijn heeft aangekondigd, dreigt te worden uitgevochten over de ruggen van vrachtwagenchauffeurs. “We zien dat Albert Heijn zijn transporteurs de duimschroeven aandraait en zo de verlaging van de prijzen afwentelt op de transportbedrijven. Dat is onaanvaardbaar”, aldus Huub van den Dungen, bestuurder van FNV Bondgenoten.

Meer lezen? klik door op: www.fnvbondgenoten.nl/transportenlogistiek

of ga naar: www.fnvbondgenoten.nl/mijnbranche/branches/transport_en_logistiek/nieuws/462624_prijzenoorlog_over_rug_van_vrachtwagenchauffeur

Sent from my iPhone using Tapatalk

Zijn er al concrete gevallen bekent waarbij AH de duimschroeven wil aandraaien in de onderhandelingen met vervoerders?

Of is dit alleen nog maar een "vrees"van het FNV ?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zijn er al concrete gevallen bekent waarbij AH de duimschroeven wil aandraaien in de onderhandelingen met vervoerders?

Of is dit alleen nog maar een "vrees"van het FNV ?

Volgens mij niet.Maar als je ziet wat er allemaal werkt bij de Super markten

En wat ze betalen.Ze betalen wat ze moeten betalen Maar geen Cent meer

Maar de chauffeur krijgt toch ook met laden en lossen Maar zoveel betaald

Heb zo iets wel eens gehoort Maar de prijzen slag is toch overal aan de gang

Ik denk dat het F.N.V.een dode kip weer waker wil maken.

En hopen dat iedereen er in mee gaat.

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Zal dit dan het begin zijn van goedkope collega's in de winkeldistributie?

Houdt er maar rekening mee dat er over een jaar of 4 hoogstwaarschijnlijk alleen nog maar trainingspakken met badslippers zullen rijden hier.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Houdt er maar rekening mee dat er over een jaar of 4 hoogstwaarschijnlijk alleen nog maar trainingspakken met badslippers zullen rijden hier.

Groet,

Reindert

Dat niet alleen

De Hollanders lopen ook al zo rond

Nu wat anders Dat we het toch over inkomen hebben

Ik was van daag is een hele grote winkel

Daar heb ik een vrouw gesproken die ontvangt per maand 750 Euro

de rest wordt aan gevult met de wwb Ze heeft nu in de maand rond de 1000 Euro

Met twee kinderen.Want je bent verplicht om gaan te werken Anders wordt de wwb gekort

Wil er mee zeggen het is overal geen vet pot

de gemeente zet op het ogenblik veel mensen aan het werk. Die van de wwb leven

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Dat niet alleen

De Hollanders lopen ook al zo rond

Nu wat anders Dat we het toch over inkomen hebben

Ik was van daag is een hele grote winkel

Daar heb ik een vrouw gesproken die ontvangt per maand 750 Euro

de rest wordt aan gevult met de wwb Ze heeft nu in de maand rond de 1000 Euro

Met twee kinderen.Want je bent verplicht om gaan te werken Anders wordt de wwb gekort

Wil er mee zeggen het is overal geen vet pot

de gemeente zet op het ogenblik veel mensen aan het werk. Die van de wwb leven

huub

Is een nieuwe vorm van uitbuiten! Voor zo weinig geld full time werken, zat ik toch met regelmaat in de ziektewet! Alle huidige werkgevers zijn door en door verrot in hun denkbeeld.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is een nieuwe vorm van uitbuiten! Voor zo weinig geld full time werken, zat ik toch met regelmaat in de ziektewet! Alle huidige werkgevers zijn door en door verrot in hun denkbeeld.

Groet,

Reindert

Vertel het maar niet verder

Dat een werkgever verrot is

Hij staat ook met de rug tegen de muur

huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Vertel het maar niet verder

Dat een werkgever verrot is

Hij staat ook met de rug tegen de muur

huub

Ben ik het niet mee eens. Een werkgever kan ook nee zeggen. Maar nee zeggen zij niet want zij verdienen er goudgeld mee over een rug van een uitkeringsgerechtigde. Ratten zijn het allemaal!

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Misschien dat sommige mensen een duwtje in de goede richting nodig hebben, plus, je bent niet verplicht om voor 1000 euro te werken, je kan ook iets beters zoeken.

Denk dat het systeem totaal uitgemolken is, en een groot percentage gewoon niet wilt werken.

In 1982 leverde ik iets bij een man die wat gekocht had om zijn 25 jarig uitkering trekkers bestaan te vieren.... Bedank hem maar....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien dat sommige mensen een duwtje in de goede richting nodig hebben, plus, je bent niet verplicht om voor 1000 euro te werken, je kan ook iets beters zoeken.

Denk dat het systeem totaal uitgemolken is, en een groot percentage gewoon niet wilt werken.

In 1982 leverde ik iets bij een man die wat gekocht had om zijn 25 jarig uitkering trekkers bestaan te vieren.... Bedank hem maar....

Het nadeel is Iedereen doet aan dit spel mee.

Prijzen drukken. En nog is prijzen drukken

Huub

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Al dat geleuter is prachtig maar uiteindelijk zijn het de bonden, zowel werkgevers en werknemers die het gewoon het transport kapot maken, je bent als chauffeur aan allemaal regeltjes gebonden, o.a rijtijdenwet, ook de regering laat het ze gang gaan, lang leven de EU. De verladers zijn de lachende derden.

Groetjes Hans.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Houdt er maar rekening mee dat er over een jaar of 4 hoogstwaarschijnlijk alleen nog maar trainingspakken met badslippers zullen rijden hier.

Werkschoenen zijn verplicht in de supermarkt distributie. Dat wist je?

Verder wil ik best geloven dat onderhandelingen tussen supermarkten en vervoerders niet zo prettig verlopen. Maar de manier waarop FNV dit brengt is echt een slag in de lucht.

“We zien dat Albert Heijn zijn transporteurs de duimschroeven aandraait en zo de verlaging van de prijzen afwentelt op de transportbedrijven."

Hoe zien ze dat? Gaan transporteurs zich melden bij het FNV? Zijn het chauffeurs van die transporteurs die zich melden bij het FNV?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

AH chauffeurs alvast 'warm' maken om actie te voeren ? tbv. cao onderhandelingen die vast zitten en volgens fnv nog wel een tijdje vast blijven zitten ??

Overigens geloof ik best dat AH op allerlei manieren probeert de transport kosten te drukken, daar zijn ze al heel wat jaartjes mee bezig .....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Overigens geloof ik best dat AH op allerlei manieren probeert de transport kosten te drukken, daar zijn ze al heel wat jaartjes mee bezig .....

Dat zal vast hoor. AH was een van de eersten in supermarkt land om het transport uit te besteden. Bij voorkeur aan 3 tot 6 verschillende vervoerders per DC.

De reden waarom ik liever niet meer voor AH rijd zit em vooral in die toko op de Hessenpoort, maar dat terzijde....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zal ik dan zo vriendelijk zijn om een onderwerp "toko op de Hessenpoort" te maken ? :D
Graag JP, heb geen idee wat t is.

Dat is die grote pakkettenboer die daar zit en dit weekend weer groots tpakt met de sponsering van de formule1 ;-)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Graag JP, heb geen idee wat t is.

Ging over het bedrijf waar de lege kratten en karren gelost worden op de terugweg van een winkelrit. Daar hebben ze zo op personeel bezuinigd dat je regelmatig tot wel een half uur staat aan te schuiven totdat je kunt lossen. Dus dan heb je netjes de rit op tijd gedaan, ben je door dat bedrijf je pauze of een deel van je weekend kwijt. Op zaterdag avond is de wachttijd nog het ergste namelijk.

En of de wachttijd door de vervoerders te claimen is? Ik betwijfel het....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Zal dit dan het begin zijn van goedkope collega's in de winkeldistributie?

Het is gewoon domino theorie. Ook werkgevers kijken naar elkaars ervaringen. Als men ziet dat het in een aanpalende sector lukt met de goedkope krachten dan gaat men het zelf ook proberen. En zo valt de een na de ander om. Acties van vakbonden zijn leuk maar als men er niet daadwerkelijk in slaagt het tij te keren dan is er geen houden meer aan.

Echter, als deze ontwikkeling distri-chauffeurs aanmoedigd om actie te gaan voeren dan is dat een geluk bij een ongeluk. Als ergens acties pijn doen dan is het wel bij de winkeldistributie.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden