[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

Met een lengte van 25.25 m en een laadvolume van 150 m3 heeft de Ecocombi X-press plaats voor 40% meerlading. De Ecocombi X-press is standaard uitgevoerd met EBS en Roll Stability Systeem.

Bijkomend voordeel van de Ecocombi X-press is dat de transportmiddelen ook individueel zijn in te zetten.

post-4772-1394785642,4291_thumb.jpg

Er zijn vier combinaties mogelijk:

  • Trekker met een oplegger en daarachter een middenas-aanhangwagen
  • Bakwagen met dolly en oplegger
  • Trekker met oplegger en oplegger
  • Bakwagen met middenas-aanhanger en middenas-aanhangwagen

EcocombiXpress.pdf

Bron: Persbericht BedrijfsAutoRai 2012

Website BedrijfsAutoRAI 2012

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

Is een zeer mooie combinatie. Maar zie deze combinatie liever in een scania model. Kan er ook niets aan doen, maar ben namelijk zeer geil op scania :D

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast dennis32

Geil op s s s s scan n n n n n ia (sorry krijg dat woord moeilijk uit me strot) en dan die foto van je avator.

het kan raar lopen in het leven wahahhahaLOLLOL

geintje

dennis

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert
Geil op s s s s scan n n n n n ia (sorry krijg dat woord moeilijk uit me strot) en dan die foto van je avator.

het kan raar lopen in het leven wahahhahaLOLLOL

geintje

dennis

Als je haar maar goed zit :D

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Verdienen de bedrijven die met LZV's werken nu wel wat?

En worden de salarissen van die chauffeurs nu helemaal volgens de CAO betaald?

Of heeft het gebruik van een LZV alleen maar meer werk gebracht voor de chauffeur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Verdienen de bedrijven die met LZV's werken nu wel wat?

En worden de salarissen van die chauffeurs nu helemaal volgens de CAO betaald?

Of heeft het gebruik van een LZV alleen maar meer werk gebracht voor de chauffeur?

Hoezo meer werk? Voor zover ik weet verdient een LZV chauffeur hetzelfde of meer dan zijn collega op een gewone auto. De bedrijven die met lzv's rijden verdienen niet perse meer, de klant ziet natuurlijk ook dat men meer kan meenemen dus wil men ook wat korting;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Hoezo meer werk? Nou gaan er bv niet meer palleten in?

Wat zeg jij nou, de chauffeur verdient hetzelfde of MEER. Waarom meer dan? Omdat die langer bezig is?

Ja de klant. De klant dus. Maar welk voordeel heeft een transporteur nou? Finacieel gezien?

En dan wil men graag de grens over. Werkelijk, vertel me nou werkelijk eens welk voordeel men gaat krijgen?

Ik weet het al hoor. De prijzen gaan nog verder dalen, en verder niks.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Is een zeer mooie combinatie. Maar zie deze combinatie liever in een scania model. Kan er ook niets aan doen, maar ben namelijk zeer geil op scania :D

Groet,

Reindert

tja, niemand hier die ook echt zou denken dat je een echte vent zou zijn met dit werk.

maar als je het echt zou willen weten behoor je wel in een hogere schaal te zitten met een LZV, maar dat zou jij toch moeten weten aangezien jij hier het bijdehandje, en de deskundige ben? ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoezo meer werk? Nou gaan er bv niet meer palleten in?

Wat zeg jij nou, de chauffeur verdient hetzelfde of MEER. Waarom meer dan? Omdat die langer bezig is?

Ja de klant. De klant dus. Maar welk voordeel heeft een transporteur nou? Finacieel gezien?

En dan wil men graag de grens over. Werkelijk, vertel me nou werkelijk eens welk voordeel men gaat krijgen?

Ik weet het al hoor. De prijzen gaan nog verder dalen, en verder niks.

Willem, je kan het ook wat rustiger verwoorden. Het ligt er maar net aan wat voor werk je doet met een LZV of je meer werk heb met een gewone combinatie. Als je stukgoed rijdt met een tautliner ben je drukker bezig dan pendelen met veilingkarren of die diepvries wagens van Visbeen met complete kettingbanen. Ik noem maar een voorbeeld. Financieel gezien heeft de transporteur weinig voordeel, de kosten dalen maar de prijs die de klant betaalt ook. Misschien zelfs om het even. En dat over de grens.. natuurlijk wil men dat in het kader van duurzaam en milieuefficient maar het gaat natuurlijk allemaal om kosten.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja het gaat om de kosten.

Maar de transporteur gaat er niet beter van worden.

Als chauffeur ga je wel meer werk krijgen, maar niet meer geld.

Ik heb al vaak genoeg gelezen dat men graag de grens over wil. Duitsland in bv. Ik hoop echt van harte dat dat nooit gaat gebeuren.

Men kan dan Scandinavie berijken. Niet omdat men dan meer gaat verdienen, maar wel om de prijzen nog verder kapot terijden.

Want ja, hier vechten ze onderling de prijzen ook uit.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

Dit gaat mijns ziens vroeger of later toch wel eens gebeuren. TLN blijft net zolang lobbyen in Duitsland dat er LVZts in geheel Duitsland zijn toegestaan.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Is een zeer mooie combinatie. Maar zie deze combinatie liever in een scania model. Kan er ook niets aan doen, maar ben namelijk zeer geil op scania :D

Groet,

Reindert

rij jij ook met het gordijn half dicht in je scania dat ze je niet zien zitten.?????. dat je je eigen er voor schaamt dat je met een scania moet rijden .:D:D:bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
tja, niemand hier die ook echt zou denken dat je een echte vent zou zijn met dit werk.

maar als je het echt zou willen weten behoor je wel in een hogere schaal te zitten met een LZV, maar dat zou jij toch moeten weten aangezien jij hier het bijdehandje, en de deskundige ben? ;)

In de praktijk zitten LZV chauffeurs niet in een hogere salarisschaal hoor. Het rijden met LZV is een uitdaging, maar voor het geld moet je het niet doen!

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Gast Reindert

quote_icon.png Origineel gepost door Peggel viewpost-right.png

tja, niemand hier die ook echt zou denken dat je een echte vent zou zijn met dit werk.

maar als je het echt zou willen weten behoor je wel in een hogere schaal te zitten met een LZV, maar dat zou jij toch moeten weten aangezien jij hier het bijdehandje, en de deskundige ben? ;)

In de praktijk zitten LZV chauffeurs niet in een hogere salarisschaal hoor. Het rijden met LZV is een uitdaging, maar voor het geld moet je het niet doen!

Maar dit snappen sommige hier niet. De meeste gaan ervan uit dat als iets groter langer of hoger is, dat je dan automatisch ook maar meer beloond dient te worden middels een schaal verhoging. Maar goed, je hebt nu eenmaal bijdehandjes en bijdehandjes zal ik maar zeggen :D

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Hmmmmm, 40% procent meer lading. Niet in gewicht als ik het zo snel ff uitreken. Gewone trekker oplegger met koelmotor voorop zal zo'n 17 ton wegen, LZV uitgaande van die van Visbeen weegt dik 22 ton. Dus 17 + 33 =50 ton en 22 + 38= 60 ton kom ik op 5 ton meer uit en dat is geen 40% maar iets van 4%:confused:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hmmmmm, 40% procent meer lading. Niet in gewicht als ik het zo snel ff uitreken. Gewone trekker oplegger met koelmotor voorop zal zo'n 17 ton wegen, LZV uitgaande van die van Visbeen weegt dik 22 ton. Dus 17 + 33 =50 ton en 22 + 38= 60 ton kom ik op 5 ton meer uit en dat is geen 40% maar iets van 4%:confused:

Wel op basis van volume. Voorbeeld: normale walkingfloor zit maximaal op zo'n 100m³. Onderstaande LZV zit op 150m³.

post-5466-1394785670,2444_thumb.jpg

En volume zal bij LZV's belangrijk zijn. Op gewone auto's kun je ook gemakkelijk 60 ton wegen, het mag niet maar het kan wel als je zwaar spul laadt. Rij je volume dan heb je de auto tot de nok toe vol en zit je nog niet aan het max gewicht.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Hoezo meer werk? Nou gaan er bv niet meer palleten in?

Wat zeg jij nou, de chauffeur verdient hetzelfde of MEER. Waarom meer dan? Omdat die langer bezig is?

Ja de klant. De klant dus. Maar welk voordeel heeft een transporteur nou? Finacieel gezien?

En dan wil men graag de grens over. Werkelijk, vertel me nou werkelijk eens welk voordeel men gaat krijgen?

Ik weet het al hoor. De prijzen gaan nog verder dalen, en verder niks.

Het zal toch wel zo zijn dat een transporteur met een LZV, laten we zeggen een drieassige motorwagen

met een 2 assige dolly en doorop een 3 assige opleger en andere kostprijs moet bereken dan dat hij met

een trekker met drieassige oplegger zou doen?

Zoeen span is nou eenmaal een grotere investering, dus is de kostprijs per km hoger.

En in hoeveel tijd schrijf je hem af?

Voor de chauffeur maakt het niks uit, die mot gewoon zijn werk doen en verder basta.

Ja ik heb ook zoeen certificaat, en zat denk ik bij de eerste 200 in NL.

Gelukkig nooit veel mee gereden, boeit me niet zo.

Je kunt niet zomaar effe zeggen, heee ik rij die weg want da vink leuker rijden

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Ja, Ouwe, je komt met een duurdere auto, en heb daardoor een hogere kostprijs.

Maar je kan 1/3 meer laden. Op papier zou je dan ook 1/3 meer betaald krijgen.

Echter gebeurt dat in de praktijk niet.

Waar je bv voor een trailervracht 1000Euro krijgt, krijg je met een LZV 1100Euro.

De klanten zijn de lachende derde.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden