[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

D5 of E6, wat is beter?


EJD

Vraag

  • Antwoorden 167
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters For This Question

Recommended Posts

  • 0
Gast cocoolkast
Als dat mijn chauffeur was geweest had ie a la minute ontslag gehad want: een echte chauffeur drinkt z'n koffie zwart of gooit er wat anders in maar in geen geval koffiemelk. ;)

HAhaha, dan zal ik maar bij jou komme werken dan, want drink zwart .:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

In een ander topic vroeg je wat de oplossing dan is.

Ik ga niet zeggen dat ik de oplossing heb of weet.

Maar laten we nu het D5 of E6 verhaal eens nemen.

Ik heb al heelvaak gelezen dat het netto niet zoveel uitmaakt. (Misschien de reden waarom vele zich laten terug schalen van E naar D schaal.)

Maar laten we nu eens kijken door de ogen van de werkgever. En hier heb ik de hulp nodig van andere.

Laten we eens 40uurtjes per week nemen, en 10 overuren, en 5 Zaterdaguren.

Wie oh wie wil hier eens plaatsen wat een werkgever kwijt is per maand aan een E6 chauffeur, en een D5 chauffeur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Wie oh wie wil hier eens plaatsen wat een werkgever kwijt is per maand aan een E6 chauffeur, en een D5 chauffeur?

In loonkosten is het verschil 10%.

Uitgedrukt in uren, een ruime euro per uitbetaald uur (zowel bij werk, als bij ziekte, vakantie, of anderszins).

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Scheelt dus 240 Euro per maand?

Netto voor de chauffeur ongeveer, ja.

Loonkosten werkgever die 10% extra (een ruime 2 euro per uur).

Wellicht dat het niet duidelijk genoeg uit verf kwam in m'n vorige post. Ik heb geen gegevens bij de hand, maar dat is een realistische inschating van mij, op basis van die 10%. Het blijft altijd lastig omdat gemaakte uren zo van elkaar afwijken (doordeweeks, zaterdag, zondag, etc), dus het daadwerkelijke verschil zou alleen op een loonstrookje zijn terug te vinden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Reindert
Dus netto is het verschil tussen D5 en E6 ongeveer 1 pot melkpoeder per uur. Om maar weer on-topic te gaan:angel:

Je ziet het, een topic over geweld veranderd zomaar in geld :D Maar even zonder gekheid nu. De bonden zijn nagenoeg uitgerangeerd en kunnen alleen nog maar een werkgever pesten dan met hen onderhandelen toch? De werkgever is nu al een tijdje aan zet met het naar hier halen van goedkope arbeiders uit het Oostblok.

De werkgever is aan zet en hebben door de open grenzen alle macht. Jij niet goedkoper, dan haal ik er een uit het open Oostblok. Nu kost het verschil nog 1 pot melkpoeder. Maar binnen nu en zeg 4 jaar, gaat alles wat chauffeur is terug naar schaal A1 of A0 anders haalt ome werkgever zijn handel wel uit het Oostblok.

Deze schalen D5 en E6, gaan te zijner tijd toch echt op de fles.

Groet,

Reindert

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Karel, nou volg ik je niet.

Ik vroeg toch duidelijk om uit de ogen van de werkgever tekijken.

Dus brutto bedragen.

Jij noemde 10%=1 euro, en nu kom je met 2 Euro verschil.

Wie oh wie gaat hier de bedragen eens posten?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Jij noemde 10%=1 euro, en nu kom je met 2 Euro verschil.

Ik ging er vanuit dat iedereen de werkelijke bruto bedragen volgens CAO zelf wel kon bekijken (zie artikel 25)

En misschien gaf ik meteen wel teveel info door die 10% te noemen (kosten) en meteen daarbij te vermelden wat dat ongeveer in het loonzakje betekende (die 1 euro).

Preciese kosten zijn nooit te berekenen, omdat die per bedrijf kunnen verschillen (uitval door ziekte met doorbetaling, etc). Daarom probeerde ik in die andere bijdrage nog even aan te geven dat die 10% ongeveer te vertalen is naar ruim 2 euro aan de "kostenkant".

Kosten per uur zijn altijd gemiddelden. Die kunnen niet precies vooraf aangegeven worden, die zijn gewoon van te veel variabelen afhankelijk. Achteraf kunnen pas de exacte kosten berekend worden en die kunnen dan van de ene naar de andere werknemer nog flink van elkaar verschillen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Karel, in een topic als wat ga ik verdienen kunnen bedragen wel genoemt worden.

Ik verwacht het van jou niet. Maar laat iemand de bedragen hier eens posten. Naar mijn gevens. 40 +10 +5.

Zo moeilijk zijn die standaart bedragen toch niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Off topic, en eigelijk hoort het in een ander topic.

Maar 40+10+5 =55 uur in de week. 220uur per 4 weken.

In een ander topic zag ik wat bedragen voorbij komen.

Maar sorry, misschien zit ik hier telang, maar voor 2800Euro ga ik me bed dan echt niet uitkomen.

Of misschien zie ik het verkeerd, en moet ik voor 6dagen x4weken de onkostenvergoeding er bij rekenen, en dan komt daar 1200Euro bij.

En dan kom ik op 4000Euro gestort op de bank.

Dan klopt het misschien wel. Maar ik geef onderweg geen 100Euro per week uit. Ik breng dan 3600Euro per 4 weken mee naar huis.

(ik breng wel iets meer mee, maar ik denk even Hollands.)

En sommige klagen dat transport slecht betaald?

Nou laat je vrouwtje werken voor 1200Euro. dan praat je over 5200Euro aan inkomen. :bey:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
De kosten per uur bedoelt u?

Ik ga in spanning afwachten wie in staat is om die dan precies te geven.

karel ik vraag denk niks moeilijks. Standaart bedragen.

E of D. 40 uur per week. 10 overuren, en 5 zaterdag uren.

Brutto bedragen, volgens CAO

En dan D en E.

Komop zo moeilijk is dat toch niet?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
karel ik vraag denk niks moeilijks. Standaart bedragen.

E of D. 40 uur per week. 10 overuren, en 5 zaterdag uren.

Brutto bedragen, volgens CAO

En dan D en E.

Komop zo moeilijk is dat toch niet?

Willem, om hier een brutto bedrag uit te halen is toch wel vrij lastig, ik heb deze discussie vaak gevoerd, met een boekhouder en met een accountant. Ook heb ik hier een keer en aantal uren aan besteed met een vertegenwoordiger van TLN die de TLN kostprijs berekening kwam promoten.

Wat wil je er allemaal in mee nemen, hoeveel ziektedagen per jaar, maakt de chauffeur al zijn dagen op, gaat hij veel naar een tandarts, dit zijn allemaal variabelen.

Toen met de vertegenwoordiger van TLN kwamen we rond de 24 euro bruto per uur. Dit was ex eventuele zondaguren. Dit is een jaar of 8 terug dus zeg dat je nu rond de 26 a 27 euro bruto per uur zou zitten. Dit was gebaseerd op een e4 salaris. En als ik mij het goed voor de geest kan halen was het 40+10+10

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Shompie, ik bedoel gewoon de standaart bedragen uit de CAO.

Blijkbaar vraag ik iets moeilijks, en moet ik zelf gaan zoeken waar de CAO on line staat. Terwijl sommige leden die zo kunnen aanklikken.

Laat ik het dan nog simpler vragen. Wat betaald D5 en E6 brutto per uur?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0

Dank je wel SJW.

Een verschil van 1,18Euro dus.

40u x 4 =160u x 1,18 =188,80.

10 overuren x4 =40 u = 61,36.

5 zaterdaguren x 4 =20 = 35,40.

Het verschil tussen E6 of D5 is voor de werkgever dan 285,56 per 4 weken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden