[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

quoten voor beginners


Gast Hallowed

Recommended Posts

Veel forumleden hebben soms moeite met de quotehaakjes. Terwijl het helemaal niet moeilijk is.

Mij stoort het als iemand een gigantische laptekst quote en dan er onder zet: "helemaal mee eens."

Dat hij het er mee eens is, en dat wil laten weten, prima. Maar dat hele stuk quoten?

Misschien een idee om de tekst tussen de quote haakjes weg te halen en daar dan bijvoorbeeld neer te zetten: betoog van .....?

Dat scheelt een hoop scrollwerk.

Maar ik wil het even hebben over quoten. En die haakjes.

Het principe is heel gemakkelijk. Stel ik wil in een stuk tekst wat toevoegen. Sommigen doen dat met een andere kleur.

Dat vind ik (maar dat is mijn mening) erg irritant. Als ik dan wil reageren op die quote moet je kunststukjes uit halen om die quote te quoten!

Dat kan veel simpeler en vooral beter leesbaar.

Elke quote begint met een [ dan de tekst quote en een haakje ]

Elke quote eindigt met een [ dan een schuine streep / quote en een haakje ]

Dat ziet er zo uit:

[ATTACH=CONFIG]25956[/ATTACH]

Let op dat elk stukje eindigt met dat haakje [, die schuine streep / quote en een haakje]

Zoals in het voorbeeld!

Dan kun je je eigen tekst neer kalken.

Het volgende stukje van de quote, precies het zelfde, je begint met dat [ haakje quote en een haakje sluiten ]

Het einde van de quote eindig je weer met dat haakje [ schuine streep/ en een haakje ]

Het stelt niks voor, je hebt het zo onder de knie.

En dan kan een ander ook fatsoenlijk reageren op een quote! Zo blijf het duidelijk wat jij zegt en wat een ander zegt.

Soms maakt iemand in een quote van een ander iets in een andere kleur. Omdat hij daar een opmerking over wil maken of de nadruk op wil leggen. Maar een ander reageert juist in een quote.

Wellicht het idee om het allemaal het zelfde te gaan doen?

Gewoon die quote tags gebruiken, het is heel simpel, en ze zijn er voor.

Je kunt met die haakjes dus ook een stukje quoten wat jij wilt.

Door [ haakje quote=naam van degene die je wilt quote haakje dicht ] neer te zetten kun je ook de naam toevoegen. Dat ziet er zo uit:

[ATTACH=CONFIG]25957[/ATTACH]

En het resultaat:

al die Hollanders zijn knettergek

je hebt gelijk Ibo

Man, wat heb ik zin in drop

Oeh, ik zit net aan een hele pot

en frikandellen!!

Sssst, niet over een vette hap beginnen, dan krijg ik honger!

etc. etc. etc. etc. etc.

post-1906-1394785656,6685_thumb.jpg

post-1906-1394785656,7977_thumb.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 1 year later...
  • Administrators

Ik heb dit bericht van een oud-forumlid eens even hierheen gekopieerd.

Waarom? Omdat het de laatste tijd een beetje irritant begint te worden met compleet quoten van berichten die er meteen boven staan: zo lees je elk bericht onderhand drie keer tegelijk op hetzelfde scherm. Dat leest niet prettig, en het kan ook leiden tot domweg overslaan van topics door leden omdat het er vrij 'onleesbaar' uitziet allemaal op die manier.

Vandaar het vriendelijke doch dringende verzoek om dit verhaal tot u te nemen, en er vooral wat mee te doen:D

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Veel forumleden hebben soms moeite met de quotehaakjes. Terwijl het helemaal niet moeilijk is.

Mij stoort het als iemand een gigantische laptekst quote en dan er onder zet: "helemaal mee eens."

Dat hij het er mee eens is, en dat wil laten weten, prima. Maar dat hele stuk quoten?

Misschien een idee om de tekst tussen de quote haakjes weg te halen en daar dan bijvoorbeeld neer te zetten: betoog van .....?

Dat scheelt een hoop scrollwerk.

Maar ik wil het even hebben over quoten. En die haakjes.

Het principe is heel gemakkelijk. Stel ik wil in een stuk tekst wat toevoegen. Sommigen doen dat met een andere kleur.

Dat vind ik (maar dat is mijn mening) erg irritant. Als ik dan wil reageren op die quote moet je kunststukjes uit halen om die quote te quoten!

Dat kan veel simpeler en vooral beter leesbaar.

Elke quote begint met een [ dan de tekst quote en een haakje ]

Elke quote eindigt met een [ dan een schuine streep / quote en een haakje ]

Dat ziet er zo uit:

[ATTACH=CONFIG]25956[/ATTACH]

Let op dat elk stukje eindigt met dat haakje [, die schuine streep / quote en een haakje]

Zoals in het voorbeeld!

Dan kun je je eigen tekst neer kalken.

Het volgende stukje van de quote, precies het zelfde, je begint met dat [ haakje quote en een haakje sluiten ]

Het einde van de quote eindig je weer met dat haakje [ schuine streep/ en een haakje ]

Het stelt niks voor, je hebt het zo onder de knie.

En dan kan een ander ook fatsoenlijk reageren op een quote! Zo blijf het duidelijk wat jij zegt en wat een ander zegt.

Soms maakt iemand in een quote van een ander iets in een andere kleur. Omdat hij daar een opmerking over wil maken of de nadruk op wil leggen. Maar een ander reageert juist in een quote.

Wellicht het idee om het allemaal het zelfde te gaan doen?

Gewoon die quote tags gebruiken, het is heel simpel, en ze zijn er voor.

Je kunt met die haakjes dus ook een stukje quoten wat jij wilt.

Door [ haakje quote=naam van degene die je wilt quote haakje dicht ] neer te zetten kun je ook de naam toevoegen. Dat ziet er zo uit:

[ATTACH=CONFIG]25957[/ATTACH]

En het resultaat:

je hebt gelijk Ibo

Oeh, ik zit net aan een hele pot

Sssst, niet over een vette hap beginnen, dan krijg ik honger!

Poeh, heel verhaal. :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden