[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Interstate 40.


corydon

Recommended Posts

  • Forumlid

Die gaat van California naar de oostkust.

EErst een paar foto's in CA, net voor de staatsgrens met Arizona.

De bergen op de achtergrond is AZ. Toch nog 45 minuten weg.

1001563be1.jpg

En zelfde plaats, maar door de lens.

1001564nv8.jpg

Het is nogal droog, maar daar beneden ligt de Colorado river.

1001566qp8.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De foto's zijn 4 december genomen, was ook op de cam.

Zon schijnt dagenlijks en het was een aangenaam graadje of 20.

1001570mb3.jpg

Hier is het nog 1 mijl naar de rivier.

1001573mq7.jpg

Ziet er altijd wel verfrissend uit, zeker in de zomer, het is nu winter.

In de zomer is 45 graden niet uitzonderlijk.

1001574rb5.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

De Colorado river is de enigste rivier in de wereld die niet in de zee eindigt. Voordat ze al de dammen erin bouwden was het een paar km breed.

Hij stroomt Mexico in en dan de zee in, tenminste voordat ie ingedamt was, heb altijd m'n eigen afgevraagd hoe het zou zijn als het net andersom was.

1001576oh0.jpg

Dit is zo een 40 mijl in Arizona, net voor Kingman.

1001578gy3.jpg

Tunnels bouwen doen ze niet graag, gewoon over iedere heuvel.

1001580sn2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

VSsnoepjeman, je bent zeker al een tijdje weg uit je (nog steeds bestaande) landje?

De Morgen, 7 dec 2007

Gebruikers ontevreden over Belgische wegen

België is het slechtste land qua werfsignalisatie, netheid van de wegen en kwaliteit van de wegverhardingen. Dat blijkt uit een grootschalige enquête van de Europese Conferentie van de Wegdirecteurs (CEDR) bij 3.900 weggebruikers in 12 Europese landen.

Ook voor wegmarkeringen, de richtingaanduiding en de bewegwijzering in het verkeer en de beschikbaarheid van aanpasbare mededelingen op de borden langs de autosnelwegen scoren we met een voorlaatste plaats bijzonder slecht. Gelukkig doet België het op andere onderzochte fronten wel uitstekend. Zo hebben we van niemand lessen te leren wat de openbare verlichting betreft. (belga/dm)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

ben nog niet zolang weg , uit belgie maar kan mij nog goed herrinneren als je op bepaalde snelwegen zit dat je steeds op en neer ging in Nederland , de wegen kunnen dan misschien volgens velen niet zo goed zijn in belgie maar weet wel zo geen enkele snelweg liggen in belgie , en eerlijkk , ik zou ziek geworden zijn van die snelwegen die zo steeds op en neer gaan gaan die ze dan "vlak" noemen .

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Daar kan een ieder die in Belgie of Nederland rijdt beter op andwoorden dan ik.

Mar hier zijn de wegen soms heel goed, soms ok, en soms maar belabbert.

Vergeet echter niet dat ze nogal wat km. hebben liggen, en sommige staten zijn niet echt goed met onderhoud.

Nog wat pic's van I 40.

1001600yt0.jpg

Op en neer............zeg verder maar niets,

1001602eq3.jpg

En dit is noord Arizona, zo een 2 km boven de zeespiegel.

1001608sc2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Een tanker, voor de tanker chauffeurs, dit is een melk tanker, daar rijden ze echt lange afstanden mee, soms ruim 2000 km.

1001609pu9.jpg

Sfeerplaatje, hoop dat het gewaardeerd is.

1001612la3.jpg

Dat is de San Fransisco peak, niet bij SF, maar in Arizona bij Flagstaff.

Er stond een bord, Flagstaff 86 mile, dat is ong 140 km.

1001613jc7.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Even Seligman ingereden, dat is een oud dorpje, op de oude route 66.

Sinds de interstate is gebouwd zijn veel van die dorpjes dood gebloed.

Maar sommige trekken de toeristen voor inkomsten. Of als je heel rustig wilt wonen.

1001617qw8.jpg

Vind het wel tof om er een uurtje te stoppen, even bijkomen.

1001618xd8.jpg

En dit is wat ze hier een Tourist trap noemen, maar wel grappig.

1001619vu2.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Vind die oude billboards wel aardig om te zien, heb wel eens gehoord dat toen iedereen z'n eigen reclame bord ontwerpte en maakte.

1001622np5.jpg

En dat was de laatste voor die dag.

1001626kq7.jpg

S'ochtens vroeg alweer aan het rijden, dat heb je als je per mijl krijgt betaalt. Plus ik vind het zo vroeg wel iets hebben.

1001664sp7.jpg

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Graag gedaan De Vinger. Dacht sinds ik hier toch ben, maar met zo veel mogenlijk collegaas delen.

Plus ik kijk altijd uit naar foto's die jullie plaatsen.

1001665cu2.jpg

Werdt te druk, maar gauw van de snelweg af:D.

1001668by5.jpg

Ik lever meestal 5/6 adressen, en dan rij je soms de hele dag op een Highway, die vaak tweebaans zijn.

Ook ga je dan door de dorpen en stadjes heen, best wel relaxed.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
VSsnoepjeman, je bent zeker al een tijdje weg uit je (nog steeds bestaande) landje?

De Morgen, 7 dec 2007

Gebruikers ontevreden over Belgische wegen

België is het slechtste land qua werfsignalisatie, netheid van de wegen en kwaliteit van de wegverhardingen. Dat blijkt uit een grootschalige enquête van de Europese Conferentie van de Wegdirecteurs (CEDR) bij 3.900 weggebruikers in 12 Europese landen.

Ook voor wegmarkeringen, de richtingaanduiding en de bewegwijzering in het verkeer en de beschikbaarheid van aanpasbare mededelingen op de borden langs de autosnelwegen scoren we met een voorlaatste plaats bijzonder slecht. Gelukkig doet België het op andere onderzochte fronten wel uitstekend. Zo hebben we van niemand lessen te leren wat de openbare verlichting betreft. (belga/dm)

Schitterende foto's Corydon! :tu:

Maar waar ik me in Belgie aan stoor buiten de enorme sporen in de weg is de verkeersinfo!

Vrijdagavond geven de martrixborden aan voor de kennedytunnel: ongeval te Berchem! Tja,wat te doen,de toltunnel of gokken!? Niets aan de hand bleek achteraf!

Of,het is file rijden tussen.en .Ze geven 2 plaatsen en aan en zoek het maar uit.Geen idee hoever die plaatsen uit elkaar liggen.De lengte van de file geven ze nooit aan!

Het meest nobele wat ik ik ooit op de Belgische radio heb gehoord was wel de tip om op internet of op teletekst te gaan kijken naar omleidings routes........Daar hebben we wat aan! :tu:

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden