[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

De eerste LZV voor Otten Hoogeveen


664Freedom

Recommended Posts

Mooi.

Ben wel benieuwd hoeveel gewicht hij maximaal mag laden in die aanhanger, zo achter de trekker.

Ik heb ooit eens geïnformeerd en meen me te herinneren dat dat beperkt was (wel begrijpelijk, je hebt verrekte weinig druk op je trekas ;) )

Voor mij reden om van deze combi af te zien.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Mooi.

Ben wel benieuwd hoeveel gewicht hij maximaal mag laden in die aanhanger, zo achter de trekker.

Ik heb ooit eens geïnformeerd en meen me te herinneren dat dat beperkt was (wel begrijpelijk, je hebt verrekte weinig druk op je trekas ;) )

Voor mij reden om van deze combi af te zien.

Dat ik ook vooral voor het laatste stukje om naar de laad/losdeur te komen.

De Nettorama LZV van vd Bor heeft ook een vangmuilkoppeling op de trekker. In principe wordt de wagen altijd geheel gelost met een doorlaad systeem. Maar als de combinatie zich ergens vast zou rijden is de vangmuil koppeling wel ideaal. Eerst de aanhanger laten staan en deze met de losse trekker weer halen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Bij zo'n krone oplegger zal de achterste wel liftbaar zijn. Op de snelweg wordt je daar niet blij van, zeker met een wipkar erachter zal dat niet stabiel rijden. Maar met een gelifte laatste as wordt zo'n oplegger wel een stuk beter manouvreerbaar!

@lely: ik vind persoonlijk de trekker-korte oplegger-13,60 oplegger de mooiste.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Max totaalgewicht is 5x trekas.wipkar drukt ook nog op de trekas natuurlijk

5x trekas wat? En die wipkar drukt wel heel weinig op de trekas hoor. Hij hangt er vooral achter. De bedoeling van zo'n wipkar is natuurlijk dat je hem gelijkmatig belaadt. Ik denk dat wanneer het totaalgewicht van die wipkar het totaalgewicht van de trekker benaderd, het al heel wat wordt.

Veel meer zal vast niet lekker rijden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
5x trekas wat? En die wipkar drukt wel heel weinig op de trekas hoor. Hij hangt er vooral achter. De bedoeling van zo'n wipkar is natuurlijk dat je hem gelijkmatig belaadt. Ik denk dat wanneer het totaalgewicht van die wipkar het totaalgewicht van de trekker benaderd, het al heel wat wordt.

Veel meer zal vast niet lekker rijden.

Lege trekker is zo'n 6 a 7 ton. Lege wipkar zo'n 5 a 6 ton.

Je zit ook nog met maximale druk op de koppeling van 1 ton.

Maw. je hebt met zoveel factoren te maken dat het in de praktijk gewoon niet goed werkt.

Maar zoals al aangehaald doe je de wipkar enkel achter de trekker voor manouvreren. Bij docks waar het krap is of wanneer je je vast rijd. Langere stukken op de openbare weg is niet aan te raden. Ik denk dat je in de praktijk bijna altijd in overtreding zal zijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden