[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen
  • 0

Ervaring op doen op een CE combinatie????????


fabia

Vraag

  • Forumlid

Ik moet het ff kwijt, maar vanaf het moment dat ik mijn CE rijbewijs heb gehaald (2004) blijkt het voor mij erg moeilijk te zijn om een bedrijf te vinden dat je ervaring wilt laten doen op een trailer. Het is dat ik bij een bedrijf kwam dat met bestelbusjes t/m trailers reed en daar af en toe wat ervaring op kon doen. Maar dat was voor het laatst in 2008. Het bedrij stopte mijn zijn activiteiten en sindsdien heb ik alleen maar gereden op bakwagens omdat niemand je kans gunt om ervaring op te doen op een CE combinatie. En naarmat de tijd verstrijkt wordt dat dus alleen maar moeilijker en moeilijker. Af en toe vraag ik me echt af waarom ik eigenlijk mijn CE gehaald heb, nog wel op eigen kosten. Je komt er niet mee meer aan de bak in deze tijden. En dat begint toch wel erg frustrerend te worden. Een uitzendbureau rade mij aan om een paar opfrislessen te nemen maar daar heb ik het geld niet voor en ook geeft dat absoluut geen garantie op werk.

Ik zit me af te vragen hoe andere chauffeurs ervaring hebben opgedaan op een CE combinatie? Iedereen moet toch een keer beginnen zonder ervaring?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

13 antwoorden op deze vraag

Recommended Posts

  • 0
  • Forumlid

Probeer het bij de wat grotere bedrijven, die hebben vaak een mentor lopen die je alle in's en out's weet te vertellen. Als je je bewijst kan je misschien blijven zitten, en zoniet heb je weer een half jaar of jaar ervaring opgedaan waarmee je weer verder kunt. Denk aan Koopman, van Maanen, Heijboer, van Dongen, Jan de Rijk, van der Most. Ligt er maar net aan waar je woont.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid

Hoi allemaal ik heb het zelfde gehad

ik weet niet waar jullie uit de buurt komen ,ik ben toen op zaterdag naast mijn reguliere baan voor van es gaan rijden alleen maar om ervaring op te doen

Ik rij inmiddels voor Verhagen internationaal met de combi , had ook helemaal geen ervaring alleen van de rijlessen ook met een combi en werdt er mijn eerste rit bij Verhagen op uit gestuurt met trailer had daar nog geen meter in gereden was wel even spannend

Ik mocht direct met dat ding naar Londen Heatrow dus ook de trein op rijden en in Engeland is alles krap aandocken op heatrow wat een gevecht de eerste keer hahaha

Maar het is inderdaad heel erg frustrerend dat bijna niemand je de kans wil geven om ervaring op te doen terwijl er best een hoop chauffeurs te kort zijn

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Hoi allemaal ik heb het zelfde gehad

ik weet niet waar jullie uit de buurt komen ,ik ben toen op zaterdag naast mijn reguliere baan voor van es gaan rijden alleen maar om ervaring op te doen

Ik rij inmiddels voor Verhagen internationaal met de combi , had ook helemaal geen ervaring alleen van de rijlessen ook met een combi en werdt er mijn eerste rit bij Verhagen op uit gestuurt met trailer had daar nog geen meter in gereden was wel even spannend

Ik mocht direct met dat ding naar Londen Heatrow dus ook de trein op rijden en in Engeland is alles krap aandocken op heatrow wat een gevecht de eerste keer hahaha

Maar het is inderdaad heel erg frustrerend dat bijna niemand je de kans wil geven om ervaring op te doen terwijl er best een hoop chauffeurs te kort zijn

Zijn er chauffeurs tekort? Geloof je werkelijk in sprookjes?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
Gast Pro Hopper

Ik heb in 1994 voor mijn eigen geld mijn CE gehaald, maar ben daarna jarenlang als bestelwagenchauffeur bij mijn werkgever blijven hangen. Ik had toen niet de intentie om vrachtwagenchauffeur te worden, maar had het meer gehaald "voor het geval dat...".

Na zo'n 15 jaar bij die werkgever gewerkt te hebben, verkocht hij de zaak en het personeel werd overgenomen door een ander groot bedrijf.

Weer zo'n 4 jaar later moest dat bedrijf vele miljoenen bezuinigen (subsidie van het rijk), dus toen moest er een deel van het personeel eruit, inclusief moi.

In had in die jaren (ruim 17 jaar) nooit meer op een vrachtwagen gereden, laat staan op een trekker/oplegger, maar ik heb de stoute schoenen aangetrokken en gereageerd op een advertentie waar ze op zoek waren naar een trekker/oplegger-chauffeur. Ik mocht meteen op sollicitatiegesprek komen en mocht meteen na het weekend beginnen. Eerst 3 dagen meerijden en toen helemaal op mezelf.

Geloof me dat ik nit eens meer wist hoe een tachoschijf ingevult moest worden (ik moest ervoor een maatje bellen die vrachtwagenchauffeur is), moest 10x steken eer ik hem achteruit tegen een deur gezet had en heb die tijd denk ik wel 10.000x misgeschakeld, maar nu bijna 12 maanden later gaat het me prima af; ik heb in ieder geval nog niets geraakt.

Je moet dus gewoon mazzel hebben.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 0
  • Forumlid
Geluk hebben dat je de juiste baas tegen het lijf loopt.

Ik hierzo, ook met weinig ervaring gesolliciteerd op een kiepoplegger.

"Hebbie rijbewijs? Kunnie moandag beginnen?" Jep...

"Mooi, gordijnen in de plooi, en gas met die zooi".

En aldoende leert men.

ben dus niet de enige die het zo geleerd heeft ;)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Beantwoord deze vraag...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden