[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

Ploeger Logistics neemt LZV’s in gebruik


664Freedom

Recommended Posts

  • Forumlid

Sinds deze maand rijdt Ploeger Logistics met twee zeer energiezuinige Langere en Zwaardere Vrachtautocombinaties (LZV).

Met deze nieuwe aanwinst in het wagenpark zet het logistiek bedrijf een belangrijke stap in de toekomst van wegtransport.

De LZV’s nemen ladingen mee die tot 1,6 keer groter zijn dan ladingen in een gewone vrachtautocombinatie.

8686_347.jpg

Lees hier het volledige artikel

Bron: Ploeger Logistics

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die factor 1,6 is vergeleken met trekker-oplegger denk ik. Vergeleken met een gewone combi is het mischien een factor 1,4 meer lading.

Maar leuk voor ons jeugdige forumlid die daar werkt. Kan hij in het weekend met de LZV rondjes over het terrein rijden:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
En 1,6 x meer? 0,6 zeker?

U bent scherp ... :p

Je hebt bijvoorbeeld een voertuig wat 100 m3 laadruimte heeft, wanneer die dan 1,6 x meer (= 160 m3 meer) kan meenemen, dan wordt dat dus 100 + 160 = 260 m3.

0,6 x meer (60% meer) zal hier bedoeld worden.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
prachtig kan je nog meer meenemen voor de klant voor hetzelfde geld

Misschien dat ik hier iets mis, maar wat doet de chauffeur meer dan?

Die werd en wordt voor het laden en lossen toch ook betaald?

Hij rijd met langere lengte's.... voor zover ik weet worden de heren in het exeptioneel transport ook niet meer betaald dan een gewone chauffeur. Zeker de heren in het het asfalt die een dieplader achter de kipper hebben hangen worden er niet beter voor betaald. En deze laatste groep zijn vaak net zo lang als een LZV.

Dit soort praat leidt er juist toe dat men meer overstapt op chauffeurs uit andere landen. Die zeuren niet over langere auto's, laat laden/lossen, werken op zaterdag/zondag, enz.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien dat ik hier iets mis, maar wat doet de chauffeur meer dan?

Die werd en wordt voor het laden en lossen toch ook betaald?

Hij rijd met langere lengte's.... voor zover ik weet worden de heren in het exeptioneel transport ook niet meer betaald dan een gewone chauffeur. Zeker de heren in het het asfalt die een dieplader achter de kipper hebben hangen worden er niet beter voor betaald. En deze laatste groep zijn vaak net zo lang als een LZV.

Dit soort praat leidt er juist toe dat men meer overstapt op chauffeurs uit andere landen. Die zeuren niet over langere auto's, laat laden/lossen, werken op zaterdag/zondag, enz.

En ze zijn geen waardeloos certificaat nodig:D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Dit soort praat leidt er juist toe dat men meer overstapt op chauffeurs uit andere landen. Die zeuren niet over langere auto's, laat laden/lossen, werken op zaterdag/zondag, enz.

Zie jij wel n's Oostblokkers die rijden met een span langer dan 18,75?

Volgens mij had het talent van Waberer in Blik op de weg een gewone 16,50 trekker-oplegger mee en reed daarmee al schade op een snelweg parkeerplek.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Het is er 1, steenhaas. En ja, als wij met een LZV rijden, kan dat financieel ook uit. Anders doen we het niet.

Je lijkt trouwens wat gefrustreerd, hoe komt dat?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
prachtig kan je nog meer meenemen voor de klant voor hetzelfde geld

Ga er maar vanuit dat de prijzen voor de lzv aangepast zijn.De investering moet er immers wel uit gehaald worden.(Is bij ons wel zo)

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Marnix, bij jouw voorbeeld van Waberer werd ook aangegeven dat de klootzak met zijn luxe auto daar niet staan mocht.

Deze gasten pleuren hun auto overal neer zonder aan de gevolgen te denken, hij had voor mij total loss gemogen.

En dan de verzekering de schade niet laten betalen, is het auto rijden meteen over voor zulke oetlullen.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Misschien dat ik hier iets mis, maar wat doet de chauffeur meer dan?

Die werd en wordt voor het laden en lossen toch ook betaald?

Hij rijd met langere lengte's.... voor zover ik weet worden de heren in het exeptioneel transport ook niet meer betaald dan een gewone chauffeur. Zeker de heren in het het asfalt die een dieplader achter de kipper hebben hangen worden er niet beter voor betaald. En deze laatste groep zijn vaak net zo lang als een LZV.

Dit soort praat leidt er juist toe dat men meer overstapt op chauffeurs uit andere landen. Die zeuren niet over langere auto's, laat laden/lossen, werken op zaterdag/zondag, enz.

Hier word je wel meer betaald als je met zwaar transport rijd, vaak 10 cent per as. Je rijd langzamer, heb met allerlei verschillende tijden te maken, wetten en regels.

Zo een chauffeur kan hier ruim 2000 per week verdienen.

Als je die logica omdraait zou iemand met een kruiwagen ook E6 betaald krijgen....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • 4 weeks later...
  • Administrators

Is wel mee te leven lijkt mij, maar ik ben niet geheel neutraal in deze :angel:

Deze vraag heb ik al ergens anders staan geloof ik, maar nu op de man af: waarom de (in verhouding kleine) streamspace cabine voor al die laadruimte?

Het zal vast iets voor de hand liggends zijn, maar dan vind ik die giga's van de drankenconcurrent beter staan zeg maar!

Maarten

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden