[[Template core/global/global/includeMeta is throwing an error. This theme may be out of date. Run the support tool in the AdminCP to restore the default theme.]] Spring naar bijdragen

TGX bekerhouder


mikeya

Recommended Posts

  • Forumlid

Zelf ben ik altijd zeer tevreden met de bekerhouders in de TGA en TGM serie. Die klap je uit en je kunt er een bekertje koffie inzetten, blikje cola, lang en smal flesje water. Staat lekker stabiel en werkt gewoon perfect.

In de TGX hebben ze gekozen voor een brede bekerhouder, maar dat vind ik zo'n onding. Het enige wat er enigszins in blijft staan is een brede mok. Een blikje cola wil ook nog wel blijven staan, maar flesjes water en koffie hoef je gerust niet neer te zetten.

Ik kan toch niet de enige zijn die dit klote vind?

Heb op internet al geprobeerd te zoeken in engels en duits om een goede oplossing te vinden, maar helaas. Ik lijk wel de enige te zijn die tijdens het rijden iets drinkt?

Die plastic all-ride bekerhouders die je aan je luchtrooster klikt zijn rommel.

post-4889-1394785749,6427_thumb.jpg

bewerkt door mikeya
Foto toegevoegd
Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Administrators

...H

... maar helaas. Ik lijk wel de enige te zijn die tijdens het rijden iets drinkt?

[ATTACH=CONFIG]39734[/ATTACH]

http://www.chauffeursforum.nl/transportnieuws/36372-geen-alcohol-meer-voor-vrachtwagenchauffeurs-belgie.html

De belg heeft liever niet meer dat de beroepschauffeur drinkt....

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Die bekerhouder is toch verschuifbaar? Dan kan je er toch alsnog meer in hebben Pierre?

Ik vind het zelf ook een onding, blikjes en mokken blijven staan. Maar de koffie bekertjes en flesjes donderen eruit.

MAN is niet zo handig op het gebied van bekerhouders.:nee:

Je kan bij MAN een soort kit bestellen, met aparte vormen bekerhouder gevallen. Moet je maar even bij de dealer vragen of op internet kijken.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

@Pierre; ze leveren slechts 1 bekerhouder. Dus jij bent alleen de positie van de bekerhouder kwijt geraakt door de boordcomputer. Maar het is niet zo dat ze dus twee van die dingen leveren standaard :-) .

@Bas; dan zal ik toch nog eens vragen. Heb het al eens gevraagd in Wognum en kreeg toen geen goed antwoord.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Als jullie nou eens wat rustiger gaan rijden...

Mijn koffie blijft wel staan. En dan zet ik het bekertje gewoon 'los' op het plateau naast de bekerhouder, want daar staat mijn mok in.

Ok, een bakwagen 'stuitert' minder dan een trekker. Maar bij mij is er in die 2 jaar, dat ik mijn TGS heb nog geen koffie omgedonderd.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Of met een hand sturen en de andere je koffie beker vasthouden moet je wel automaat hebben lang rechte stukken kan je de beker naast je zetten bij de handrem :D

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Als jullie nou eens wat rustiger gaan rijden...

Mijn koffie blijft wel staan. En dan zet ik het bekertje gewoon 'los' op het plateau naast de bekerhouder, want daar staat mijn mok in.

Ok, een bakwagen 'stuitert' minder dan een trekker. Maar bij mij is er in die 2 jaar, dat ik mijn TGS heb nog geen koffie omgedonderd.

Jouw cabine is ook een stuk lager ;-) . Een TGX trekker met hoogste cabine wiebelt behoorlijk. Ook met rustig rijden trouwens.

En als ik 80 rij, en de motorrem aanzet valt mijn beker ook om trouwens.

Oh en ik weet dat de reacties ook niet persoonlijk bedoeld zijn. Zo vat ik het ook echt niet op. Maar gewoon even voor de duidelijkheid; mijn rijstijl is prima. Ik haal met gewichten tot 20 ton ook de 1 op 3,9 . Als ik hard optrek en laat rem dan zou dat ook niet zo makkelijk gaan.

@Pierre; heb jij ook niet dat het optrekken van de TGX zo onnatuurlijk aanvoelt? Vergeleken met een TGA of TGM(ook automaat) die heel soepel reageert, wil de TGX nog weleens 'bokken' en schokken met optrekken. Heb al meerdere dingen geprobeerd. Gaspedaal heel lichtjes bedienen, gaspedaal helemaal intrappen. En alles wat daar tussen zit. Het zijn voornamelijk de 4e en 5e versnelling.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid

Ik weet dat ik een ontzettende pietlut en zeur ben, maar volgende vraag dan.

De TGS is een smallere cabine. Heb je nooit dat je tegen je kopschot aankijkt ipv er langs? Of staan je spiegels ver genoeg van de cabine af?

Link naar opmerking
Deel via andere websites

  • Forumlid
Jouw cabine is ook een stuk lager ;-) . Een TGX trekker met hoogste cabine wiebelt behoorlijk. Ook met rustig rijden trouwens.

En als ik 80 rij, en de motorrem aanzet valt mijn beker ook om trouwens.

Oh en ik weet dat de reacties ook niet persoonlijk bedoeld zijn. Zo vat ik het ook echt niet op. Maar gewoon even voor de duidelijkheid; mijn rijstijl is prima. Ik haal met gewichten tot 20 ton ook de 1 op 3,9 . Als ik hard optrek en laat rem dan zou dat ook niet zo makkelijk gaan.

@Pierre; heb jij ook niet dat het optrekken van de TGX zo onnatuurlijk aanvoelt? Vergeleken met een TGA of TGM(ook automaat) die heel soepel reageert, wil de TGX nog weleens 'bokken' en schokken met optrekken. Heb al meerdere dingen geprobeerd. Gaspedaal heel lichtjes bedienen, gaspedaal helemaal intrappen. En alles wat daar tussen zit. Het zijn voornamelijk de 4e en 5e versnelling.

Klopt, lager zelfs nog dan die van Pierre. Ze hebben in de opstapbak een extra gat moeten maken thv de koplamp. Want het originele gat (afdekkapje) zit te laag. We hebben bij een van de eerste TGSen met 3 man een koplamp gewisseld: 2 man de cabine optillen en de 3e de bout losdraaien.:rolleyes:

Verbruik is zeker netjes. Ik haal dat niet, maar mijnes is ook minder gestroomlijnd ;)

Dat schokken heb ik alleen als ik in de file rijdt. Dan weet de bak even niet goed welke versnelling ie moet pakken. Maar verder geen centje pijn.

Link naar opmerking
Deel via andere websites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Gast
Reageer op deze discussie...

×   Je hebt opgemaakte inhoud geplakt.   Opmaak verwijderen

  Only 75 emoji are allowed.

×   Je link is automatisch geïntegreerd.   In plaats daarvan als link tonen

×   Je voorgaande bijdrage is hersteld.   Tekstverwerker leegmaken

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Forum voorwaarden